Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:13

Mag ik me ook hier melden?
Uit mijn eigen nestje heb ik besloten ook zelf 1 teefje te houden. Dus naast mijn twee zwitserse witte herders, heb ik nu ook een mooie kruising genaamd Zora. <3

Zij komt uit mijn outcross nestje waaruit ook haar zusje Yora komt. Een wit dametje welke als ze oud genoeg is weer aangekeurd zal worden om weer via outcross terug te kruisen met de Zwitserse witte herder. (Bedoeld om nieuw bloed aan de bestaande lijnen toe te voegen)
Zowel Zora als haar zusje Yora zijn getest op DM en MDR1 en beide zijn vrij *\o/*

Yora gaat bij een vriendin van mij wonen, maar blijft dus wel van mij en zal af en toe bij mij verblijven (voor show, aankeuring, gezondheidstesten, training en voor hopelijk weer een nestje als ze oud genoeg is)

Het nest bestond uit 10 pups! 7 zijn er al bij hun nieuwe baasje. 2 blijven van mij (waarvan Yora dus bij mn vriendin gaat opgroeien) en voor 1 knap reutje zoek ik nog een goed huisje, dus die is er nog.

Meet mijn pupseltjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Zora :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is Yora,
Een wit teefje met prachtig zwart pigment. Super lief en open karakter. Precies haar moeder toen ze nog klein was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mama Lupa
Afbeelding

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 22:16

Welkom! Gave pups!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:17

Dat is voor het eerst dat ik de naam Lupa tegen kom! Hier een naamgenootje maar dan een zwart witte border ;) Leuk!

En wat een prachtige puppies!!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:18

Wat schattig <3 volgens mij zie ik jullie regelmatig voorbij komen op de Tamaskan pagina?

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:21

Kaus schreef:
Wat schattig <3 volgens mij zie ik jullie regelmatig voorbij komen op de Tamaskan pagina?

Niet dat ik weet..? Mama is een zwitserse witte herder. Papa is een husky herder kruising met vermoedelijk iets van wolfhond erin. Ik wil de pups als ze wat ouder zijn DNA laten testen om precies te achterhalen hoeveel procent van welk ras er ongeveer in zit. :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:22

Ah dan is het een andere outcross met Zwitserse herder waarvan één pup Yora heet _O-

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:22

xDenies schreef:
Dat is voor het eerst dat ik de naam Lupa tegen kom! Hier een naamgenootje maar dan een zwart witte border ;) Leuk!

Prachtige naam toch? :D

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:23

Kaus schreef:
Ah dan is het een andere outcross met Zwitserse herder waarvan één pup Yora heet _O-

Ik hoor die geluiden wel steeds vaker hoor. Geloof dat ze bij de Tamaskan ook verschillende rassen in kruisen toch? :) Ook mooie honden!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:25

Aartje schreef:
xDenies schreef:

Prachtige naam toch? :D

Ik vind van wel! Maar niet een naam die je vaak tegen komt (gelukkig). Wij hadden Luna en mijn stiefvader was echt van de latijnse namen dus toen er een tweede teef bij kwam werd dat Lupa :) Vrouwelijke wolvin :D

Heel tof!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:26

Klopt, die genenpoel wordt toch vrij snel klein als je binnen het ras blijft. Iemand anders in dit topic (of het 2018 topic) heeft een groenendaeler x tamaskan en er zit hier nog iemand met een tamaskan als het goed is.

Bij Tamaskans worden voornamelijk Duitse, Zwitserse en Belgische herders ingekruisd en huskys.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:27

Wat een knappe koppies komen er voorbij! We zijn vandaag heerlijk wezen wandelen, weer een hoop leuke honden ontmoet. Heel leuk om onze pup sociaal op te zien bloeien <3

Afbeelding
Afbeelding

Fotootjes van vandaag :D

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:31

Wat een leukerd zeg! Heerlijk genieten al die pup foto's <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:44

Wat een leuke vliegende poedel hierboven :D

En prachtige pups Aartje. Is het voor nieuw bloed binnen de zwitserse herder?

Hier worden klzine meisjes groot. Naya is met haar 10,5 maand oud vandaag loops geworden :P

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:07

Ohhh leuk ze hier ook te zien als trouwe volger van jou Facebook pagina aartje!!

