Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 22:10

Afbeelding
Mijn 'baby' is al 8 maand.. :')

bowena_84

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:12

Precies! Das echt nog een baby hoor :)) :') (Riezenbaby!)

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 22:15

Die ogen zijn zooooo mooi! En inderdaad een reuze baby haha! Wat voor ras is deze kat? Een noorse?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 22:19

Een reuzenbaby, haha. :+:

Dit is een Maine Coon, Ginootje. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:35

Hallo, mag ik me ook hier melden? Wij krijgen over 8 weken 1 of 2 kittens in huis. Misschien kan ik hier alvast wat goeie tips opdoen :)!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:17

:wave:

Ik meld me ook even hier. ML en ik wonen net in een nieuw huis en vinden het leuk om wat gezelschap van 2 kittens te hebben. We zijn wat aan het oriënteren. Als we twee kittens nemen worden het 2 vrouwtjes.

En wat een gave katten komen hier voorbij! *\o/* Zou zelf ook wel mooie raskatten willen, maar vind dat ook wat zonde van het geld.
Hebben er vroeger ook één gehad en die was met 2 jaar oud overreden...

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:19

Was ik ook weer eens :D Met max gaat het goed, arme ding heeft niesziekte gehad dus was even niet heel erg happy :(

Gelukkig is ie weer beter en gaat ie weer als een gek door mijn huis heen :P

@xivura&beloven: Welkom :)

@xivura: Iedereen die hier een echte raskat heeft laat die dus ook niet buiten :)
Max gaat ook echt niet buiten, buiten het feit dat hij gestolen of overreden kan worden kan hij ook nog eens ziektes oplopen mocht hij vechten of iets. Mij niet gezien dus :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:06

Sunrise19 schreef:
Was ik ook weer eens :D Met max gaat het goed, arme ding heeft niesziekte gehad dus was even niet heel erg happy :(

@xivura: Iedereen die hier een echte raskat heeft laat die dus ook niet buiten :)
Max gaat ook echt niet buiten, buiten het feit dat hij gestolen of overreden kan worden kan hij ook nog eens ziektes oplopen mocht hij vechten of iets. Mij niet gezien dus :)

Ja, dat hoor ik wel vaker inderdaad. Heel slim inderdaad. Ben alleen wel zelf een persoon die vind dat katten lekker buiten moeten zijn. Maar snap de keuze overigens wel. :j Zonde als zo kat heel erg ziek word of overlijd buiten door een ongeluk oid.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:17

Ginger kan bij mij gewoon lekker in de tuin aan een lijntje. Als mijn energieprobleempje is opgelost (in de posutieve zin voor mij hoop ik) dan wil ik mijn tuin kat-proof maken

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:25

Oei Sunrise, niesziekte is naar. Lydia had daar ook wat meer kans op zeiden ze door de stress van de vliegreis. Gelukkig voelt hij zich beter!

Welkom Beloven en Xivura! Wat leuk 2 terroristen in een keer :)) :D Krijg je vast je handen vol aan!

Mijn poezels kunnen naar buiten op het balkon maar zal ik ooit een tuin krijgen komen ze niet buiten de tuin, die word catproof gemaakt. Tuurlijk horen de dieren buiten maar ik zou geen oog mee dicht doen als ze buiten mijn blikveld zouden verdwijnen :n .

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:44

Xivura schreef:
Sunrise19 schreef:

Ja, dat hoor ik wel vaker inderdaad. Heel slim inderdaad. Ben alleen wel zelf een persoon die vind dat katten lekker buiten moeten zijn. Maar snap de keuze overigens wel. :j Zonde als zo kat heel erg ziek word of overlijd buiten door een ongeluk oid.

Sorry hoor maar of het nou een raskat is of niet, het is altijd 'zonde' om in jou bewoording te blijven dat hij of zij ziek word of een ongeluk krijgt.
Daarbij vind ik dat niemand last hoeft te hebben van andermans kat(ten)
Mijn katten komen niets tekort en op hun 2 afgesloten balkons kunnen ze 24/7 genieten van de buitenlucht en de diverse klim en slaapplaatsen worden goed gebruikt.
Zelfs aan mijn caravan waar ik regelmatig ben heb ik een grote ren voor ze.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:53

Sorry hoor maar je post komt nogal aanvallend over.... Ik zeg NERGENS dat het alleen voor raskatten geld toch?

