[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marisje76

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:17

kozbi je bak word echt mooi!!

die vlindervisjes hmmm nee ook niet mijn smaak.
mijn bak is aardig stabiel lnu, kom er alleen iedere keer niet toe om goede foto's te maken

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:17

:o wat bedoel je met flair foto?

Het lijkt een piranha achtige :=

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:18

Even spiegel voor houden zet hij ze vinnen uit :) dan kan je zien of die 180 graden haalt

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:19

Lijkt wel een zalmachtige.. Soort regenboog vis? Of diamant tetra heb je ook in die vormen..

Dankjeee marisjee!
Laatst bijgewerkt door DiscoDipp op 28-12-15 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:20

lijkt wel fantoomzalm of zwarte tetra kwa vorm dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:28

Ik gok ook een rode Minor

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:34

nouja een piranha kan ook spannend zijn in een gezelschapsbak :+ :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:38

linnnh schreef:
Inteelt wordt je niet blij van.. spreek uit ervaring.. vooral slechte en kromme guppen gehad.

Kan het mij voorstellen.. maar wat doe je eraan (buiten scheiden) :=
Merk tot op heden trouwens nog niks, visjes zien er goed uit en doen het goed, qua jongen valt het ook reuze mee, maar er zal toch een moment komen lijkt mij... En ik zou echt niet weten waar ze kwijt te raken, is echt een ramp hier :n

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:52

Ik gok qua uiterlijk en karakterkenmerken dan toch op een diamant tetra. Had gehoopt op een mooi koppeltje colisa''s! Jammerrr!

Ik heb de vrouwen eruit gehaald, en over gezet op m'n vijver waar ze het inmiddels prima doen! Alle kromme heb ik dood gemaakt.. tandjes op elkaar en koppies knijpen.. heel rot maar wel zo eerlijk. :)

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:04

Daar ben ik weer ;)
Ik heb me ergens vorige week gemeld dat ik ook mijn aquarium weer ging opknappen. Nadat ik het hele topic heb rondgeneusd zijn we gisteren eindelijk aan de slag gegaan... Mijn vriend wilde er heel graag stenen in en ik wilde er toch heel graag ook wat planten in dus het is een combinatie geworden. Er komen waarschijnlijk wel nog wat planten bij maar voor nu laten we hem even zo.

We hebben de pomp verplaatst van rechts naar links aangezien je vanuit de eetkamer rechts op het aquarium kijkt, dat is dan niet zo mooi als je tegen de pomp op kijkt.

Het vissenbestand weten we nog niet precies. Ik vind de kakatoe cichlide heel erg leuk:

En ik vind de corydoras Panda ook wel erg leuk, zou dat kunnen met dat grind wat we nu hebben?

Het aquarium zag er zo uit:
Afbeelding
Op het moment zo, toch wel een verbetering vind ik zelf:
Afbeelding

Mijn huidige bestandje (1 hockeystick, 7 cherrybarbelen?? en 2 algeneters) zitten op het moment even in een klein bakje aangezien de grote helemaal opnieuw moet indraaien. Ik denk dat ik de cherrybarbelen ga uitbreiden naar een grotere school, maar ik moet even uitzoeken of dat samen kan met de kaketoe.
Hier zitten ze op het moment even in:
Afbeelding

Ik laat de grote in ieder geval nu minimaal 2 weken indraaien en dan laat ik het water even testen en dan zien we wel verder. Ik zal niet veel reageren maar ik lees wel alles wat iedereen post ;)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:16

Helaas, al mijn vissen zijn dood, op 1 na. Helemaal in het begin hebben we algenetertjes gekocht, welke het is weet ik niet. Zijn 4 vriendjes gingen vrij snel dood, maar die ene bleef alleen over. Heb geen vriendjes voor hem kunnen vinden, dus hij bleef alleen. Dit is nu de enige die nog leeft, heel apart. Hij lijkt ook helemaal geen stippen te hebben. Maar we gaan maar door met behandelen. Na hoeveel tijd zouden we weer nieuwe vissen kunnen halen, direct na de kuur? Of voor de zeker heid de kuur iets langer doen?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:26

corydoras zou ik er niet in doen, die horen op zand wegens hun erg gevoelige snorretjes waar ze mee in t zand wroeten naar eten. Anders kunnen die beschadigen...

Als je voor de dwerg chiclide gaat houd dan wel rekening mee dat er niet alles bij kan :) ze zijn leuk maar ze zijn ook fel als ze een eigen plekje gevonden hebben of broedtijd is.

Ik zou minimaal 2 weken wachten tot je nieuwe vissen gaat halen, stip is heel besmettelijk en gaat overal in zitten. Even na je kuur je pomp met actief kool vullen om al de medicatie eruit te filteren.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:40

Ik zou geen kakatoe's houden met corydora's in deze bak. Cory's razen zo door het territorium van je kakatoe's heen, wat een hoop stres oplevert voor ze.

