Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:09

Sterkte Suus!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:22

Vottie Haha die dacht daar pas ik mooi tussen.

Suus gelukkig heb je voor beiden een goede plek gevonden! Lijkt me wel raar zo ineens zonder beestjes in huis.

Hier zitten ze weer lekker in hun ren aangezien het buiten niet echt caviaweer is. Ze staan naast de bank dus kan mooi meekijken Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:25

Idd geen cavia weer grijs en miezerrig. Zal straks wel ff wat gras plukken. Net voor eerst spruitjes gegeven die lagen gister weer in de winkel vallen goed in de smaak werd gelijk op aangevallen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:37

Sruiten worden hier niet opgegeten net als tomaten

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:53

Pff, Flint is vandaag weer bij de dierenarts geweest en weer een negatieve uitkomst.. 3 weken terug is hij geopereerd aan zijn tanden, zijn kiezen waren in een brug over zijn tong aan het groeien en de voortanden waren schuin gaan staan. Dit is in 2017 ookal gebeurd.
Nu 2/3 weken later, zag ik dat zijn voortanden weer scheef stonden. Dus cavia vanmorgen weer gebracht, zijn de kiezen opnieuw verkeerd gaan staan en morgen weer een operatie. Hierna gaat hij een aantal weken aan de pijnstiller, in de hoop dat hij veel hooi gaat eten en zijn tanden goed blijven ipv dat hij door last van zijn kaak, nauwelijks gaat eten en we weer terug bij af zijn. Mocht het niet werken, grote kans dat het echt maandelijks terugkomt. Maandelijks onder narcose vind ik niet eerlijk voor Flint en is toch weer zo'n 100 euro per keer... Dan is het dus waarschijnlijk einde verhaal, het leven is zo oneerlijk :(

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:02

Ik ken toch mensen die goede ervaringen hebben met de maandelijkse behandelingen. Een vriendin heeft een caafje die al 5 jaar die behandelingen ondergaat iedere maand en dat is echt een heerlijk beestje die totaal geen last van de behandelingen heeft. Ja, het is prijzig maar voordat je aan dieren begint weet je ook dat ze ziek kunnen worden.

Met Gizmo gaat het gelukkig weer helemaal goed. Hij eet weer alles en is weer lekker vrolijk. Joe lijkt op de onderhoudsdosering ook goed te blijven functioneren.

Suus, ik kan me voorstellen dat het erg stil is in huis. Wil je helemaal geen cavia's meer?

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:07

Fijn dat het goed gaat met Gizmo!

Klopt, ben ik het helemaal mee eens! Lastige is wel dat ik afhankelijk ben van mijn ouders en ik niet genoeg verdien om alles zelf te betalen. Ouders doen nergens moeilijk over, maar ik wil ook wel realistisch blijven. Maar goed, eerst even morgen afwachten. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:10

Snap ik ook wel maar ik zou geen dier laten inslapen dat nog een goede kans heeft op een eerlijk leven. Sterkte!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 20:30

Sterkte Yentaah :(:)
Ik betwijfel zeer of een maandelijkse operatie wel onder een eerlijk leven valt. Maandelijks die ellende van een narcose en na een paar weken weer pijn met eten zou ik mijn beestjes niet aan willen doen. Minstens €1200 per jaar aan dierenartskosten voor een cavia is natuurlijk geen bedrag wat vooraf te overzien is, dat valt imo niet onder kosten waar je vooraf op moet rekenen.

Handig zo'n ballenbak!

Sterkte Suusje, lastige keuze maar waarschijnlijk wel de beste :(:)

Die zit goed verstopt Votti _O-

Dat spel is van Parry Gripp, de maker van het liedje over mijn cavia's :D Guinea pig olympigs komt er ook in als soundtrack.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 21:05

Als het dier er geen last van heeft zie ik het probleem niet zo om eerlijk te zijn. Onze eerste vraag aan de dierenarts is dan ook altijd of het eerlijk is voor het beestje. En gelukkig hebben wij een zeer eerlijke dierenarts en vertrouwen wij volledig op haar kunde. Ik heb zelf een beestje gehad dat drie keer in drie maanden onder narcose ging voor zijn gebit en die had er totaal geen last van. En die caaf van mijn vriendin die het al jaren doet heeft er ook geen last van. Het is een hoop geld inderdaad maar dierenarts kosten zijn nu eenmaal niet laag helaas.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:50

Yentaah wat een nare wending zeg! Denk je dat je er alles aan gedaan hebt..

Ok, Henk mocht van Harrie niet in de wilgenbrug dus Henk ging in het hoekje liggen pitten. Dus ik kijk over het randje van de bank en denk waar is Harrie :') is ie toch bij Henk gaan liggen. Echt t zijn zulke rare beesten.

