Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:28

Hhilde schreef:
Castratie bij reu maakt ongezonder. Sowieso ben ik van mening dat je in een gezond lijf niet snijdt :n
En dat gedrag wat genoemd wordt valt onder de noemer opvoeding.

Nou.... Luca heeft heel wat opvoeding gehad, maar als de hormonen echt de overhand nemen kan je er niet tegen opvoeden. Een week na zijn castratie kwam in 1 x alle opvoeding eruit. Toen was het ineens een hond die wel kon negeren, wel te belonen was en vooral ook af te leiden was. Maar zoals Dumas, die is gewoon beetje gek, maar wel normaal. Ja, beetje patsen bij andere reuen maar dat is alles :)

Mama_Rianne schreef:
Net even met Blue getraind.. wat sprongetjes, palen & wip. Zondag wedstrijd in Emmen..

Lara mocht ook even tussen de staanders door sjeesen.. dat word een toppertje. Wat wil ze graag werken!

Leuk! Ik ben benieuwd naar jullie dit weekend :)

Mama_Rianne

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:30

Het is net of je over Blue praat Marleen..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 12:59

Ik zag het van Ian Dunbar maar dat gaat hem niet worden.

Heb me wel net aangemeld voor het kynocongres :j

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:01

Ik heb de DA gebeld en de afspraak laten vervallen. 2x in het jaar moet toch kunnen om ze te kunnen scheiden en met het opvoeden zit het wel goed. Ik wil geen reu die z'n *** achterna loopt en overal op wil duiken en noem maar op. Hij is nu 8 maand en heb nog maar 3 keer gezien dat hij ergens op ging rijden en het snuffelen bij Jesda is met een strenge Foei of Ehh ook meteen klaar.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:58

Pff, ik dacht even lekker met Hazel naar het bos te gaan. Komt er op een gegeven moment een hond op Hazel afstormen waarvoor ze duidelijk bang was. Wat ertoe leidde dat ik een hond had die in paniek wegrende. Eigenaar van die hond deed bar weinig, waarna ik hevig geïrriteerd naar d'r heb geroepen dat ze haar hond terug moest roepen. Kreeg ik een banketstaaf antwoord; dat probeer ik. (Het enige wat ze deed was een keer de naam van de hond roepen)
Uiteindelijk kwam die hond wel terug, vroeg ze ook nog even of ik hem wilde 'vangen' maar Hazel was inmiddels uit het zicht.. Dus als een gek dat bos in gelopen en Hazel geroepen. Kreeg een halve hardverzakking, maar uiteindelijk kwam Hazel braaf, en vooral heel snel, aangerend.
Gelukkig reageerde ze weer vrij normaal en leek niet meer angstig. Daarna nog een mevrouw met klein hondje tegen gekomen die wel haar hond onder appel had. Die hebben daarna ook nog heerlijk samen gespeeld.

Ik kon die ene vrouw wel wat doen -:(-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:11

jemig... je zou je hond zo kwijt zijn zeg....

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:13

Ik kneep 'm ook wel even. Gelukkig kwam ze wel terug toen ik d'r riep nadat die hond gestopt was met achter haar aan te jagen..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:13

De reden waarom mijn honden niet met kleine hondjes mogen spelen. Als ze gaan rennen is het leuk om erachteraan te gaan namelijk. En dat is een hele grote no go!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:14

Slim JP, anders kan je hem altijd later nog castreren :) Maar eerst volwassen laten worden is denk ik wel het beste voor de hond.

Jeetje Joline, dat is ook echt mijn nachtmerrie met Csvia, die houdt niet zo van wilde vreemde honden...

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:19

MyWishMax schreef:
De reden waarom mijn honden niet met kleine hondjes mogen spelen. Als ze gaan rennen is het leuk om erachteraan te gaan namelijk. En dat is een hele grote no go!

D'r zijn maar weinig mensen die ook rekening houden met andere (honden) Vind het sowieso niet netjes als je je hond laat afstormen op een andere hond/persoon. Maar die mensen roepen dan ' maar hij doet niks hoor!' Heel fijn...

Ik lijn Hazel normaal gesproken aan als ik een andere hond tegemoet kom/ passeer. Niet omdat Hazel er naar toe rent maar om deze situaties te voorkomen. Helaas had ik deze hond niet zien aankomen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:25

Joline_ schreef:
MyWishMax schreef:

D'r zijn maar weinig mensen die ook rekening houden met andere (honden) Vind het sowieso niet netjes als je je hond laat afstormen op een andere hond/persoon. Maar die mensen roepen dan ' maar hij doet niks hoor!' Heel fijn...

Ik lijn Hazel normaal gesproken aan als ik een andere hond tegemoet kom/ passeer. Niet omdat Hazel er naar toe rent maar om deze situaties te voorkomen. Helaas had ik deze hond niet zien aankomen.

Jammer is dat. Ik heb wel eens een hond achter Tay aangehad toen hij nog heel jong en klein was. Baasje vond dat ze zo leuk speelden, maar Tay en ik vonden er niks aan.

Op iemand afstormen is niet netjes idd. En sowieso zijn veel mensen slecht in inschatten of het spel echt wel leuk gevonden wordt. Hier spelen ze dus niet met kleine honden. Het kan goed gaan, maar als ze gaan rennen, willen ze erachteraan. Dus dan maar helemaal niet.

