Heel fijn om te zien!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Samantha_ schreef:O wat leuk zeg!
We hebben een ander radje en nog heel veel huisjes via marktplaats gekocht. Nog even wachten tot het binnen is.
Gwenvd schreef:WoW Denise geweldig weer!
xDenies schreef:Hee leuke binnenvaller, van harte welkom!
Ik kan me voorstellen dat je naar iets groters gaat zoeken. Het is ook een adviesmaat, groter mag altijd - mits je natuurlijk voor voldoende beschutting kan zorgenAnders helpt het de hamster niet. Wordt het een terrarium of aquarium?
Voor een goede graafbodem heb je zaagsel, hennepvezel en cotton nodig. Deze 3 meng je door elkaar heen om een stabiele, luchtige en stofvrije graafbodem te creëren. Op de website en in mijn filmpjes lees je hier meer over. Chinchilla zand kan je natuurlijk in een badje aanbieden zodat je hamster hier gewoon gebruik van kan maken wanneer dit nodig is. Papier snippers heb je niet nodig. De Super soft bedding is een nestmateriaal wat je sporadisch kan aanbieden, dat slepen ze soms zelf mee naar hun holletje. Kapok is een natuurlijker nestmateriaal, ook erg leuk.
Een mooi voorbeeld is mijn terra die hier ik boven heb geplaatst. Die inrichting heeft van sept '21 tot afgelopen zondag stand gehouden en ik heb alleen vieze stukken er uit gehaald. Of wat naar mijn gevoel vies wasDus nee je hoeft niet alles te verversen. Afhankelijk hoe jouw inrichting dus bevalt kan je lang of kort met een inrichting doen. Bodem is dan een ander verhaal.
Echte plantjes wordt vanuit HamsterScaping afgeraden, daar trekt ieder een eigen plan in. Het gebruik van echte planten is niet zonder risico's. Gedroogde plantjes kan je wel gewoon gebruiken zoals pluimgierst, dari, schelli, amaranth, vlas etc. Beschutting creëer je echter niet met plantjes maar met spullen zoals de huisjes, kurktunnels, kurk stukken, wijnranken etc![]()
https://littlepawspetshop.nl/product-ca ... n-kruiden/
DiantaM schreef:Ach bij ons is vandaag de hamster ingeslapen. Ze was blijven hangen met haar pootje tussen die houten afscheiding. Heel zielig. Ze kon het pootje echt niet meer gebruiken.
Gelukkig heeft ze nog wel 1,5 jaar hier mogen genieten nadat jij haar terug in de winkel hebt gekregen Denise.
Nu nog even nadenken of er een nieuwe hamster komt. De kinderen willen wel uiteraard.
Kookaburra schreef:Vraagje.. Ik heb een bak voor 1 hamster staan. Maar nog geen hamster. Nu zag ik op marktplaats iemand met twee dwerghamsters. Hamsters mag ik gratis ophalen. Het zijn broers en ze zitten al hun hele leven (1 jaar) samen in een te klein tralie-bakje met een minilaag strooisel.
Ik zit in dubio. 1 Hamster meenemen (dat mocht), of beiden meenemen en hopen dat het goed gaat in mijn bak? (Waar ze hopenlijk natuurlijker gedrag gaan tonen.) Het blijven dwerghamsters die je beter alleen kunt houden.
Ik kan mijn bak eventueel splitsen in 2. Dan zet ik in het midden een schot. Qua ruimte niet ideaal, maar in ieder geval een stuk beter dan wat ze nu hebben.
Tweede bak is eigenlijk geen optie. (1, die heb ik niet en 2, ik heb niet al teveel ruimte)