Geweldig dat je ook in de toekomst blijft fokken. Voorlopig hier geen ruimte maar weet waar ik in de toekomst een leuke (x) herder vandaan kan halen!

Ook ik dacht eerst dat de reu een tamaskan is en gezien uiterlijk en rassen mix zou hij het ook best genoemd kunnen worden ;)

Had voor de tamaskan en de witte herder beiden een geweldig nest geweest mijns inziens maarrr tamaskan sowieso erg goed en serieus bezig en erg fijn te horen dat ze bij de witte herder ook open staan voor outcross. Rassen gaan daar enorm van opknappen!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:12

xLaraaj schreef:
Wat een leuke vliegende poedel hierboven :D

En prachtige pups Aartje. Is het voor nieuw bloed binnen de zwitserse herder?

Hier worden klzine meisjes groot. Naya is met haar 10,5 maand oud vandaag loops geworden :P

Ja klopt! De Zwitserse witte herder verenigingen staan gelukkig wel open voor outcross. Ik heb zelfs al een mooie lijn op het oog om weer terug te kruisen met Yora om zo weer een mooie rastypische witte herder terug te kunnen fokken. :)

@ Diernenfan. Ik vond de vader inderdaad ook wel wat weg hebben van een Tamaskan. Maar na wat zoekwerk (wat nog niet makkelijk was) blijkt papa dus sowieso een kruising te zijn. Voor mij speelde karakter en gezondheid vooral een belangrijke rol. Nu deze pups vrij zijn van DM en MDR1 ben ik ook van plan om ze verder in te zetten en ze met anderhalf ook op heupen, rug en ellebogen te laten testen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 23:16

Wij hadden vandaag eerste keer puppycursus en zo apart om te merken dat we nu echt een meer werkhond hebben! Onze vorige hond had 0,0 focus op cursus, kon hoog en laag springen maar hij deed niets. Zelda was super gefocust en lette eigenlijk alleen op mij (en de snoepjes, haha). Was wel echt superleuk!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:13

Leuk hè, dat verschil :D Voor mij een reden om nooit meer een niet-werkhond te willen _O- Vriend wil enorm graag wat luiers en groters zoals een Leonberger, Malamute (voldoende mee sporten natuurlijk) of een andere grote knuffelbeer. Maar dan weet ik één ding zeker en dat is dat vriend er mee mag sporten en op cursus. Ik hou er totaal niet van om te trainen met een hond die er niet om staat te springen.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 00:42

Onze andere hond is een vuilnisbak en hij wil opzich wel voor je werken, maar alleen omdat jij het zo graag wil, dus echt om te pleasen ofzo. Zelf snurkt ie liever de hele dag :') Maar er zit onder andere een ras in wat een enorme jacht drive heeft, dus op een groot grasveld waar in de nacht konijntjes liepen, die neus had wel andere dingen aan zijn hoofd dan wat ik wilde :+ Terwijl Zelda echt een hyperfocus op mij had. Mijn moeder was ook mee (mogen altijd samen komen) en die vond ze zelfs niet zo leuk, haha

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 01:07

Oké, pup slaapt dushier mijn bijleespost :D

Dankjulliewel allemaal voor de leuke reacties, we zijn echt super blij met haar!

Kaus het is inderdaad een heftige kruising en zeker niet voor iedereen weggelegd :j maar ze komt inderdaad echt bij een fokker vandaan. Hij heeft een ideaalplaatje van een hond in zijn hoofd wat hij probeert te bereiken. Ik moet zeggen dat het karakter van al zijn honden echt super was. De moeder was al een Malakita en die was echt super sociaal, heel open en lief, maar ook de vader had een heel open karakter en kon ook met een gerust hart bij de kleintjes lopen.

kiwiwitje Ik zie heel veel dikke Chicka foto's voorbij komen. Wat moet het fantastisch zijn om uit je eigen hond een nestje te krijgen! Weet je al hoeveel pups er gaan komen? Grappig om te zien hoe ze steeds wat dikker wordt :P

finnens leuk zo'n pup met bananen in de oren :') volgensmij ligt het ook echt aan de soort hond wanneer zo'n fase begint. Ach, als ze niet weg kan lopen en je beloont haar goed als ze iets goed doet zal het wel weer overwaaien denk ik :)

dierenfan ik heb nog nooit een golden x herder gezien :P maar ik denk dat vrijwel iedere kruising wel zijn eigen charme heeft, het maakt iedere hond weer uniek. Ik hoop dat eventuele afwijkingen bij Kymo achterwege blijven :(:) En lekker naar het strand geweest zie ik!

