Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:39

Duurde hier ook even voor ze gingen eten. Naja Sammie ginh meteen lopen bunkeren moet altijd eentje weer anders zijn

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 00:43

De stukjes wortel zijn op en er zijn ook wat brokjes op dus ze hebben gegeten. En gezien aan het spoor keuteltjes hebben ze inmiddels ook de hele ren wel gehad :D . Ik ben benieuwd wat ze er van gaan vinden als ik straks in de andere slaapkamer ga slapen :+

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 08:31

Duurt idd altijd even voordat ze alles gaan onderzoeken. Was bij mijn eerste koppel echt een onverwachte teleurstelling toen ze thuis kwamen, caafs hebben zich de hele eerste week verstopt in de huisjes :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:51

Hier af en toe een dikke wolk, maar ik heb toch de caafs maar buiten gezet.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 12:59

Hier zijn gisteren de 2 baby borstels Ailin en Arliss verhuist. Volgens mij komen ze super terecht, dus dat is fijn.
En er is mogelijk ook al interesse in het witje van het andere nest, maar die moet nog minimaal een week bij haar moeder blijven. Dus dat wacht ik nog even af.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:22

Dat moment dat je in de winkel dacht van mooi groot huisje voor de cavia’s en dat je thuis komt en d’r amper 1 in past Iets met ze zijn gegroeid :')

Afbeelding
Al vind Henk dat t prima past, poot buiten boord en slapen maar
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:11

Ik heb ook zo'n huisje. Hier hebben ze het raam tot op de bodem er uit geknaagd en dus heb ik nu 2 'deuren' :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:18

Haha ze begonnen er hier ook gelijk aan te vreten. Harrie paste nog door het raam :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 22:06

Die 2 hummels van mij passen daar nog makkelijk in :D .
Ze vreten in elk geval hooi bij het leven, en het blaadje witlof wat ik zo ver mogelijk bij het huisje vandaan had gelegd is ook verdwenen *\o/* <3 . 1 Van de 2 doet zijn plasjes ook al netjes op het toiletje zag ik net aan de korrels _/-\o_ . De andere plast waar zijn bips op dat moment is >;) _O- , ik kan morgen al de boel helemaal schoon gaan maken _O- . Maar wat zijn ze leuk <3 <3 <3 , zelfs nu ze me nog eng vinden :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 14:47

De tuin vordert gestaag en er werden tegels op een pallet bezorgd. Dus ik heb de pallet ingepikt om in het hok te leggen. Dan kunnen ze ook van onder aan de baal hooi eten (en zijkanten). Ik kan ze alleen zelf wat minder handig pakken, maar dat is dan jammer. Het is ook een mooie verstopplek voor ze :-)
Afbeelding

Inoterry, gefeliciteerd met mannen. Leuk om te lezen!

En dat huisje is geweldig met Henk er zo in!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 14:50

Als je ze niet dagelijks in handen hoeft te hebben is dat geen probleem, wel natuurlijk wekelijks de pallet even optillen om eronder schoon te maken.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 15:28

Ja, dat is het ook. Maar het is te doen om die even rechtop te zetten.

Ik had eerst een kist waar muizen wel in konden en de caafs niet. Dus ik was een beetje bang voor een muizennest daar. En aan de rommel te zien die daar uit kwam, hadden de muizen al plannen :-). Hier kunnen de cavia's wel bij en dan maken muizen er iig geen nest.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:36

Dat is wel een erg mooie verstop plek! Nou ik ben er ook achter gekomen dat ze voor verse spinazie hier een moord doen, ze eten zich er nog net niet ziek in haha

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:10

Ik ben vannacht na mijn dienst bij die caafjes gaan zitten en in eerste instantie doken ze meteen weer weg. Na een kleine 10 minuten kwamen ze toch heel voorzichtig uit hun huisje en nog 5 minuten later was Mike druk aan het popcornen <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 . Ik baalde gewoon enorm dat ik toch echt moest gaan slapen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:50

Het heeft zijn tijd nodig :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:58

Dat ik er gisteren met mijn neus bovenop zat hebben ze allebei keurig van het toiletje gebruik gemaakt. Vanmorgen lagen er echt weer keuteltjes en plasjes op heel andere plekken. Best schijnheilig O:) _O- _O- <3 <3 <3 <3 .

Maar ze hebben nu 120 bij 120 en dat krijgen ze in de toekomst dus ook. Maar wat is dat nog best klein als ik ze zo bezig zie :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:52

Daarom heb ik ze hier in een langere bak zitten, maar dan iets smaller (80)

Het Teddy-spul zit al weer lekker buiten onder de schaduw van de Catalpa. Overigens begint Christi een behoorlijk pak haar te krijgen :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:33

Vannacht leek het wel alsof ze tikkertje aan het spelen waren. Steeds achter elkaar aan rennen en zodra de achtervolger de andere een duw had gegeven draaiden ze de rollen om. Was wel grappig om te zien _O- _O- _O- _O- . Wat zijn ze leuk <3 <3 <3 . Maar het valt me op dat, als ze actief zijn, Casey in een kwartier tijd rustig 4 keer gaat drinken. Hij drinkt dan niet veel, er is elke dag nauwelijks iets uit het waterbakje, maar ik vind het toch apart.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:36

Hmmm. Apart. Speelt hij misschien meer met het water? ik herken dit gedrag niet echt bij cavia's.

Kun je trouwens eens foto's van ze plaatsen? :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:38

Ik ben ook benieuwd naar een foto! Ze klinken leuk :D Hier drinkt de een ook meer dan de ander, denk niet dat dat kwaad kan tenzij er echt veel gedronken wordt (dat kan op blaas- of nierproblemen wijzen).

Gisteren was het een dag warm, en meteen kreeg Effie weer diarree -O- Hopelijk komt ze er nu het weer koud is sneller doorheen..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:55

Als ik ze fatsoenlijk op de foto krijg, en weer heb uitgevogeld hoe ik doe ook alweer moet plaatsen, (heb een paar jaar geleden een hele zware hersenschudding gehad en bepaalde dingen zijn volledig uit mijn geheugen gewist. En ik ben heel onhandig met computers dus moet dat helemaal opnieuw uit zien te vogelen :o :+ ), plaats ik uiteraard wel een foto van de heren.
Hij drinkt gewoon echt. Eigenlijk doet hij dat met eten ook een beetje, eet 1 sprietje hooi of een brokje en gaat dan weer wat anders doen. Maar Mike doet dat met eten ook wel een beetje dus dat zal een familietrekje zijn denk ik :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:05

Ik heb maar een emmer gras geplukt, want vandaag wordt het geen buitendag voor de Teddy's...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:36

Ben ook heel. Erg benieuwd naar je aanwinsten.

DD het is ook echt geen weer voor een cavia buiten.

Sammy is dus al negen jaar oud. Heb nog met zijn oude baas gesproken, dan is het echt een oude bok haha

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:39

Ik ben ook benieuwd inottery :)

Haha t is idd geen buiten weer nu.

Henk waait in elk geval niet weg _O- die weegt 1235 gram (is van 2 maart dit jaar)

Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:43

@mira: voor de teddy's niet, maar de rest zit gewoon buiten hoor... tenminste ze kúnnen naar buiten :)