Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:31

Zo is t. Package deal. Zo heb ik ooit mijn eerste hond in huis gelokt. Kreeg een kind wasr ik vanalles voor miest regelen, dus kon er ook wel een hond bij :D

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:59

Hier ook een hond die uitbreekt als ie et zin in heeft. We gaan nu de omheining verhogen naar 1.80 en dan erboven nog draden spannen in een hoek van 90 graden de tuin in. Hij springt ook recht omhoog en trekt zich met zijn voorpoten op. Dus hoge omheining en de draden zodat hij niet omhoog kan. Voor nu mag ie alleen met mij de tuin in. Terras kan hij wel alleen op. Dat heb ik al compleet af gezet. Daar kan hij niet weg.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:19

Wat jammer Eliana! Het is niet leuk als ze je andere dieren opjaagt en vervolgens ook nog eens grijpt :n
Zie je er ook niets in om verder te (proberen) trainen met haar? Jullie hebben haar nog niet zo lang, toch?

Ik hoop dat je in ieder geval een mooi ander huisje voor haar vind wellicht!

Ik heb echt serieus mazzel gehad met mijn buitenlander volgens mij. Het enige in het begin was dat ze wat fel was tegenover andere dieren als ze eten had. Dit is er inmiddels (bijna) helemaal uit. Ze heeft door dat niemand haar eten afpakt. Mede getraind door de poezen die elke keer langs haar heen lopen als ze eten heeft en er niet naar omkijken. Ze heeft aardig snel geleerd dat ze het niet hoeft te beschermen.
Inmiddels kan de kleine Jack (per ongeluk) tegen haar opspringen als ze een snoepje heeft en ze geeft geen kick.

Tijdens wandelingen wordt ze ook steeds een stuk minder onzeker. Inmiddels kan ze wel al de hele ronde loslopen! Wel in roedelvorm overigens en met haar vriendje erbij (de Jack). Ze blijft me heel mooi in de gaten houden, behalve als er een groep wandelaars langskomt, dan gaat ze vrolijk met hun mee want ze houd van mensen _O-
Ze durft ook nu aan andere honden te snuffelen waar ze eerst in elkaar krimpte.

Afgelopen weekend op het einde van de wandeling was ze wel echt moe, er kwamen 4 honden tegelijk aan die allemaal onder haar staart wilde snuffelen en dat was ze echt even zat dus ze snauwde ze af.
Ze dook er wel op af, niet om te grijpen maar vooral om grenzen aan te geven. Omdat ik het niet ben gewend van haar kwam er een strenge 'NOVA NEE!' bij mij uit waar ze direct op reageerde.

Ze is ontzettend gevoelig voor een boze toon. Als ik m'n stem verhef dan schrikt ze er al enorm van en komt ze met staart tussen dr poten naar me toe. Echt heel zielig is ze dan, lang boos blijven hoef je niet want ze voelt zich daarna al ellendig genoeg :=

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:25

Eliana
Grijpt ze de andere dieren ook echt of jaagt ze ze alleen op? Onze hond rent na ene jaar nog steeds achter onze kat ( en alle andere kleine dieren buiten) aan, maar we hebben nu wel het vertrouwen dat hij haar niks zal doen. Hij heeft zo vaak de mogelijkheid gehad om haar te pakken, maar als hij dan bij haar is, weet hij niet wat hij moet doen. We zijn nu nog steeds bezig met ze samen in een kamer te hebben en het gaat langzaamaan wel beter.
Als de hond ook echt daadwerkelijk bijt, snap ik je bezorgdheid heel erg goed! Wat is de intentie van bet mailen naar de stichting? De hond weer later herplaatsen of advies of..?

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:34

Hij heeft de kip echt gegrepen die leeft nog wel maar het is de vraag of die het overleefd. Hij zit nu sinds vanmorgen op de deur te azen om weer naar buiten te glippen.
Deze hond heeft altijd zelf voor dr eten moeten zorgen dus snap het van dr wel maar dat is in onze situatie niet echt haalbaar. We hadden gemaild voor advies maar de stichting denkt dat het beter is als ze ergens zonder kleine dieren wordt geplaatst.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 16:27

Eliana schreef:
Hier helaas minder nieuws, Sas voelt zich nu zo thuis dat ze over omheiningen springt en vanmorgen de haan heeft gepakt.. en ze springt hoog.. aangezien we kippen en konijnen hebben en de kat ook niet meer naar beneden durft hebben we de stichting maar gemaild.
Het is voor ons echt een schatje maarja als ze onze dieren afslacht..

Oei dat is echt #$%$% heb kennis met schapendoes, die heeft daar al kip of wat gemold.. ahum..
En de hond van de boer bij de paarden grijpt iedere loslopende kip en moord die uit.

