Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:24

En 'gewoon' KVV dan? Dat krijg je ook in enkelvoudige smaken bv en is dan al gemalen :j
Daar heb je ook als je even zoekt dan nog wel wat minder gangbare diersoorten in om extra af te wisselen. Alroda heeft bv verschillende wild soorten + geit nog om maar wat te noemen :)

Al snap ik dat als het nu prima gaat, je natuurlijk niet snel gaat switchen. Maar mocht je idd wel nog iets anders willen proberen is gewoon kvv misschien nog een optie en dan enkelvoudige smaken.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:26

cursebreaker schreef:
En 'gewoon' KVV dan? Dat krijg je ook in enkelvoudige smaken bv en is dan al gemalen :j
Daar heb je ook als je even zoekt dan nog wel wat minder gangbare diersoorten in om extra af te wisselen. Alroda heeft bv verschillende wild soorten + geit nog om maar wat te noemen :)

Al snap ik dat als het nu prima gaat, je natuurlijk niet snel gaat switchen. Maar mocht je idd wel nog iets anders willen proberen is gewoon kvv misschien nog een optie en dan enkelvoudige smaken.

We zullen waarschijnlijk ooit wel moeten, want ze is overal snel op uit gekeken :Y)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:36

Afbeelding
Dit is het meisje dat zoveel noten op haar zang heeft :) zij krijgt er dus een Rottweiler maatje bij om op het nieuwe huis te passen.

Het hapje uit het oor heeft haar zusje gedaan.. :(:)

KVV ga ik eens naar kijken! Ze laat haar huidige voer soms al lang staan...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:06

Wat een nacht. Arme Jinn.

Gisteravond lekker in bed gelegen en tv gekeken en rond de klok van half 12 wilde ik gaan slapen. Jinn ligt altijd gezellig bij mij en we lagen net lekker ingestopt onder de dekens beginnen ze hier vuurwerk af te steken. Ik vond de knallen best hard dus leek me geen gewoon vuurwerk. Jinn werd ontzettend bang en sprong bij mij op bed en wilde wel zowat in mij kruipen. Hij was zo bang, echt zo zielig. Dat vuurwerk afsteken heeft aangehouden tot 03u. Vanaf toen konden Jinn en ik pas rustig slapen want Jinn zocht de hele tijd contact en dat gaf ik hem natuurlijk en door het hijgen (stress) kon ik ook niet lekker liggen want hij lag tegen mij aan en dat voel je natuurlijk. Arme Jinn was zo gestrest. Rond de klok van 03u zijn ze gestopt en konden Jinn en ik eindelijk slapen.
Vanmorgen was die nog steeds wel een beetje uit zn doen dus ik dacht, ik ga even lekker wandelen. Zo gezegd zo gedaan en vanmorgen gewandeld. Hij had wat dunne poep, denk ook van de stress. Nadat we een halfuurtje hadden gewandeld ging ik nog eventjes met de bal gooien en toen ik dat eventjes had gedaan kreeg ik het idee dat de stress wel een beetje was weggevloeid.

Intussen liggen we lekker in bed. Vorige week veel gewerkt en aankomende week, vanaf morgen ook veel werken dus nu lekker chillen. Jinn ligt ook heerlijk rustig te slapen. Heb wat lekker neer gelegd om te knagen als die zin heeft maar denk dat ie eerst wat slaap in haalt.

Waarom bel je dan niet de politie? Eerlijk? Niet aan gedacht. Mijn moeder zei vanmorgen dat. Totaal niet aan gedacht. Als ze vanavond weer gaan doen dan bel ik direct. Desnoods om de 10 minuten tot het ophoudt.

Gelukkig is na het wandelen, vooral het bal spelen de stress weggevloeid en nu lekker bij slapen

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:18

Vandaag zijn we onze Coton de Tulear pup gaan uitkiezen. Meet Ollie, nu 4,5 week oud! Hij zal vanaf half januari bij ons komen wonen en opgeleidt worden tot hulphond.

Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:19

Wat een schatje <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:06

Joy_Mennings schreef:
Vandaag zijn we onze Coton de Tulear pup gaan uitkiezen. Meet Ollie, nu 4,5 week oud! Hij zal vanaf half januari bij ons komen wonen en opgeleidt worden tot hulphond.

[ [url=m/fyChzM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhhhh <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:55

Aah wat een heerlijk beestje zeg hierboven.

Vuurwerk vinden ze hier gelukkig niet eng allemaal, hopelijk pup straks ook niet. Lijkt me heel vervelend als ze er zo bang voor zijn

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:15

Joy! Wat een heerlijk beestje <3 Ik moest wel even lachen toen ik de volwassenversie op zocht. Ben je ook van plan ze zo lang te houden of gewoon lekker kort?

JesdaJinn, wat een naar verhaal :(:) Sneu dat hij dat zo eng vindt.

Dexter lijkt nu wel echt beter te gaan. Het ziet er niet uit en we zijn er nog niet maar het lijkt rustig en goed te ontwikkelen. Maandag mogen vermoedelijk de hechtingen er wel uit en hopelijk kunnen we dan meteen met de lasertherapie beginnen. Jammer van die kerstdagen die eraan komen.

Hij doet het zo ontzettend goed met het behandelen ook. Ik was bang dat dat elke keer weer strijd zou worden maar hij doet het zo ontiegelijk braaf <3

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:17

Wat leuk al die nieuwe puppies! *\o/*

Goed om te horen ook dat medische ingrepen/onderzoeken goed zijn gegaan c.q. beter nieuws dan verwacht gaven! Hopelijk ook snel het pootje van Dexter!

Qua voer hier 300g DARF brokken per dag, dat is iets meer dan het voedingsadvies. Voorheen 200g Real Nature brokken. Naar gelang hij er KVV bij krijgt (niet in dezelfde voerbeurt) pas ik de hoeveelheid brokken aan, liefst zo dat hij een hele of eventueel halve rol KVV krijgt. Hij eet de DARF weliswaar super graag (bijna net zo graag als KVV) en smakt/likt naderhand ook niet meer zoals in het begin (dat zakte snel), maar ik ga toch terug naar de RN. Die kan ik gewoon zelf halen, deed hij het net zo goed op, eet hij ook graag en dat scheelt de pakketbodes weer een adres.
Ik ben er nog niet over uit welke KVV er straks bij komt. Of dat toch weer Kivo wordt, of iets wat ik bij Jumper kan halen (Barfmenu, Carnis, Duck, Energique, Farm Food, Lotgering, Raw4Dogs, Rodi Exclusive, Prins). Maar ik moet nog uitzoeken of daar iets goeds tussen zit. Ik was niet per se ontevreden over Kivo. Maar ik kon alleen per doos of halve doos bestellen (wat volgens mij ook wel gangbaar is). Alleen dat paste dan telkens precies niet voor een logisch interval in de vriezer. Dan had ik of al een paar dagen niks meer tot 'mijn' verkoper weer kwam of ik moest 'm al laten komen als ik nog niet weer genoeg ruimte in de vriezer had. Eigenlijk wilde ik voor Caspar of Emi diepvriesblokken van DARF gaan, daar hebben we redelijk dichtbij een verkoper van. Maar die reageren niet op de e-mail, hoewel ik slechts wilde weten wat de maten zijn van zo'n blokje, zodat ik uit kan rekenen of ik dat kwijt kan. Het leek mij geen moeilijke vraag, behalve dat die blokken misschien helemaal niet meer bestaan. Althans ik kon op de website van DARF die blokken niet vinden.

Wat schrikken trouwens JesdaJinn! De volgende keer inderdaad de politie bellen als het zo lang aanhoudt. Hier zijn er steeds meer van die (waarschijnlijk) illegale hele harde knallen. Zo binnen gaat het wel, ze knallen meestal ook niet om de hoek, maar laatst stond ik er ook van te shaken. We liepen net terug naar huis, toen er twee/drie echt heel erg dichtbij af gingen. Nou we waren beiden over de zeik. Ik had m'n hart in m'n keel zitten. Gelukkig waren we niet meer ver van huis.