Afbeelding

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:03

Sterkte Suus :(:) . Het zal inderdaad wel wennen zijn. Zo zit ik hier, na 17 jaar, zonder hondjes in huis. Terry is 17 geworden, Daisy is er bij gekomen toen Terry 5 was, dus die heb ik ook een behoorlijke tijd gehad en nu woont Daisy bij mijn zus. Die zou bij mij echt doodongelukkig zijn zonder ander hondje om haar heen.

Gatver Yenttaah. wat een tegenvaller :(:) . Hopelijk gaat hij lekker hooi knabbelen en blijft het hierna gewoon goed. Ik kan me voorstellen dat je erg opziet tegen een maandelijkse narcose met bijkomende hoge kosten. Ik ga heel ver voor mijn dieren maar in zo'n geval zou ik er toch ook mijn hele zware twijfels bij hebben.

De ren staat klaar voor de komst van mijn 2 ukkies *\o/* . Ze hebben een bijna vierkante ren van totaal 8 panelen dus net zoveel ruimte als wat ze straks beneden gaan krijgen. Heb er helemaal zin in :D . Al heb ik nog niks gehoord van de dierenwinkel.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 11:34

Na 17 jaar lijkt me het echt rottig stil in huis inderdaad. Wil je geen ander hondje meer?

Wij hebben geen ren voor de heren, ze lopen hier vaak los in huis rond. Nu scheelt het dat wij geen kinderen en andere dieren hebben.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:27

Ik ken het gemis van hond heel goed. Onze fam hond is in mei ingeslapen na 14jaar. Ze woonde eerst 3 jaar bij mij in huis maar ivm werk lukte dat niet meer dus terug naar ouders gegaan. maar nog wel regelmatig hier over de vloer of als ik daar kwam natuurlijk. En toen overleden mijn gerbils ook nog. En had ik alleen kattenbeest nog over die ik volgende maand 2jaar heb. Dus was gelijk ineens heel stuk stiller. Want kattenbeest is ook vaak buiten. Dus toen idd ook op caafjes gekomen. Altijd al leuk gevonden dus ja die keuze was niet zo lastig en ze brengen hoop leven in de brouwerij. Al mis ik de laatste tijd wel echt het hebben van een hond helaas past dat niet in mijn leven nu. Ga geen hond nemen om mijn ouders ermee op te zadelen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 12:43

Ik zou dolgraag weer een ander hondje hebben. Maar ik ben alleenstaand en werk fulltime. Dikwijls diensten van rond de 9 uur, de reistijd er nog bij en dan heb ik ook mijn paard nog waar ik elke dag naartoe ga. Terry en Daisy wisten niet meer beter, ze gaven in elk geval niet de indruk dat ze er last van hadden, maar ik wil gewoon geen nieuwe hond in die situatie zetten. Nu zitten er wel 2 konijnen buiten maar die zitten buiten en zijn allebei niet zo enorm van menselijke aandacht gediend, dus daar heb ik binnen ook niks aan :+ . Het is mijn bedoeling om, zodra ze tam genoeg zijn, ze los mogen lopen als ik thuis ben. En mezelf kennende klets ik er dan automatisch volop tegen :+ :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 13:42

Dat is inderdaad dan een verstandige keuze!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:10

De heren zijn thuis *\o/* . Ze zijn nog een keer gecheckt en nu zijn we 200% zeker dat het beertjes zijn :D . Ze vinden hun nieuwe wereld nog wel heel erg eng :(:) . Maar ik kan echt naar ze blijven kijken <3 <3 <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 13:53

Leuk hoor :)

Hier zit het Teddy-spul ook weer buiten. Het gras deed er erg lang over om droog genoeg te worden.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:10

Hier helaas ook niet zo zonnig als dat ze gezegt hadden trekt steeds meer dicht en staat flinke wind. Maar toch zullen ze straks even in de ren moeten want hun kooi moet verschoond worden ga morge lang weekend weg. Buren passen op mijn beestenboel maar wil alles wel schoon achterlaten voor ze ga niet van ze vragen om kooi en kattenbak schoon te maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:13

Logisch :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 15:32

Hier zijn ze morgen ook een groot deel van de dag alleen ben naar horse event met de pony. Wou ze nog naar buiten doen maar het gras blijft nat hier echt niet leuk

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:23

Even een vraagje. Casey gaat nog wel maar Mike is echt nog niet van zijn plek gekomen. Hij heeft dus ook nog niet gegeten of gedronken. Ze zitten nu vanaf 12 uur hier dus ik maar me toch al wel wat zorgen. Wat is wijsheid?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:40

Hier gingen ze s nachts pas op pad :+ sneaky basterds. Misschien een worteltje erbij leggen?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:47

Op zich kennen ze nog geen worteltjes dus dat wil ik echt heel geleidelijk gaan geven. Maar ik zal er nog een stukje bij leggen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:21

Hier duurde het ook halve dag voor ze gingen eten komt door de stress van verhuizen.