Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 17:58

Wat een mooie resultaten allemaal

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 19:38

Besloten toch te gaan lopen met Mallow vandaag *\o/*

1e rondje was ze onzeker. Snapte ze niet wat de bedoeling was. En daarnaast liep ik als een debiel, iets met zenuwen enzo :+
2e rondje had ze het beter in de gaten en liep ze echt fantastisch! Klein foutje achterin (ze miste een hoop) dus met 1 foutje haar eerste uitslag te pakken! Uiteindelijk zelfs nog genoeg voor een tweede plaats *\o/*
3e rondje ging ze nog harder, wel achterin zelfde situatie en weer een hoop overgeslagen, weten we ook gelijk weer waar we nog op kunnen trainen.

Ze heeft me echt versteld doen staan, mijn doel was om plezier te hebben en dat is volledig geslaagd.

Afbeelding

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:24

Wij zijn in Someren geweest afgelopen zaterdag. Utje 3 erbij op de jumping dus erg tevreden. VP stonden de palen erg dicht op de rand van de ring en bij de schrijverstafel. Hij nam daardoor de insteek niet. Vervolgens ging die verderop niet de tunnel in maar er langs en sprong die over de oploop van de kattenloop. Dus disk. Maar dat was niet erg, volgende keer beter. :)

Wie gaat naar Kaatsheuvel dit weekend?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 08:40

Hallo allemaal, alweer een tijdje geleden dat ik gepost heb maar het veld lag er niet zo best bij. Nu hebben we een nieuwe locatie dus zouden we in principe weer los kunnen maar nu is Mila niet rad.

Wat is jullie tip? Ik heb haar de vorige keer een aantal keer laten laseren en door de fysio laten behandelen, dat heeft toen goed geholpen. Echter ze hinkt nu weer rechtsvoor. Soms duidelijk, soms nauwelijks en altijd vol vuur dus lastig om haar rustig te houden.
Zal ik haar op de foto laten zetten? Hele voorpoot? Hebben jullie daar ervaring mee?
Alvast bedankt.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:07

Anna79 schreef:
Hallo allemaal, alweer een tijdje geleden dat ik gepost heb maar het veld lag er niet zo best bij. Nu hebben we een nieuwe locatie dus zouden we in principe weer los kunnen maar nu is Mila niet rad.

Wat is jullie tip? Ik heb haar de vorige keer een aantal keer laten laseren en door de fysio laten behandelen, dat heeft toen goed geholpen. Echter ze hinkt nu weer rechtsvoor. Soms duidelijk, soms nauwelijks en altijd vol vuur dus lastig om haar rustig te houden.
Zal ik haar op de foto laten zetten? Hele voorpoot? Hebben jullie daar ervaring mee?
Alvast bedankt.

Als je toch foto's laat maken, pak dan ook de schouder mee. Wat balen dat ze niet goed is... Beterschap voor haar!

@Levita, gefeliciteerd met jullie U'tje!

@JJ, Gefeliciteerd met je U'tje! Lekker dat ie binnen is op het VP :)

Ik ben momenteel druk met het (her)trainen van de runnings. Blekz gaat goed vooruit en Lumoz pakt het heel lekker op. Super leuk om zo met ze bezig te zijn :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 09:26

Eens met Machie, als je haar toch al op de foto laat zetten, doe dan ineens het hele riedeltje. :j

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:06

Dit zou de schouder kunnen zijn idd. Schouders duren heel lang en als je dat niet goed laat herstellen dan wordt dat chronisch. Dus zeker mee eens met mijn voorgangers.

Overigens zou ik ook een echo laten doen om de weke delen te checken.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 10:46

Anna79 schreef:

Alvast bedankt.

Ik zou inderdaad ook hele poot maar zeker ook schouder op de foto zetten. En als je dan toch bezig bent, zou ik persoonlijk ook gelijk rug en heupen mee nemen. Voor een hond die sport altijd goed om te weten hoe ze lichamelijk in elkaar steken voordat ze gaan sporten.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 13:34

Bedankt voor jullie reacties. Schouder ga ik zeker meenemen. Haar rug en heupen zijn al eens op de foto geweest, daar verwacht ik niet echt iets van. Ze hoeft niet op hoog niveau te lopen, zelfs geen wedstrijden maar ook met 1x per week clubles wil ik gewoon weten dat het goed zit.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 11:50

Straks met Jinn naar de dierenarts.
Arme vent heeft al enkele dagen diarree maar dan echt spuitpoep. Wilde nog wachten tot vrijdag want als die wat verkeerds heeft gegeven oid dan lost dat wel op. Alleen toen ik vanmorgen beneden kwam, had hij in huis geplast wat ie nooit doet. Lag door de hele kamer en keuken diarree en een half uur na het eten geven spuugde hij alles weer uit. Toen dacht ik, nu wordt het tijd.
Ben heel erg benieuwd. Hij oogt helemaal niet slecht. Super energiek, gaat gewoon mee wandelen en speelt gewoon. Ook niet dunner geworden.
Enige is dat ie iets meer drinkt dan normaal maar hij verliest natuurlijk ook veel vocht.
We wachten af.

