Nou dat gaat dus super goed.
Maar mijn platy man, probeert nu mijn goudvis vrouw te bevruchten.
Dat ken toch niejjj
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

(Juwel Primo 70) Mijn ouders hebben (en ook na lang zeuren van mij) ingezien dat een 30 liter wel erg klein is..
ellepel schreef:ik zie jou in de facebook groep steeds voorbij komen haha.
je wilde er guppen bij toch? of is het nog veranderd.
heb je foto van je kleine bakje?

Ben daar toch wat vaker actief! _Rianne_ schreef:Knappe Quinn!
Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld.
Ik heb de Aldi folder aan Jack laten zien. En hem gewaarschuwd.. 1 verkeerde beweging naar mevrouw garnaal ( of überhaupt een garnaal...) en hij krijgt weer een Jampot. Wel een design jampot, maar dan nog..
Hij was niet echt onder de indruk.
Hey Zertab! Vroeg me al af hoe het met het aqua ging!
Facebook groep? Vertel eens?Ben daar toch wat vaker actief!

garnalen bewonderen.

Af en toe nog steeds wel wat onrust qua rangorde enzo, maar dat hoort er ook gewoon wel een beetje bij. Gisteren weer een grote waterwissel gedaan om de praziquantel wormkuur af te ronden (is twee keer een aantal dagen een bepaalde dosering gevolgd door grote waterwissel allemaal op voorgeschreven dagen). Na de waterwissel wilde het oude interne filter niet meer opstarten
. Dat zat er al een beetje aan te komen, hij ging elke keer al wat moeizaam weer aan na waterwissels. Was gelukkig voorbereid, want had de vervanger al klaar staan. Gelukkig was de eerste externe al ongeveer 4 weken aan het meedraaien ook. En heb deel van de filtersponsen uit het interne filter overgezet naar de nieuwe externe en alle andere sponsen er in uitgeknepen. Dat gaf wel bij aanzetten een énorm troebele bak
. Gelukkig was dat een paar uur later ook wel weer weggetrokken. 

En een fijne bevestiging dat ik nu zeker weet dat ik in elk geval 2 vrouwtjes heb! Er is nog een derde waarvan het mij extreem zou verbazen als dat geen vrouwtje is (behoorlijk aan de maat en hele typische buik/lijf vorm). De laatste twijfel ik ook nog over. Ik dacht eerst dat het waarschijnlijk ook een mannetje zou zijn, maar die is nu meer aan het groeien en begint meer en keer qua bouw op een vrouwtje te gaan lijken. En die werd ook genegeerd terwijl de twee (zekere) mannetjes wel druk waren met elkaar wegjagen en imponeren vandaag. Wie weet dus ook nog een jong vrouwtje? Zou wel heel erg fijn zijn want twee mannen in een groep van 6 is meer dan genoeg
.
Hoop heel erg dat die ook binnenkort gaan beginnen met eieren leggen!