Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:28

Zoe_97 schreef:
in belgië moeten alle honden verplicht aanwezig zijn voor de aanvang van de keuringen, in frankrijk ook. Ik ben er dus altijd vroeg waar ik ook ga, meestal komen wij tegen 7 aan en gaan aan de deur staan tot de deuren openen, dan hebben we een goed plekje

OMG ik ben blij als ik er tegen 9u ben :+ Nu ja, dat ligt aan mijn vriendin, die is altijd en overal te laat. In Antwerpen heb ik 20minuten moeten wachten...

Mijn reu loopt op show trouwens in slow motion :') Heel frustrerend, maar gelukkig is zijn gangwerk nog wel correct. Vaak treden ze achteraan niet voldoende onder als ze inhouden bij het lopen.

Ianthe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:46

Olly heeft pas 1 show gehad en toen liep die perfect. Nu is die een puber, dus eens zien wat die doet haha. Hij heeft de ring sowieso altijd voor hem alleen, dus hoeven ons niet in te houden. Wel lastig eigenlijk, want we moeten wel ff in groepje trainen. Anders denkt die op de WDS opeens wtf, waarom is er nog een hond in de ring ;p Wel handig als hij die ervaring ook heeft in de normale ring, niet alleen in de erering.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:33

Machie schreef:
__PSM__ schreef:
Machie, omdat wij niet geloven dat daar geen zijeffecten aan zitten anders dan afname van hormonen...

Maargoed, dit is voor mij geen discussie onderwerp ;)

Oh dat ben ik met je eens. Maar castreren heeft ook meer zijeffecten dan alleen hormomen weg ;)

Haha ja dat snap ik, maar dat is in deze wel zo ongeveer de enige oplossing ;) aangezien ik niet mijn hond aan de ketting wil gaan leggen in de tuin...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 20:52

Ik hoop dat ik maandag bij onze fokker mag zitten, dan zit ik niet zo eenzaam en alleen met al mijn spullen en zooi hahaha. Ik ben benieuwd hoe ze gaat lopen, morgen weer ringtraining en kans om te oefenen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:06

Ianthe schreef:
Mijn hond vind die drukte leuk, dus voor hem geen probleem. Zijn eerste show was de winner, toen had ik hem net 4 weken. Dacht ohoh, straks dikke stress, maar nee hoor. Hij dacht volgens mij dat al die mensen daar voor hem waren;) Ik vind het zelf ook fijn om niet te hoeven haasten en dat die van tevoren nog ff de ring in kan, vooral omdat die nog weinig ervaring heeft.

Bij mn vorige hond hoefde dat ook niet, die showde alleen als ze echt aan de beurt was. Ringtraining en voor niks oefenen deed ze niet aan, dan wilde ze niets doen haha.

mijn hond vind het ook niet erg (ik gebruik liever het woord leuk niet want ik kan het me gewoon niet voorstellen dat ze het ECHT net zo leuk vinden dan bijv uren door de bossen struinen oid)
maar ik vind het 10x niks zo n drukte en al die irritante opgedofte mensen en hun honden ;)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:37

Waarom ga je dan naar shows;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:55

ga ik ook niet (meer) ;) alleen kcm om 1. de kas te spekken en 2. omdat het buiten is en 3. omdat alleen mijn eigen ras er is. eerder ging ik naar shows omdat het verplicht was om te mogen fokken. dat het zo goed ging dat ik met nl jeugd en nl kampioen teven thuis kwam is leuk mee genomen. maar gezien het geen verplichtingen meer zijn voor te fokken valt dat af ;)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 13:48

Van mijn ras is er geeneens een vereniging in NL dus tsja;p Krijg je als er maar 1 van is in NL. Die van mij is in Duitsland geregistreerd, daar is er wel een vereniging met een paar Franse rassen.

Ik vind het wel gezellig, hoef nu alleen niet zoveel te gaan als die altijd alleen is.. Makkelijk punten scoren als die een Utje heeft. Maar vind keurrapport dan wel belangrijk, kijken of die het echt verdiende;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:36

Iedereen succes in Wieze!

Kenai is met zijn fokker mee terwijl ik aan het werk ben ;(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:47

Hier een goed resultaat. Ben boven verwachting tevreden.
In Mechelen vorig jaar augustus onder deze keurmeester een enorm slechte beoordeling gehad met opmerkingen van hem
Dat mijn hond slecht gebouwd was , te lui en te breed en een schande voor het ras was.
Nu 9 maanden later een 2e plek zeer goed gehaald met het commentaar dat hij perfect gebouwd is, mooi aan de rasstandaard voldoet en op de cirkel perfect beweeg. Enkel op de rechte lijn liep hij krom. Dit is een bekend probleem dit doet Kenai enkel als hij moe wordt, dan lijkt hij wel een wijkend paard. Dus hier wordt aan gewerkt.
Super blij :D

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:01

Zoe, wat fijn!! Dat is wel een enorm verschil in commentaar dan!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:02

Zoe wat een bizar verschil zeg! Wel absurd dat de keurmeester dingen zegt zoals een schande voor het ras. Verre van beleefd als je het mij vraagt. Gefeliciteerd met de 2de plek!

Neela vandaag voor het eerst echt op show. 4 van de 4 in de Jeugdklasse met een ZG. Fijn en toch een mooi keurrapport gehad.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:14

Hahahahaha ik kom net terug thuis van 2,5 week IJsland, bedenk ik me ineens dat ik de jachthondenshow vergeten ben in te schrijven (of naja, dat bedacht ik me van de week al hoor) en nou zie ik dat het ook nog eens pleuriswarm wordt, mooi dat ik het echt niet zo heel erg vind _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:31

lol of wel is Kenai intussen mooi bijgetrokken ofwel had die KM vorig jaar zijn bril fout opstaan...

