Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yasminlove1

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:31

ik heb 3 ratten :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:14

Spokie; op http://www.jollyrats.nl/ heb je veel tutorials staan voor verschillende hangmatjes en huisjes, misschien kun je er wat mee :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:34

Fotospam! Dacht dat t wel even leuk was om wat inrichtingen te laten zien van de afgelopen weken en dan meteen ook de dingen die ik zelf heb geknutseld. Ondanks het feit dat het me nog behoorlijk wat tijd kost heb ik er wel lol in en worden de resultaten steeds mooier, al zeg ik het zelf :P

Afbeelding
Wc-papier party *\o/*

Afbeelding
Eerste projectje; de roze/paarse kruisbuis.

Afbeelding

Afbeelding
Zelf gemaakte kruisbuis + kubus + corner cabin.

Afbeelding
Eerste projectje wat ik heb gemaakt zonder voorbeeld

Afbeelding
En tot slot de 2 monsters :D

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:12

Wat gaaf zeg! Ik heb nu een hangmatje gemaakt, een klimtouw en een loopbrug. Ga vanavond weer verder. Wil een slaapzakje naaien, een tunnel, kussentjes.
Ik zal vandeweek ook wat foto's maken.

Ze komen bij rattery Goddess vandaan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:39

Leuk! Rattery Goddess ken ik wel... ben er nooit geweest, maar ik ken haar van de forums... en ik heb een keer een tekening gewonnen met het raden van het juiste aantal rittens in een nest... :D Hannah heeft toen Bisou voor me nagetekend :)

Leuke foto's Vanillia!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 00:31

Vanillia schreef:
Spokie; op http://www.jollyrats.nl/ heb je veel tutorials staan voor verschillende hangmatjes en huisjes, misschien kun je er wat mee :)

Leuk! Kam ik zeker ideeën opdoen.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:40

Hallo :wave:
Ben hier al een tijde ff niet meer geweest :o
Echt super gave inrichtingen vanilla! Ik heb ook vaak zelf dingen gemaakt, maar ik heb zo'n hekel aan dat geknip. En als ik wat heb gemaakt is het binnen een paar dagen kapot dus ik bestel tegenwoordig :p haha

Met mijn ratjes gaat het wel redelijk.. kiara haar bulten zijn echt enorm groot, verder gedraagd ze zich goed maar toch denk ik niet dat ze nog heel lang meegaat.. ze is gister 2 jaar en 4 maanden geworden :)
Kitana valt mij nog steeds aan, als ik met me hand langs de hangmat ga (gewoon om bv iets schoon te maken xD ) Schiet ze eruit en bijt ze me tot bloedens toe.. hmm nou ja ik leer ermee leven zeg maar.
Me moeder haalt haar er savonds wel vaak uit en dan gaat ze in haar nek liggen slapen ..

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:18

Het afmeten en knippen heb ik ook een bloedhekel aan, als dat eenmaal gebeurd is zit het zo in elkaar :P De dames houden de hangmatjes gelukkig best netjes! Ze zijn alleen vannacht door de onderbak heen geknaagd en er zit nu een gat in waar ze met gemak doorheen kunnen, gelukkig aan de kant van de muur.. Ben nu dus als een gek op zoek naar een andere kooi, maar heb hier in de buurt alles al afgebeld en het beste wat ze me te bieden hebben is een Montagna Jolly. Die heb ik nog 1 staan, maar die vind ik zo klein -O-
Probleem is een beetje dat ik vast zit aan een kastje waar de kooi op moet staan.. Zit op kamer en ben niet zo groot behuisd dat ik een andere plek heb voor een kooi.. Omdat ze zo snel door deze onderbak heen zijn gegaan wil ik nu perse een kooi met tralies tot op de bodem, maar die zijn er niet zoveel en daarnaast mag de kooi echt niet dieper zijn dan 55cm. De Ferplast Furet XL en de Jenny KD XL zijn allebei te groot. De Ferplast Scoiattoli (http://www.fretten.nl/index.php?main_pa ... ts_id=1359) zou een optie zijn, maar met de tralies op de bodem wel kans op bumblefeet, haal ik die tralies eruit dan zit er voor zover ik kan zien alsnog een randje waar ze op kunnen knagen.. Toen gekeken naar een Royal Suite en daar zou ik dan de poten onderuit moeten zagen, beetje zonde van een kooi van bijna €300..
Om een lang verhaal kort te maken: ik heb nu geïnformeerd naar wat het kost om een aluminiumkooi te laten maken en dat is in vergelijking met een hele nieuwe kooi wel te doen. Een kooi van 80x50x80 met 2 grote deuren in de voorkant en een plexiglas rand om de bodem kost dan €220. Mogelijkheden te over, maar ik ben niet zo creatief wat dat betreft.. Zou er voor kunnen kiezen om bijvoorbeeld een vaste verdieping erin te maken, maar of dat handig is?