Katten hebben soms tijd nodig, maar je moet wel zeker weten dat ze die niet gaat vierendelen. HIer vloog de kat de nieuwe hond zo ongeveer aan toen ik die voor het eerst mee nam woning in, dus de toon was toen meteen gezet.

Hopelijk oplossing voor hem te vinden, herplaatsen of echt gaan trainen is soms ook optie, niet altijd.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 13:37

Hoe is het, Eliana?
Inmiddels een oplossing kunnen vinden?

Vrijdag ga ik weer even een bezoekje aan de dierenarts doen met Nova.
Naar mijn idee wordt ze steeds trager de laatste weken. Het is natuurlijk warm, maar ook savonds en sochtends als het nog koel is dan is ze zo traag.
Dus even voor de zekerheid wat bloed laten afnemen en onderzoek doen.

Kan goed zijn dat ze zelf gewoon van karakter zo is, maar ze is vlotter geweest dan dat ze nu is.

Ondertussen is ze wel megavriendjes met de katten :+:
Afbeelding

En ze heeft een slof/schoenobsessie ontwikkeld.
Snachts zoekt ze m'n slof of schoen, neemt hem mee naar haar slaapplek en gebruikt m als kussen :Y)
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:00

Ik ben vandaag met ZhuZhu met watertraining begonnen. Ze houdt niet van nattigheid. Maar met deze hitte is het wel fijn als ze een beetje kan koelen. Runderlong wou ze wel uit het water vissen :D

Afbeelding

Afbeelding

Even checken bij Nova kan nooit kwaad. Lief zo met de poezen en je slof <3

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:03

Ze is terug gegaan naar de stichting. Ze werd steeds meer gefocust op de deur. En werd ook wild als ze de kat boven hoorde. Enorm balen maar met kippen, konijnen en een kat werkte het helaas niet.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:40

Eliana schreef:
Ze is terug gegaan naar de stichting. Ze werd steeds meer gefocust op de deur. En werd ook wild als ze de kat boven hoorde. Enorm balen maar met kippen, konijnen en een kat werkte het helaas niet.

Jammer. -O-

Ga je op zoek naar een nieuwe hond?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:45

Wat goed zeg van Zhu Zhu :D
Marlin is van de week tijdens het spelen per ongeluk in het water gevallen. Helemaal gek daarna. En nu kijkt hij nog beter uit :D

Jammer Eliana, je hoopt toch dat het allemaal goed gaat.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 17:00

De hond die we nu nog hebben pakt het tot nu toe redelijk op. We gaan niet actief op zoek maar als er iets op ons pad komt is het welkom

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 18:30

Bij MyMartin staan hele leuke. En die zijn getest op andere dieren. Zo niet, dan staat dat er bij. Mss is dat wat.

Haha Tinkertreas. Heeft ZhuZhu ook een x gehad, ja :D

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:22

Oh Eliana wat zonde zeg! Dat is niet de insteek als je zo’n dier in huis neemt.. -O-

Haha ZhuZhu in het water! Mateo heeft ook een ontzéttende hekel aan natte poten!

Succes voor Nova bij de da, hopelijk is er nix aan de hand maar beter het zekere voor het onzekere. En die foto met die slof <3 Lobbes

Gaaf dat Marlin het ook zo goed doet!

Mateo hoort ook helemaal in ons gezin <3 Heerlijk dier is het.
Wel een boef, vooral nu hij meer ‘thuis’ is. Sloffen (en schoenen) zijn hier ook echt niet veilig! Hij maakt ze niet kapot, maar wel kwijt :')
En eten is AB SO LUUT niet veilig met Mateo in de buurt. Een rover is het, denk niet dat dat er ooit uit gaat.
We volgen een A-cursus en dat gaat ook steeds beter! Alleen het komen op afstand is een dingetje.. :D Eind juni moeten we examen doen, ben écht voornemens het te halen maar dan moeten we nog wel goed oefenen.. Haha. En hoop dat ik het allemaal red, ben dan 34 weken zwanger :o We gaan het zien.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:48

Inge_Zorro schreef:
Oh Eliana wat zonde zeg! Dat is niet de insteek als je zo’n dier in huis neemt.. -O-

Haha ZhuZhu in het water! Mateo heeft ook een ontzéttende hekel aan natte poten!

Succes voor Nova bij de da, hopelijk is er nix aan de hand maar beter het zekere voor het onzekere. En die foto met die slof <3 Lobbes

Gaaf dat Marlin het ook zo goed doet!