Simoonzel Fijn dat je je hondje lekker mee naar je werk kunt nemen en dat hij braaf is in de bus :j het lijkt mij heerlijk dat dat kan!

candalisa helaas is het inderdaad wel zo dat mensen vaak overhaaste en ondoordachte beslissingen nemen met het nemen van een hond. Helaas is ons 'ouwetje' daar ook de dupe van geworden :( Hij heeft daar nog steeds wat ticks aan overgehouden en helemaal eruit gast het helaas nooit, hoewel het momenteel echt wel heel erg goed gaat! Wat een lekkere hoeveelheid snoepgoed voor je hondjes trouwens :D

Galaika ik zou toch eventjes ontlasting laten controleren, het is een kleine moeite en als er wat uit komt kun je er direct mee aan de slag. Dakota heeft ook wat diarree, kan natuurlijk door toch wat stress van de verhuizing komen, maar ik ga morgen direct even met haar naar de dierenarts, dan kunnen ze haar even helemaal nakijken en kan ze direct aan de dierenarts wennen. Daarvoor hebben ze hier gratis puppyconsulten, super fijn!

Nynkster leuk dat jullie eindelijk een pupje toegewezen hebben gekregen! Wat minder dat de andere je voorkeur had, maar ik hoop dat je er alsnog blij mee bent. Met dit pupje kun je vast ook een hele goede band opbouwen :j

Een puppy karakter test en het toewijzen van een pupje vind ik een beetje dubbel, aan de ene kant goed dat ze mensen hiermee op weg helpen zodat de hond beter matcht, maar aan de andere kant heb je over het algemeen wel een klik met 1 bepaald hondje, en dan voelt dat natuurlijk best heel jammer als je die niet krijgt. Wij hebben Dakota gelukkig zelf uit kunnen kiezen :)

Denisejazz wat een leuke foto's!!

Qua tuigjes, wij hebben nu een ezydog, maar daar zal ze snel uitgegroeid zijn. Verder hebben we bij de action zo'n simpel H-tuig opgehaald voor volgensmij nog geen 4 euro. Hoe dat zit weet ik nog niet, volgensmij is die nu nog iets te groot. Maar aangezien ze zo snel zal groeien, is zo'n tuig er tussenin op zich wel handig. Die dog Copenhagen tuigen vind ik er ook heel comfortabel uitzien.

Myca Zonde dat Ivy al zoveel heeft meegemaakt :( maar met rust en geduld moet het vast en zeker goedkomen :j

Loolotte dat is ook schrikken! Gelukkig is alles goed gegaan. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets loskomt...

kimvicious wat een leuke meute <3 en fijn dat ze op kunnen groeien met de andere honden er omheen. De honden van de fokker mochten ook gewoon bij de pups komen als ze los liepen, ze waren allemaal heel sociaal en de pups dus ook :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 03:52

Wow wat goed Milan lover!!

Ik vind het leuk om het hele avontuur te delen, toch iets wat je normaal niet mee maakt/ ziet als je zelf niet fokt dus doe mn best zoveel mogelijk te delen. Behalve de camera dan, die blijft prive haha.
Woensdag hebben we de rontgenfoto. Dan zit ze op 56 dagen en dan weten we in principe hoeveel we er kunnen verwachten.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:39

Wat een gave pups Aartje!! :D

Haha die eerste foto is heeerlijk Simoonzel xD

Ik ben weer terug van vakantie, Daisy heeft het goed naar dr zin gehad in het pension (overdag paar keer met kleine hond(jes) en verder alleen ivm eigen rust) :) Wat is die gegroeid in een week zeg.. alle pupharen zijn nu zo ongeveer weg xD

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-19 13:44

Wat fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt Wieneke! Snel weer puppyspammen he

Hier dag 54! :D

Afbeelding

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:48

Okeee *\o/* *\o/*

Afbeelding

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:48

Haha die ligt er ook wel heerlijk bij ook zeg _/-\o_ :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 13:50

kiwiwitje schreef:
Wat fijn dat je een leuke vakantie gehad hebt Wieneke! Snel weer puppyspammen he

Hier dag 54! :D

[ [url=m/q0jdGh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij gaat die straks heel blij zijn als ze eruit zijn.