Hier loopt nu sinds ca. een week de buurvrouw vaak 's ochtends (en soms 's middags het eerste stukje) mee met haar onzekere boomer teefje van acht maanden. Ofja mee, ze lopen op gepaste afstand achter ons aan. Het is zo grappig om te zien dat het boomertje nu ook veel meer snuffelt en gewoon dapper achter ons aan trippelt. In haar eentje is ze vaak niet vooruit te krijgen en kijkerig, ze wordt dan dus ook snel getild, omdat ze zoveel nog spannend vindt. Het is voor ons wel even wennen om niet meer altijd alleen te lopen. Het begint wel een beetje een maatschappelijk project te worden, 's middags haakt er ook weleens een eenzame buurman aan (zonder hond). Die heeft straks wel weer twee jack russel reutjes ter oppas (heeft hij vaker), daarvan weet ik nog niet of ik ze wel mee wil hebben. Zeker 's middags niet op mijn hele ronde, ik loop dan vooral ook voor mijn eigen rust en dat zie ik niet gebeuren met die twee kleine relschoppers :')

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:03

Afbeelding

Jaxx tijdens de wekelijkse shoot. Vandaag iets minder zin maar hij is zo leuk <3

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:03

Kaus schreef:
Joy! Wat een heerlijk beestje <3 Ik moest wel even lachen toen ik de volwassenversie op zocht. Ben je ook van plan ze zo lang te houden of gewoon lekker kort?

Hahah :') We gaan de vacht wel knippen. De moeder wordt ook geknipt en dat ziet er gewoon leuk uit. De verzorging van zo'n lange, pluizige vacht zou denk ik ook heel veel tijd in beslag nemen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:06

We zijn alweer 7 weekjes oud. Nog 1 shoot gepland en donderdag vertrekt het eerste pupje al
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:09

Joy, ja precies. Wel knap dat je door zo'n look heen kan lijken als je op internet zoekt := Want kortgewiekt zien ze er mega snoezig uit <3

Leuk Zoe! Mooie blesjes allemaal.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:18

Ik zie (op het internet) zo kort geen verschil met een maltezer. Is er veel verschil qua karakter?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:48

JesdaJinn ohh wat rot! Ik snap dat je even niet denkt aan de politie bellen hoor op zo’n moment, je bent dan zo met je hond bezig. Hopen dat het niet meer gebeurt en anders dat er ingegrepen kan worden. Jaxx is leuk <3

Ze zijn trouwens allemaal leuk Zoe :D

Kiwi dat zal weer wennen zijn ineens al die rust?

Kaus fijn dat het beter gaat!!

Joy wat een schatje! Hoe zijn jullie bij dit ras gekomen?

Christina je hebt straks de hele buurt achter je aan, haha!

996981 wat een stoer hondje zeg, die denkt vast dat ze het alleen ook wel aan kan

Curse merk je al verschil in gedrag, eetlust o.i.d. na de sterilisatie?

Ik overweeg nog wat ik met Jackie wil. De meningen zijn nogal verdeeld over wel/niet steriliseren. Ik neig naar niet simpelweg omdat ik bij voorkeur niet in mijn dieren snijd tenzij er enorme voordelen aan zitten. Door al die puppies hier krijg ik zelfs een beetje de neiging om aan een nestje ooit te denken. Jackie is een gezonde, mooie hond met stamboom. We hebben geen shows o.i.d. nog gedaan maar misschien komt dat nog. Vriend zal overigens een rolberoerte krijgen als ik daar over begin hoor :') En qua werk zal het ook onhandig zijn maar je weet nooit hoe dat loopt allemaal. Hoe doen andere mensen dat met werk en een nestje? :o?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:38

Kaus schreef:
Joy, ja precies. Wel knap dat je door zo'n look heen kan lijken als je op internet zoekt := Want kortgewiekt zien ze er mega snoezig uit <3

We hebben eigenlijk vooral gekozen op basis van karakter, niet zo zeer op looks. Nu scheelde het wel dat de moeder van de pups ook kortgehouden wordt dus we hebben die look al vrij snel gezien.