Mijn vorige kat was ook geen raskat en wel dood gereden..

Dat is voor mij dan ook de hoofdreden dat mijn kat niet buiten komt.. Plus er lopen hier nogal wat katten rond die in mn tuin schijten en dit zou ik niet fijn vinden als mijn kat dat ook bij een ander doet.

Pas een waterpistool geleend van iemand met aardige druk erop, de kat die in mn zandbak zat te schijten heeft iig de schrik van zn leven gehad :P

Heb de eigenaren ook gevraagd hun kat lekker binnen te houden aangezien niet alleen ik maar ook andere buren er last van hebben. Dit willen ze niet, dus heb vorige keer de stront van hun eigen kat door hun brievenbus gegooid.. Misschien niet aardig, maar ja moet ie lekker uit mn tuin blijven..

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:01

Gaby: Oei, zo bedoelde we het geloof ik niet hoor. :) Tuurlijk, bij elke kat is het erg dat hij/zij ziek word of doodgereden word oid. Maar ik snap dat mensen met raskatten ze daarom ook binnen houden omdat het toch best wat geld kost voor zo'n kat.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:16

Ik heb een kruising met een maine coon en al zeg ik het zelf met een mooi uiterlijk.
Sammie komt buiten. Hij is nog niet verder geweest dan de tuin en als hij daar wel behoefte aan heeft moet hij dit vooral doen.
Ik ga mijn kat z'n behoeftes niet ontnemen, mijn kat is namelijk super energiek en moet dat ook echt kwijt.
Er zijn katten die binnen blijven maar dit zijn vaak 'minder' energieke katten dan dat die van mij is.

Het is sowieso super erg als een kat word gestolen of aangereden of wat dan ook. Ongeacht wat voor soort kat t is, je houd van t dier zelf en niet van t ras. Tuurlijk is zo'n ras prachtig en zo'n karakter is ook verschillend per ras. Maar htk katten kunnen net zo lief zijn denk ik.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:22

Het hangt er ook van af in wat voor omgeving je woont :) Ik woon in het Centrum van Leiden, niet de allerbeste buurt en dat ze gestolen word hier of aangereden is gewoon veel te veel aanwezig..

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:38

Ik reageerde op Xivura maar kreeg dat niet alleen in de Quote,die reageerde dat mensen met een raskat ze bewust binnenhouden vanwege de kosten van een raskat omdat ze het begreep dat het zonde dan was als ze ziek zouden worden of plat gereden werden.
Sorry als ik aanvallend overkwam maar het kwam op mij erg cru over.
Nogmaals ik vind dat je een kat of het nou wel of geen raskat is lekker op je eigen terrein moet houden of dit nu een tuin of balkon is,beide zijn zo aan te kleden dat een kat genoeg uitdaging heeft om zijn energie en jachtinstinct kwijt te kunnen.
Ruby 1995 ik heb Noren en een kruising Maine coon dus geen slome duikelaars maar zeer energieke exemplaren :P
Ik ben ooit begonnen met gewone HTK en ook die liepen niet los buiten toen was ik nog in het bezit van een tuin maar die was d.m.v. stroomdraden afgesloten zodat ze er niet uit konden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:55

Whaaaa wij gaan onverwacht vanavond een katertje ophalen van 4 maanden.

Wij wonen op het moment in centrum van Haarlem en ook hier ia het gewoon geen goeie buurt voor je kat.. Lopen er wel daar niet van.

Wij gaan per oktober hopelijk naar wat anders en daar mogen ze gewoon lekker naar buiten toe.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:05

Ik heb niks tegen katten buiten hoor, maar wel als ze mn hele tuin onder poepen :Y)

Die mensen van die kat hebben er 4 ofzo, elk jaar nestjes, elk jaar 1-2 katten kwijt en steriliseren willen ze niet. Verder nog een labrador die de hele dag in de tuin zit en alles bij elkaar blaft.