---

Maandag avond met Jaxx eventjes schutting training gedaan. Hij deed het zo braaf. Heb denk in een uur tijd 10-15 keer gedaan en toen gestopt. Hij was super braaf.
Heb verschillende dingen gedaan en toevallig deze gefilmd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 12:38

Zou zomaar Giardia kunnen zijn. Sinds we dat in huis hebben gehad kan ik spuitpoep niet meer waarderen. :=

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 12:45

KimD schreef:
Zou zomaar Giardia kunnen zijn. Sinds we dat in huis hebben gehad kan ik spuitpoep niet meer waarderen. :=

Zou de rest dan ook niet zelfde symptomen moeten hebben? Ik ga me even inlezen.
De rest heeft nergens last van

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 14:52

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:

Zou de rest dan ook niet zelfde symptomen moeten hebben? Ik ga me even inlezen.
De rest heeft nergens last van

Nee hoor, dat was bij ons eerst ook niet. Sommige volgde pas later en sommige helemaal niet.

We hadden er eerst een met wat diarree, niet eens spuitpoep, een dag of twee later werd die diarree echt spuitpoep en volgde pas de tweede hond die niet lekker was, en de volgende ochtend brak de hel los, toen volgde er nog een aantal maar vooral onze oudste waar het letterlijk voor en achter uitspoot.

Ik hoop voor je dat het gewoon diarree is, een virusje, want giardia gun ik niemand.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-25 15:20

Jesdajinn, och jee wat een toestand, heel veel beterschap!

Wat keurig van Jaxx. Ik vind jullie honden zo beheerst! Mila is zo hysterisch, die kan bijna niet meer nadenken van enthousiasme. Ik weet ook nog niet of ik doorga, afhankelijk van het onderzoek. Ik heb geïnformeerd maar voor schouder foto's moet ze een licht roesje. We laten haar in mei/juni steriliseren dus waarschijnlijk dan tegelijk de foto's.
Ze is niet heel kreupel en ik ben zelf niet heel fit qua lijf dus ga nu toch niet naar les. Als ze niet goed blijkt stoppen we met behendigheid en gaan we waarschijnlijk weer speuren.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:26

Jinn was 3 kg afgevallen. Voel me echt een slechte baas want heb er niks van gemerkt.
Hij is gewoon zo goed te pas. Speelt en rent gewoon. Heeft gewoon eetlust. Het enige wat iets meer is, is water drinken.

De DA heeft voorgesteld om eerst atb te geven en een probiotica te geven. Daar begin ik vanavond mee en ze adviseerde ook om niet meer 2x daags te voeren maar vaker. Ga dus nu 4 of 5 keer kleine beetjes geven maar wel dat ie over de gehele dag zijn aantal grammen krijgt. Hij gaat ook iets meer krijgen om weer iets aan te komen.
Hij heeft vanmorgen 1 keer overgegeven dus mocht hij dat vaker gaan doen dan kan ik daar ook wat voor ophalen maar ze hoopte dat het gewoon bij 1 keer zou blijven.
Ik stond hier wel achter want als dit niet werkt dan gaan we verder onderzoeken met eventueel echo en bloedprikken en noem maar op.

Had nog wel aangekaart of het geen giardia kon zijn en ze verwachte het niet want hij oogt niet ziek. Heeft geen koorts en Jinn poept smorgens echt spuitpoep en naarmate de dag vorderdert wordt het wel iets meer poep. Geen mooie drol maar wel iets meer in de vorm van een drol. Nog veel te dun hoor maar daardoor stelde ze dit eerst voor en daar kon ik wel inkomen.

Zonet nog even lekker gewandeld en Jinn gewoon mee genomen. Lekker gescharreld en heb 3 kwartier over 2 km gedaan want kwam onderweg iemand tegen en daar lang mee staan kletsen haha.

We wachten af

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:32

Ik zou zelf toch een test bestellen, gewoon voor de zekerheid. :=

Daarnaast hebben wij isogel en forti flora in huis voor de 'normale' diarree, dat werkt altijd fijn en snel en daardoor is de kans op uitdrogen en afvallen net wat kleiner.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 15:41

KimD schreef:

Daarnaast hebben wij isogel en forti flora in huis voor de 'normale' diarree, dat werkt altijd fijn en snel en daardoor is de kans op uitdrogen en afvallen net wat kleiner.

Oh top! Dat klinkt hoopvol.

Zou je mij willen helpen met die test? Kan altijd proberen en dat andere wat je zei ga ik ook ff bekijken. Altijd handig. Ook voor als 1 van de andere 3 het een keer heeft

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 16:13

JesdaJinn schreef:
KimD schreef:

Oh top! Dat klinkt hoopvol.

