Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:59

Ik heb laatst (heeeeel slecht) de platy mannen bij de goudvissen in.gedaan, onder het mom van, ik heb er toch te veel, we zien het wel.

Nou dat gaat dus super goed.

Maar mijn platy man, probeert nu mijn goudvis vrouw te bevruchten. _O-

Dat ken toch niejjj :')

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:17

Hier word je toch ongelukkig van ;(
Afbeelding
Afbeelding

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:27

"Perfect voor kleine vissen zoals bettas en goudvis."

Goudvis... klein... HMMMMMMM.
En ook voor bettas, ugh. Sowieso, voor elke vis is dit te klein. Leuk om een mini terra mee te maken met alleen plantjes, maar verder :Y)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 15:08

Melyoramel schreef:
"Perfect voor kleine vissen zoals bettas en goudvis."

Goudvis... klein... HMMMMMMM.
En ook voor bettas, ugh. Sowieso, voor elke vis is dit te klein. Leuk om een mini terra mee te maken met alleen plantjes, maar verder :Y)

Eventueel een robotvis op batterijen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 15:58

Nu bij de Aldi in de folder. :+
Wel erg dat op deze manier geadverteerd wordt en er nog genoeg mensen zullen zijn die dit voor waar aannemen.

Quinn heeft gezelschap gekregen, 11 Helena slakjes. En morgen komen er nog 6 Corydoras aeneus albino bij. Hij is al wat bijgetrokken en is rustig de hele bak aan het verkennen. Zijn schuilhol heeft hij ook al gevonden.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:18

Hee allemaal,

Sorry dat ik een paar weken geleden zo abrupt het topic verliet. Ik wilde mijn blijdschap komen delen dat ik over ga naar een 70 liter bakje :D (Juwel Primo 70) Mijn ouders hebben (en ook na lang zeuren van mij) ingezien dat een 30 liter wel erg klein is..

Ik heb nog steeds mijn platy's (5 vrouwtjes, de mannetjes heb ik weggegeven). Zij gaan natuurlijk mee naar de 70 liter. Verder is het even goed kijken wat er nog meer bij kan. Ik wil niet hetzelfde probleem weer krijgen (teveel vissen in een te kleine bak).

Maar ik ben blij! *\o/*
Als het goed is wordt donderdag de aquariumkast geleverd (lido 120 meubel).

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:37

Hey Zertab!
Leuk een groter aquarium! :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:07

ik zie jou in de facebook groep steeds voorbij komen haha.
je wilde er guppen bij toch? of is het nog veranderd.
heb je foto van je kleine bakje?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:20

ellepel schreef:
ik zie jou in de facebook groep steeds voorbij komen haha.
je wilde er guppen bij toch? of is het nog veranderd.
heb je foto van je kleine bakje?

Haha ik had al een vermoeden dat jij het was die ook vaak op mij reageert :)

Ja, twee mannetjes. Misschien corydoras. En misschien nano visjes. En dan is de bak vol :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 19:22

Oh ik heb trouwens ook nog drie Otto's. Deze gaan natuurlijk ook mee naar de nieuwe, maar blijven waarschijnlijk langer in de oude zitten. Zodat er voldoende alg groei is voor de Otto's om te eten.

Afbeelding

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:12

Knappe Quinn!
Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld.

Ik heb de Aldi folder aan Jack laten zien. En hem gewaarschuwd.. 1 verkeerde beweging naar mevrouw garnaal ( of überhaupt een garnaal...) en hij krijgt weer een Jampot. Wel een design jampot, maar dan nog..
Hij was niet echt onder de indruk.

Hey Zertab! Vroeg me al af hoe het met het aqua ging!

Facebook groep? Vertel eens? :') Ben daar toch wat vaker actief!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 20:39

_Rianne_ schreef:
Knappe Quinn!
Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld.

Ik heb de Aldi folder aan Jack laten zien. En hem gewaarschuwd.. 1 verkeerde beweging naar mevrouw garnaal ( of überhaupt een garnaal...) en hij krijgt weer een Jampot. Wel een design jampot, maar dan nog..
Hij was niet echt onder de indruk.

Hey Zertab! Vroeg me al af hoe het met het aqua ging!

