De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NAIWHL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 11:38

Had je al een rammetje idylle?

En spannend Mjetterd

Zover mij bekend en nog extra rondjes google zijn ze 3 weken na vaccineren volledig beschermd. En we doen elk jaar de herhaalprik voor ze.
Bunny is inderdaad uit hetzelfde nest. Ga elk uur kijken, maar iedereen hupt nog vrolijk rond. Gezien hoe snel Hikkie en Lassie achter elkaar gingen had ik al wel verwacht dat ik bij Bunny iets zou moeten zien. Maar durf niet te hopen. Net trok ze nog sprintjes door haar verblijf...

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:13

.
Laatst bijgewerkt door JustMeKV op 04-09-24 22:49, in het totaal 2 keer bewerkt

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:14

Heftig zeg NAIWHL!!
wat een rot ziekte is het ook!

Ik wil niet doemdenken.. maar bij mij zat er een week tussen voor de volgende ging.. het heeft een incubatietijd van ongeveer een week.. sterkte nogmaals :(:)

Moeilijk Idylle.
Als je de kans krijgt zou ik idd 2 voedsters houden

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:20

JustMeKV schreef:
Sterkte NAIWHL.

Vanaf welke leeftijd kan je best gaan vaccineren tegen RHD?

@Idylle: Sterkte met het maken van een keuze.

Hier is er 1tje verdwenen. Mams heeft ingegrepen bij de kleinste van het nest. Het zat er wat aan te komen, gezien deze achterbleef in vergelijking met de andere.
De overige 9 doen het prima.
Het verbaast me hoe hard ze groeien!
Het nestje vandaag:

[ [url=m/1RNpOr.jpg]Afbeelding[/url] ]

De blekere heeft eveneens een aftekening. Mag ik er vanuit gaan dat deze dan niet helemaal wit word?

Verdwenen? Eet mams de kleine dan op?

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:53

.
Laatst bijgewerkt door JustMeKV op 04-09-24 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 14:54

@NAIWHL sterkte. Wat een rotziekte!

Hier gaat alles goed. Volgende week gaat de 1e al weer weg uit het nest van het kleintje en die doet het prima.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:02

Mjettert, spannend! Hopelijk een leuke match en snel weer thuis!

Justmekv balen dat er 1 is opgegeten, andere kant ook wel knap dat moeders precies weet wat ze moet doen. Ik denk dat de lichte dan toch een kleurtje krijgt IPV wit idd.

Ik heb al een rammetje, de vader van het stel. Hij is geholpen inmiddels en zit weer bij moeder en kinders in. Dit gaat super! Van de ukjes is er 1 rammetje waarvan ik denk dat als het goed gaat met een rammetje dat het met hem zou zijn. Hij is heel rustig en beleefd en laat hem meteen helpen zodra de balletjes ingedaald zijn. Maargoed, als ik er echt maar 2 mag houden (hoewel ik nog steeds voor 5 vd 6 ga) dan moet ik toch gaan kiezen. Dan wordt het iig de zwarte, dat is een rex hangoor dame die zich goed laat aaien. En ik twijfel nog tussen de blauw bonte of de bruin bont, maar de Isabel vindt ik ook zo mooi <3 en het kleine bruine rammetje is ook zo lief... Pfff het is te lastig gewoon -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 16:13

Sterkte NAIWHL. Ontzettend naar.
Ik ben vannacht mijn laatste 2 konijntjes verloren aan marters. Ik was niet thuis, dus ik heb ze niet gehoord, anders had ik ze kunnen redden. Er was een gat in het gaas geknaagd. :( Afbeelding
Moffel, mijn maatje.. ik heb haar 5 jaar gehad. In 2016 is ze ergens gedumpt en heb ik haar opgevangen. Wat een lief diertje was het. Echt een pittige tante maar o zo schattig. Ik ben er wel een beetje kapot van merk ik. Van de ander heb ik weinig foto’s, het was mijn black & tan konijntje..

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 16:23

Wat ligt geluk en ongeluk toch dicht bij elkaar he -O-

Waar de een post over baby's, post de ander over sterfte Y;( sterkte voor iedereen!

Jeika, verschrikkelijk! Sterkte

Idylle, moeilijk _O- ik zou voor kleuren gaan die je nog niet hebt <<) en idd de grootste kans van slagen met 2 voedsters erbij! Fijn dat het goed gaat nu papa er weer bij zit.

Justmekv jeetje dat is een GROTE verrassing, jeetje wat veel ook! :oo jammer dat 1tje het niet overleefd heeft. Wat een ontzettend gemeleerd gezelschap zeg! Is er enig zicht op wie de vader is?

