Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:06

Helemaal omdat ik Zenna net voor een groot deel op de rit heb... Mijn training hierin heeft hij ook niet mee gekregen en stond daar ook niet voor open. Doet dingen liever op zijn eigen manier. Dat werkt niet altijd maar daarin is hij zeer zeker eigenwijs... Ik geloof dat ikzelf hierin ook wel zeker meer op mijn strepen moet staan, maar dat vind ik lastig!

Mooie aantallen Sonja :D

Hij is juist eerder te hard naar mij idee. Nelson is ontzettend gevoelig en snel bang en Zenna is altijd ontzettend onzeker geweest.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 21:00

Wat een opluchting om te lezen dat ik niet de enigste ben met zo een vent -O- .

Ik ben altijd de gene die zich verdiept in trainingen of eten en hij volgt. Maar wel graag op de makkelijkste manier.

Zo hebben we nu al enig tijd discussie over met slipketting lopen. Ik wil gewoon van dat onding af. Hij ziet er geen nadeel van in en heeft het idee hem Zo beter te handelen.

Ook laat hij de hond uit omdat hij moet poepen en pissen. Niet voor de ontspanning. Al loopt hij wel gewoon een rondje bos (hij moet :')) Vind ik soms best jammer. Ik kan er dus wel echt van genieten, als Spark is voldaan.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:55

Ik ook Britt! Ik geniet samen met mijn hondjes! Als zij blij en voldaan zijn ben ik dat ook. Dat vind ik nu ook wel lastig!

Het zijn voor hem meer moetjes dan wat anders.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 23:22

Zoooooo herkenbaar Loez. Kan daar ook van balen hoor. Hij ziet het denk ik ook meer als ingewikkeld.

Moet wel zeggen, als ik ergens heen wil om te wandelen gaat hij wel mee en let dan ook goed op. Het zit er dus wel in :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:41

Hmm das hier dan weer niet idd en doe ik mijn trainingen en wandelingen voornamelijk alleen :)
Dat vind ik wel jammer want ik kan mijn plezier in het wandelen/trainen niet echt delen. En de vooruitgang die zenna en ik geboekt hebben bijvoorbeeld ook niet echt. Daar baal ik soms wel van.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 00:08

Ik snap dat heel goed hoor. Je bent trots en wilt dat graag delen/ laten zien. Ik denk ook dat het meer onze hobby is en manlief de hond wel gezellig vind. Maar that's it.

Net als jouw vent, is mijn vent liever bezig met sleutelen-_-

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 06:59

Wat jammer zeg. Het is zo leuk om gezamenlijk met de hond bezig te zijn. Mn man speurt met ons hondje en ik train GG2. We gaan altijd met elkaar mee naar de trainingen examens en wedstrijden.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:30

Echt TM? Dat is inderdaad leuk! Ik wil met zenna nog steeds een keer een begin maken met mantrailen! Dat vind ik zo ontzettend gaaf!

En idd Britt, dat denk ik ook. Nu was beast ook wel echt de ideale hond voor hem. Week niet van z'n zij enzovoorts. Maarja Nelson is beast niet en ik vind wel dat hij de kans moet krijgen om
Zich te ontwikkelen!

Nelson is zon ontzettende clown, en best leergierig! En af en toe best een bangerik en held op sokken. Maargoed als je hem dingen laat zien/doen en hij merkt dat het goed is omdat hij je vertrouwd dan is dat toch juist super leuk om hem alles te laten zien? :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-16 21:44

Even gekopieerd van mijn FB

Het weekend is hier altijd verhaaltjesdag voor mij en Spark.
We hebben er weer 1 :P

Loop dus hier in het bos buiten met Spark, waarop ik verderop een man zie aanlopen met een losse labrador reu. Had al een vermoeden dat deze op ons zou afdenderen, dus ben door de berm naar de andere kant gelopen. Maar hond was al vrij snel overgestoken. Gelukkig last minute niet naar ons, aangezien hij een andere hond zag. Ik riep in die tussentijd dat mijn hond niet zo vriendelijk was, of hij gewoon ze hond bij zich wou houden. Hij deed een poging om ze hond te roepen, maar geen respons

Antwoord was daarna nee want hij mocht er los.
Ik: 'Dat klopt meneer, maar dan dienen ze wel te luisteren EN dien je rekening met elkaar te houden'
Meneer: ' Als ik 1 keer fluit, komt hij gelijk. En als jouw hond vals is, moet je hem muilkorven. Daarnaast hoef ik geen rekening te houden'
Ik: 'Nou meneer, we zien inderdaad net dat hij gelijk kwam en als mijn hond vals was, zou hij u nu ook bijten'
Meneer wou mij een poepje laten ruiken en fluit naar zijn hond. Kreeg het even benauwd, want als die hond wel kwam, stond ik daar niet goed.
Meneer: *fluit* 'HUNTER HIERRRR!!!'

