Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:23

Over een week of 3 krijgen mijn dames ee grotere kooi :D, ik ga speeltjes shoppen en een radje :).

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 11:50

Ik had woensdag avond het contactformulier geraadpleegd van queenies met o.a de vraag of hij 2 gerbils voor mij kon reserveren. Ik heb nu nog steeds geen antwoord en nu zijn de gerbils die ik erg graag had gewild gereserveerd :(. Ik had vrij vlot gereageerd naar mijn mening want de pups die net geboren waren stonden nog maar net op de site. Als er andere mensen voor mij waren in dat ze eerste keuze hadden had ik het wel zo netjes gevonden als hij even had gemaild maar ik heb dus nog steeds geen berichtje terug.

Heeft iemand hier ook ervaring mee, en zou ik er anders nog een mailtje achteraan kunnen sturen?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 12:02

Ja daar heb ik ook ervaring mee. Zijn site is niet up to date die ik eerst wilde waren ook al weg terwijl ze vrij stonden op de site. Waarschijnlijk zal je vandaag of morge wel een reactie krijgen. Dan zal hij denk wel laten weten welke nog vrij zijn.

Anders nog is mailen misschien is je mail over het hoofd gezien.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 16:55

Bij mij reageerde hij wel aardig vlot geloof ik...

Nibbits oogje doet echt raar, de ene dag is hij half open, en de andere dag weer dicht, maar hij is niet dik verder. Haar te pakken krijgen is onmogelijk zonder eerst de kooi leeg te halen, en dan zit ze nog niet stil op m'n hand.

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 15:46

Weet iemand waarom mijn gerbils sinds een paar dagen aan alle speeltjes gaan knagen? Er is niks veranderd qua voer en ze krijgen regelmatig wat groente, fruit of takken om te eten en aan te knagen.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 17:32

KoetJJs schreef:
Weet iemand waarom mijn gerbils sinds een paar dagen aan alle speeltjes gaan knagen? Er is niks veranderd qua voer en ze krijgen regelmatig wat groente, fruit of takken om te eten en aan te knagen.

Heb precies het zelfde probleem!

Liggen kartonnen doosjes en wc rolletjes in.

Maar de speeltjes moeten stuk..

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 23:52

Misschien vanwege de hitte dat de (alle?) gerbils raar doen? Die van mij ook namelijk, Jack wil NIET meer opgepakt worden en als ik m heb, na dagen rustig proberen (want ik ga 'm niet 'grijpen') had ik 'm eindelijk op m'n hand, gaat ie lopen bijten.. En als gerbils bijten doet dat best wel pijn kwam ik achter -O-
Gerbils horen schijnbaar niet te bijten dus misschien is ie bang of heeft ie pijn (staat er op internet) maar ik zou niet weten waarom ie ineens bang zou moeten zijn en hij lijkt ook gewoon gezond, doet niks anders dan normaal..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 00:00

Apart. Mijne zijn gewoon zelfde ondat binne gelukkig nie zo warm word.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:09

Heyy, ik ben nieuw op dit forumtopic (kan nu eiiindelijk op de niet-informatieve fora :3)

Anyway, ik wil dus gerbils gaan nemen. Ik heb nu drie weken de gerbils van mijn neefje te gast omdat die op vakantie zijn, ik ben in de tussentijd helemaal verliefd geworden en heb zo'n beetje elke gerbilsite wel grondig bekeken en gelezen.

Ik heb twee dagen terug een mail gestuurd naar gerbil-kooi.nl omdat ik een gerbilarium op maat wil hebben, maar ik krijg nog geen reactie, terwijl ik die eigenlijk wel binnen een dag verwacht had... Heeft iemand ervaring met het bestellen van een gerbilarium op maat bij deze site en kan die mij vertellen hoe dat werkt? Of iemand die mij kan zeggen hoe lang ze er over doen om te mailen, want ik ben echt een typetje zwaar ongeduldig :+

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:11

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:51

acrylicmess .. wil je persee van een grote fokker? mijn vorige nestje is voorzien van baasjes en nu heb ik een tweede nestje met 5 babys. voorlopig ook het laatste nestje. dat je het even weet :)