Mateo hoort ook helemaal in ons gezin <3 Heerlijk dier is het.
Wel een boef, vooral nu hij meer ‘thuis’ is. Sloffen (en schoenen) zijn hier ook echt niet veilig! Hij maakt ze niet kapot, maar wel kwijt :')
En eten is AB SO LUUT niet veilig met Mateo in de buurt. Een rover is het, denk niet dat dat er ooit uit gaat.
We volgen een A-cursus en dat gaat ook steeds beter! Alleen het komen op afstand is een dingetje.. :D Eind juni moeten we examen doen, ben écht voornemens het te halen maar dan moeten we nog wel goed oefenen.. Haha. En hoop dat ik het allemaal red, ben dan 34 weken zwanger :o We gaan het zien.

Haha, Inge_Zorro: niet voorover rollen dan :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 22:03

Tinkertreas dank je wel!

Eliana dank je. Ja het is een verrassingsei dus geen idee hoe hij gaat worden uiteindelijk :) Wat rot dat Sashud last van zijn voetzolen had. Kan me wel voorstellen dat dat pijnlijk is.

SayaJones dank je wel, leuk om je hier ook te zien :) Nova is een knapperd zeg! Waar vandaan komt deze?

_classic dank je wel! Wat een prachtig cadeau heeft Tara daar gekregen. Nog gefeliciteerd met haar verjaardag.

Sjintoo dank je wel :)

Fabster dank je. Wauw wat ziet dat er gaaf uit daar!! Ah, Engeland dus. Heel erg mooi.

Wat goed dat ze al zo los kan lopen SayaJones.

Sjolvir dank je wel. Toch gespetterd en dat is ook minstens zo leuk of niet! En dat zand... herkenbaar >;)

Veel honden met enige watervrees? Ik heb vandaag Rico laten kennismaken met een peuterbadje met water. Ik dacht hem blij te maken maar hij bleef er een beetje beteuterd in staan toen ik hem erin had getild en nam daarna snel de benen. Brr, hoe durfde ik dat nu te doen.

Eliana ach wat jammer, maar als het niet vertrouwd is met je andere dieren dan kan ik me je keuze wel voorstellen. Wij hebben ook kippen en Rico moet leren dat dit geen lekkere hapjes voor hem zijn.

SayaJones dan maar even het zekere voor het onzekere, het was natuurlijk wel warm de afgelopen dagen maar als het gedrag echt anders is..

Nou Fabster, dat was mijn idee dus precies zo voor vandaag. Gelukkig vond mijn dochter het nog wel leuk om erin te spelen. Rico dacht daar toch wel anders over.

Rico heeft gisteren kennis gemaakt met de hond van vrienden van ons. Dat ging heel prima! Leuk om te zien.

Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 09:59

Mirosh, had je geen lekkere dingen in het water gegooid? Runderlong drijft dus, dus kunnenze er makkelijk uit vissen. Eerst zo laten proeven, toen langs de kant van het badje gegooid, zodat ze het er vanaf de kant kon pakken. Toen wat meer naar het midden, dus moest ze er in ieder geval met een voorpoot in. En als laatste helemaal in het midden, zodat er 4 poten in moesten. Wat wel hielp, was dat Miep er ook bij/in stond. Dat is eene hte waterrat. Endie vrat al het lekkers oo. Dus toen was ZhuZhu ook snel over gehaald :D

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 10:59

SayaJones: hopelijk niets ernstig aan de hand! Merk met de warmte dat mijn honden overdag ook wel veel trager en slomer zijn. Met deze hitte rijden we 's avonds vaak naar een plas waar ze in het water kunnen.

Eliana: Spijtig dat het niet ging met de katten. Helaas, maar voor de rust en veiligheid van je andere dieren moet je soms spijtige keuzes maken.

Inge_Zorro: wat ik gemerkt heb bij de trainingen van beide honden, is dat ze het niet lijken te snappen tot ze ineens de klik krijgen in hun koppie en het wel kunnen. Met de oudste, Galia, heb ik 3 maanden gedaan om haar zit aan te leren (even bij de puppytraining als volwassen hond, en dan verder naar de A klas). Was de A-klas beu, dus besloot om ons maar in te schrijven voor de overgang, terwijl ze nog steeds het bevel zit of voet niet kende. Met thuis oefenen de dag vooraf deed ze het ineens wel. Ze heeft toen ook een halve kipfilet gekregen als beloning omdat ik zo blij was. En de volgende dag waren we geslaagd met nog best goede punten :D

Murosh: Ook al eens met water geprobeerd bij een plas die geleidelijk aan dieper wordt en waar je er zelf mee in kan? Zino springt makkelijk in het water na een verkennend loopje erdoor. Maar Galia moet met haar pootjes op de grond kunnen blijven. Zo'n schelp als zwembadje is geen optie hier. Wordt enkel gebruikt als grote drinkbak :+

