Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 17:43

@Diandra Waarschijnlijk wel. Mijn vriend heeft alleen nog niet 100% ja gezegd. Maargoed, we hebben nog een jaar. Volgende week gaan we wandelen met Manon van Skayes en ga binnenkort ook bij bryce27 langs. Alvast wat rondkijken :)

@keona Ik hoor regelmatig dat 2 broers of 2 zussen kunnen botsen :P En Dyson is niet makkelijk met andere volle reuen dus ga het risico niet nemen. Daarbij wil ik zelf het liefst een teefje :j

Nog gefeliciteerd met Spook! Y)(^)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 13:19

Paar actie foto's van Kenai tijdens onze wedstrijd van afgelopen weekend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:00

geweldig!!

MadelonSunny

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:26

Leuke foto´s!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:11

Oh wat leuk! Krijg er gelijk helemaal kriebels van om met Finn ook te beginnen. Maar nog even geduld tot meneer oud genoeg is. We zijn ondertussen wel begonnen met Hoopers :)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:34

Ik heb al vaak in dit topic gelezen en nu ben ik benieuwd of iemand Lovely Aussie's kent? Ze hebben namelijk puppie's te koop, maar zag dat ze uit het buitenland kwamen. Ben daar nooit heel happig op(zie genoeg als DA assistente). Maar het ziet er professioneel uit(fb pagina, website) en er zijn Nederlanders die honden van hun hebben zo te zien op hun fb pagina.
Kent iemand hun? Of 1 van hun honden.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:44

Hier geen ervaring met hun kennel.
Heb ze ook even op facebook opgezocht. :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:09

Geen idee ken ze niet

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 23:03

herplaatser reu 6mnd blacktri met stamboom goed gefokt en uit geteste ouders,van fokster die ik ken misschien hier iemand geinteresseerd

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:09

Jammer dat het een reu is anders direct maar Bloom vindt sommige reuen zo leuk of ze nu loops is of niet :')

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:08

Ik ben op zoek naar een nieuwe hondenoppas en zocht wat rond op internet. Deze foto kwam ik toen tegen. Klopt het dat de hond me bekend voor komt? :)

Afbeelding

Verder nog eem vraagje; met welk ras hebben jullie het idee dat jullie honden goed gaan? We hebben net een huis gekocht met een tuin en ik zou te graag een vriendinnetje voor Wolf willen.

Nog een Aus durf ik eigenlijk niet aan. Wolf is heel lief, maar heeft te veel trekjes die ik niet twee keer in huis wil hebben (neurotisch, snel overprikkeld, onzeker en nog wat meer ;)) Daarom zoek ik een ras wat wat stabieler is. Aan de andere kant speelt Wolf zo goed met andere Aussies, dat merk je meteen.

Hoe is jullie ervaring?

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:18

Dat is blitz van bryce
Mama van onze myla <3

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:22

Heee onze Blitz. <3
Was een gewonnen fotoshoot door Foscofotografie, voor hondenoppas.
Had nog helemaal niet gezien dat ze op de website was gezet :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:24

Ligt er ook een beetje aan wat je verdere verwachtingen zijn van de tweede hond. Kenai gaat eigenlijk met alle honden goed.

Wij zijn nu op vakantie en hij vermaakt zich prima.
Afbeelding
Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:32

Allereerst herken ik de aus over het algemeen helemaal niet als Neurotisch, snel overprikkeld en onzeker, bij beide fokkers die ik ken niet maar dat ter zijde, Elmo gaat met alle honden goed geen specifiek ras of geslacht

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:49

Simbaa schreef:
Ik ben op zoek naar een nieuwe hondenoppas en zocht wat rond op internet. Deze foto kwam ik toen tegen. Klopt het dat de hond me bekend voor komt? :)

[ [url=m/7FPzbR.png]Afbeelding[/url] ]

Verder nog eem vraagje; met welk ras hebben jullie het idee dat jullie honden goed gaan? We hebben net een huis gekocht met een tuin en ik zou te graag een vriendinnetje voor Wolf willen.