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:51

Heb zelf ook nog even een vraagje. Wil graag een nieuwe bak, wss de rio 240. Nu ben ik aan het twijfelen over de techniek, met name de bemesting. Wel of geen CO2 systeem?
Zijn er bokkers die hun keuze kunnen toelichten, ook het kostenplaatje vind ik interessant.
Twijfel ook over de filtertechniek. Biologisch of een buitenfilter.
Mijn grootste hekelpunten bij de biologische filter is het geluid, de ruimte die in beslag genomen wordt en de vocht in de kast. Ziet er dus naar uit dat het toch een buitenfilter wordt :+

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:54

Ik heb nooit co2 gebruikt, ook niet in mijn rio 240. Mijn planten gingen goed met vloeibare bemesting, ook degene die het uit de wortels halen (voordeel van zand het trekt er ook in). Ik vond het te weinig voordelen hebben tegenover mijn planten, en teveel nadelen kwa prijs en nog meer gedoe om/in je bak.

Biologische filter heb ik ook gehad, geen geluid hoor ! Heb er 2 in mijn 2 meter gehad, ging super. Heb nu een externe, en ook geen herrie, ligt wel aan welke je neemt. De ruimte viel met beide mee, de externe neemt meer ruimte in in je kast, de interne in je bak maar is minimum als je goeie pomp hebt ! Afbeelding
Afbeelding

het verschil valt dus erg mee

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:22

Dankjewel voor je reactie Mioux. Heb zelf geen ervaring met de bioloog, dat geluid en ruimte is wat ik op internet vond. Je bent dus uiteindelijk weer overgestapt naar een buitenfilter. Dat lijkt mij ook het makkelijkste.
Ik dacht juist dat het toevoegen van vloeibare bemesting duurder zou zijn 8)7

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:24

Nee hoor, co2 heb je vaak duurder als bemesting vloeibaar. Heb jaren al easy life (donker spul is na uurtje opgelosti n je bak) en werkt perfect ! De bio filter hoorde ik totaal niet ! En had er 2 op krachtige stroming staan ivm 720 liter die ze moesten filteren. Bak was ook altijd keurig helder !

Edit ben alleen overgestapt omdat dit een super aanbieding was (75 euro externe filter nieuw 2000 liter per uur). Anders had ik bij de interne gebleven :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:03

Daarnaast, als je standaard lampen gebruikt en CO2, is de lichtintensiteit niet hoog genoeg voor de planten om de CO2 op te nemen, wat algen in de hand werkt. Ook hebben de planten veel meer voedingsstoffen nodig omdat ze sneller groeien door CO2. Dus als je met CO2 begint komt het licht en de voedingsstoffen er sowieso bij :) Bij vloeibare plantenvoeding heb je geen helderder licht nodig, maar voldoet een normale lamp ook ^^

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:10

Dankjewel Spruit, daar was ik inderdaad ook al achter.
Ik wil er een mooie volle plantenbak van maken, maar van mij hoeven de planten niet hard te groeien. Zolang de kleur maar goed blijft en de planten uiteindelijk mooi vol worden :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:18

soms... lig ik dubbel ! Verkoopt iemand op de hoek in deze regio die FB haar aquarium, aqua 40je. Ze zegt heb er 100 voor betaald kaal, ja hoor... hahah onzin. Ze denkt dat ze er nog wel 70 voor krijgt ofzo, en zit heel sneu maanvis en allerlei vissen in :( zo slecht. Kan ik echt boos om worden zoiets.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:28

Mioux schreef:
Ik zou minimaal 2 weken wachten tot je nieuwe vissen gaat halen, stip is heel besmettelijk en gaat overal in zitten. Even na je kuur je pomp met actief kool vullen om al de medicatie eruit te filteren.

Manlief heeft de medicatie gehaald, de kerel in de dierenwinkel vertelde dat het niet nodig is om daarna met actief kool te filteren. Hij zei dat we na een week de helft van het water moeten verversen en dat na een week weer moeten doen.

Ik weet het ook allemaal niet hoor. Baal als een stekker. Arme visjes Y;(

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:30

je moet doen wat je gevoel zegt :) ik filter zelf altijd met actieve kool na medicatie om alles eruit te filteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:32

Mioux, dat gevoel ken ik! Op Marktplaats hebben ze er ook een handje van.. en dan de nieuwprijs erbij zetten, alsof dat de bak minder 2e-hands maakt :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:32

Ja na 1 uur is hij al helft waard vaak :P hoe vrij nieuw ook, tweedehands is tweedehands. Maar dat vergeet men :) Ze zegt net heb een bod van 45, nou verkopen dan want das al zeer zeldzaam voor zo klein rot bakje :P voor 20 euro heb je al 60 cm tweedehands hahaha geloof er dus niks van

edit op marktplaats heb ze bod van 10 euro hahahahah zie hem net voorbij komen

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:24

Ik heb op marktplaats mijn rio 240 gekocht voor maar 125 euro.. Dan krijg je voor zon kleine idd ook echt niet veel.

Ik heb besloten om mijn kleine bak te veranderen. Ga mopani hout tegen de achterzijde plakken met mos en anubias ertussen en een mooie zand bodem voor de corys. Vind het grind toch te grof.