Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:50

Ja we waren eigk aan azen op een 1 jarige kater. Maar reageert niet meer? Dis even afwachten.. Maar kwam hem tegen en dat snoetje.. Ik was verliefd.

Hij heette Mikey en wij gaan hem Gnar noemen :)!

We hebben hem in tunnel gezet die we gekocht hebben. Daar zit die nu in.. Geen idee wat die aan doen is. Haha. Hij vind zijn bandje wel raar, dat belletje, is zich verder aan het likken.
Afbeelding

Even je hoofd draaien :+

_Karlijn

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:57

Haha grote ogen!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:18

Ohh leuk haha! Wel leuke naam Gnar:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:19

Hij vind het tunneltje wel lekker geloof ik, is nu aan het slapen. Ga zo ook maar even boven zitten, hoor hem vanzelf wel wakker worden (handig zon belletje).

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:57

Haha och grote kolkogen :')

Wij zoudem zaterdag onze noorse kitten op gaan halen maar kregen gisteren bericht dat de kitten al een tijdje niet in orde is en herhaaldelijk naar de dierenarts is geweest. Er is nu bloed afgenomen en materiaal op kweek gezet waar maandag de uitslag van komt. Geen idee waar hij op getest is, fokker blijft wat vaag. Het ophalen wordt dus sowieso uitgestelt maar we overwegen nu toch heel sterk om er, ongeacht de uitslag, helemaal vanaf te zien. Een kitten met een slechte start is toch wel een vergroot risico op problemen in de toekomt is mijn ervaring. Wat zouden jullie doen?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:59

Mijn kat is een krijgertje, rasloos, maar gaat echt niet naar buiten hoor. :n
We hebben een drukke weg voor de deur, er verdwijnen tig katten en mss 5% duikt weer op en 90% daarvan is dood.
Schijnt dat er een kattenhater naast me woont en daarbij is mijn kat qua uiterlijk iets te aantrekkelijk voor mensen die een gratis kat willen.
Komt nog bij dat ze schijtsbenauwd is buiten en niet naar buiten wil dus ik heb de mazzel dat ik alles wagenwijd kan openzetten en ze binnen blijft zitten. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:02

Hij is wakker, loopt lekker rond, kattenbak is toch ook wel leuk om in te graven.

Speeltje is leuk, hij heb net geen half bakje vlees op en zijn brokjes staan er,kommetje water en schoteltje met melk.. Hij is echt heel leuk, haha.

Wij gaan zondag kijken bij een 1-jarige kater (2 broertjes eigk maar kunnen er maar 1 nemen, mogen apart weg). Kunnen we die met de kater gelijk samen zetten of hoe kunnen we dat eventueel het beste doen?

Uit ervaring met honden zou ik helemaal afhaken en een andere zoeken.. Vaak is zon slechte start niet iets hoopvols. Wel jammer..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-15 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:07

Oh wat balen zeg, winnie03! Dan kijk je er zo naar uit en komt dit er tussen.. Ik zou er inderdaad- hoe moeilijk ook- vanaf zien. Inderdaad is een slechte start niet echt positief. :n

Sienna weegt trouwens alweer 3,5 kilo! Ze groeit zo snel!

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:33

Ja ben echt enorm teleurgesteld. Had me er enorm op verheugd. Er zijn ongetwijfeld andere leuke kittens maar deze was toch wel de perfecte combinatie van karakter en kleurtje. Heel erg jammer maar jullie beamen wel wat ik zelf ook voel; ik moet er vanaf zien :\

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:55

Wat ontzettend balen zeg! Is de kitten met stamboom?

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:14

Winnie, aiiii...das niet tof! Hoe zit het dan qua prijs? Ik zou zelf niet direct afhaken, maar zou dan ook niet de volle pot betalen..

Beloven, wat een schatje! Komt wel los allemaal.