Facebook groep? Vertel eens? :') Ben daar toch wat vaker actief!

Aquarium voor starters heet het :)

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:02

@Ann in de Aldi folder? Wat bedoel je?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:04

Ik had ze nog niet gezien in de folder. Misschien maar beter ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een nieuwe hobby. :') garnalen bewonderen.

M'n kerel wordt er bijna gek van, maar tegelijkertijd vind hij het ook wel schattig.

"Je bent echt overal zo mee begaan. Ben blij dat je geen kinderwens hebt" _O-

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:06

Ik heb ook eindelijk garnalen babies. Zo schattig! Benieuwd wat voor kleur ze gaan krijgen.
Er zwerft ook van allerlei kleine spring beestjes door de bak sinds ik de bodem heb schoongemaakt. Kan dit kwaad?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:08

Ufurio4e schreef:
Ik heb ook eindelijk garnalen babies. Zo schattig! Benieuwd wat voor kleur ze gaan krijgen.

:):) Ik vind ze zo leuk!!! Had ik veel eerder moeten doen!!!!
Welke kleuren heb je, of heb je ze als baby gekocht/gekregen *\o/*

PS.
Vind dit echt een gezellig én leerzaam topic. :))

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:17

Garnalen zijn ook schattig :D

Wat zijn makkelijke, mooie planten? Die ook geen extra CO2 nodig hebben. Ik weet niet of ik dat wil toevoegen namelijk. Ik weet wat voor bodem en poster ik wil. Alleen echt geen idee wat voor plantjes in wil... Ik heb in mijn huidige bak althernata zitten, combomba, voorgrond plantje en waterpest. De waterpest en voorgrond plantje neem ik niet mee. Waterpest is echt lelijk bij mij (bruinig) en voorgrond plantjes zitten in de weg met het stofzuigen van de bodem.

Voorgrond plantje is iets van pogostom helfiri ofzo

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:45

Ufurio4e schreef:
'

Als hij m’n garnaaltje en haar eitjes / babies opvreet, zoals de andere garnaaltjes ook... Dan komt er een robotvisje uit de folder, en gaat hij zelf weer terug naar de jampot waar hij vandaan komt.. :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:56

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 23:59

Super sneu die advertentie.. je mag verwachten dat men inmiddels wel beter weet maarja money talks..

Ik heb ook geen co2 apparaat en bij mij doen crypto’s het echt top en de vallisinaria is al jaaaaren hier onderdeel van de bak.

Vraagje aan mensen met volwassen maanvissen. Maken jullie vissen ook een soort ploppend/tok geluid met de kieuwen?
Lijkt met name vooral rangorde bepaling elke ochtend.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:21

Ufurio4e schreef:

Een robotvis. Die was afgelopen week verkrijgbaar bij de Aldi. :D

Quinn heeft vannacht een schuimnest gemaakt... Ik was van plan om vanmiddag 6 jonge corydoras erbij te doen in zijn bak. Even wachten of kijken hoe het gaat?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:56

fleurtjeuh, qua visjes, afgezien van de maat zijn de waterwaarden natuurlijk ook belangrijk! Via www.seriouslyfish.com kan je zoeken in hun database met daarbij afmetingen van je bak en je waterwaarden erbij! Dan kan je eens kijken wat je daarvan aanspreekt.

ChristaMoor, ah jammer van de maanvis! Maar als ze op leeftijd zijn krijg je dat op een gegeven moment natuurlijk…

snorkel1986, eventueel een goedkope plantenspuit komen dan om je achterwand in te sprayen met easy carbo na leeghalen?

Marisje76, wachten duurt altijd lang haha! Gezien de pH verlangende bodem waarschijnlijk in elk geval een Caridina soort?

nps, die Pseudomugil luminatu zien er leuk uit! Maar alles met een wat lagere pH vind ik maar onhandig haha.

Melyoramel, je shallow is echt gaaf! Niet goed voor mij om te zien, zoiets zou ik ook wel willen. Maar heb echt in korte tijd al veel te bakken staan whaha

_Rianne_, Jelly paaseitjes! Wel heel leuk met zo’ licht gekleurde garnaal dat je het zo overduidelijk kan zien haha!

ellepel, lastig met je apistogramma man. Hopelijk trekt hij gewoon weer bij!