Nog een Aus durf ik eigenlijk niet aan. Wolf is heel lief, maar heeft te veel trekjes die ik niet twee keer in huis wil hebben (neurotisch, snel overprikkeld, onzeker en nog wat meer ;)) Daarom zoek ik een ras wat wat stabieler is. Aan de andere kant speelt Wolf zo goed met andere Aussies, dat merk je meteen.

Hoe is jullie ervaring?

Hier had hij altijd al een sterke voorkeur voor ausjes en borders en daaraan verwante hondjes. Ook buitenlanders kan hij verassend goed mee vaak.

Wel hebben onze beide ausjes een enorm verschillend karakter. Beide stabiel, maar een ADHD er die alles en iedereen leuk vindt en een die een enorme drive heeft, wat eenkenniger is, veel meer rust in zijn kont heeft en meer de kat uit de boom kijkt. Wellicht bij een goede Fokker die op karakter matcht kijken naar de meest stabiele pup uit het nestje?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:45

Ik herken helaas wel het snel overprikkelde en onzekere maar ik vrees dat dit komt door zijn opvoeding voordat hij bij mij kwam. Ik heb de laatste 2 maanden vakantie gehad, veel tijd met hem doorgebracht en veel met hem getraind. Zijn zelfvertrouwen is zo hard gegroeid! Overprikkeld is hij helaas nog steeds snel maar ik weet ermee om te gaan en hij pakt zelf sneller zijn rust. Afgelopen zaterdag hebben we wedstrijd gehad en toen ging hij tussendoor veel meer rustig liggen dan voorheen. Het ging trouwens heel goed. Was de laatste debutantenwedstrijd en die hebben we af kunnen sluiten met een foutloos rondje met een 3e prijs :)) Over 2,5 week 1e graad debuut!
Maar om jouw vraag te beantwoorden Simbaa. Dyson kan vanaf het eerste moment onwijs goed opschieten met de Labrador van mijn oppasadres. Samen rennen en spelen ze heel wat af. Ook echt dat lichamelijke spelen met de bek en onder en over elkaar heen doen ze. Elke Labrador die Dyson tegen komt vindt hij leuk. Ook Ridgebacks bevallen hem altijd erg goed. Naast de Aussies en sommige BC's zijn de Labrador en Ridgebacks de rassen die me opvallen waar Dyson heel goed mee kan. Verder vind Dyson over het algemeen bijna alle honden leuk maar andersom valt dat nog wel eens tegen _O- Teckels bijvoorbeeld :')

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:51

Ik heb een sbt en een Aussie . 2 handen op een buik. Maar een sbt is zeker niet voor iedereen weg gelegd. Onze Aussie kan met alles maar omdat ze opgegroeid is met de sbt trekt ze ook naar zulke honden

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 12:23

bryce27 hier is fokker misschien daar een andere (stabiele) aus weghalen? ik sta bij haar op de lijst en haar eerst volgende nest is midden 2018 :-)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 15:49

Eigenaardig ik herken dit ook helemaal niet het neurotische, overprikkelde gevoelige hond. Onze border was eerder zo vandaar dat we een ander ras wilden. Bloom is eigenlijk heel rustig gelet op dat we op een grote boerderij wonen maar wegens verbouwingen momenteel in een woonwagen wonen en Bloom eigenlijk heel rustig is binnen en nooit speelt. Ze is wel gedreven in het drijven en vindt het helemaal niet leuk als ze niet mee mag helpen.

Nou op je vraag, Bloom vindt alle rassen eigenlijk leuk om mee te spelen. Behalve de pitbull op school ondanks dat iedereen denkt dat dit erge honden zijn, zijn die megaaaa lui en loom en dat vindt Bloom niet zo leuk, dus ik zou toch wel actieve hond nemen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:04

Nou ik ken het ook niet. Maar je ziet steeds meer Aussies met dit gedrag. Denk dat je naar fokker moet zoeken met rustige en stabiele ouders. Ook raken Aussies over prikkels omdat sommige mensen er teveel van vragen en de hond teweinig rust geven