Zou je mij willen helpen met die test? Kan altijd proberen en dat andere wat je zei ga ik ook ff bekijken. Altijd handig. Ook voor als 1 van de andere 3 het een keer heeft

Dat is echt niet lastig, ze zijn online vrijwel overal te krijgen. Bij bol.com bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/nl/p/giardia-ag- ... uctPageUrl

Ik heb ze zelf via Amazon besteld, maar ik had ruim 50 testen nodig dus ik was vooral op zoek naar voordelige grootverpakkingen waar ik niet failliet aan ging. :=

Je kunt het ook altijd via "Het Woud" laten doen, alleen zie ik daar nu niet perse een meerwaarde van in. Maar die keuze moet je natuurlijk zelf maken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:00

Meteen 4 besteld. Test ik ze allemaal. Weet ik t meteen zeker. Thanks

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 18:42

JesdaJinn schreef:

Als je honden geen diarree hebben dan is (hoe smerig het ook klinkt) het wattenstaafje direct in de anus draaien het meest makkelijke. :Y)

Misschien bij je jongste aanwinst niet doen, zou zomaar een trigger kunnen zijn, dat moet je ook niet willen natuurlijk.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-25 09:30

KimD schreef:
JesdaJinn schreef:

Als je honden geen diarree hebben dan is (hoe smerig het ook klinkt) het wattenstaafje direct in de anus draaien het meest makkelijke. :Y)

Misschien bij je jongste aanwinst niet doen, zou zomaar een trigger kunnen zijn, dat moet je ook niet willen natuurlijk.

Kan altijd even kijken.

Gister avond mocht ie z'n eerste atb al en vanmorgen was de spuitpoep al weg. Wel echt keutelvorm maar wel zacht. Ben benieuwd hoe het vorderd.
Vanmorgen weer atb en probiotica gekregen dus even tijd geven

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 15:07

Knappe Mallow! Super fijn dat jullie samen plezier hadden

Levita gefeliciteerd met jullie 3de Utje!

JJ beterschap voor Jinn

Een vraagje over van die treat and train apparaten.
Ik vond op internet de ready treat 2.0 heeft iemand daar ervaring mee?
Ik las dat hier wel blokjes worst in mogen. Er kan maar voor 1 x in, maar zo kan ik wel zorgen dat de beloning alleen komt als ze het goed doet.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 08:37

Wij hadden gister weer wedstrijd via Dogsports.
Jaxx liep fantastisch.

VP had ie een flyer op de wip. 1e keer van zn leven volgens mij. Je had tunnel in een bocht, toen sprong, toen wip en finish. Denk dat Jaxx veel snelheid maakte en dan de wip ineens weer afremmen. Maar even op oefenen. Wel was hij hier 1e.

JP was echt super leuk rondje. Wassie foutloos en 2e.

Spel heeft ie ook gewonnen. 2 bonussen zaten er in. Eentje die je in die 30 seconden moest pakken en eentje na de zoemer als eind bonus. Jaxx had ze allebei. Ook hier wassie 1e :D

Heb wel filmpje maar die plaats ik later. Mega slecht te pas

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:28

Natasja22 schreef:
Knappe Mallow! Super fijn dat jullie samen plezier hadden

Levita gefeliciteerd met jullie 3de Utje!

JJ beterschap voor Jinn

Een vraagje over van die treat and train apparaten.
Ik vond op internet de ready treat 2.0 heeft iemand daar ervaring mee?
Ik las dat hier wel blokjes worst in mogen. Er kan maar voor 1 x in, maar zo kan ik wel zorgen dat de beloning alleen komt als ze het goed doet.

Ik heb geen ervaring met de ready treat 2.0, wel met de treat and train. Heel fijn apparaat, zou nooit meer anders willen. Ik weet niet hoe plakkerig de blokjes worst zijn, maar ik vermoed dat daar geen enkel apparaat goed tegen kan.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:28

JesdaJinn schreef:
Wij hadden gister weer wedstrijd via Dogsports.
Jaxx liep fantastisch.

VP had ie een flyer op de wip. 1e keer van zn leven volgens mij. Je had tunnel in een bocht, toen sprong, toen wip en finish. Denk dat Jaxx veel snelheid maakte en dan de wip ineens weer afremmen. Maar even op oefenen. Wel was hij hier 1e.

JP was echt super leuk rondje. Wassie foutloos en 2e.

Spel heeft ie ook gewonnen. 2 bonussen zaten er in. Eentje die je in die 30 seconden moest pakken en eentje na de zoemer als eind bonus. Jaxx had ze allebei. Ook hier wassie 1e :D

Heb wel filmpje maar die plaats ik later. Mega slecht te pas

Gefeliciteerd met je uitslagen!

Maar had je geen fout gekregen op de wip vanwege de flyer?