Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 16:56

Little_Gift schreef:
Da's totaal niet dezelfde overigens

Goh nuttige bijdrage van je in t hele topic. Zoek jij dan even wel de goede en waar te halen ;)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:39

amy_leftover schreef:
Hoe gaat het met Noor, Appa & Ozzy? :)

Met Appa goed *\o/*
Hij vindt de bench wel erg spannend maar daar werken we rustig aan. Verder is ‘ie echt heel lief en makkelijk.

Vandaag is hij meegeweest naar de renbaan, z’n broertjes en zusjes waren er ook gezien de fokker daar ook altijd komt. Dus dat was leuk! Uiteraard heeft hij niet gerend hoor daar is hij nog veel en veel te klein voor :P wel even op de baan gespeeld met de nephaas (een bontje).
Otje heeft lekker even stoom afgeblazen op de renbaan en 350 meter in 26.05 seconde gelopen dus dat is een mooie tijd!

M’n vriend had vanochtend een optreden met z’n band langs de route van de Leiden Marathon, we hadden de buggy van Ziggy geleend voor Appa zodat hij niet ver hoefde te lopen en daar even wezen kijken en dat vond Appa ook allemaal wel best! Mensen die m aaien en knuffelen vindt hij allemaal heel gezellig, het is echt een heel open en sociaal hondje.

Buiten plassen en poepen gaat ook heel erg goed!
En het klikt goed met Otje, ze vindt hem wel heel spannend maar buiten wil ze al wel een beetje met Appa spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een beetje puppy blues vandaag, voel me schuldig tegenover Otje (terwijl die echt absoluut niks tekort komt) en ik kan niet zo goed dealen met veranderingen, plus ik slik m’n slaapmedicatie op t moment niet omdat ik er ‘s nachts uit moet voor Ap natuurlijk dus dat is een beetje vervelend. Maar hij is het waard hoor, en dat is binnen no time weer over denk ik <3

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:52

Ach, wat een schatje! Helemaal als je hem zo naast zijn grote vriendin ziet <3
Vind het dapper wat jullie allemaal ondernemen! Hoe doen jullie dat qua overprikkeling? Wij merken bij Ozzy dat hij niet veel dingen eng vindt, maar na een uitje toch al vrij snel overprikkeld raakt en de zoomies krijgt.

Met Ozzy gaat het verder goed! Hij is heel aanhankelijk en wil altijd bij je zijn. In de praktijk betekent dat dat hij eigenlijk nooit vrijwillig in de bench gaat, hoeveel snoepjes je hem daar ook voert. Als je hem erin doet is er overigens niets aan de hand, dan koelt hij heel snel af. En dat is soms ook wel nodig, want buiten de bench vindt hij dat nog erg lastig. Al kruipt hij sinds een paar dagen af en toe onder de bank om tot rust te komen (niet uit angst), dat lijkt hem te helpen.
Verder heeft hij sinds gisteren ontdekt dat hij kan blaffen. Heel fijn :') Maar ook wel schattig, dat puppyblafje.

Twee leuke kiekjes *-:)
Afbeelding

Afbeelding

En hij gaat graag in de tas mee op pad, dat ziet er dan ongeveer zo uit <3

Afbeelding

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:14

*\o/* Teef 2 is ook drachtig! Als alles verder goed gaat, mogen we er vanuit gaan dat er een pup voor ons bij zal zitten (zul je net zien dat het allemaal reutjes zijn) :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:28

Spannend! Hoe lang duurt het nog voordat de eerste is uitgerekend?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:54

De eerste moet nog een week of 3, de 2e teef nog 5 weken.
We hebben wel voorkeur voor het 2e nest, dus hopelijk zit daar een teefje voor ons tussen.
Nog ff mijn vakantie verplaatsen, anders zou onze vakantie er net op zitten als we de pup op kunnen halen }:0

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:21

xSwanHeart schreef:
Ach, wat een schatje! Helemaal als je hem zo naast zijn grote vriendin ziet <3
Vind het dapper wat jullie allemaal ondernemen! Hoe doen jullie dat qua overprikkeling? Wij merken bij Ozzy dat hij niet veel dingen eng vindt, maar na een uitje toch al vrij snel overprikkeld raakt en de zoomies krijgt.

Met Ozzy gaat het verder goed! Hij is heel aanhankelijk en wil altijd bij je zijn. In de praktijk betekent dat dat hij eigenlijk nooit vrijwillig in de bench gaat, hoeveel snoepjes je hem daar ook voert. Als je hem erin doet is er overigens niets aan de hand, dan koelt hij heel snel af. En dat is soms ook wel nodig, want buiten de bench vindt hij dat nog erg lastig. Al kruipt hij sinds een paar dagen af en toe onder de bank om tot rust te komen (niet uit angst), dat lijkt hem te helpen.
Verder heeft hij sinds gisteren ontdekt dat hij kan blaffen. Heel fijn :') Maar ook wel schattig, dat puppyblafje.

Twee leuke kiekjes *-:)
[ [url=m/QjIOt2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/t3YEXp.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hij gaat graag in de tas mee op pad, dat ziet er dan ongeveer zo uit <3

[ [url=m/kALtkl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk diertje!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 00:29

amy_leftover schreef:
De eerste moet nog een week of 3, de 2e teef nog 5 weken.
We hebben wel voorkeur voor het 2e nest, dus hopelijk zit daar een teefje voor ons tussen.
Nog ff mijn vakantie verplaatsen, anders zou onze vakantie er net op zitten als we de pup op kunnen halen }:0

Spannende tijd breekt er nu dan aan voor jullie.
Hoop van harte dat er een teefje voor jullie bij zit, anders is het wel dikke pech.
Moest even terugzoeken waar jullie ook weer voor gingen, maar Finse Lap toch?

