Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:08

xDenies schreef:
Nadat ik vanochtend weer een loslopende Jack Russel in Bo z'n billen had hangen (vloog zo de straat over) en de eigenaar geen actie ondernam om deze terug te roepen heb ik nu een heel rijtje aan gebeurtenissen naar de gemeente gestuurd van alle eigenaren met hun honden die loslopen. Ben het nu een beetje zat. Stond verd*mme helemaal te trillen op straat.

Niet omdat ik zo bang ben dát Bodhi wat doet. Maar omdat ik bang ben dat áls hij wat doet hij afgemaakt moet worden. Terwijl die @#)@JJSLKSDFLSKERLJ)#@ -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- hondeneigenaren hun hond niet gewoon fatsoenlijk kunnen aanlijnen en bijhouden.

Maar wel even een dikke pluim voor Bodhi die niets deed maar zich wel helemaal de tauwt*#ves schrok.

Ik snap je frustratie, maar laat ik één ding heel duidelijk maken. Een hond wordt niet zomaar afgemaakt, tenzij dat hij bijvoorbeeld een kind doodbijt of ernstig verwond. En zelfs dan is er 48 uur 'verweer & onderzoek'. Een soort wachttijd.

Maak je geen zorgen!

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:15

Dat wist ik niet. Het is wel mijn grootste angst en wellicht ook de reden dat ik sneller in de stress schiet wat natuurlijk niet mee werkt in die situatie. Een Jack russel of een Chihuahua is natuurlijk geen partij voor een volwassen Border Collie als het mis gaat, en dat is gewoon iets wat ik echt niet wil. Niet alleen voor de andere partij (als is het hun eigen schuld wanneer de hond losloopt) maar dus ook voor mij, omdat ik echt niet wil meemaken dat iemand die beslissing gaat nemen.

Een muilkorf wil ik liever ook niet aan beginnen. Lijkt me nog zo'n 5 stappen te vroeg.

Bedankt in ieder geval voor de geruststelling.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:22

xDenies schreef:
Dat wist ik niet. Het is wel mijn grootste angst en wellicht ook de reden dat ik sneller in de stress schiet wat natuurlijk niet mee werkt in die situatie. Een Jack russel of een Chihuahua is natuurlijk geen partij voor een volwassen Border Collie als het mis gaat, en dat is gewoon iets wat ik echt niet wil. Niet alleen voor de andere partij (als is het hun eigen schuld wanneer de hond losloopt) maar dus ook voor mij, omdat ik echt niet wil meemaken dat iemand die beslissing gaat nemen.

Een muilkorf wil ik liever ook niet aan beginnen. Lijkt me nog zo'n 5 stappen te vroeg.

Bedankt in ieder geval voor de geruststelling.

Een muilkorf kan wel een fijn hulpmiddel zijn, al onze honden zijn erop getraind en vinden het geen probleem om hem te dragen. Ze zien het als iets positiefs en niet als iets negatiefs.

Als jij zoveel incidenten tegenkomt kun je ook overwegen om een bodycam te dragen, een vriendin van ons doet dat. Zij loopt met drie grote indrukwekkende Rottweilers, en om de een of andere reden vinden mensen het leuk en uitdagend om met hun honden die van haar uit te dagen.

Ze zijn werkelijk onder perfect appèl, maar zeg nooit nooit, en dan heeft ze toch bijna 150kg Rottweiler bij zich.

Als mensen nu gaan uitdagen, of dom doen, wijst ze naar de camera en attendeert mensen erop dat ze gefilmd worden. Opeens zijn ze snel weg en houden hun hond bij zich.

Voor haar is het een soort verzekering en geruststelling.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:14

Ik zou zeker wel aan een muilkorf beginnen. Ten eerste omdat het mensen afschrikt en ten tweede omdat het ook een deel angst bij jou weghaalt dat Bo wat doet.

Dundy heeft ook een tijd een muilkorf gedragen in het OV. Hij droeg al een niet aaien vest maar was kennelijk niet genoeg. Met zo'n muilkorf houden mensen wel afstand hoor :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:16

Ik reageer even alleen op de afgelopen pagina's, want we hebben zoveel pagina's niet meer actief gereageerd dat ik denk dat het dan wat te veel wordt, maar doe m'n best haha.