*herhaalt dit drie keer*
Hunter komt niet.

Ik: 'Nou meneer staat u nu een partij voor banketstaaf '
En ik ben doorgelopen :D. Meneer heeft denk nog wel 10 keer moeten roepen.

I rest my case.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:50

Oh Briitje wat zul jij met een grote glimlach door zijn gelopen. Wel super naar dat mensen zo reageren. Helaas kwam ik ook regelmatig hetzelfde kaliber tegen... Ga tegenwoordig lekker naar een stuk zonder losloopterrein daar kom je meteen ook nog maar half zo veel mensen tegen. En die gekke puber laat ik nu toch even niet los want als die iets in zn kop heeft is meneer weg :P

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 21:51

Irritant!

Moet hier altijd zo lachen. Loopt een oude man met een net zo oude labrador maar die lab is zooo enthousiast.
Die trekt die man nog eens om ver. Maar die man blijft vrolijk als zijn lab en mijn buf om hem heen verstrikt zitten in de riemen...

Gaat nog eens goed mis. Niet met die honden maar die man breekt zijn been nog eens. Maar hij laat zich mee sleuren door zijn hond naar mijn hond. Kan er weinig aan voorkomen

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 12:27

Ik was zeker met een grote lach doorgelopen Kim. Alleen zo jammer dat meneer geen rekening wilt houden. Zal de laatste keer niet zijn dat ik hem tegen kom. Liefst laat ik hem flink schrikken..Maar de hond kan niks doen aan de onwetendheid van zijn domme baasje.

Heb hier ook een oude man Donna. Had in het verleden een klein hondje, die de mijne uitdaagde..kilo of 7. Nou meneer viel dus ook..vond ik zo sneu..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:07

Ja het is ook heel sneu. Maarja ik kan moeilijk 2 honden in bedwang houden als hij zijn hyper lab met mijn sterke buffel laat spelen.
Probeer wel altijd zo goed en kwaad als het kan zo snel mogelijk door te lopen.
Eigenlijk onverantwoord zo'n oude man met een hond. Maar snap ook wel dat als ie die niet meer heeft dat ie dan ook niet meer buiten komt... ik zie hem nu zeker 4 x per dag enthousiast langs lopen.

Net weer ff gefietst met buffel. Zooo geen zin in hardlopen vandaag. Heb nog spierpijn van het weekend hardlopen.
Buffie doet steeds beter. Leert nu echt om andere honden te negeren als hij aan het ' werk' is

Trots op hem :)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:36

briitje schreef:
Is die best wel een spier bundeltje <3

Echt wel!! Wat een super foto's <3

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:39

Donna89 schreef:
Hier ook een ongeduldige man icm hond. Niet voor niks dat ik de cursus grdaan heb. En de opvoeding de eerste maanden. Buffel was ook snel onder de indruk en roepen en schreeuwen werkt dan niet.

Maar ik heb mijn man verteld dat wanneer hij wil dat buffel ook voor hen gaat werken dat hij toch echt tijd en energie er in moet steken. En anders moet accepteren dat het niet zo is en dat ie gewoon aan de riem moet

Jeutje, dit zouden exact mijn woorden kunnen zijn :=

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:53

briitje schreef:
Ik denk ook dat het meer onze hobby is en manlief de hond wel gezellig vind. Maar that's it.

Hier idem dito!

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar, ik moet er wel bij zeggen dat mijn vriend daar vanaf het begin af aan, zelfs bij onze vorige hond al, heel duidelijk over is geweest.
Dus ik mag er niet over mopperen, is een bewuste keus geweest. IK wilde namelijk een hond :o

Sven (en daarvoor Sky) is echt, mijn hond, mijn verantwoordelijkheid, mijn "ding" om het zo maar te zeggen! Ik kan echt van hem genieten en met hem bezig zijn en lekker het bos in.
Als ik het vraag laat mijn vriend hem wel uit, maar dan idd ook echt voor de noodzaak, niet voor de leuk...