Mjetterd, spannend!!

===============================

Hier heb ik de boel vandaag gekoppeld (neutraal) na een paar x gewisseld te hebben van verblijf... Het lijkt goed te gaan! :)) Brownie heeft Lilly niet 1 x meer zo erg aangevallen! De "zorgen" blijven nog wel een beetje bij Lilly, die voelt zich duidelijk nog niet helemaal thuis zo in de grotere groep, denk dat het nog wat tijd nodig heeft bij haar!

De rest doet het super. Al is Brownie wel weer heel erg aan het rijden op Bailey... maar dat is in feite niks nieuws, die hebben een haatliefde verhouding :=

Verder lijkt het goed te gaan, brownies kont is schoner en de rest heeft gelukkig nergens last van gehad!

Gister nog ff met zn allen op de foto <3

Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 17:29

Jeika, wat vreselijk. Dat is echt mijn grootste nachtmerrie. Wij hebben die rottige marters hier ook wel zitten. Ik klop t af dat ik nog niks aan ze ben kwijtgeraakt.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 19:07

NAIWHL schreef:
Had je al een rammetje idylle?

En spannend Mjetterd

Zover mij bekend en nog extra rondjes google zijn ze 3 weken na vaccineren volledig beschermd. En we doen elk jaar de herhaalprik voor ze.
Bunny is inderdaad uit hetzelfde nest. Ga elk uur kijken, maar iedereen hupt nog vrolijk rond. Gezien hoe snel Hikkie en Lassie achter elkaar gingen had ik al wel verwacht dat ik bij Bunny iets zou moeten zien. Maar durf niet te hopen. Net trok ze nog sprintjes door haar verblijf...

Het nieuwe vaccin werkt idd na 3 weken en kan vanaf een leeftijd van 5 weken (maar dan moet je het nog eens herhalen, vanaf 7 weken niet meer).
Eventueel kan je nu wel een 'noodvaccin' gebruiken welke al na 1 week werkt (filavac kc + v), maar de vraag is dan in welke mate het nog gaat helpen.

@justme, zie hierboven voor leeftijd..
En leuk nestje! Zo divers! Jammer dat er eentje weg is, maar is wel een heel groot nest ook. Wat leuk die japanners en ik zie precies ook een blauwe in het midden. Die lichte word zeker niet wit, want dan zou je de aftekeningen niet zien.

@mjetterd, al nieuws over de koppeling?

@caro, is het kleintje al goed bijgetrokken?

@idylle, ik zou kijken welke karakters het beste passen, naar wie ze het meest toetrekken nu. Hier zaten bv 2 baby's altijd samen (van de 4). En anders gewoon de leukste kleurtjes. :P

@jeika, ook heel veel sterkte gewenst..
Ik was aan het kijken voor een nieuw hok en kwam dit tegen: https://www.grootplezier.nl/konijnenhok ... 2x85x129cm
Maar lijkt me ook dat ze daar zo doorgebeten zijn, inclusief de konijnen zelf. Want lijkt gewoon kippengaas. Iemand ervaring daarmee?

@kimberley, gelukkig niet meer aangevallen en geen vuile poep meer (ohnee kont, sorry _O- , belg hier). Hier moesten Autumn en Flou ook even 10 minuten in het reismandje vorige week met die regen en toen begon Autumn ook meteen te rijden... _-:(
River is echt hugeeee.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:22

Nee nog helemaal niets gehoord, was leuk geweest maar ik neem het ze niet kwalijk. Ze hebben enorm veel konijnen zitten op dit moment en zijn heel druk. Ik hoorde vandaag dat ze op dit moment meer dan 600 dieren hebben zitten :(:)

Geen bericht is goed bericht ga ik dan maar van uit.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 20:50

@gigixponys ja. Nog wel de kleinste maar ook degene die het eerst komt voor eten. Ook de enige die niet wegrent als je haar wilt pakken

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:41

Idylle: als je al een rammetje hebt zou ik voor twee voedsters gaan om aan te houden. Maar snap dat het lastig kiezen is. Ze zijn allemaal erg leuk…

Justme: groeit lekker dat kleine grut. Toen wij onze reuzen gingen ophalen vorige week schrokken we hoe groot ze al zijn. Gister werden Hikkie en Lassie al op 2 kilo gewogen met 9 weken oud…

Jeika, wat naar zeg. Sterkte ook bij jou. :(:)

Kimberley: wat fijn dat de koppeling al zo goed lijkt. Komt vast wel goed als er al zo’n basis is. Ze zijn erg leuk met zijn allen.