Mijn vriend heeft zijn kat in het asiel gehaald. Was een jonge, maar volwassen kat. Die heeft de eerste weken een gaatje in de plafond van de koepel gevonden... Was zo bang...Ongelofelijk.
Ondertussen voelt de kat zich al wel 100% thuis :D

Pfff, maandag komen ze het volgende poesje halen... Ik ga hem zo missen, maar het gaan twee rijkeluiskinderen worden :D!

Poirot
Afbeelding

We wouden eerst alle kleintjes wegdoen, maar we krijgen het niet over ons hart. Van de twee die we wel wegdoen, zijn we vrij zeker dat ze een goede thuis krijgen. We mogen altijd komen zien, en de mensen houden ons ook op de hoogte, zetten foto's op facebook enz :-)

Deze gaan blijven

Taco
Afbeelding

Patatje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chestertje, die ze al komen halen zijn :'-(

Afbeelding

Mamapoes wordt morgen gesteriliseerd ...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 00:33

Ze zijn echt ontzettend mooi gelukt!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 07:17

@winnie: Ik zou lekker een ander kitten zoeken, sowieso al dat ze er zo vaag over doet doet bij mij alle alarmbellen rinkelen.

@Alyel: Patatje mag je met een strikje brengen hoor :D Al zijn al je kittens ontzettend leuk zeg <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 08:05

Het is een moeilijke keuze maar waarschijnlijk wel beter.

Leuk dat je er ook wat houd, lijkt mij ook erg moeilijk om ze weg te doen.. Tis toch Eem heel vertrouwen die je zomaar in iemand moet hebben.

Gnar is helemaal verliefd op die paal, haha.
Afbeelding

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:20

Ah wat schattig Alyel! Taco vind ik zo leuk <3

Hier van mijn kant ook weer even kitten spam. :D

Ik heb een hele ren voor ze gebouwd. Nu kunnen ze lekker rond rennen en spelen. Zijn ze niet meer beperkt tot de boodschappenkrat!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:32

Beloven & Kimm : ik heb het meer voor donkere katjes! Zwarte, heel donker getijgerde of een donkere lapjeskat (en dan liefst met lang haar <3 ) Die van jullie vind ik ook enorm mooi en schattig!

Hadden jullie mijn kattencollectie al gezien trouwens :p? Ik heb geen enkele gekocht, de helft was half verwilderd, graatmager, en van niemand...

Mumi

Afbeelding

Mamapoes Lootah (wordt vandaag gesteriliseerd maar is hier dus zo aangekomen...Konden het niet over ons hart krijgen om de kleintjes dan nog te laten weghalen...)

Afbeelding

Snorkel aka Snorkie

Afbeelding

En ons sultan

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:49

Whaaa die zijn ook leuk :o

Ik ga zondag dus kijken bij iemand met 2 broertjes maar dalijk kan ik het niet over me hart krijgen omz e te scheiden.. En ik wil ook nog een kitten van mijn vriend zijn oom.. Hebben we dalijk 4 katten.. Is wel heel gezellig in huis dan. Haha.

Is bij ons ook een actie met chippen. Komt goed uit, kunnen we gelijk alles chippen, althans mag je een kitten van 4 maanden al chippen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:56

Ik heb Ginger afgelopen woensdag ook laten chippen! Scheelt toch weer wat geld, 30 euro incl registratie. Hopelijk zit de chip er nog in xD ik ga Ginger over een maandje ook preventief laten ontplooien, dus met spuit en pillen, want ik heb hier eerder al een vlooienplaag gehad, wat vreselijk was!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:49

Ohh wat een leukerds komen er voorbij!
Nu kan ik helemaal niet wachten tot ik zondag mag gaan kijken :D

#beloven: volgens mij mag je een kitten van 4mnd wel al laten chippen hoor!

Even een vraagje: ik wil ons toekomstige poezenkind aan een tuigje in de tuin laten, hij/zij is dan +\- 16 wkn iemand een idee welke maat tuigje je dan moet hebben? En hoe kan ik dat het beste aanpakken? Leren aan een tuigje.,.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:53

meisje_ schreef:
Ohh wat een leukerds komen er voorbij!
Nu kan ik helemaal niet wachten tot ik zondag mag gaan kijken :D

#beloven: volgens mij mag je een kitten van 4mnd wel al laten chippen hoor!