---

suze
Ja, zou wel heel leuk zijn he om eens samen te kunnen wandelen. Waar zat je ook alweer ergens? Dan is het misschien te doen om een keer 'in het midden' ergens af te spreken. Het is heerlijk wonen en wandelen hier in Zuid Limburg, maar je zit ook al snel ver weg van de normale wereld, lol. En ik hoor van andere mensen waar ik wel eens dingen mee door spreek dat het 'wel weer overgaat'. Nu vind ik ook niet dat je maar gewoon altijd moet roepen 'het is een fase', maar als je er in principe wel mee bezig bent, mee oefent en traint denk ik wel dat dit fases zijn waar je zeker weer doorheen komt. Dat is anders als mensen die roepen 'het is een fase' en gewoon niks doen met hun hond, want dan is het geen fase meer op een gegeven moment, maar blijvend gedrag. Maar denk zeker niet dat wij tot die groep behoren haha. Alleen vind ik het altijd moeilijk om naar m'n eigen situatie te kijken en dat te denken. Bij iemand anders zou ik zeggen, zoals bij jou, dat gaat idd helemaal goed komen weer, maar bij mezelf denk ik dan ook vaak: komt dit nog goed? Doe ik niks fout? Dat vind ik dan zo jammer. Als ik andere situaties zie kan ik dingen best goed analyseren en relativeren, maar bij m'n eigen situatie ben ik dan wel vaker onzeker.

xDenies
Zag de foto op Facebook snel voorbij komen. Wat een heerlijke foto! Fijn is dat he als je maatjes zich zo kunnen fine-tunen op je gevoel en daarop reageren. Arya doet dat ook wel als ik me rot/verdrietig voel wat de laatste tijd ook vaker is. Rex werd helemaal gek als ik me zo voelde. Die ging ook niet bij me weg tot hij door had dat het weer wat beter ging. Die bleef kusjes geven, snoet onder m'n armen duwen, ging bovenop me liggen enz, lol. Maar dat doet je vaak dan wel veel goeds als je gewoon voelt dat ze met je meeleven en er willen zijn voor je. Zo bijzonder is dat. En wat een nare ervaring met die jack russell. Wat Kim zegt, je hoeft niet bang te zijn dat je meteen een dokter met spuitje aan de deur hebt staan, maar kan me wel voorstellen dat je je hier zorgen over maakt. Dat herken ik met onze Rex waarvan ik dus wist dat die wel zou bijten als een hond zo in z'n ruimte zou komen. Ook een tijdje met muilkorf gelopen, maar vond dat dan ook weer nadelig want als hij gebeten zou worden kan hij niks en dan heb je vaak de tijd niet om zo'n muilkorf af te doen. Maar aan de andere kant wil je natuurlijk ook niet dat hij een ander bijt. Zo rende hier in de wijk eens een niet luisterende hond op ons af, kwam in Rex zijn ruimte en toen heb ik 'm half moeten opknopen in de lucht (want 34kg wat niet rustig stil staat, til ik niet op natuurlijk) om 'm bij die hond weg te houden die een stuk kleiner was dus daar kwam hij dan niet bij. Die eigenaresse: ja als m'n hond gebeten wordt, is ie het zelf schuld. NEE domme doos, JIJ bent dat schuld want je houdt je hond niet bij je in een woonwijk (en het gros van de mensen hier kende Rex wel en kwam daar echt niet bij in de buurt). Maar bovenal; ik zou me ook onwijs rot hebben gevoeld als Rex die hond flink gebeten zou hebben, moet er niet aan denken pff. En dan zit Bodhi niet op het niveau van Rex, want die is ook nog eens superlief eigenlijk, maar je wilt idd niet dat er een moment komt waarop het wel teveel is. Zo klote dat eigenaren hun verantwoording niet nemen. En als je hond er een keer genoeg van heeft en zou bijten, hebben jij en je hond het nog gedaan ook natuurlijk.

mvdende
O wat naar, die stank!! En balen dat het na het douchen nog steeds niet weg is. Dan zit het misschien echt goed op de huid. Misschien nog een keer en dan even goed shampoo in masseren? Zou zwemmen buiten het nu niet nog erger maken? Het meeste natuur water is ook niet altijd even schoon en lekker ruikend.