Een tijdje geleden heb ik mijn eerste gehoorzaamheidswedstrijd met Zino meegedaan. Op de onofficiële oefenwedstrijd had ik 92 punten, dus de verwachtingen van bepaalde mensen lagen wel hoog. Op wedstrijd heeft Zino vanalles gedaan wat hij tijdens de lessen nooit doet, met als resultaat een 55/100. Tja, ik kon het wel ergens verwachten. Helaas, maar volgende keer beter. Stress en een andere situatie dan normaal zal er ook wel mee te maken hebben. Sinds vorige week hebben we op donderdagavond de agility terug opgepikt.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 14:28

Die van ons was vorig jaar ng wel eeen beetje voorzichtig in het water. Tot de buik erin vond hij prima, maar echt zwemmen wilde hij niet. Nu sprong hij afgelopen week een aantal keer vol het water in. Hij is volgensmij over zijn vrees heen :Y)

Morgen moet Meru een foto maken bij de DA. Hij loopt al een tijdje met periodes een beetje mank. Dat is toch wel het nadeel van een hetplaatser, dat je geen zekerheid hebt dat erfelijke ziektes en aandoeningen zijn uitgesloten. Even afwachten dus, wat daar uit gaat komen.

Ik ben ook lid van de pagina van de stichting op FB. Elke keer zie ik zulke leuke honden voorbij komen, wordt dan zo hebberig!! :)) Zag ook van de week een 16-jarige hond voorbij komen, doof en blind. Dan breekt m'n hart wel |( .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 15:01

marinke182 schreef:
Die van ons was vorig jaar ng wel eeen beetje voorzichtig in het water. Tot de buik erin vond hij prima, maar echt zwemmen wilde hij niet. Nu sprong hij afgelopen week een aantal keer vol het water in. Hij is volgensmij over zijn vrees heen :Y)

Morgen moet Meru een foto maken bij de DA. Hij loopt al een tijdje met periodes een beetje mank. Dat is toch wel het nadeel van een hetplaatser, dat je geen zekerheid hebt dat erfelijke ziektes en aandoeningen zijn uitgesloten. Even afwachten dus, wat daar uit gaat komen.

Ik ben ook lid van de pagina van de stichting op FB. Elke keer zie ik zulke leuke honden voorbij komen, wordt dan zo hebberig!! :)) Zag ook van de week een 16-jarige hond voorbij komen, doof en blind. Dan breekt m'n hart wel |( .

Ik heb dat precies zo met de stichting waar ZhuZhu vandaan komt. Er zijn er zoveel die ik leuk vind! Normaal gesproken doen zij alleen in goed plaatsbare honden, maar er is een uitzondering gemaakt voor een hond met 3 poten. Die zou ik dan ook zo ophalen. ‘Gelukkig’ heb ik een verstandige man.... :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 16:05

Eliana, jammer dat het niet ging, maar ou ook geen risico willen lopen met mijn andere dieren.

ZhuZhu watertraining, zo is murph ook ongeveer begonnen en jij hebt er een andere bij, dan haalt snel over als je lekkers anders weg is.

Sloffen als kussne, wel slim. HOe was het bij de DA? Nog iets uitgekomen is wel raar als ze nu zoveel slomer is.

Marinke, hoop dat het meevalt, maar je kan er inderdaad bij aankoop niet in kijken.

Murosch, mooi allebei ongeveer zelfde maat, dat is hadnig met spelen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 18:42

Als je idiote baas vind dat je met paardebloem waai dingen op de foto moet...
Afbeelding

En die dingen landen overal...
Afbeelding

En de baas moet de lens eens poetsen als er hondeneus op zit voor ze foto's gaat maken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:45

Wel hele mooie foto’s!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:19

Hahahah die eerste foto's _O- wat heeft ze ook een lief snoetje <3

Bloedtest van Nova was goed trouwens! Alle waardes mooi op peil.
Al vind de dierenarts het ook een raar verhaal want ze zou niet zo extreem lusteloos moeten zijn.
Aan Leishmania denkt ze (nog) niet omdat er verder geen symptomen zijn.
Al sprak ik laatst een vrouwtje die ook een aantal Mastins heeft gehad en eentje had hetzelfde klachtenplaatje en was dus wel Leish.. Dus ben nog niet helemaal gerust gesteld.

Voor nu is het advies in ieder geval 2 a 3 weken flink conditie proberen op te bouwen, dus kilometers maken en dan aan het einde kijken of ze nog steeds zo lusteloos en moe is of dat ze wat energie erbij heeft gekregen.
Is nog best lastig om met een hond een flink rondje (nou ja, nu een half uurtje wandelen op een avond) wandelen die helemaal geen zin heeft.

Kijk nou wat mij vanochtend begroette <3
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 21:55

Ik vind t ook een vreemd advies, om met een hond, die niet lekker in zijn vel zit, ook nog met warm weer, flink kilometers te maken. Maar ik ben natuurlijk geen da...