Fijn dat het met Ozzy goed gaat Swanheart.

verder weer bijgelezen en plaatjes gekeken ;)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:22

Een finse lap inderdaad, als de fokker een nestaankondiging deelt, kan ik jullie de combinatie wel laten zien :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 08:35

Bij deze dan:

Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:01

Ik dacht ik post hier weer een keertje. Ik lees wel alles mee. Welkom voor alle nieuwkomers en spannend voor degenen die nu wachten op een pup.
Vidar is gisteren 1 geworden! *\o/* We hebben de nodige opstartproblemen gehad, het eerste jaar was echt niet makkelijk, maar we zijn nu super trots hoe hij het doet. Hij groeit mooi uit, krijgt eindelijk wat spieren en is lekker robuust gebouwd. En ik ben mega verliefd op zijn snor! <3
Hij is (net als de meeste Vizsla's) een laatbloeier, maar hij maakt intussen grote sprongen met de (jacht)trainingen. Als hij een beetje stabiel blijft met de training kunnen we hem dit najaar meenemen in het jachtveld. Daarnaast willen we deze zomer eens kijken hoe hij het doet met zweetwerk (speuren naar gevlucht, gewond of dood wild).
In juni gaat hij voor het eerst mee op de jaarlijkse vakantie naar Noorwegen. We gaan met de nieuwe boot die vanuit de Eemshaven vertrekt, dus we hebben geen ellendig lange autorit en hij mag bij ons op de boot gewoon in de hut.
Mooie vooruitzichten dus! :)

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-22 09:08

Oeh ik zie weer een spannende tijd met pupjes <3

Knappe Vidar! Die snor _O-

Hier ook maar weer eens spammen.
Boellie wilde niet op de foto.. behalve met zn neus in Chicka’s muts _O- want die is loops

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 12:22

Leuke spam zo! :D

Hopelijk kan ik met een maand of 2-2,5 ook spammen. Morgen gaat de teef voor röntgenfoto’s naar de DA, om een indicatie te krijgen van het aantal pups! Ze zit nu op een dag of 55 qua dracht dus wordt aardig spannend *\o/*

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:07

Spannend Imandra, dat is een leuk vooruitzicht. Het duurt niet lang meer! Is het al zeker dat er eentje bij zit voor jullie?

Wij zijn afgelopen zondag voor het eerst naar de pups gaan kijken. Was erg leuk natuurlijk. Ze zijn nog klein maar ik vind het al zo speciaal om het proces mee te maken. De fokker stuurt ook bijna elke dag beeldmateriaal, je ziet ze toch met de dag vooruit gaan.

Afbeelding

IMANDRA

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 13:22

Niet 100%, maar we staan al langer op de ‘wachtlijst’ (paar nestjes overgeslagen ivm onze verhuizing) en hebben geen voorkeur voor geslacht :j. Dus heb goede hoop!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:40

Rond 1100 snel nog even bij de stroom gaan wandelen en een badje gaan nemen. Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen nog wat gras snaaien.
Afbeelding

Nu rustig aan, vanavond de laatste avond bij de puppycursus. Een spel les om af te sluiten.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 16:05

Wat een schatje, Mathilde! <3

Hier is Ozzy vandaag voor het eerst (bij ons) naar de dierenarts geweest. Hij deed het gelukkig heel dapper, heeft geen kik gegeven. Uiteindelijk viel hij zelfs nog bijna in slaap op de weegschaal :') Een mooie eerste ervaring dus! :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 16:07

Fijn zo’n makkelijke pup!

@ mathilde: <3 hoe oud zijn ze?

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 18:35

Op de foto was ze 3 weekjes! Weet nog niet of het dit pupje wordt wat met ons mee naar huis mag, maar in ieder geval fijn geknuffeld <3

Fijn dat Ozzy zo braaf was Swanheart!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 12:50

Oh Vidar <3 lekker ding is het toch! Zo fijn dat het steeds beter gaat.

Haha Boellie := Otje is tot de grote frustratie van dr allerbeste vriendje (intacte reu van 8 maanden van de buurvrouw) op het moment ook loops, normaal wandelen we dagelijks samen maar hij wordt echt helemaal gek.

@PSvanLot ziet er uit als een heerlijke wandeling! Mooie omgeving.

——

Kleine Appegap gaat goed! Hij heeft vannacht voor het eerst in de bench op de slaapkamer geslapen, tot nu toe had ik in de woonkamer geslapen met ‘m. Hij heeft het super gedaan! Zo trots op ‘m.

Afbeelding
Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 06:09

*\%/* OVER ANDERHALF UUR GAAN WE VESPER OPHALEN SO EXCITED *\%/*

sorry :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 06:39

Flux schreef:
*\%/* OVER ANDERHALF UUR GAAN WE VESPER OPHALEN SO EXCITED *\%/*

sorry :')

Have fun! <3

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:01

Veel plezier! Vast overbodig om te vragen, maar: deel je de foto's? :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-22 07:07

Spannenddd veeel plezier!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 07:07

xSwanHeart schreef:
Veel plezier! Vast overbodig om te vragen, maar: deel je de foto's? :D

Oooja, er worden fotos gedeeld.. zeer zeker *D :):)

Thanks Kim! <3

Zo balen dat ik zelf moet rijden en mn vriend met haar mag sneupen op de terugweg :+ :))