Van
Ah, een paar minuutjes even piepen en erna stil is toch idd heel netjes. En een pittige dame zo te lezen dan hoe het met dat botje ging hihi.

Interessant om te zien zo KimD, hoe verschillend krokante en geperste brok 'opgenomen en verwerkt' wordt.

---

Rex was ook gewend aan een muilkorf, omdat hij ook mee naar het buitenland ging waar ze het je kunnen verplichten maar ook voor als het nodig zou zijn bij een DA bezoek. Ook hebben we er buiten wel eens een tijd mee gelopen. Imo is het laten wennen aan een muilkorf gewoon wel praktisch en handig en voor de hond vooral fijn, dat ze er op een positieve manier mee bekend raken. Veel honden reageren er namelijk best onzeker/angstig op als je op een punt komt dat je het opeens echt Moet gebruiken en ze dan moet pushen. En dan gaan ze het een volgende keer ook al snel niet meer leuk vinden. Arya wil ik er ook wel aan laten wennen tzt. Ze is nog altijd erg gevoelig op aanrakingen bij de bek - zoals tanden laten zien of dat ik met m'n vinger tandenborstel de tandjes doe poetsen. Dan raakt ze altijd snel overprikkeld en gestresst, dus ik denk dat ze met een muilkorf ook echt de tijd nodig heeft om daar op een positieve manier aan te kunnen wennen.

Net weer een bestelling gedaan bij barkkings. Kunnen we weer even vooruit denk ik haha. Ook weer een nieuw DC tuig besteld, een nieuwe maat, wat ik dinsdag kan ophalen. Afgelopen week nieuwe brokken gehaald. Duur weekje zo, lol. Maar alles voor de diertjes he. Het M tuigje is ze dus sneller uitgegroeid als ik had verwacht. Haar borstomvang zat op 68cm nu, dus eigenlijk was het tuigje al iets te klein want die is tot 66cm - zoals ik laatst al zei over dat middenstuk bovenop de rug wat wat kort werd, dat is dus wel logisch dan haha. De verstelbare gedeeltes, daar zit wel nog ruimte in. Maar goed, nog 2 daagjes en dan kunnen we maatje L gaan testen. Benieuwd of ze daar dan in blijft zitten als ze uitgroeit, of dat ze naar XL gaat nog in de toekomst. De L gaat tot een borstomvang van 80cm, dus mag hopen dat ze daar nog even over doet nu, voor ze dat bereikt haha.

Vanmorgen al vroeg een rondje op de hei gedaan omdat ik niet verwachtte heel veel tegen te komen en weer eens even wilde kijken hoe het zou gaan - het gros van de 'vreemde' wandelaars arriveert in de weekenden nog niet om 8:30 normaal gesproken, dus ik gokte het er maar op haha. Ze heeft even leuk gespeeld met d'r wolfhond vriendinnetje die we toevallig tegen kwamen, en voor de rest bleef ze ook wel netjes bij me in de buurt toen we niks tegen kwamen - maar dat is ook ons struikelblok niet op dit moment, maar dat is als we andere honden tegenkomen haha. Honden op verdere afstand heeft ze redelijk goed genegeerd vandaag. Ik heb wat geoefend met de focus bij me te krijgen op momenten dat we bij bochten komen, kruispunten enz waarvan mevrouw dus niet om de hoek kan kijken of plekken waarvan ze weet dat daar vaker honden kunnen komen want dan is ze al echt als een havik aan't focussen daarop. Dat ging redelijk goed, maar toen kwamen we ook niks tegen dus als er idd wel een hond ergens was geweest was ze denk ik zeker alsnog gegaan. En erna nog honden tegengekomen waarbij ze lang bij me bleef toen we erop af liepen, omdat het er meer bij elkaar waren, 2 roedels, en dan gaat ze altijd in sluip modus naast me erop af lopen en toen we dan bijna daar waren ging ze rustig kijken welke honden interesse in ons hadden en snuffelen. Erna kwam ze goed met me mee, dus daar was ik blij mee :) Nu waren de situaties dus zo dat ze niet echt de mogelijkheid heeft gehad om zelf lekker te gaan beslissen wanneer ze gaat, maar als het drukker was geweest dan had ze daar zeker wel weer misbruik van gemaakt. A.s. woensdag met Kim en haar roedel mee, dus daar kijk ik weer naar uit. Zal ons beiden heel goed doen. Dan kan ze gewoon lekker d'r ding doen in een grote groep.