@Lara
Niet heel veel verschil volgensmij maar de Coton leek iets beter met kinderen overweg te kunnen. Ook zagen we bij de Maltezers wat kortere snuitjes en/of onderbeet en dit waren dingen die we liever niet meer hadden.

@Roos
Via bokt! Ik had een topic geopend over fokkers en toen noemde iemand dit ras. We kende het zelf nog niet maar na het kijken op internet en bij een van de fokkers bleek dit echt een geschikt ras voor ons te zijn :)

Edit, iets ging er mis

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:47

RoosvanBlue schreef:
Curse merk je al verschil in gedrag, eetlust o.i.d. na de sterilisatie?

Ik overweeg nog wat ik met Jackie wil. De meningen zijn nogal verdeeld over wel/niet steriliseren. Ik neig naar niet simpelweg omdat ik bij voorkeur niet in mijn dieren snijd tenzij er enorme voordelen aan zitten. Door al die puppies hier krijg ik zelfs een beetje de neiging om aan een nestje ooit te denken. Jackie is een gezonde, mooie hond met stamboom. We hebben geen shows o.i.d. nog gedaan maar misschien komt dat nog. Vriend zal overigens een rolberoerte krijgen als ik daar over begin hoor :') En qua werk zal het ook onhandig zijn maar je weet nooit hoe dat loopt allemaal. Hoe doen andere mensen dat met werk en een nestje? :o?

Ik heb ook echt lang nodig gehad om de knoop door te hakken. Vanuit de opleiding (paraveterinair) is het er natuurlijk ingestampt dat het meer voor- als nadelen heeft, en je in principe standaard voor sterilisatie gaat tenzij je wilt fokken en focussen ze minder op de nadelen die er eventueel aan kunnen zitten. Maar de nadelen zijn wel ook zeker iets waar je even bij stil moet staan natuurlijk. Kiwi heeft wel allemaal interessante info daarover beschikbaar bv. als je meer wilt weten nog - daar zal ze je vast en zeker graag mee helpen ook :j Zaten hele interessante teksten bij.

In ons geval hebben we vooral getwijfeld omdat Arya een periode heeft gehad waarin ze erg onzeker was en we in eerste instantie niet wisten of dat idd met hormonen te maken had of niet; want in het 2e geval was ik ook van plan om te wachten tot iig na de 2e loopsheid om te zien wat haar gedrag/onzekerheid zou doen als ze iets meer uitgegroeid was alweer.

Maar bij ons werd duidelijk tijdens de loopsheid en erna een vrij intense (vond ik dan, want Arya was echt helemaal d'r zelf niet en vertoonde echt atypisch naar gedrag) schijnzwangerschap toch wel duidelijk dat het veelal met de hormonen te maken had, waardoor ze maanden heeft gesukkeld met op en neergaand gedrag en ze dus ook echt vaak zichzelf niet was (KimD kan het idd ook beamen, die zag Arya regelmatig en heeft ook gezien hoe ze positief bijtrok na de loopsheid/schijnzwangerschap ellende). Toen hebben we toch al snel de knoop doorgehakt toch door te gaan met de sterilisatie en dus ook niet meer te wachten tot na de 2e loopsheid. En verder; Ik hoor toch nog Zeer regelmatig uit eerste hand ook om me heen dat teven acuut geopereerd moeten worden ivm baarmoederontsteking e.d. en aangezien we niet willen fokken met d'r + die intense loopsheid en nare schijnzwangerschap (je kunt wel proberen op te vangen met supplementen, maar dat doet ook maar 'zoveel' en zeker met een schijnzwangerschap is de kans enorm groot dat het minstens zo heftig terugkomt bij een volgende loopsheid).. dat was toch allemaal wel iets wat duidelijke doorslag gaf voor ons :j

We zijn nu ruim 4 weken verder en ik merk niks qua verminderde eetlust (of dat het juist erger wordt en ze meer honger heeft ofzo), ook (nog) geen gedragsverandering in een negatieve vorm en ook qua energie e.d. is ze gewoon d'r normale zelf eigenlijk. Even kijken wat ze met het gewicht gaat doen nog, maar is weinig over te zeggen omdat we idd ook nog met de kvv nog niet heel lang geleden zijn gestart en ze door de sterilisatie minder bewogen heeft dus dat moet zich sowieso nog wat rechttrekken allemaal.