Ze wonen schuin achter mij ook nog eens, 's zomers hebben ze wel 40 kratten bier in de tuin gestapeld.
Elke avond wel visite en de kankers, paasei en tyfussen vliegen dan om je oren.

Ze hebben dan nog 2 kinderen die ook verrot gescholden worden, het huis is echt een smerig hol ook nog.

Ik heb samen met andere buren al klachten ingediend en als ze doorgaan zoals ze doen worden ze uit hun huis gezet.

Ik ben echt geen zeikerd maar echt gezellig vind ik 's zomers buiten zitten niet, ene kant omdat die kat mn hele tuin onder schijt en andere kant omdat ik alleen maar gescheld en geblaf hoor :Y)

Onze tuin word binnenkort sowieso kat proof gemaakt, maar als ik zelf geen kat had gehad had ik dit wel een kwalijke zaak gevonden dat je dit moet doen om een ander zn beesten.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:09

Sunrise19 schreef:
Ik heb niks tegen katten buiten hoor, maar wel als ze mn hele tuin onder poepen :Y)

Die mensen van die kat hebben er 4 ofzo, elk jaar nestjes, elk jaar 1-2 katten kwijt en steriliseren willen ze niet. Verder nog een labrador die de hele dag in de tuin zit en alles bij elkaar blaft.

Ze wonen schuin achter mij ook nog eens, 's zomers hebben ze wel 40 kratten bier in de tuin gestapeld.
Elke avond wel visite en de kankers, paasei en tyfussen vliegen dan om je oren.

Ze hebben dan nog 2 kinderen die ook verrot gescholden worden, het huis is echt een smerig hol ook nog.

Ik heb samen met andere buren al klachten ingediend en als ze doorgaan zoals ze doen worden ze uit hun huis gezet.

Ik ben echt geen zeikerd maar echt gezellig vind ik 's zomers buiten zitten niet, ene kant omdat die kat mn hele tuin onder schijt en andere kant omdat ik alleen maar gescheld en geblaf hoor :Y)

Onze tuin word binnenkort sowieso kat proof gemaakt, maar als ik zelf geen kat had gehad had ik dit wel een kwalijke zaak gevonden dat je dit moet doen om een ander zn beesten.

Peperkruiden in je tuin strooien hoorde ik laatst van m'n collega. :') Of het echt help weet ik niet, maar het schijnt dat katten zoiets ruiken en dan direct je tuin uit gaan.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:12

Ja probleem is alleen dat max ook in de tuin komt aan een tuigje haha :Y)

En ze zitten vooral onder mn afdak en poepen dus gewoon lekker naast mn tafel enzo.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:14

Sunrise19 schreef:
Ja probleem is alleen dat max ook in de tuin komt aan een tuigje haha :Y)

En ze zitten vooral onder mn afdak en poepen dus gewoon lekker naast mn tafel enzo.

Bah ... smerig. Mijn kat vanuit mijn ouderlijke huis groef netjes een holletjes, poepde en maakte het weer dicht. :Y)

Ben wat aan het kijken naar kittens, maar wat vragen sommige nog veel voor een gewone HTK kat .. 200 euro voor een rasloze kat waarbij het bekend is wie de ouders zijn vind ik nog redelijk wat geld..

Hebben overigens net nieuw meubilair, dus zit er goed overna te denken wanneer ik die katjes ga aanschaffen. :')

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:32

Mijn hummels nu 4 weken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:28

Ohh super leuk beloven! Laat je ons wel een foto zien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:34

Hij is nu onder de bank gekropen dus ik ga mijn best doen haha.

Lijkt me dat die vanzelf wel tevoorschijn komt toch?

We hebben schone kattenbak met open deurtje neergezet (toevallig dezelfde als bij vorige eigenaar, een riempje om gedaan.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:46

Ohh hij is er al! Wat leuk :D
Hoe heet hij? Ja hij zal vast en zeker vanzef tevoorschijn komen. Of heel stilletjes voor de bank gaan zitten dan word het misschien wel heel interessnt om bij je te komen!