Afbeelding

Afbeelding

Vogeltjes kijken. Bijna net zo leuk als achter de vogels aanjagen ;( :')
Afbeelding

Afbeelding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:46

Kaus schreef:
Ik zou zeker wel aan een muilkorf beginnen. Ten eerste omdat het mensen afschrikt en ten tweede omdat het ook een deel angst bij jou weghaalt dat Bo wat doet.

Dundy heeft ook een tijd een muilkorf gedragen in het OV. Hij droeg al een niet aaien vest maar was kennelijk niet genoeg. Met zo'n muilkorf houden mensen wel afstand hoor :Y)

Een muilkorf hoeft eventueel niet eens. Wij hebben een leren snuitje en een leren gentle leader ook dat kan al afschrikken als muilkorf zijnde. (Niet voor Pip maar voor de grote)

Ik vind het wel vervelend dat sommige van jullie zo vaak van die mensen tegen komen.
Wij komen op onze meeste wandelingen nooit mensen en of honden tegen. Losloop veldjes heb je hier ook niet. Ben dan toch blij met het rustige noorden. In onze woonwijk lopen er nooit honden los.
Bij m’n vader wel 1 man met een herder, die Frodo ook eens gepakt heeft als pup, die herder liep dus los en greep Frodo terwijl die vast zat . Hij is nog bang voor herders .. in het bos zijn we nu zo ver dat hij wel in elkaar duikt maar niet blaft/uitvalt. En hij heeft ook een aantal positieve
Ervaringen gehad maar hij blijft het eng vinden. Wij kwamen een nieuw bosje tegen waar de hondjes los mochten. Dus even door de modder geracet.

Afbeelding

@cursebreaker wat een prachtige foto’s van een prachtige hond. Ook zo mooi op de heide.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 19-01-20 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:49

Haha nog een hondje met springveren :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:53

suze_ schreef:
Haha nog een hondje met springveren :D

Ja :') die achterbeentjes zijn erg ontwikkeld. Ze kan letterlijk ook recht op staan :Y)

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:54

Fijne wandeling gehad dus cursebreaker :) mooie foto's ook! Veel plezier alvast voor woensdag, altijd fijn even met andere honden kunnen rennen/spelen.

Elinn gaat heel goed. Ze is heel erg lief en leergierig. Alleen het zindelijk maken is nog wel een dingetje, maarja ze is ook nog niet eens 12 weken, dus we dweilen rustig verder O:)

Hier moeten we de honden voor de korte uitlaatrondjes ook in de woonwijk uitlaten, maar weinig tot geen aanvaringen gelukkig. Van sommige honden weten we dat we beter even een stukje de andere kant op kunnen lopen, maar op zich geen problemen gelukkig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _HS_ op 19-01-20 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:55

_HS_ schreef:
Fijne wandeling gehad dus cursebreaker :) mooie foto's ook! Veel plezier alvast voor woensdag, altijd fijn even met andere honden kunnen rennen/spelen.

Elinn gaat heel goed. Ze is heel erg lief en leergierig. Alleen het zindelijk maken is nog wel een dingetje, maarja ze is ook nog niet eens 12 weken, dus we dweilen rustig verder O:)

[ [url=m/OHIDI0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/upsquN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CN1Use.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ooh dat puppy buikje <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:59

_HS_ schreef:

Hier moeten we de honden voor de korte uitlaatrondjes ook in de woonwijk uitlaten, maar weinig tot geen aanvaringen gelukkig. Van sommige honden weten we dat we beter even een stukje de andere kant op kunnen lopen, maar op zich geen problemen gelukkig.

