Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:35

Super gaaf!

Ik heb vandaag een mooi moment gepikt om met Bo alleen in een groep met honden te gaan wandelen. Er was echt van alles, super leuk. Helaas één hond waarbij het niet klikte en ze vlogen elkaar letterlijk de haren in .. ik schrok me kapot. Maarja .. ik kan niet voor Bo bepalen hoe hij opvat wat die andere hond met zijn houding doet. Het was vrij snel weer kalm maar Bo was niet op z'n gemak en toen zijn we naar een ander losloop gebied gegaan. Ook daar weer super leuke honden tussen en godzijdank is Bo gewoon lief tegen alle honden. Hij is altijd zo braaf en eerder onderdanig dan dat ie op z'n strepen staat. Maar dit was echt heftig :o

Was een heerlijke avond iig! Krijg altijd maar die leuke complimenten over zijn mooie kleuren haha. Tsja, Lilac zien ze hier in de buurt niet echt :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:07

Sassy schreef:
KimD schreef:
Dat is optioneel.

_O- _O- _O-
Die moet ik onthouden :D

Leuke foto's btw die er weer voorbijkomen!

Ik heb vandaag goed nieuws gehad, jawel, bij een tweede bedrijf nog een part-time herders-job binnen gehaald.
Vanaf volgend jaar dan een aantal dagen voor een stichting schapen verplaatsen en te herderen in natuurgebieden *\o/*
Daar verheug ik me nu al op :+

Gefeliciteerd!
Wij zijn momenteel ook weer bezig de schapen van de bergen te halen; te paard "herderen" in de natuur.
We hebben twee tours gehad, de eerste met overnachting op het hoogland, de tweede ééndags.
De komende twee maanden zullen er nog vele volgen.
Gláma moest er even inkomen maar heeft goed gewerkt, het valt ook niet mee, on(anti!)gedogde schapen van verschillende boerderijen , die niet allemaal dezelfde kant op willen, het beruchte gebrek aan kudde instinct van de IJslandse schapen hebben, en dat alles in een landschap van rotsige heuvelruggen , moerassen beekjes en rivieren, zonder bruggen of wegen. Ga er maar aanstaan....

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 06:02

Ja, dat is een uitdaging, maar je moet het tenminste niet te voet doen, dat is het goeie nieuws eraan :)
En jijzelf en je hond leert daar veel van, elke dag dat je daar onderweg bent.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:11

Je zou eens mee moeten gaan Sassy (jammer dat het eigenijk onmogelijk is om met honden te komen, we zouden nog wel een goede handler/hond team kunnen gebruiken), dan zou je er meteen achter komen hoeveel je op zo´n dag zelf loopt (ehm, en klimt, en door drassige moerassen waadt...)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:01

Das jammer ja, dat je hond niet mee kan, anders ging ik graag de uitdaging aan en kwam helpen...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:42

Ja en ik kan je verzekeren, ik doe dit nooit meer zonder hond als ik het enigszins kan vermijden. Belandde daar twee jaar geleden in; mijn teef loops en er waren reuen mee van anderen. Frustrerend detail ongetrainde nutteloze reuen... |o

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:45

Nee, ik ga ook niet meer de wei in of een terrein op zonder (getrainde) hond als ik iets met de schapen moet, al is het maar controleren, die les heb ik ook in de loop der jaren wel geleerd.

Moet heel frustrerend geweest zijn daar te staan met honden waar je niks mee kan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:54

Kuggur, waar woon je in IJsland?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:13

Jeetje. Gisteren met Ole naar de arts geweest.
Hij begon erg plots te hoesten.
En conclusie was dat hij Kennelhoest heeft. Hij voelde zich knap slecht. Maar vanmorgen kon hij alweer heel gek doen gelukkig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:24

Sterkte daarmee, dat is zo'n rotzooi! De hond van mijn moeder heeft dat gehad enkele jaren geleden, buiten dat hij er wel echt ziek van was moest ze alles en iedereen waar ze kwam inlichten. Op de club hebben nog drie honden (geen enting gehad) het gekregen. Gelukkig hebben die van ons het niet gekregen.

Arme Ole... :(

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:49

Vervelend is het zeker !