Fijn dat je tevreden bent met je keurraport Amanda.

Zaterdag was dolle pret. Ik moest een pup uit het laatste nest van mijn vriendin showen, omdat de eigenares te ver is in haar zwangerschap om nog te kunnen lopen en haar partner had nog geen tijd gehad om te oefenen. Laat ons zeggen dat een puberreu van 9 maanden die alleen maar oog heeft voor geurtjes een ware hel is. KM heeft mij vierkant uitgelachen :+ Ach ja, het was een fijne dag.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 17:21

Nou lach maar Neej, ik heb wel ingeschreven en ben echt NIET blij met dat weer :')

Nou PetitParis, heb je dat ook weer meegemaakt. :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 18:50

Nee snap ik Amanda, 2 jaar terug hadden we op Hulten de 1e dag prima showweer (beetje bewolkt, graad of 20 denk ik) en toen won Ollie de rasgroep. Hartstikke vet natuurlijk, dus de volgende dag weer terug, nou ik kreeg al appjes van mensen die er 's ochtends waren dat het loeiheet was (werd die dag dik 30 graden) én enorm benauwd en drama, keuringen zouden versneld worden en weet ik het.. Nou toen we daar rond 4 in de BIS liepen was het inderdaad dusdanig warm dat er uit Ollie ook heel weinig kwam hahahaha, die liep voor geen méter. Oh en terwijl we de BIS liepen begon het al lekker te rommelen in de marge, en toen we klaar waren konden we in de zeikregen gaan opruimen _O-

Als ik wél had ingeschreven komende zondag was ik thuis gebleven..

@zoe zo zie je maar dat het allemaal een momentopname is. Kenai is nog jong en is echt nog volop aan het ontwikkelen :) Ik zie dat met Jamie ook nog hoor, soms kijk ik naar 'm dat ik denk jemig vriend dat wordt nooit meer wat, en nou kreeg ik van de week een filmpje uit het pension (had ik 'm 2 weken niet gezien ivm vakantie) en toen herkende ik 'm bijna niet _O- Ik ben benieuwd hoe blij ze morgen gaan zijn als ik ze weer op ga halen :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 19:01

Ja ik wacht het weer even af, het kan zo veranderen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:07

Ik zou heel graag even jullie eerlijke mening willen. Morgen is de Gundogshow. Het wordt 27 graden.
Hierbij de weersverwachting per uur:

06:00 17°C 15°C NO 2 0% 0,0 mm 94%
07:00 17°C 15°C O 2 0% 0,0 mm 90%
08:00 18°C 17°C NO 2 0% 0,0 mm 68%
09:00 20°C 20°C NO 2 0% 0,0 mm 76%
10:00 22°C 22°C NO 3 0% 0,0 mm 98%
11:00 24°C 26°C O 3 0% 0,0 mm 91%
12:00 25°C 26°C O 3 0% 0,0 mm 86%
13:00 27°C 27°C ZO 3 4% 0,0 mm 50%
14:00 27°C 27°C ZO 2 4% 0,0 mm 26%

Ze kan de hele dag in de schaduw zitten want ik neem een eigen parasol mee. We zijn waarschijnlijk tussen 11 en 12 aan de beurt.

Zouden jullie gaan? Ik twijfel enorm namelijk.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:46

Ik heb morgen wedstrijd gehoorzaamheid tussen 3 en 4. Ik ga gewoon gaan. Koelkasten mee en veel water in koeltasjes voor de hond ervoor en erna.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 12:41

Ik had pas al afgezegd, was ook km wijziging, dus goed excuus ;) Heb zelf geen behoefte om in die pokke hitte te zitten, daar is ook amper schaduw. En ga ook niet mijn hond de hele dag in die hitte laten, alleen maar voor een show.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:44

Zoe_97 schreef:
Ik heb morgen wedstrijd gehoorzaamheid tussen 3 en 4. Ik ga gewoon gaan. Koelkasten mee en veel water in koeltasjes voor de hond ervoor en erna.

Koelkast? Haha!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 13:49

Oeps. Koelmatten nattuurlijk

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:19

Ik twijfel nog steeds. Ik hou de weersvoorspellingen in de gaten. Ik heb sowieso een koelmat, koelhalsband, parasol mee. Auto heeft airconditioning en koelt heel goed dus de hitte in de auto verdwijnt snel voor de terugrit. Mocht ik gaan dan kan ik morgen als ik daar ben nog altijd zeggen ik ga naar huis. Maar ik twijfel nog steeds.

EDIT: Ik heb de organisatie enkele dagen geleden al gemaild met de vraag naar wat ze doen tegen de hitte maar geen antwoord helaas.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:12

Nee de organisatie blijkt erg laks te zijn met het beantwoorden van mails.

Op de website staat iets van "we zijn nog aan het kijken wat we op korte termijn voor elkaar kunnen krijgen" maar dat wordt niks natuurlijk :+ Er is totaal geen beschutting ook en in je tentje wordt het alsnog bloedheet. Echt had 3 jaar terug ook zulke temperaturen, die hebben toen afgeblazen.

Ik ben blij dat ik geen honden ingeschreven heb, ik baal als een stekker dat ik er alsnog de hele dag ga zitten. In die bloedhitte. Met vel dat nog geen zon gezien heeft dit jaar :') Nou, dat wordt migraine en een kreeftenvel, ik voorspel het je :Y)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:48

Je gaat zelf wel Neej?

Ik wacht nog even af. Eenmaal daar kan ik ook zo weer naar huis dat wel.