We hebben ze nog wel laten vaccineren vanavond. De dierenarts gaf ook aan dat normaal het vaccin met 3 weken volledige bescherming geeft, maar dat hij vaker ziet dat als er rhd in een groep is, na twee dagen eigenlijk bijna geen konijn meer komt te overlijden. Daar hopen we nu dus op. Iedereen is nog fit en actief, maar gerust zijn wij pas over een week of twee weken…

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:50

.
Laatst bijgewerkt door JustMeKV op 04-09-24 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:14

Nieuws gehad over de koppeling! Het lijkt tot nu toe goed te gaan.
Ze rennen wel wat achter elkaar aan, maar geen spannende dingen.
Mijn eigen ram Goofy, waarvan ik al had gezegd dat het een sulletje was, die bemoeit zich nergens mee en ligt gewoon te chillen. Dus ik denk dat het wel goed is dat er nog een ram van de opvang bij is gezet die zich wel ergens mee bemoeit :D

Zelfs het konijn wat de vorige keer mis was gegaan in de koppeling, lijkt het nu prima te doen in de groep. Ik ben helemaal happy *\o/*

Ik heb hier alle hokken schoon gemaakt en schoongespoten. Iemand nog een idee waar ik het nog schoon mee kan maken, iets met een sterke geur zodat de geuren wat verdwijnen?
Of zal alleen uitspuiten voldoende moeten wezen?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:27

Wat fijn dat het zo goed lijkt te gaan Mjetterd! Hier heb ik het na het koppelen alleen uitgemest. Uitspuiten was al geen doen. :n Maar ook dat is goed gegaan.

Ik geniet met je mee Justme. Ben heel benieuwd hoe ze worden.

Hier is iedereen nog fit en actief gelukkig! Dus we duimen door...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 09:30

Ik duim met je mee NAIWHL!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 11:52

Mjetterd, ik maak het hok dan vaak schoon met St Marc, dat geeft lang een dennengeur af. En is verder niet zo chemisch.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 12:09

jeetje77 schreef:
Mjetterd, ik maak het hok dan vaak schoon met St Marc, dat geeft lang een dennengeur af. En is verder niet zo chemisch.

Oh top, dat hebben wij toevallig thuis :D

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-21 16:40

Wat fijn mjetterd! *\o/*
Met hoeveel zitten ze nu samen?
Ik heb hier gister alles schoongespoten met azijn! Het verblijf ziet er zo netjes uit nu _O-

Naiwhl, fijn! Ik duim voor je mee dat het hierbij blijft :(:)

Justme, ik zou nog ff wachten tot ze ouder zijn en ja... ga ik weer! _O- er is een facebookgroep over kleurengenetica waar een kleuren expert zit, ik zou als ze wat ouder zijn daar een berichtje plaatsen! Oh en dan wordt er altijd gevraagd om een foto van ouders, nestgenoten en de buik _O-

==============================

Hier lijkt de koppeling ook nog stabiel <3 Oreo is helemaal opgenomen, die heeft Bailey als nieuwe vriendin _O- Lilly valt wat buiten de boot, maar laten ze verder wel met rust zover ik kan zien. Ik zie geen bloed en witte haren, dus dan zal het goed gaan _O- ze eet wel gewoon met de rest mee!

Ik laat ze nog tot zaterdag in de schuur, voor de zekerheid ff wat langer ivm lilly... alhoewel ik ze het liefst lekker naar buiten met veel ruimte gooi maar... geduldddddd :roll:

Afbeelding

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 17:28

Die fb pagina met kleuren genetica is fijn. Krijg je echt fijne reactie. Mijn kleintje is een zilvervos

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 19:03

Op mijn vragen antwoorden ze altijd dat ik aan 'test breeding' moet doen. :+ Als jullie die Engelse groep bedoelen toch. Maar het is wel heel handig als je twijfelt tussen 2 kleuren ofzo.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 21:05

Ziet er goed uit Kimberley:))

Knappen Bunny doet het nog goed. (En de rest ook) elke keer als ze middagdutje doen ofzo denk ik: het zal toch niet... om daarna weer rond te huppen.
Afbeelding

Zal blij zijn wanneer ze gekoppeld kan worden, want dit is wel heel alleen...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 22:57

Ach sneu inderdaad NAIWHL, vanaf 4 maand kun je ze koppelen toch? Hoe oud is ze nu?

@_KiMbErLeY_, met 7.
5 voedsters en 2 rammen.
Waarvan dan 2 nieuwe voedsters en 1 nieuwe ram.