Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:24

Ook hier maar even melden haha. Wij hebben hier 5 rattendames.

Nena is een huskymeiske van een jaar oud. ONtzettend lief en knuffelig.

Otje en Mees zijn twee Japanners. Otje is zwart Japanner en Mees is een champagne Japanner. Deze dames zouden eigenlijk slangenvoer worden en zijn uiteindelijk bij ons beland. Ze zijn erg angstig, maar bijten niet. De dames zijn nu een half jaar oud.

Loena en Snooki zijn gisteren bij ons komen wonen. Twee zwart Japanner dumbo dames. Ze zijn nu rond de drie maanden en ontzetten aanhalerig.

Nu zoeken we nog naar een leuke Siamees dumbo dame om het aantal weer recht te trekken haha al ben ik bang dat ik die niet in het noorden ga vinden.

Vanillia

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:36

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:52

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:14

Snooki, tja mijn nichtje van 14 vind Jersey Shores leuk he hahahaha

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:14

NesG: een goede rattery zal geen reserveringen aannemen puur en alleen op kleur.... je zou wel in de opvang kunnen kijken... alle opvangs zitten momenteel goed vol...

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:20

Banjer schreef:
NesG: een goede rattery zal geen reserveringen aannemen puur en alleen op kleur.... je zou wel in de opvang kunnen kijken... alle opvangs zitten momenteel goed vol...

Ik heb een tijd geleden een formulier ingevuld dat ik een ratje wil opvangen maar nooit een reactie op gekrefen. Dat vind ik dan vreemd..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:24

Welke opvang heb je geschreven Dribbel?

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:29

Banjer schreef:
Welke opvang heb je geschreven Dribbel?

Poee ik weet niet meer welke dat is geweest. Ik zag toen een leuk mannetje die net een nieuw tehuisje had en n.a.v. daarvan heb ik toen een formulier ingevuld. Maar dat is alweer een paar maanden terug. Ik denk dat dat duiven is geweest maar zeker weten doe ik dat niet.

Vond het erg jammer dat ik daar nooit wat van gehoord heb.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:43

Duiven... dat is Parzival, van Jolanda... de kans is groot dat het mailtje niet is aangekomen.... Jolanda antwoordt altijd, maar ze heeft het heel druk, dus het kan wel eens wat langer duren...

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:47

Banjer schreef:
Duiven... dat is Parzival, van Jolanda... de kans is groot dat het mailtje niet is aangekomen.... Jolanda antwoordt altijd, maar ze heeft het heel druk, dus het kan wel eens wat langer duren...

Dat zou ook nog kunnen inderdaad!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:51

Ik ben helemaal weg van wilco. Die is al zolang op zoek.
Jammer genoeg is opmeer te ver rijden.
;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:12

ver rijden is een relatief begrip :P Als ik ratjes ga halen, dan reis ik meestal 3,5-4 uur... :P

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:35

Banjer schreef:
ver rijden is een relatief begrip :P Als ik ratjes ga halen, dan reis ik meestal 3,5-4 uur... :P

Zo lang!!! Nou ik heb heel erg veel voor mijn beestjes over maar zo lang rijden begin ik echt niet aan : :+

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:38

Dat vind ik onzinnig, puur alleen op kleur.. als een rattery fokt dan is het ten eerste op gezondheid en karakter en ten tweede op uiterlijk. Dus bouw en kleurslag. Ik zoek dus een rattery die Siamees fokt, is dat nou zo raar. Als ze daar geen reserveringen aannemen, dan maar op zoek naar iemand die zo een nestje heeft.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:59

Meet Mijn Moortje <3

Mijn meiden komen altijd heel snel naar me toe gehupt als ik ze roep. Zo schattig. Dus nu even geprobeerd te filmen. In dit geval was Moortje wakker en lag Bambi nog lekker in de hangmat te pitten. :)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:56

Hallo,

reageren jullie ratten erg op het vuurwerk? .Wat doen jullie om ze te helpen?
Mijn dames reageren nu nog nergens op, bij mij is het nu nog erg rustig, maarja er wonen hier ook geen pubers, alleen studenten, en aan het einde van de straat zijn wat boerderijen :P
Hoe het vannacht zit geen idee, zal wel harder en meer knallen zijn.

