Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:38

Wie weet is het nu anders Zoe! Kenai is toch ook gegroeid en meer ervaring opgedaan.

Ik heb show over 2 weken en had dus nog 2 ringtrainingen. Gaat de training van komende week niet door. Ik baal daar echt van want we kunnen alle oefening goed gebruiken.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:50

hier toch maar besloten om niet naar Venray te gaan, teef van mijn vriendin heeft nog wat te veel melkklieren van haar schrijndracht.

Dus voorlopig alleen Wieze voor de jongere honden en lommel voor de hele groep.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 21:59

Lommel ga ik normaal met Cooper alleen heel. Open klasse reu. :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:35

Jammer Petitoaris, anders hadden we misschien kunnen meeten :)

Wat is nullie verzorgingsroutine? Ik heb Neela de vorige keer gewassen. Dat moet nu weer want ze is lekker vies. Maar hoe doen jullie dat en waar letten jullie op?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 13:36

Wassen en klaar avond van tevoren;) Heb ook een korthaar.. en neem babydoekjes mee, voor het geval die nog over zn poten piest.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 21:02

Babydoekjes is wel een handige idd! Was je met een bepaalde shampoo?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:10

Nee hoor, gewoon goedkope;p Het is dat die ook witte vacht heeft, anders zou ik hem helemaal niet wassen haha. Mijn vorige hond waste ik ook nooit voor een show, of ze moest echt vies zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 22:23

Ik gebruik wel speciale shampoo van het merk PSh vind ik hem het fijnst. De witte stukken vacht met de shampoo voor witte honden (waar ontkleurder in zit) en voor de bruine stukken speciale shampoo voor bruine vacht, de vacht glanst daar veel mooier van)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:51

Als ik een hond met meer vacht had zou ik ook wel wat meer doen ja. Mijn hond hoeft niet te glanzen:D Willen ze liever dat die eruit ziet alsof die elke dag aan het werk is.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:29

Neela is een enorme smeerlap en rolt altijd in zand of modder etc. Dus die moet wel echt even in bad voor show :')

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:33

Wij hebben afgelopen donderdag besloten dat de showcariere van onze Dommel erop zit... Hij was altijd al wel een echt heertje, maar sinds twee weken vliegt hij over de hekken achter de dames aan... We zijn hem nu drie keer een uur of lang kwijt geweest en dat willen we absoluut niet meer.

Doodzonde want hij is net goedgekeurd dekreu, maar voor ons is hij vooral een huishond en wij vinden zijn veiligheid toch echt wel gezonder...

Maandag wordt hij gecastreerd...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:42

Zeker dat dat helpt? Kenai is ook een echte vent. Ik heb er laatst nog een topic over geopend. Ik geef nu bachbloesem druppels voor uitvallende honden en puur druppels geslachtsdrift. En ik moet zeggen dat deze homeopatische middelen een miraculeus effect hebben gehad.
Zoe_97 @ [BB] Andere opties dan castratie reu

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:45

Wij hebben daar tot dusver met andere honden goede ervaringen mee... Tis niet alleen het weglopen hoor, je merkt tijdens trainingen enzo dat hij dusdanig zichzelf gek maakt dat hij zichzelf echt in de weg zit... Puur hormoontechnisch dus ik verwacht hier wel wat van :) de gedragsdeskundige waar wij voor tact mee hebben verwacht ook dat dit zal helpen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:15

Balen zeg PSM maar je moet doen wat het beste voor jullie en de hond is.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:10

Waarom laat je 'm niet eerst chemisch castreren om te zien of de castratie wel het effect heeft wat je wil?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 21:15

Machie, omdat wij niet geloven dat daar geen zijeffecten aan zitten anders dan afname van hormonen...

Maargoed, dit is voor mij geen discussie onderwerp ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:29

@PSM: jammer dat zijn hormonen zo in de weg zitten. Als ze uitbreken om achter teven te gaan, dan is de fun er ook af. Ikzelf heb bv ene rue die altijd en overal verliefd op is, maar die gaat nooit lopen, brekt niet uit en huilt niet de hele buurt bijeen (helaas wel als mijn eigen teef loops is en buiten mag en hij niet :+ )

@amanda: normaal gezien gewoon wassen met of baby- of hondenshampoo, net wat binnen handbereik staat. Soms met betadinezeep of zo'n paarse shampoo ol (ge)blond(eerd) haar te wassen. Gezien ze hier in ijzerhoudend water zwemmen en veelvuldig modderbaden nemen, is het soms nodig om het wit wat te "bleken".

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:05

__PSM__ schreef:
Machie, omdat wij niet geloven dat daar geen zijeffecten aan zitten anders dan afname van hormonen...

Maargoed, dit is voor mij geen discussie onderwerp ;)

Oh dat ben ik met je eens. Maar castreren heeft ook meer zijeffecten dan alleen hormomen weg ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:16

Bedankt voor de tips allemaal! Dan gaat Neela zondag gewoon lekker in bad.

Ik zag op mijn bewijs van inschrijving dat mijn ras vanaf 12 uur ongeveer gekeurd gaat worden. Wat doen jullie, zijn jullie er standaard tussen 9 en 10 of tot een uur voor jullie ras gekeurd wordt? Zelf neig ik er naar om er gewoon om 9 uur te zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:22

in belgië moeten alle honden verplicht aanwezig zijn voor de aanvang van de keuringen, in frankrijk ook. Ik ben er dus altijd vroeg waar ik ook ga, meestal komen wij tegen 7 aan en gaan aan de deur staan tot de deuren openen, dan hebben we een goed plekje

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:49

Ik ben meestal tussen 8 en half 9 op de show, ook al is die laat. Even nog relaxen, beetje kletsen;P Vooral voor hond die er voor het eerst is of weinig ervaring, wel fijn dat die even kan wennen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:55

Dan zorg ik dat ik er rond 9 uur ben. Ik heb een bench gekocht om mee te nemen op show, in de hoop dat ze daar tussendoor in slaapt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:46

ik ben er dan altijd later. :) heb een hekel aan wachten in zo n stink hal met al die stress honden om me heen. als het een buitenshow zou zijn wil ik best vroeger gaan.
In september heb ik alleen de kcm, ik schrijf Bisou in in de werkhondenklasse, Jolie heel misschien in de veteranen en ik breng er tot nu toe nog 1 extra voor (teef in de... open of kamp. klasse, geen idee :D ) er komen er vast nog wel meer bij :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:12

Mijn hond vind die drukte leuk, dus voor hem geen probleem. Zijn eerste show was de winner, toen had ik hem net 4 weken. Dacht ohoh, straks dikke stress, maar nee hoor. Hij dacht volgens mij dat al die mensen daar voor hem waren;) Ik vind het zelf ook fijn om niet te hoeven haasten en dat die van tevoren nog ff de ring in kan, vooral omdat die nog weinig ervaring heeft.

Bij mn vorige hond hoefde dat ook niet, die showde alleen als ze echt aan de beurt was. Ringtraining en voor niks oefenen deed ze niet aan, dan wilde ze niets doen haha.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 18:00

Kenai showt net beter als er geen keurder is. Dan toont ie een gangenstelsel. Staat er een keurder dan loopt hij veel trager.