Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twilight

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:08

Ik vind het ook heerlijk. Lange wandelingen met bodywarmer aan en nala die t lekker Volhoud.
Morgen weer zandverstuiving wandelen. Vind nala heerlijk!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:18

Kaus schreef:
[ [url=m/9YqB5M.jpg]Afbeelding[/url] ]
<3

Weet dus alleen niet of ik m Dexter mooi vind staan. Maar hij moet nog uitkomen in NL. Hoop dat ze ook nog met groen komen want denk dat ze precies de kleur groen maken die ik wil.

Dog copenhagen heeft naast de nieuwe rood nu ook jacht groen. Geen idee of je dat zoekt? Onderstaande foto de nieuwe lijn van hun maar ook hun oudere modellen tuigen hebben ze in deze nieuwe kleuren

Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:48

Dang it DC, ik heb net blauw gekocht :'). Nja als ie bevalt krijg Zig we toch ook 1, krijg die rood :').

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:56

Mag ik even een ego-post doen? :o
Ik zal vanmiddag eventjes op iedereen reageren!

Maar we hebben ons meisje gisteren opgehaald <3 Ze doet het onwijs goed, kennismaken met Moby ging eigenlijk ook fantastisch. Ik laat ze ook al samen uit :j Ze is echt fantastisch, vannacht lekker in de bench doorgeslapen, wel een ongelukje in de bench, maargoed, het is ook allemaal nieuw. Voor de rest staat ze al bij de achterdeur te piepen als ze eruit moet. Tot nu toe gaat het dus zeer voorspoedig, ook de 3 uur in de auto terug heeft ze lekker bij mijn voeten liggen slapen.

En nu ligt ze lekker naast me te slapen op het plekje wat ze gisteren zelf uitgekozen heeft <3

We hebben haar Dakota genoemd :D
Afbeelding

Afbeelding

Gisteren nog even naar de winkel geweest voor botjes en koekjes :j
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:10

Dierenfan, oeh dat kleurtje komt wel in de buurt van wat ik zoek. Ben alleen niet zo'n fan van de stof waarvan het gemaakt is. Dat touwachtige. Heb liever een tuig dat uit één deel bestaat met zo min mogelijk gespen en klipjes. Daarom vind ik het line tuig ook zo perfect. Mocht die niet passen ga ik toch eens naar deze groene kijken.

Wat een schatje Milan! <3 Hopen maar dat alles zo voorspoedig blijft gaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:50

kiwiwitje schreef:
ik vraag me eigenlijk af hoe je het afkort. Ik kort alle namen af haha. Maar ik vind het wel heel mooi en origineel.

Niet. Het is Guinness, we hebben dat dier niet voor niks zo genoemd.

Mensen die Guinn zeggen krijgen ook een flinke sneer, heb daar een ontzettende hekel aan.

Ik zorg er eigenlijk altijd voor dat we een naam hebben niet af te korten valt. :n

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 15:02

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:
ik vraag me eigenlijk af hoe je het afkort. Ik kort alle namen af haha. Maar ik vind het wel heel mooi en origineel.

Niet. Het is Guinness, we hebben dat dier niet voor niks zo genoemd.

Mensen die Guinn zeggen krijgen ook een flinke sneer, heb daar een ontzettende hekel aan.

Ik zorg er eigenlijk altijd voor dat we een naam hebben niet af te korten valt. :n

Ja dat kan natuurlijk ook. Ik maak er hier van alles van. Chicka word ook regelmatig nugget genoemd of chicken :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 16:37

Hier geen gekke bijnamen. Soms korten we sammy af naar Sam, niet heel spannend dus. Overigens gebruiken we haar naam ook niet als commando, het is let op voor aandacht en dan komt commando. Zie zo vaak honden die 'naamdoof' worden omdat je omgeving wel zovaak die naam roept. Heb ook geen zin daar heel erg op te letten dus maar zo.

Wat een schatje milan, fijn ook dat het nu al zo goed gaat. Hopelijk blijft dat zo!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:31

ZoZenn schreef:
Dang it DC, ik heb net blauw gekocht :'). Nja als ie bevalt krijg Zig we toch ook 1, krijg die rood :').

Haha ik dus ook blauwe van hurtta voor de winter en rood reflectie van rogz for dogz voor de zomer omdat DC geen rood had. Nou ja, materiaal verslijt hier nogal dusss het komt nog wel eens hier.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:34

Kaus schreef:
Dierenfan, oeh dat kleurtje komt wel in de buurt van wat ik zoek. Ben alleen niet zo'n fan van de stof waarvan het gemaakt is. Dat touwachtige. Heb liever een tuig dat uit één deel bestaat met zo min mogelijk gespen en klipjes. Daarom vind ik het line tuig ook zo perfect. Mocht die niet passen ga ik toch eens naar deze groene kijken.

Wat een schatje Milan! <3 Hopen maar dat alles zo voorspoedig blijft gaan.

Haha ieder zo zijn ding. Hier moet alles te verstellen zijn aan een tuig of moet het voor aankoop kunnen passen. Gewoon omdat elke hond zo anders gebouwd is en ik er een hekel aan heb dat een tuig te strak of te los om de nek hangt of scheef trekt of te dicht bij de oksels zit.

