Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:29

Grappig wat voor verregaande conclusies aan mijn bericht worden verbonden.
Levendige fantasieën over wat ik van jullie activiteiten met jullie honden zou vinden.
Stel je gerust, dat zit alleen in jullie hoofden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:11

We're back! :+

We zijn sinds maandag terug uit Engeland, en maandagochtend is Puk direct geopereerd en die kwam niet helemaal vlekkeloos uit de narcose. Maar ze is nu weer haar liefde-delende zelf gelukkig.

Die agility week in Engeland was fantastisch, goed geregeld, prachtig terrein en wat zijn die Engelse toch ook heerlijk makkelijke mensen.

Jij krijgt daar een loopschema met daarop welke klasse, groep, ring, hoeveel honden starten en welke dag, en een nummer, maar dat nummer doet er niet echt toe. Want je mag gewoon aansluiten. Je meld je bij de ringmeester met je nummer en mag dan in de wachtrij aansluiten. Het langste wat ik heb moeten wachten was 25 minuten. Super handig en een fijn systeem! Het is de eerste dag echt puzzelen maar dan heb je het al snel door.

Daarnaast hebben ze een eigen radiokanaal waarop ze alles omroepen. Waneer je mag verkennen, welke nummers zich kunnen melden, het einde van de klasse, en of de klasse gesloten is. Aan de hand daarvan weet je dus wanneer je moet gaan verkennen.

Het campingterrein is gigantisch, we stonden nu met 900 man op de camping en nog was er plaats over waar je u tegen zegt. En het uitlaatveld was zo groot dat het een eigen bos had. :+ Als je helemaal rond liep langs de rand was je makkelijk zo'n drie kwartier tot een uur onderweg. En heel goed, er mochten per handler maar twee honden los lopen. Je kunt er dus tien bij je hebben maar er mogen er maar twee los.

Maar goed, even naar de wedstrijden zelf. In totaal op een week tijd 14 rondjes gelopen, in totaal 1 fout en 3 weigeringen gelopen, waarvan 1 weigering ik met zekerheid zelf schuld was aangezien ik op mijn gezicht ging. :+ Helaas liepen we dan we veel foutloos, maar buiten de tijd.. Behoorlijk poedersuiker, maar Guinness was niet vooruit te branden op dinsdag en woensdag. Woensdagmiddag heb ik getwijfeld om de rest van de week niet meer te lopen, ik had het helemaal gehad.

Besloten om op zoek te gaan naar een dierenwinkel en vlees te halen, zo gezegd, zo gedaan en er twee dagen lang een kilo vlees ingepropt. :Y) Of dat het was weet ik niet, maar daarna ging het alweer een stuk beter. :j Vrijdag / zaterdag hebben we twee keer een "First clear round in class" gelopen, dat wil zeggen dat je de eerste binnen je klasse bent die foutloos rond komt. Aangezien die Clear round rozetten alleen worden uitgedeeld als je ook binnen de tijd bent was ik zeker tevreden.

Al met al heel trots op mijn kerel, en achteraf gezien was die week ervoor ook wel wat zwaar voor hem. Dus ik was onterecht ontevreden. Wel besloten totdat het hal-seizoen begint niet meer te lopen. Niet alleen voor Guinness, maar ook voor Abbay, zij kampt nog steeds met dat bloedoog en kan de rust ook goed gebruiken.

Buiten de agility hebben ze ook allemaal andere leuke activiteiten en gekkigheid, echt fantastisch, de sfeer is super relaxed en gezellig. Heerlijk!

Op naar volgend jaar! *\o/*

Afbeelding

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:25

Leuk kimD!

Vanavond start het nieuwe seizoen weer op de club. Dit keer volgen we een cursus behendigheid ipv Action sport. Dat ligt ons toch wat meer :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:28

Wij hebben in Oktober weer eens een workshop Hoopers gepland staan, kijk ik ook erg naar uit. Ik twijfel om nog te wisselen tussen Guinness & Puk, Puk vind het erg moeilijk om vooruit te werken en blijft het liefste plakken. Dan is Hoopers wel een fijne training. :j

We hebben overigens een Sheltiekennel gevonden die ons erg bevalt, dus met een beetje geluk komt er volgend jaar weer een Sheltie bij. :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:59

Gaaf KimD, Engeland staat hier ook nog op de planning!
Al is het ff zoeken hoe en wat en in welke klasse we dan zouden moeten starten...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:16

Machie schreef:
Gaaf KimD, Engeland staat hier ook nog op de planning!
Al is het ff zoeken hoe en wat en in welke klasse we dan zouden moeten starten...