Als je idd wel nog twijfelt over eventueel fokken, snap ik sowieso wel dat je nog even wacht natuurlijk; dan wil je ook nog even de tijd nemen om te zien hoe Jackie ook qua karakter/gedrag nog wat uitgroeit enz.

Maar het blijft een lastig onderwerp vind ik. Je moet idd echt voor jezelf gaan uitmaken (icm eventuele onderzoeken wat je leest, overleg met DA en ervaringen van anderen bv als je dat fijn vind) wat je wel/niet belangrijk vind en welke risico's je daarin dan wel/niet wilt lopen. Er is voor beide kanten iets te zeggen vind ik, en kijken naar de eventuele negatieve gevolgen ervan is ook belangrijk, maar ik vind het persoonlijk niet zo zwart/wit en makkelijk bij een teef om te zeggen; ik snij er niet in tenzij medisch noodzakelijk, want bij teefjes vind ik dat er toch wel meer meespeelt waar je rekening mee moet houden, afhankelijk ook van het individu en de situatie (zoals bij ons een hond die al gelijk een flinke schijnzwangerschap erbij kreeg, gratis en voor niks, brr) en dat het niet vergelijkbaar is met een reu bv. waar ik dan ook al zeg; niet in snijden tenzij echt Noodzakelijk. M'n persoonlijke mening is dan dat ik vind dat het met een teef toch een net wat ander verhaal is :j Maar side-note idd: Ik vind het wel belangrijk om ook goed op de hoogte te zijn wat eventueel wel negatief kan uitpakken na een sterilisatie en dat het gewoon goed is om je idd daarover in te lezen. De gemiddelde DA praktijk is daar niet zo loslippig over en toch standaard pro-steriliseren. Uit eigen ervaring van wat ik zie en hoor van teven eigenaren in eigen omgeving, hoor ik eigenlijk maar heeeeel zelden dat er na de sterilisatie een neven-effect optreed overigens. Ze zijn er natuurlijk wel; net als kinderen die op een vaccinatie kunnen reageren om maar wat te noemen, maar dat zijn dan idd die risico's waarvan je dan zelf moet gaan kijken wat je wel/niet wilt lopen. Maar goed; ik snap idd ook zeker wel waarom mensen dus kiezen om ze intact te laten :j Ik vond het echt een lastige welles/nietes beslissing in eerste instantie :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 20-12-20 13:02, in het totaal 3 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:59

Een teef zou ik toch ook echt steriliseren (onbestaande fokambities hier). Ze eventueel een paar loopsheden laten uitgroeien a la. Maar niet per definitie heel laten, dat is gewoon wachten op gezondheidsproblemen.

Een reu vind ik ook een ander verhaal. Die hebben er vaak minder voordeel bij als de hormonen weg zijn.
Bij Rafi kijk ik aan hoe hij zich gaat ontwikkelen. Zolang hij niet 'vervelend' wordt mag hij heel blijven. Maar ik sleep hem bvb ook mee naar het werk en daar hebben ze al laten verstaan dat als hij 1 keer z'n poot opheft binnenshuis hij dezelfde dag z'n ballen kwijt is.
Ik hoop dus maar dat zijn drang tot markeren niet te uitgesproken wordt :+ .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 13:03

Thioro schreef:
Een teef zou ik toch ook echt steriliseren (onbestaande fokambities hier). Ze eventueel een paar loopsheden laten uitgroeien a la. Maar niet per definitie heel laten, dat is gewoon wachten op gezondheidsproblemen.