Maar nogmaals, zijn bij ons duidelijke afspraken over en dat is prima :j

Sven heeft afgelopen zaterdag "examen" gedaan voor de jonge honden cursus.
Wat hebben we gelachen... het is zo'n onbehouwen lompe puber op het moment :+
Hij doet het goed hoor, maar in z'n enthousiasme is het nog al wat... bijna 8 maanden en al 60 kilo...
Heerlijke stuiterbal is het maar reageert vooralsnog erg goed op mijn stem, hopen dat ie dat blijft doen en niet dat als we straks 20 kilo verder zijn hij wel zn eigen plan gaat trekken O:)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:01

Oh nee mijn man wilde wel een hond. Graag, en wandelt ook graag met hond en kind. En ook hij neemt Buffel mee hardlopen.
Maar hij is gewoon opgegroeid met een heel ander type Hond.
Bij hem thuis alleen maar herders gehad.
Tja dit is wel ff wat anders.
Op cursus noemde ze buffel de typische huishond.. hahaha
Geen fanatieke pleasende herder maar een lui, onzeker en eigenwijs bakbeest hahaha

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:10

Hahahaha goeie omschrijving!

Ik ben erg blij met de hondenschool waar ik nu zit, daar houden ze er namelijk erg goed rekening dat ik inderdaad een dog heb met een interesse span een doperwt := En geen hond die ik 5 x hetzelfde kunstje kan laten doen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 17:33

Ja dat is heel belangrijk. Mijn hondenschool hield daar ook rekening mee. Zat wel in een hele gemende groep maar voor iedere hond had hij wel een andere aanpak bedacht. Super fijn
Zou bij een volgende zo weer er heen gaan.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:01

Hier wilde we idd na beast ook beide een 2e erbij! Juist voor mijn vriend omdat hij zijn beste maatje kwijt was! Maaaaar hij heeft Nelson gisteren meegehad en vanavond ook! En toevallig dat Nelson straks toen ik thuis kwam mij normaal kwam begroeten in plaats van meteen lomp te willen spelen ;).

Ik vind dit ontzettend logisch want bij de loods kan ie z'n ei kwijt. Hopelijk heeft vriendlief dit ook zo door!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:35

Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig is mijn draakje niet verwend :P net druk bezig geweest met koffer inpakken en vriendlief had het druk met werk dus dan bij hoge uitzondering Charlie even mee naar boven. Oh en dat vind hij zo leuk. Sneaky de slaapkamer op gaan en onder de dekens kruipen :)
Woensdag met vakantie... Ga ik die kruimel toch wel weer verschrikkelijk missen :(

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:09

Heerlijk op vakantie!!! Maar de hond missen is bij mij ook altijd wel een dingetje :o
Waar gaat de reis heen?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:11

Donna89 schreef:
Ja dat is heel belangrijk. Mijn hondenschool hield daar ook rekening mee. Zat wel in een hele gemende groep maar voor iedere hond had hij wel een andere aanpak bedacht. Super fijn
Zou bij een volgende zo weer er heen gaan.

Heb met onze vorige dog een cursus halverwege niet eens af gemaakt omdat de instructrice zich totaal niet kon aanpassen en van alle honden hetzelfde verwachtte...
en op het moment dat ze hem een beloning in z'n bek propte waar ik het niet mee eens was ben ik zo weg gelopen....

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:16

Ik vind al erg als is buffel 1 nacht uit logeren breng. Hahaah

Buffel pakt buitenshuis geen beloning aan dus dat probleem heb ik niet.
pas in les 9 kon ik hem enthousiast maken met de geur van runderlong. Maar op eten deed hij het niet.

Kwam wel goed uit want na 10 lessen moesten we examen doen haha toen deed ie alles

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:40

Ja, ik ken dat... ben ook geen fan van zonder hond zijn.

Sky pakte gelukkig ook geen beloning van een ander aan, dus die spuugde het ook zo weer uit O:)

Sven z'n examen was echt hilarisch! ineen was hij gefixeert op een lantaarnpaal, en ieder x dat ik daar langs moest lopen sprong hij een meter de lucht in :')