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 16:44

Indd mensen denken een hond te nemen waar ze enorm veel mee bezig moeten zijn terwijl dat in werkelijkheid wel mee valt. Wel ben ik van mening dat je ook wel de juiste fokker er uit moet pikken! De fokker waar Elmo en Bloom vandaan komen fokt ook honden die geschikt zouden kunnen zijn als hulphond, de fokker waar ik met Elmo getraind heb fokt en traint ook Aussies zodat ze werk met moeilijk lerende kinderen enz kunnen doen.
Mijn keus is ook op de aussie gevallen omdat het juist niet van die neuroten zijn zoals borders kunnen zijn

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:59

Inderdaad de juiste fokker doet er wel heel veel aan.
Onze fokster gaf ook aan dat je van je aussie wel niet te veel mag vragen en zeker niet in het begin, ze zijn vaak zo goed, dat de verleiding heel groot is, om te vlug te gaan. Ik heb bewust gekozen om de groepen in de hondenschool langzaam door te lopen ondanks de druk van de trainers om mee te doen aan de overgangsproef. Ik wist wel dat Bloom dit kon maar de druk wordt dan ook groter, de oefeningen moeilijker en het moet vooral plezant blijven en dat is het tot hiertoe ook. Ze is Super enthousiast als ze naar school mag gaan.
En dat je die honden moe moet maken is dus echt een fabeltje, belangrijkste is een balans vinden, denk ik, mee bezig zijn en ze ook voldoende rust laten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:57

Precies.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:31

Dank allemaal voor jullie reacties! Wat betreft het neurotisch etc. en of dat nou echt raseigenschappen zijn, ik ben het met jullie eens dat waarschijnlijk ouderdieren hier wel echt van invloed op zijn.

Wolf heeft geen stamboom, maar ik ken wel zijn ouders en die zijn lang niet zo als Wolf. Nou woon ik wel midden in de stad en het kan natuurlijk zo zijn dat dat nou niet perfect is voor een gevoelig ras. Maar aangezien ik de ouders ken, ben ik een beetje bang om een Aussie pup te nemen uit stabiele ouders, aangezien Wolf zijn ouders dus ook prima zijn. Daarnaast groeit de pup natuurlijk op met Wolf, dus ik ben bang dat een hond met onrustige aanleg dit ook overneemt.

Wat jullie aangeven over te veel doen, dat is bij ons echt niet het geval. We geven hem juist veel rust, omdat als we te veel doen het inderdaad alleen maar erger wordt. We maken lekkere wandelingen met denkspelletjes, maar we proberen niet te veel prikkels op te zoeken.

Ook als pup hebben we heel rustig aan gedaan met hem, omdat toen al heel goed duidelijk was dat hij niet zo veel aan kon ;)

MadelonSunny; Labradors gaat hier inderdaad ook goed! Wolf is heel sociaal, maar speelt inderdaad op een eigen manier. Ik noem het altijd worstelen, omdat veel op de grond gebeurt, over elkaar heen gerold wordt en lekker met de bek etc :) Aussies onder elkaar weten dat meteen is mijn ervaring.
Een Ridgeback lijkt me meer wat minder passen, omdat Wolf het leuk vindt samen achter de bal aan te gaan en daar zijn Ridges vaak wat te arrogant voor ;)

Nimmy; o.a. Door jouw tweede hondje erbij ben ik na gaan denken over een vriend voor die van ons. Goed dat je aangeeft dat je echt twee verschillende karakters hebt, misschien moet ik een Aus toch niet uitsluiten.

Keona; sbt en aanverwanten gaan inderdaad ook altijd heel goed bedenk ik me nu! Altijd lekker lomp spelen. Zo'n hond is alleen iets te veel hond voor mij helaas.

Fotsy; Wolf is thuis ook heel rustig hoor. We wonen op een appartement en dat gaat heel goed. Hij is vooral onrustig in vreemde situaties ed en daar kan ik er geen tweede van aan :D
Een actief ras was ik sowieso van plan, maar wel zonder te veel werkdrive.

Mossel; waar komt Elmo vandaan? Wellicht dat ik daar eens mee kan bellen. Je traint bij Happytails dan? :)

Bryce; ik herkende Blitz meteen. Mijn vriend vindt me nu een Bokt/Aussie-freak +8

Ik hoop dat ik alles beantwoord heb!