Even een vraagje: ik wil ons toekomstige poezenkind aan een tuigje in de tuin laten, hij/zij is dan +\- 16 wkn iemand een idee welke maat tuigje je dan moet hebben? En hoe kan ik dat het beste aanpakken? Leren aan een tuigje.,.

Ik heb nog een super leuk en mooi kitten tuigje liggen met lijn, mag je zo hebben alleen verzendkosten zijn voor jezelf.
Heb hem nooit gebruikt.
Maar je leert het door een paar keer eerst het tuigje zelf binnen om te doen en dat geleidelijker meer zodat ze wennen aan dat gevoel.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:01

Ik zal wel hard zijn, maar ik heb ze de eerste x gewoon een tuigje aan gedaan en buiten gezet. Toen hadden ze ook geen tijd om aan het tuigje te frunniken.

Overigens lopen ze hier al een tijd gewoon los buiten. Ja, ook buiten de tuin.
Ze komen van een boerderij en zijn in de schuur geboren, liepen met 4 weken al buiten. Binnen houden was dus niet zo diervriendelijk, plus dat de deuren hier zomers altijd wagenwijd open staan.

Geen last van kattendieven en haters. Alleen auto's zijn een mogelijk gevaar.

Ze lopen gelukkig vooral bij ons zelf in de tuin, of aan de overkant van de straat in het weiland muizen vangen. En tot nubtoe kijken ze goed uit of er verkeer aan komt voor ze oversteken.

Overigens, mocht ik m'n eigen huisje hebben, dan wordt de tuin katproof gemaakt of komt er een grote ren. Maar dat is hier niet mogelijk.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:29

Froukje: wij wonen te zeer aan een drukke weg dat durf ik niet!

Ruby: heb je een foto, anders neem ik hem graag van je over, en mss je woonplaats via pb, anders kan ik het mss komen halen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:33

Die keuze moet ook ieder voor zich maken! Katten die niet anders gewend zijn weten ook niet wat ze missen.

Helaas hebben die van mij altijd al buiten gelopen, binnen houden was gewoon zielig geweest.

Al liggen ze het grootste gedeelte van de dag alsnog binnen, helemaal met slecht weer. Als het warm en zonnig is zijn ze meer buiten.

Overigens weten ze dat ze snoepjes krijgen als ze binnen komen, dus ze komen geregeld even binnen buurten. Dus ze lopen gelukkig niet te ver weg.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 13:52

Meisje, dit is hem:

Afbeelding
Ik woon in Sleeuwijk.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 14:25

Wat leuk beloven, je huidige Kitten er dan ook nog misschien 3 bij, krijg jij je handen vol.

Wat een perfect nest alyel, heel. Mooi gelukt!

Ach wat een droppies kimm! Mooi die ren!

Winnie wat naar van je Kitten maar als de fokker vaag doet zou ik het niet vertrouwen :n

Handig lifaya zo'n chip actie. Een vlooienplaag wil je idd niet!

Mijn droppies komen niet buiten behalve op het balkon. Daar heb ik zet met een tuigje laten wennen, vooral Mila vond dat erg leuk :') die viel telkens om haha. Voor de komst van Lydia ga ik het afzetten met een net dan kunnen ze ook lekker zonder toezicht buiten zonnen.

Ik had een leuke meevaller van de stookkosten van de woning bouw gehad en nu heb ik vandaag een customized steigerhouten mand besteld en een schapenvacht kussen <3 en volgende week komt een vriend van mijn zusje mijn kattenbakken opmeten en gaat een ombouw maken van oud pallet hout!

Volgende week woensdag komt ook een vrijwilliger van Mirtos mijn huis bezoeken en keuren en kijken of alles geschikt is voor Lydia. Vind het stiekem toch wel spannend! :=