[ [url=m/OHIDI0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/upsquN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CN1Use.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik geloof niet dat ik het al gevraagd heb, maar heeft Shep een stamboom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:00

Hs wat een knapperdje zeg!

Cursebreaker ik woon in noord brabant
Dat is toch wel een eindje vrees ik..
Woon je helemaal onderin Limburg?
Fijn dat je samen met kim op pad kan!
Dat onzeker zijn over je eigen opvoedpad herken ik hoor. Alles met Ylvi is zo anders dat ik mij geregeld ook afvraag of het echt wel goed komt... ik hoop zo dat er wel wat meer rust in komt tzt en minder springveergebruik bijvoorbeeld. Het is gewoon maar volhouden doorzetten en hopen dat het heus wel zoden aan de dijk zet ooit :+ en ik ben nu ook bewust goed aan het opsommen wat er wél allemaal goed gaat en dat is ook heel veel <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:05

suze_ schreef:
Hs wat een knapperdje zeg!

Cursebreaker ik woon in noord brabant
Dat is toch wel een eindje vrees ik..
Woon je helemaal onderin Limburg?
Fijn dat je samen met kim op pad kan!
Dat onzeker zijn over je eigen opvoedpad herken ik hoor. Alles met Ylvi is zo anders dat ik mij geregeld ook afvraag of het echt wel goed komt... ik hoop zo dat er wel wat meer rust in komt tzt en minder springveergebruik bijvoorbeeld. Het is gewoon maar volhouden doorzetten en hopen dat het heus wel zoden aan de dijk zet ooit :+ en ik ben nu ook bewust goed aan het opsommen wat er wél allemaal goed gaat en dat is ook heel veel <3

Bijna! Maar wel vrij diep woont CB! Haha! Ik daarentegen struikel bij de voordeur aan twee kanten over de grens. :+ Ik woon wel helemaal onderin. :D

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:06

[/quote]

Ik geloof niet dat ik het al gevraagd heb, maar heeft Shep een stamboom?[/quote]

Ja, al onze honden hebben een stamboom. Shep komt uit Wales en is ISDS en FCI geregistreerd. Elinn alleen FCI, omdat moeder niet ISDS is.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:08

HS wat een schatje. Ze lijkt op onze oude hond dus vind haar helemaal top.

Denies ik ken niet je hele verhaal met bodhi dus kan moeilijk advies geven. Echt vervelend dat zo veel mensen hun hond niet onder controle hebben.

Wij hier een rare dag. We zouden vandaag definitief onze pup kiezen......worden we afgebeld! Aanbetaling netjes gedaan, goed contact gehouden en nu dit. Ik was zo verbouwereerd dat ik amper kon reageren. Inmiddels boos geweest, teleurgesteld maar nu strijdvaardig om toch binnen afzienbare tijd een perfecte match te vinden met een Friese stabij.

De reden: twee vrienden nemen een pup, hun dochter een buurman en ze willen er toch één zelf houden (nest van 5). Baal er goed van. Houd niet iemand dan aan het lijntje!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:13

_HS_ schreef:
_KimD_ schreef:

Ik geloof niet dat ik het al gevraagd heb, maar heeft Shep een stamboom?

Ja, al onze honden hebben een stamboom. Shep komt uit Wales en is ISDS en FCI geregistreerd. Elinn alleen FCI, omdat moeder niet ISDS is.

Wat is het stamboom van hem? Mag ook in PB als je het liever niet openbaar deelt.

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:13

@Salsa, meen je niet, wat enorm balen zeg. Ook niet netjes van de fokker, je had tenslotte al een aanbetaling gedaan, dan verwacht je toch zekerheid.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:16

Ooh zo'n bijzonder verhaal is het niet. Bodhi is als pup zijnde tot drie keer toe aangevallen. Eén keer door een boxer in een losloopgebied en tot twee keer toe door twee grote honden die door een flexi rollijn heen zijn geklapt. Toen is de ellende begonnen. Ik woon in omgeving Rotterdam en het is hier gewoon overvol met domme hondeneigenaren. Zo heb ik vorig jaar een hond die los liep langs de fiets bovenop Bodhi gehad. En het is elke keer wel wat. Als het bij ons eindelijk goed gaat dan is er wel weer een idiote hondeneigenaar die het verpest.