Ik woon op de begane grond, gordijnen zijn vannacht naar beneden, deze verduisteren goed dus van flitsen zullen ze geen last hebben. Ik ga een grote knaagstaaf halen zodat ze vannacht wat te doen hebben. Is het slim om de radio zachtjes aan te laten staan of is het beter dat ze alleen het knallen te horen hebben? Ik ben vannacht niet thuis en wil het zo goed mogelijk voor hun achterlaten.
Lampen aanhouden of uitdoen?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:01

Ik woon midden in het centrum van Tilburg en hier zijn sinds vanmorgen de buurtkinderen al druk in de weer met het afsteken van rotjes. Heb niet het idee dat ze er erg van schrikken, ze liggen gewoon te slapen op het moment. Moet vannacht werken, dus doe de gordijnen dicht, radio aan en hoop er maar het beste van..

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:39

Hier niks geen problemen. Lagen net met zijn vijven in de Spoetnik te slapen.

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:44

Hoi,
Dringende vraag!!
wij hebben 2 ratjes: Meneer Rat en Meneer de Boer
Het gaat allemaal om Meneer de Boer.
Hij was altijd al was lastiger te pakken, maar sinds hij bij mijn moeder is geweest, omdat weekendje weg waren is het echt een stuk erger geworden.
Daar is hij uiteindelijk onder het aanrecht gekropen en we hebben hem er onder weg gekregen.

Wij hebben hem nu eigenlijk altijd in het hok zitten, omdat het echt een ramp is met hem.
Laatst konden we hem niet vinden en we gingen slapen. We hebben hem dus laten lopen en de volgende ochtend heb ik hem dus weer kunnen vinden.
Hij doet echt gewoon panisch.

Als is het wel zo, dat als hij rondloopt wel naar ons toe komt, en daar belonen we hem voor.
Ook komt hij ook wel echt op onze schouders zitten.

We hadden gehoopt dat onze Meneer Rat hem het goede voorbeeld zou geven (doet hij ook) en dat Meneer de Boer het zelfde ging doen. Helaas ging dit niet zo als we wouden.

Hoe kunnen wij dit het beste oplossen?

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 17:48

Ik heb besloten om te stoppen met de ratten, omdat ik door te weinig tijd te weinig van ze geniet eigenlijk. Uiteráárd blijven mijn 4 mannen hier totdat ze dood gaan, maar ik neem niks erbij. De jongste 2 zijn net 1 geworden en de oudste 2 worden in maart alweer 2. Als ze echt oud worden ga ik weer over op de Jenny KD, maar tot die tijd blijven ze lekker in de bovenste helft van de CN. Als ik helemaal geen ratten meer heb, ga ik alles verkopen.. Dat is me een boel. :')

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:59

Daantje: geduld hebben is het enige... Ik heb zelf ook een meisje dat panisch is... Denk,ook niet dat het bij haar zal veranderen.. Ik accepteer haar zoals ze is... :) het is wel positief dat hij bij je komt zitten soms... :)

Je zou ook knuffeltherapie kunnen geven... Dus verplicht knuffelen... :)

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:26

Dat geven we nu ook Banjer :)
Ook zijn we bezig met het na ons toekomen op commando en meeste reageren op zn naam erbij. Als hij dan komt krijgt hij wat lekkers.
Na knuffeltherapie mag hij zelfs kijken. Wil ik weg of wil ik blijven. Dan rent hij bijv over naar mijn vriend en als ik hem dan roep en hij komt, krijgt hij weer wat lekkers en beloon ik hem daarvoor :)

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:16

hoi hoi,
hier een stille meelezer zo nu en dan, vroeger altijd ratjes gehad. Binnenkort ga ik met me vriend verhuizen en dan is het de bedoeling om toch weer ratjes te krijgen *\o/*
De reden dat ik een berichtje neerzet is dat ik net met studie ontwijkende activiteiten op 9gag zat en daar een foto tegenkwam met een ratje die een beer vast houdt. Deze kwam ik ook een keer tegen dacht ik in dit topic, heeft een bokker deze foto gemaakt?
Vondt dat zo'n leuke foto en toen ik hem op 9gag zag smolt ik weer :o

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:22

Ik kom mij hier ook melden. Na jarenlang willen en blijven overdenken komen er eindelijk 2 ratten mannen ons huishouden gezelschap houden.
Gisteren kooi gekocht en alle benodigdheden. Verder fleece gehaald bij de Action en nu druk allerlei accesoires aan het maken. Loopbrug en 1 hangmat zijn al klaar en hangen.
Maandag kan ik de ratjes bij de fokker halen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:30

Bij welke fokker ga je, Spokie? :)