Wat denken jullie? Zou die Ferplast Scoiattoli iets zijn of zal ik toch maar investeren in een aluminiumkooi? Nu maar even richting de bouwmarkt voor wat gaas, zodat ze er in ieder geval niet uit kunnen..

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:34

Staat er geen royal suite op marktplaats? Dat zijn echt onwijs fijne kooien.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:35

ik ben fan van de alu's... :D er valt letterlijk geen bodembedekking uit, iets waar ik met de volière en de RS'en wel veel last van had... :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:12

Ik denk dat ik toch maar voor een alu ga, nu nog zoeken naar een leverancier.
M'n dames eten m'n RatRations voer niet. Of naja, heel selectief.. Ik voerde eerst een mengeling van Care+ en Xtra Vital en daar aten ze eigenlijk alles wel netjes van op, er bleven alleen af en toe wat granen liggen. Bij dit voer eten ze echt de lekkere dingen eruit en laten ze meer dan de helft staan.. Is er hier iemand die mijn RatRations nr. 9 wil overnemen (voor Moeders en Rittens)? Dan schakel ik toch maar over op iets als Science Selective denk ik..

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:14

Ook ik ben altijd in het bezit geweest van 2 ratten.
Helaas moet ik ze weg doen vanwege mijn drukke studie.
Heb ze nu 2 jaar gehad.
Zijn 2 siamese mannetjes, echt schatjes!
Alleen vind het zo eng ze op marktplaats te zetten, wil niet dat het slangenvoer wordt.
Mijn broer heeft slangen, zou ze het echt niet aan willen doen om ze te voeren.
Dus iemand hier belang bij 2 lieve ratjes? Zijn ongeveer 2,5 jaar oud

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:21

Straks mijn mannen ophalen. Ben de hele dag al zenuwachtig :-).

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:28

Waar ga je ze halen spokie?

Daniellejody; ratjes zijn met 2.5 jaar al behoorlijk bejaard.. Persoonlijk zou ik het erg sneu vinden om ze dan nu weg te doen..

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:32

Daniellejody schreef:
Ook ik ben altijd in het bezit geweest van 2 ratten.
Helaas moet ik ze weg doen vanwege mijn drukke studie.
Heb ze nu 2 jaar gehad.
Zijn 2 siamese mannetjes, echt schatjes!
Alleen vind het zo eng ze op marktplaats te zetten, wil niet dat het slangenvoer wordt.
Mijn broer heeft slangen, zou ze het echt niet aan willen doen om ze te voeren.
Dus iemand hier belang bij 2 lieve ratjes? Zijn ongeveer 2,5 jaar oud

Wat jammer dat t je ze niet meer kan houden. Waarom niet als ik vragen mag? Gewoon interesse want ik werk ook 40 uur per week en eigen pony maar zodra ik thuis ben gaan ze allemaal mn badjas in en doe ik lekker mn eigen ding.
Buiten dat je blijkbaar niet eens kwijt raakt door de leeftijd moet je dat denk ik ook niet willen.

Dan maar wat minder aandacht maar dan weet je zeker dat ze goed zitten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:11

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:31

Hoi,

We hebben nu puberende mannen in huis. Zitten regelmatig achter elkaar aan, hoor je ze ook krijsen en weet ik het allemaal. Gelukkig bijten ze niet tot bloedens toe, maar is het nu meer de rangorde bepalen. Meneer de Boer wordt wel makkelijk met loslopen momenteel.
Meneer rat komt nu echt in zn opstandige periode maar gaat wel in zn hok liggen als hij wil slapen. Dat doet Meneer de Boer ook wel, maar schrikt zich rot als je ook maar iets doet in de buurt van de kooi...