Heel bijzonder dat je bent afgebeld. Hadden ze geen reserveringslijst?

Ben even te moe om op de rest te reageren. Net terug van stal en dat heeft flink wat energie gekost.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:21

_HS_ schreef:
@Salsa, meen je niet, wat enorm balen zeg. Ook niet netjes van de fokker, je had tenslotte al een aanbetaling gedaan, dan verwacht je toch zekerheid.

Mijn eerste reactie was ook: mijn rechten opzoeken! Nu hetwat was bedaard bedenk ik ook: wat heb ik eraan. Eisen dat die mensen mij een pup geven? Dat is ook geen fijne start. Maar vind het wel erg onbeschoft. Inmiddels staat mijn aanbetaling ook weer op mijn rekening.

Ik begin er inmiddels wel jeuk van te krijgen van die fokkers. Je gaat van puppyfarm naar Gestapoverhoor fokkers met 3 jaar wachtlijst. Zijn er gewoon nog leuke, normale particuliere fokkers?

Net mail gestuurd naar de voorzitter van een Friese Stabij vereniging die ik via via heb geregeld. Kijken of hij een (toekomstig) nestje weet oid.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:23

xDenies schreef:
Heel bijzonder dat je bent afgebeld. Hadden ze geen reserveringslijst?

Nee was gewoon een nestje bij particulieren en hebben ook geen advertentie oid gehad. Hele nest is nu dus ook bekenden gebleven. Ik kende hun niet maar het zijn vrienden van de moeder van mijn vriendin.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:23

Dat is niet netjes van de fokker Salsa. Zeker niet als je al aanbetaald hebt en zij de toezegging hebben gedaan. Juridisch gezien zijn ze zelfs verplicht om te leveren, maar ja, ik zou dat als koper ook niet op die manier af willen dwingen.

Ik zou via de rasvereniging van de Friese Stabij naar een andere fokker zoeken. Er komt dan vast een leuke pup op jullie pad.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 15:29

Esplendido schreef:
Dat is niet netjes van de fokker Salsa. Zeker niet als je al aanbetaald hebt en zij de toezegging hebben gedaan. Juridisch gezien zijn ze zelfs verplicht om te leveren, maar ja, ik zou dat als koper ook niet op die manier af willen dwingen.

Ik zou via de rasvereniging van de Friese Stabij naar een andere fokker zoeken. Er komt dan vast een leuke pup op jullie pad.

Exact. Was wel mijn eerste reactie maar voelt uiteindelijk niet goed.

Heb idd nu de rassenvereniging gemaild. Kijken of zij iets weten wat ik niet weet.

We verheugden ons er zo op en met name de kinderen. Ik had al bench besteld die deze week zou komen. Hopelijk hoeft die niet terug en kunnen we hem kort opslaan op zolder. ;)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:14

Jeetje wat stom Salsa. Zeker niet netjes van de fokker.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:07

Salsa; wat ontzettend sneu voor jullie net nu je je er zo op verheugd had! Leek me ook best een interessante combi.
Ik ben bang dat je bij de stabij rasvereniging ook op lange wachtlijsten stuit, kijk ook goed uit voor de gezondheid, met name hd is volgens mij een probleem. Ik ken wel een paar mensen met een (rasechte) stabij. Als je wilt kan ik wel eens voor je informeren waar zij hun hond vandaan hebben.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:37

Welke loopsheidsbroekjes gebruiken jullie? Ik heb nu 2 broekjes van Ebi maar ik ben er niet helemaal tevreden over. Ik vind de pad erg klein en bovendien komt het bloed eerst in de stof van het vakje waar je de pad in schuift en dan lekt het als het ware door in de pad. De pasvorm vind ik verder wel goed.