Gelukkig kwam ze weer braaf naar je toe!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:26

Ik had gelezen op fb! Jeetje, soms in het bos rent Jinn ook wel uit enthousiasme naar personen. Dan roep ik hem terug en gaan we overnieuw naar die mensen. Dat gaat erg goed en steeds vaker gaat hij er rustig op af.
We hebben een klein 'vast' groepje wat we vaak tegenkomen en die weten wel dat ik Jinn terug roep dus die mensen wachten ook braaf :P

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:40

kani_ejj schreef:
Het voordeel van rue castreren is dat ze geen teelbal kanker krijgen

Wat? Echt waar?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:54

Ik ben ook weleens bang dat ik Mecx kwijt raak door die grote honden die totaal niet onder appel staan.

Gelukkig is ze wel steeds minder bang nu we veel workshops doen.

Vanmiddag weer een paar heerlijke uurtjes gehad bij Judith Lissenberg.
7 februari mogen we weer :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:48

Jeetje Joline :oo
Het is één van de redenen waarom mijn reu niet leuk is, ook. De meeste honden die ons tegemoet lopen moeten hem niet, het is een beagle en die zijn er op gefokt om oa de staart omhoog te houden. Komt heel zelfverzekerd over, maar hoeft het niet te zijn.. Nouja, omdat hij zo'n houding heeft benaderen de meeste honden hem onvriendelijk, sommigen rennen op hem in en stoppen pas in zijn gezicht, anderen klappen er op en weer anderen benaderen hem gewoon niet vriendelijk. Daarom heeft hij bedacht de aanval is de beste verdediging en tegemoet komende honden betekend vaak grommen en borstelen. Gelukkig loopt hij door op commando en als we even blijven staan zakt zijn houding binnen no time. Probeer hem zo veel mogelijk onder leuke honden te laten komen, maar negen van de tien keer wordt dat weer verpest door een hond die er wel meent iets van te moeten zeggen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:54

Wat vreselijk zeg joline, dan krijg je echt een hartverzakking ja.

Ik roep kenny altijd bij me en lijn m aan, zeker in t bos omdat ik niet weet hoe hij reageert tegen de andere hond.
Hier in het park roep ik m niet altijd, k weet meestal wel welke honden hij mag en welke niet, en ik weet ook wel redelijk welke mensen het niet uitmaakt of die wel weten dat alles goed is.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 23:56

Kuggur schreef:
kani_ejj schreef:
Het voordeel van rue castreren is dat ze geen teelbal kanker krijgen

Wat? Echt waar?

Ja ooit eens gelezen bij de da in z'n boekje moest toch wachten.
M'n tante kwam er laatst ook mee was ook op internet te lezen.

Bij mij is alles gecastreerd zelfs konijn.

Behalve vriend haha.

Hier in de buurt kan ik me dood idioot irriteren aan honden die alleen maar m'n honden aflikken.
Soms moet ik letterlijk een hond eraf halen. Zo irritant.
Hebben zelf een hond met ballen gehad tot de dood maar man oh man wat een verschrikkelijk gedoe.
Hond was oud politiehond dus goed getraind en werd ook bij ons getraind. Maar dat gedrag van kwijlen janken lebberen iegl.

Gelukkig nu geen last meer van.

Op de club kan ik daar heel boos om worden.
Als ik net m'n rondje doe met m'n hond komt er altijd een ridgeback aangerend en meteen lebberen. Mijn hond pikt dat niet en bijt letterlijk van zich af. Niet meer dan logisch gaat die eigenaar lopen schelden. Hou lekker je hond bij je.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:33

kani_ejj schreef:
Kuggur schreef:

Wat? Echt waar?

Ehm heb je wel eens gehoord van sarcasme?
En heb je dat serieus in een boekje moeten lezen om daar achter te komen...?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 08:44

Een politiehond is getraind, niet perse goed opgevoed. Opvoeden en trainen zijn 2 compleet verschillende dingen namelijk.

Kani_ejj, heb je je wel eens afgevraagd waarom een gecastreerde hond geen teelbalkanker kan krijgen? :)

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:33

kani_ejj schreef:
Kuggur schreef:

Wat? Echt waar?

Ehm heb je wel eens gehoord van sarcasme?
En heb je dat serieus in een boekje moeten lezen om daar achter te komen...?[/quote]

Hahahahaha, ik lig echt helemaal plat hier. _O- :=

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:39

:= := hihi
even serieuze ondertoon, er komen wel meer soorten kanker voor dan alleen teelbalkanker, het risico op botkanker word nl erg vergroot als je vroeg castreert... wat nu? alle botten er uit? :D

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:56

Sjonge

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:03

Je noemt gewoon 2 voordelen van castratie, waarvan er 1 ook voorkomt bij gecastreerde honden en niet bij alle volle reuen. En geen teelbalkanker is nogal logisch, die hebben ze niet meer na castratie...
Net als het geile op andere honden en kwijlen, nooit last van gehad met volle reuen, zelfs niet met loopse teven in huis. Dat is gewoon opvoeding en heel anders als trainen. Mijn ene hond is vreselijk slecht getraind, maar keurig opgevoed. Mijn jonge hond is qua training al redelijk ver, maar opvoeding mankeert nog wel het één en ander aan.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:18

:=
Nou, hoe dan ook, ik laat mijn hond niet castreren. Hij gaat aan de lijn bij loopse teven en dat is het. Hij rijdt niet op andere honden terwijl ik zat gecastreerde reuen ken die het wel doen. Hij is gewoon rustig in de buurt van loopse teven en ik merk niks aan hem. Hij wil loopse teven het liefst likken alleen dat mag niet van mij en hij gaat dan aan de lijn. Hij is wel weg te sturen, maar het is gewoon vervelend gedrag en hij probeert telkens terug te sneaken. Ik ben te lui om het er uit te trainen aangezien we misschien twee maal per jaar een loopse teef tegen komen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 12:28

Lijkt me ook lastig te trainen zo, Hilde ;) Dan moet je het op gaan zoeken om iets eruit te trainen want je bijna niet tegenkomt.