Ann, ah gossie, Quinn zag er ook nog niet helemaal happy uit, ben heel benieuwd hoe die nog gaat veranderen en kleuren als hij meer is geland!

Ufurio4e, te triest dat dat gewoon zo wordt geadverteerd/verkocht. Voor Betta’s al echt niet te doen, maar ook nog goudvissen noemen?? Man wat worden die toch mishandeld…

---

De kogeltjes doen het nog steeds goed hier :D Af en toe nog steeds wel wat onrust qua rangorde enzo, maar dat hoort er ook gewoon wel een beetje bij. Gisteren weer een grote waterwissel gedaan om de praziquantel wormkuur af te ronden (is twee keer een aantal dagen een bepaalde dosering gevolgd door grote waterwissel allemaal op voorgeschreven dagen). Na de waterwissel wilde het oude interne filter niet meer opstarten -O- . Dat zat er al een beetje aan te komen, hij ging elke keer al wat moeizaam weer aan na waterwissels. Was gelukkig voorbereid, want had de vervanger al klaar staan. Gelukkig was de eerste externe al ongeveer 4 weken aan het meedraaien ook. En heb deel van de filtersponsen uit het interne filter overgezet naar de nieuwe externe en alle andere sponsen er in uitgeknepen. Dat gaf wel bij aanzetten een énorm troebele bak :') . Gelukkig was dat een paar uur later ook wel weer weggetrokken.

Én! Nog geen half uur na de wissel hing het mannetje weer aan een vrouwtje! Deze keer een andere. Extra fijn is dat ik bij deze wat twijfels nog had qua geslacht, namelijk nog echt een stukje kleiner ook. Vermoed een beetje dat het nog een wat jonger vrouwtje is. Ze had er duidelijk ook veel meer stres van dan die andere anderhalve week geleden. Werd veel meer tegengestribbelt en ze heeft zich een paar keer opgeblazen om los te komen van het mannetje, blijft zo'n apart gezicht! Heb het 1x in beeld kunnen vangen! (helaas dus wel een slechte foto ook door het troebele water).
Afbeelding

Afbeelding

Heb inmiddels een Egg tumbler in huis, maar deze keer ook geen eitjes gezien. Vermoed dat ze er nog niet helemaal klaar voor was.
Maar wel spannend! Was nog bang dat het niet weer zou gebeuren na die eerste keer, maar die angst was dus niet nodig :D En een fijne bevestiging dat ik nu zeker weet dat ik in elk geval 2 vrouwtjes heb! Er is nog een derde waarvan het mij extreem zou verbazen als dat geen vrouwtje is (behoorlijk aan de maat en hele typische buik/lijf vorm). De laatste twijfel ik ook nog over. Ik dacht eerst dat het waarschijnlijk ook een mannetje zou zijn, maar die is nu meer aan het groeien en begint meer en keer qua bouw op een vrouwtje te gaan lijken. En die werd ook genegeerd terwijl de twee (zekere) mannetjes wel druk waren met elkaar wegjagen en imponeren vandaag. Wie weet dus ook nog een jong vrouwtje? Zou wel heel erg fijn zijn want twee mannen in een groep van 6 is meer dan genoeg :o .

De appelslakken groeien ook goed :D Hoop heel erg dat die ook binnenkort gaan beginnen met eieren leggen!

Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:11

Met grote interesse volg ik je updates, MarliesR! En een heel imposant gezicht als ze zich zo opblazen!

Zertab, in de betta bak heb ik Sterrenkruid (Heteranthera zosterifolia) gehad wat heel goed groeide (en zelfs bloeide) zonder CO2 en met weinig licht. Maar dat heb ik eruit gehaald omdat het zo ging woekeren door de bak heen. Misschien als je het vanaf het begin goed snoeit dat het dan wel kan?

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:19

Dames ik doe mijn 2 corys weg. De bonte en panda. Mocht iemand interesse hebben wil ik ze zelfs nog brengen. Rond Arnhem. Gelieve wel bij het zelfde soort

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:30

Ik woon sowieso te ver weg, maar heb ook andere Cory's. Hopelijk vind je snel een goed plekje voor ze. :)