Heeft iemand tips?

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:23

Hoi,

Ja is ook zo, denk inderdaad niet dat ze snel verkocht zullen worden.
Het is gewoon dat ik een stinkdier heb waar ik echt keiveel aandacht aan moet besteden.
De ratten maak ik schoon, ik haal ze even uit de kooi en thats it.
Vind dat niet eerlijk, ze verdienen meer aandacht.
Gelukkig halen de kinderen van onze zorgboerderij ze er wel eens uit.
Tis ook zo sneu om ze op zo'n leeftijd nog weer weg te moeten doen.
Zit in twijfel...
Eigen paard, tam stinkdier en een drukke studie...

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:23

Daniellejody schreef:
Hoi,

Ja is ook zo, denk inderdaad niet dat ze snel verkocht zullen worden.
Het is gewoon dat ik een stinkdier heb waar ik echt keiveel aandacht aan moet besteden.
De ratten maak ik schoon, ik haal ze even uit de kooi en thats it.
Vind dat niet eerlijk, ze verdienen meer aandacht.
Gelukkig halen de kinderen van onze zorgboerderij ze er wel eens uit.
Tis ook zo sneu om ze op zo'n leeftijd nog weer weg te moeten doen.
Zit in twijfel...
Eigen paard, tam stinkdier en een drukke studie...

Ja dat is heel vervelend! Maar kun je het niet combineren dat als je thuis studeert ze eruit haalt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:17

Ik heb mijn dames ook bij me over het bureau lopen als ik studeer, gaat prima :j Heb een sputnik op de hoek van mn bureau staan en als ze het rondstruinen zat zijn gaan ze daar in liggen slapen (of bij mij in de muts van mn trui).

Banjer; met Riezz heb ik inmiddels contact gehad. Die zei wel dat ik een duidelijke eisenlijst moest maken om te voorkomen dat hij 'mee gaat denken' met bepaalde dingen, maar ik heb geen idee wat er op zo'n lijst moet staan.. Ik heb geen idee wat handig is namelijk. Ik zou graag een onderbak hebben die je eruit kunt schuiven, maar kan me ook voorstellen dat dat misschien een kliederboel wordt. Heb jij enig idee?

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:35

Vanillia, ik heb ze bij rattery Goddess vandaan.

Ze zijn zo schattig <3! Lopen nu op mijn bank, nou ja liggen nu te slapen. De ene is heel actief en kan geen tel stil zitten. De ander is een enorme knuffel. Kruipt lekker in mijn nek en gaat daar slapen.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:33

Studeren met de ratten wordt een drama.
Straks gaan ze op de grond lopen en schieten ze achter het keukenblok ofzo?
Ik hou ze liever in de gaten.
Maarja, ze liggen nu overdag lekker in de sputnik. Met schoonmaken haal ik ze eruit, denk toch dat ik ze maar laat zitten...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:20

Vanillia: ik weet niet of dat mogelijk is bij alu's... dat zou je dan even moeten vragen.... daar weet Bonto meer over denk ik :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:21

Ik meld me ook als eigenaar van 3 ratten *\o/*
Het verblijf waar ze in zitten was mijn oude aquarium.
Vroeger heb ik ook ratten gehad en dat wilde ik graag weer maar mijn vriend wilde het niet.
Maar aangezien het mijn vriend niet meer is heb ik ze nu lekker wel <<)
Vriend eruit, ratten er in! hahaha
Zo leuk is het uiteraard allemaal niet maar ik ben wel heel blij met me ratjes.

Bella en Pip (zijn meestal bij elkaar)
Afbeelding

En Betsy (zij is meestal alleen aan het scharrelen, ze is ook de bijdehandse van het stel :D )
Afbeelding

En hun verblijf
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:42

Arrabel: Ahh wat een schatjes! En wat heb je het leuk ingericht! :D Ik heb mijn mannetjes ook tijdelijk in een aquarium gehad (met een kooi erop) maar moet zeggen dat ik toch merk dat ze een hoge kooi fijner vinden. Kunnen ze echt klimmen. Dat mist een aquarium wel. En ik zou je zaagsel vervangen door een stofvrije bodembedekker :o

Maar het ziet er heel mooi uit! :D