Benfan schreef:Je moet 'boom' niet tw letterlijk nemen. Het is een emmm... Speelrek?
Ik maar in mijn ogen wrijven

Ziet er leuk uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
candalisa schreef:Meliaforever schreef:Wat een leuk vogeltje! Hoe is dat ras? Weet er eigenlijk niks over. Hebben ze ook een soortgenoot nodig? Zijn ze ook zachtaardig? En qua geluid?
Wel triest van coco, je gaat toch aan het diertje hechten.
DankjewelIk heb vroeger valk parkieten en dwerg papegaaien gehad en ben 5 jaar geleden bij de kakariki terecht gekomen. Helaas was bij de eerste een afwijking in de snavel geconstateerd en heb ik hem in moeten laten slapen daarna kwam Coco. Ze zijn erg nieuwsgierig en maken weinig lawaai (behalve als je belletjes in de kooi hebt ;p) verder kunnen ze heerlijk brabbelen, ze scharrelen graag over de grond en maken dus wel een hele hoop rommel
![]()
Van de meeste kakariki houders hoor ik dat ze erg goed alleen kunnen zijn mits je lekker met ze bezig bent... in een koppel wordt een man toch snel beschermend en mag je minder bij de pop komen... verder is ze ook nooit echt alleen want ze staat lekker in de woonkamer en de hondjes slapen beide naast de kooi.
Uit mijn ervaring kan ik alleen zeggen dat ze super zachtaardig zijn de popjes meer als de mannen... ze vinden het heerlijk om te kroelen en willen graag bij je zijn!
Cayenne klopt
amber15 schreef:Benfan, wat een bofferds, die vogels van jou![]()
Heb definitief besloten dat mijn vogels weggaan, helaas.. weet nog niet waarheen. Liefst in een volliere waar ze lekker vogel kunnen zijn. Moet het nog wel even met ze uit zien te houden dan tot volgend jaar.
Geloof niet dat het nog goed gaat komen. Lees op internet best wat verhalen van territoriale Catharina's. Blijkbaar ben ik niet de enige. Voor mij geen Catharina's meer
amber15 schreef:Lukasje, wat jammer zeg.. Snap dat het wrang is. Maar zo'n vogeltje is ook niet gelukkig zo. Dat houdt ik mezelf ook maar voor.
Hopelijk blijven die van jou wel lief! Las ook dat het hele 'stambomen' waren waarin het veel voorkwam. Die van mij komen bij een kweker vandaan die ook shows deed, dus misschien teveel op het uiterlijk gekweekt. Of deze stonden hem qua karakter niet aan en mochten weg.
Kan weleens kijken of ik het kan filmen. Hij hangt schreeuwend als een pitbull aan mijn mouw. Zulke vredelievende parkietjes, die Catharina's