Welke klasse start je landelijk?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:47

Bij de FHN B midi en RvB C midi

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:30

Machie schreef:
Bij de FHN B midi en RvB C midi

Dan kun je graad 6 gaan lopen in Engeland. :D ik zal zo even kijken of ik de parcoursen kan uploaden, die heb ik vast ergens op de telefoon.

Mocht je het serieus overwegen raad ik je aan om op tijd te beginnen met het papierwerk van de KC, dat heeft ons ook even gekost.

Edit: gevonden!

Graad 4-5
Afbeelding

Graad 6-7
Afbeelding

Je zou ook een graad lager kunnen beginnen, maar dan moet je vier keer als eerste eindigen om te kunnen promoveren, ongeacht je graad.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 14:38

Ah ok :) tnx!
Ik ga me er volgend jaar eens in verdiepen. Eerst nog naar IJsland ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:18

Ook gaaf! In 2018 gaan we proberen om de Noordkaap Challenge te gaan doen met 3FM SR, dan is het de bedoeling dat er een paar honden meegaan. :j Het lijkt me zo gaaf. _O_ Niet helemaal hetzelfde als ijsland natuurlijk, maar toch.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:43

Je kunt praktisch gezien ook niet IJsland bezoeken met je hond.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:04

Ligt eraan hoelang je gaat en of je problemen met quarantaine gaat. Enkele bekende fokkers zijn daar geweest met hun teven. Het kan wel. :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:11

Vandaar het gebruik van de term "praktisch".
Inderdaad het kán, maar de quarantaine is lang én gevaarlijk voor je hond (ziekteverschijnselen tijdens die periode=inslapen).
Ik zou de kosten (het is erg duur) en het risico nooit willen dragen voor een gewoon bezoek.
Het importeren van een interessante hond om mee te fokken is een andere zaak.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 00:20

Ben trouwens wel beniewd naar welke "bekende fokkers" hier met hun teven zijn geweest, en wat voor honden dat waren (tenminste als het om bordercollies gaat ;) ).
Ik neem aan dat er dan mee gefokt is? Dat zal dan een lang bezoek zijn geweest.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:34

Mijn honden gaan ook niet mee naar IJsland. We hebben voor alle 3 onderdak voor de 2 weken die we gaan ;)
Noordkaap is ook gaaf!
Lapland staat hier ook nog hoog op het verlanglijstje. Maar IJsland al een jaar of 15 bovenaan dus dat gaat ernstig voor ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:04

Kan ik me voorstellen, in ieder geval heel veel plezier alvast! :):) Ik word altijd jaloers bij foto's van die fantastische omgeving.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 17:47

Mijn gekruisde topper. We hebben een doggie date gehad met zijn broertje. (Buddy)
Grote lol.
Met zijn 42 kilo is het toch wel een uit de kluiten gewassen border collie
De lang harige is van mij. De kortharige is zijn broertje.
Afbeelding

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:30

Mijn guppie groeit goed !
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:32

Ach die oren! <3

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:33

KimD schreef:
Ach die oren! <3

Ik hoop dat ze zo blijven of verder omhoog gaan :+

Ze heeft vandaag voor het eerst met een wandeling meegelopen , groep van rond de 30 honden.
En ze deed het zoo goed. Met iedereen spelen , steeds komen kijken waar wij waren <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:38

Toushie schreef:
KimD schreef:
Ach die oren! <3

Ik hoop dat ze zo blijven of verder omhoog gaan :+

Ze heeft vandaag voor het eerst met een wandeling meegelopen , groep van rond de 30 honden.
En ze deed het zoo goed. Met iedereen spelen , steeds komen kijken waar wij waren <3

Wat is de bedoeling van de oren? Tippen of staan?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:44

Ik dacht altijd dat de bedoeling van oren "horen" was....

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 16:55

:')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:00

Dat is optioneel.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 20:22

KimD schreef:
Dat is optioneel.

_O- _O- _O-
Die moet ik onthouden :D

Leuke foto's btw die er weer voorbijkomen!

Ik heb vandaag goed nieuws gehad, jawel, bij een tweede bedrijf nog een part-time herders-job binnen gehaald.
Vanaf volgend jaar dan een aantal dagen voor een stichting schapen verplaatsen en te herderen in natuurgebieden *\o/*
Daar verheug ik me nu al op :+