Zonde is dat enten niet de garantie geeft dat hij het niet meer krijgen kan.
Ole is erg gevoelig voor entingen en zalfjes enz. Vind het een risico om hem te laten enten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:03

Nee dat klopt, de hond van mijn moeder had ook de enting gehad en toch gekregen. Achteraf bleek dat doordat hij een harttumor had hij een verminderde weerstand had.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:38

Jeetje. ! Dat is ook niet niks.
Ole voelde zich ook niet heel tof. Hij begon vrijdag met een ontstoken oog. Deze was bijna over en ging vervolgens over naar het hoesten.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:33

Ach wat sneu! Hopelijk gaat het nu de geode kant op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:59

Ik geef het topic even een schop. Vorige week even met Ziggy gaan wandelen en zwemmen in het park :D (plus bijna een zwaan gepakt := )
Afbeelding
Afbeelding

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:07

Morgen moet ik met Tender naar een holistische arts, we lopen al maanden bij de DA met allerlei vage klachten, maar ze kunnen niets vinden. Heeft iemand ervaring met een holistische arts?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:19

Geen ervaring, wel een mening ( vanwege de mening geen ervaring in feite :D ).

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:20

Kuggur schreef:
Geen ervaring, wel een mening ( vanwege de mening geen ervaring in feite :D ).

Wat is je mening?

Dierenartsen kunnen niets vinden, dus op een gegeven moment moet ik wel buiten de lijntjes kijken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:27

Geen ervaring met een holistische dierenarts. Maar ben überhaupt al geen fan van een DA haha.

Gister toen het flink was afgekoeld ben ik met Bo naar het grasveldje gegaan en hebben we de basis beginselen van het werken met de frisbee aan de lange lijn geoefend. Vooral het terug komen na het vangen van de rollende frisbee (over de grond ja) En dat ging erg goed. Hij is rete enthousiast en ik ook .. dus binnenkort tijd voor een proefles!! Kijk er nu al naar uit :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:32

Die discussie is nogal ver off topic, maar zoals je uit mijn opmerking kan opmaken geloof ik niet in de alternatieve geneeswijzen die aangeboden worden door artsen die zichzelf "holistisch" noemen.
Ik ga zelf nog een stap verder, ik heb geen vertrouwen in een arts die in dergelijke zaken gelooft (ik ga er tenminste van uit dat hij/zij er zelf in gelooft anders gaat het om oplichting), zou zo iemand dus ook niet willen hebben als reguliere arts.

Wat is het probleem met je hond?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:36

Kuggur schreef:
Die discussie is nogal ver off topic, maar zoals je uit mijn opmerking kan opmaken geloof ik niet in de alternatieve geneeswijzen die aangeboden worden door artsen die zichzelf "holistisch" noemen.
Ik ga zelf nog een stap verder, ik heb geen vertrouwen in een arts die in dergelijke zaken gelooft (ik ga er tenminste van uit dat hij/zij er zelf in gelooft anders gaat het om oplichting), zou zo iemand dus ook niet willen hebben als reguliere arts.

Wat is het probleem met je hond?

Ik ben er ook sceptisch over, maar ik wil het wel een kans geven.

Sinds mei al een slechte, doffe en springerige vacht en een sterke lichaamsgeur. Verder lusteloosheid, een tijd lang af en toe trekken met een poot, geen conditie meer, snel zwalken. Zondert zich af.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:53

Dat is al behoorlijk lang, kan me best voorstellen dat je daar wanhopig van wordt.
Sterkte ermee, hoop dat je er een oplossing voor vind.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:57

Is er gekeken naar voedingsstoffen ? een allergie.. noem maar wat op hoor..

Mijn stumpert heeft 14 dagen terug ergens kennelhoest opgelopen, intussen weer helemaal zichzelf.
Maar jeetje wat was hij ziek :(

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 13:09

wat een prachtige honden zijn het toch.
het valt me op dat sommige van jullie er heel professioneel mee bezig zijn, leuk hoor!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:33

Wow zo vreemd. Onze border van 3 plast net gewoon in huis! Ze is uiteraard al jaren zindelijk. Ze is wel de hele avond wst vreemd zenuewachtig. Vandaag kwam hier een optocht door de straat met kleine drumband en vanavond in de verte onweer.
het is wel een pussy hoor maar dit..
maar even in de gaten houden