Een reu vind ik ook een ander verhaal. Die hebben er vaak minder voordeel bij als de hormonen weg zijn.
Bij Rafi kijk ik aan hoe hij zich gaat ontwikkelen. Zolang hij niet 'vervelend' wordt mag hij heel blijven. Maar ik sleep hem bvb ook mee naar het werk en daar hebben ze al laten verstaan dat als hij 1 keer z'n poot opheft binnenshuis hij dezelfde dag z'n ballen kwijt is.
Ik hoop dus maar dat zijn drang tot markeren niet te uitgesproken wordt :+ .

Uh nee.
Juist het laten helpen zitten ook een hoop gezondheidsrisico’s aan. Gelukkig komt daar steeds meer over aan t licht. Zelfs de meeste kankersoorten zijn beter behandelbaar bij intacte dan geholpen teven en ook bepaalde soorten kanker is de kans groter op bij t laten helpen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:07

Alles waar niet mee gefokt wordt gaat hier ook onder het mes, ook als een teef geen nest meer gaat krijgen zal deze gecastreerd worden. Voor ons is het zowel voor gezondheid als in huis, we hebben een gemengde roedel en ik zie het niet zitten om continu loopse teven in huis te hebben.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:16

kiwiwitje schreef:
Thioro schreef:

Uh nee.
Juist het laten helpen zitten ook een hoop gezondheidsrisico’s aan. Gelukkig komt daar steeds meer over aan t licht. Zelfs de meeste kankersoorten zijn beter behandelbaar bij intacte dan geholpen teven en ook bepaalde soorten kanker is de kans groter op bij t laten helpen

Uh ja.
Baarmoederontstekingen of melkkliertumoren komen hier wekelijks op tafel. Schijnzwangerschappen die voor sommige honden flink vermoeiend kunnen zijn ook.
Moet het eerste kankergeval direct gelinkt aan sterilisatie nog tegenkomen.

Er zijn nadelen van sterilisatie maar tot nu toe is nog niet aangewezen dat ze opwegen tegen de voordelen.
Dik worden heb je bvb zelf in de hand. Vachtverandering is jammer maar verder geen probleem voor de hond.
En diabetes bvb is beter te reguleren bij gesteriliseerde teven dan bij intacte.

Bij reuen komt er idd meer en meer bewijs dat het op z'n minst beter is ze eerst uit te laten groeien.

Bij grotere rassen wordt ook aangeraden om niet te vroeg te steriliseren.

Maar helemaal niet steriliseren is niet de consensus.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 13:25

Daar verschillen de (wetenschappelijke) meningen over. :) er zijn ladingen artikelen te vinden die anders zeggen. (Met bronvermelding)
En aangezien ik niet zo heel hoog op heb van de meeste dierenartsen door een hoop missers(eigen ervaringen), onkunde en het niet met de tijd mee gaan, heb ik dus ook weinig met “hier op tafel”.
En je vergeet een scala aan gedragsproblemen door het laten helpen, incontinentie, en weldegelijk bewezen voordelen want dit is per hond en baasje verschillend en zelf te bepalen.
Het risico op melkkliertumoren en baarmoeder ontstekingen wegen voor mij echt minder zwaar dan de andere risico’s bijv gedragsproblemen, incontinentie etc. En dan nog niet te spreken over t laten helpen voor de eerste loopsheid. Wanneer honden nog niet eens stabiel en uitgegroeid zijn. In veel rassen is dit onder/op 6 mnd.

Net als t misplaatste van sterilisatie en dat vanuit een praktijk.. Aangezien teven eigenlijk altijd gecastreerd worden. Er zijn er maar heeeel weinig die daadwerkelijk steriliseren

Maarja dit blijft een terugkomende discussie in de topics waar je (gelukkig) ook echt niet iedereen dezelfde kant op krijgt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:31

Ik heb even een totaal andere vraag....

Hoe leer ik een hond af dat die niet steeds aan z'n voorpootjes moet knagen....
Yoshi zit, of probeert met regelmaat aan d'r pootjes te gaan knagen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:35

knaagt die echt aan poten of aan nagels?