Maar snap jou wel hoor. Hoe minder dingetjes aan een tuig hoe sterker het tuig is en des te minder kans op kapot gaan.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:01

Dierenfan dat vind ik idd ook! Met de 2 gupperds die ik nu heb viel het gelukkig wel mee ook kwa vacht maar zal straks ook weer even een ding zijn. Met mijn kees was het ook altijd een krem dan zat get altijd vrij strak om dr hals door de haren maar dr lijfje zat altijd los. Bij de akitas waar ik mee werk vind ik het met de copenhagen tuigen wel meevallen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:13

Dakota is echt te leuk <3 Die zal al snel niet meer in het winkelmandje passen haha!

Afbeelding
Hiermee stond ik opeens in mijn hand toen ik net een straat over stak.. Gelukkig liep hij gewoon achter mee aan en liet zich pakken maar schrok me wel rot. Op zoek naar wat nieuws dan maar :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:20

En om die reden ben ik als de dood voor kliksluitingen. Hier komen enkel gespen in huis daardoor. Heb al te vaak gehoord dat het mis gaat met zo’n sluiting met soms dramatische gevolgen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:51

Jup, die tip had ik ook gekregen .. zeker omdat Bo nogal wat gewicht in zijn riem kan hangen. Hier komt ook alleen maar gesp of tuig met klik binnen.

Gelukkig viel het mee!

Ik heb één keer zelfgemaakte halsbanden laten komen. En daar zat een productfout in de gesp. Dus het pinnetje kon er zo onderdoor en ineens schoot Bo zo los. Kon hem gelukkig makkelijk terug roepen maar ik stond te trillen op m'n benen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:13

Daarom hier overwegend rogz for dogz chokers. Daar zit geen gesp aan, zit los om de nek bij los lopen en bij aangelijnd deels slip functie waardoor ontsnappen onmogelijk is.
Overigens ook gesp banden hier van rogz for dogz en nog nooit in 20 jaar tijd 1 kapotte gehad

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:15

Afbeelding

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:21

Mooie fotos Dierenfan!

Hier vandaag weer bij de meute geweest om te knuffelen en kijken. Ze zijn allemaal zo leuk! Ruim zeven weken nu dus lopen met het mooie weer heerlijk in de tuin tussen de zeven grote honden die ze al hebben. Een genot om te zien.
Afbeelding
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:50

Geweldig!! Betere manier van opgroeien is er niet voor pups

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 20:02

Chick haar ''mand'' voorlopig! Ze slaapt er ook al hele nachten in en dat gaat ook super. Vanaf vandaag kunnen we haar met de camera in de gaten houden.
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:16

Handig kiwiwitje! Wat is ze toch al mooi rond!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:21

Fijn dat Dakota thuis is! Schattige puppy's Kim! En jeetje, volgens mij krijgt Chicka minstens 32 pups ofzo Kiwi! Fijn dat je haar kan bespioneren!

Heerlijk weer nu! Lekker wandelen zonder jasje of truitje, Troy gaat nu eindelijk graag mee wandelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 20:24

Kimvicious schreef:
Handig kiwiwitje! Wat is ze toch al mooi rond!

Wat wel grappig is is dat haar buik nu heel erg aan het veranderen is. Vandaag een ervaren fokker op bezoek gehad en die gaf aan dat dat komt omdat de pups aan het indalen zijn. Het deel rondom haar ''muts'' word ook al dikker.

Galaika schreef:
Fijn dat Dakota thuis is! Schattige puppy's Kim! En jeetje, volgens mij krijgt Chicka minstens 32 pups ofzo Kiwi! Fijn dat je haar kan bespioneren!

Heerlijk weer nu! Lekker wandelen zonder jasje of truitje, Troy gaat nu eindelijk graag mee wandelen.

Ja ideaal want ze pakt veel haar rust in de kist en wil haar niet steeds storen maar wel fijn dat ik haar zo in de gaten kan houden. Ze is goed dik inderdaad :D

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:27

Ik zag leuke pups en een dikke chick :P.

Ik had de jongens vandaag mee naar agility workshop en ze hebben het weer super gedaan. Ook AJ, die half focus, half all-over-the-place fliepel was :'). Nu zijn ze MOE :Z

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:43

Hier ook liever geen kliksluitingen of anders metalen. Geen plastic.

Wat een mooie kleurtjes bij elkaar Kimvicious <3

Wij zijn vandaag naar het bos geweest. Expres geen balletje meegenomen want hadden al verwacht dat het druk was. Ze hebben allebei heerlijk gespeeld. Niet één vervelend moment (met ons dan) en ze zijn al uren knock out _O-

Wel fijn dat ze haar mand een fijne plek vindt Kiwi. Dan heb je ze niet opeens vers op je bed :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 21:46

Kaus schreef:
Hier ook liever geen kliksluitingen of anders metalen. Geen plastic.

Wat een mooie kleurtjes bij elkaar Kimvicious <3

Wij zijn vandaag naar het bos geweest. Expres geen balletje meegenomen want hadden al verwacht dat het druk was. Ze hebben allebei heerlijk gespeeld. Niet één vervelend moment (met ons dan) en ze zijn al uren knock out _O-

Wel fijn dat ze haar mand een fijne plek vindt Kiwi. Dan heb je ze niet opeens vers op je bed :=

Tot nu toe ligt ze er braaf heel de nacht in. Maar wie weet doet ze t toch ineens op mn bed :') -O-