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 13:08

Nee een grote fokker hoeft niet perse. Ik ben nog niet voorzien van gerbils en heb ook nog geen antwoord van queenies. Ik kijk nu dus weer wat rond. Ik doe je ongeveer eind van de kiddag een pbtje als dat mag. Dan kan ik achter de pc dat is wat makkelijker :D.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:26

dat is goed hoor :)

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:35

Nou zeg.... gerbil-kooi.nl laat nog steeds niet van zich horen en zijn ook niet bereikbaar via de telefoon... -O-

Maar omdat ik zo ongeduldig ben ga ik zelf een mooi gerbilarium bouwen met mijn vriend en vader! :D

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 17:35

SharronV schreef:
Nou zeg.... gerbil-kooi.nl laat nog steeds niet van zich horen en zijn ook niet bereikbaar via de telefoon... -O-

Maar omdat ik zo ongeduldig ben ga ik zelf een mooi gerbilarium bouwen met mijn vriend en vader! :D

Foto's

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 09:53

Ik ben bang dat ik genoodzaakt ben om wegens privéredenen mijn Gerbils te verkopen. Dus mocht iemand op zoek zijn naar een koppeltje dames inclusief verblijf en heeeel veel spullen dan hoor ik het graag :)

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:03

Madelonsunn,

Oei dat is zonder! Waarom moeten ze weg?

Als je in de richting woont kan ik ze altijd op vangen..

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:18

Geen vakantieopvang (m'n ouders willen niks doen), vriendlief die wakker ligt van ze, ik zelf die niet in slaap komt door het geluid en nog wat dingen maar die zet ik liever niet op bokt ;)
Ze zijn hartstikke leuk maar ik heb er niet zo'n band mee als met mijn honden en paard. Anders zou ik wel geld uitgeven om ze naar opvang te doen en het niet in slaap kunnen komen door de vingers zien. Maar hoe gek ik op ze ben weegt niet op tegen die dingen. Ik zou ze echt missen maar zou denk niet huilen ofso als ze weg zouden zijn. Dan doe ik ze veel liever weg naar iemand die er veel meer mee doet enzo.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 10:18

Wat jammer joh! Helaas passen er bij mij niet twee bakken naast elkaar op het kastje. Ben bang dat mijn vriend daar niet zo blij van wordt.

Succes met zoeken naar een nieuw baasje!

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 13:17

Opvangen wad meer bedoelt als onderbrengen.

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 17:12

Begin augustus is mijn vriend terug van vakantie dus dan beginnen we met 't bouwen, ik zal proberen foto's te maken terwijl we bezig zijn!

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:56

Ik baal zo hard!

Ben Bezig met verhuizen.
Tijdens het verhuizen van mijn gerbilarium is 1 van de schuifdeurtjes geknapt.
Dat was gisteren.

Zielige geries een nacht in ver oersbakje gezeten.
Vanochtend nieuwe glasplaat besteld kon gelukkig gelijk mee!

Kom ik vanavond nog even snel kijken hoe het met ze gaat...

Ligt er overal glas op de grond.
Is het deurtje er uitgevallen...

Geries zoek...

Heb ze nog niet kunnen vinden.

Omg.

En nu.. Heb geen idee.
Ben op..

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:11

Ow nee dat is echt verschrikkelijk!

Hoeveel kamers kunnen ze heen gegaan zijn denk je? Leg wat voer neer en kijk of ze eraan geweest zijn..

Hoe lang zijn ze ontsnapt denk je?

Pff ik zou niet weten wat ik moest doen ala dat gebeurde..
Alle donkere hoekjes voorzichtig afzoeken, kijken of er aan kabels/plinten/etc geknaagd is.. Ik weet het niet :n

Heel veel succes, hoop dat je ze nog snel vindt.. :(:)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 23:37

Oh my, dat is naar! Hoop dat je ze snel vindt!

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 00:13

O jee wat ontzettend vervelend! Misschien kun je kijken of een diervriendelijkke val een optie is?