Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:03

Kleine puppy's worden groot !! Mijn grote vriendje !

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:35

Wat een knapperd zeg!

Hoe doen jullie honden het nu met de warmte?

Hier inmiddels ook een pup in huis. Geen BC, al denkt men momenteel wel vaak dat het er eentje is _O- Hoe vaak ik niet de vraag gekregen heb of het een BC is of of er BC in zit _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lara gaat momenteel ook super. Langzaamaan begint ze wat meer te ontspannen bij mensen. Het is nog steeds niet super, maar ze vind het dan ook reuze spannend allemaal. Veel liefde en geduld, veeeeeel geduld, is het sleutelwoord bij haar :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 18:50

Even gek als altijd, haha. Nee hoor, ze liggen lekker op de koele stenen binnen.

Dat het geen BC is dat zie ik wel, maar wát is het wel? :D Daar ben ik dan weer nieuwsgierig naar!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 19:03

Lekker relaxed dus :D Lara neemt het er ook van met de koele stenen :j 's Morgens naar het bos toe voor een uur of 8...want daarna is het echt al warm aan het worden. Was er laatst om 9, wilde toen al liever in de schaduwen lopen.
Scheelt dat ik voor de pup mijn wekker om kwart over 6 heb staan, hij heeft nog maar zo'n klein blaasje :(:) Hij redt het trouwens al wel braaf een volle nacht. Dus ik bent trots op hem :j Maargoed, daardoor ben ik wel mooi op tijd voor een rondje bos :P
Het is een Cardigan Welsh Corgi :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:26

Leuk ras, ziet er uit als een heel leuk hondje :)

Ik ben net ontploft in de 'speeltuin' hier zo. Ik woon in een buurt waar een hoop buitenlanders wonen. En ik had een super fijn loopje met Bo gehad, super braaf, en ik loop richting de speeltuin en hoor in eens een geschreeuw zie van alles 'wegrennen' en omhoog klimmen in een speeltoestel. Dus Bo wordt enthousiast, begint in de riem te hangen en weet eigenlijk niet zo goed wat ie met zichzelf aan moet. Lees: Bo is een vrolijk enthousiaste hond maar doet een vlieg nog niet eens kwaad.
Dus uit frustratie ga ik stil staan in de speeltuin en probeer boven het geschreeuw uit te komen met de vraag wat ze nu in vredesnaam aan het doen waren. 'Ja wij zijn bang voor honden', staan daar zo'n vijftien dames boven in een speeltoestel en sommige nog half te schreeuwen. 'Maar waarom ga je dan zo achterlijk schreeuwen', is het eerste wat ik vraag, weer als antwoord krijg ik,' wij zijn bang voor honden'.
Dus toen heb ik (zo netjes mogelijk) uitgelegd dat door dat achterlijke geschreeuw een hond alleen maar meer opgefokt raakt, en door weg te rennen een hond het als een spelletje gaat zien. Dat alles wat zij nu juist deden; er alleen maar voor zorgt dat het ERGER wordt.
Maar ik drong niet door ..... Zelfs toen een jochie die bij de groep hoorde die gewoon op de grond bleef staan zei, 'Joh doe niet zo dom, hij zit toch aan de lijn!', werd er geen gehoor aan gegeven.
Uiteindelijk uit irritatie maar gevraagd of ze blond was, maar daar kon ze niet om lachen :')

Toen ben ik door gelopen en een buurvrouw had haar husky en stefford aan een lange looplijn in de tuin (zonder hek) zitten en die sprongen op toen ik met Bo aan kwam lopen (ook gelijk dikke paniek want die honden zijn niet zo gemakkelijk in de toom te houden) en toen verder naar mijn huis gelopen, dat is 3 huizen verder dan de speeltuin. En langzaam kwamen de hangjongeren uit het speeltoestel, nog half gillend.

Man man man ... achterlijk gedoe :')
Moet er niet aan denken dat door zulke mensen mijn hond perongeluk een fout maakt uit angst en ik hem (of haar, mijn andere teefje) straks kwijt ben door die idioten.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:51

klinkt als wat mijn husky doet, loopt braaf aan de lijn hoor. Echter hebben wij hier een ''Gang'' die zo bang voor honden is :+ die zo hard rent als wij er aan komen lopen. Karma en chansy trouwens zien dat als een spelletje en willen ze achterna zitten! Grappige is dat ze er ook vandoor gaan als ik zonder honden aan kom lopen :Y) (ook buitenlanders trouwens)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:57

Nou ze riepen eerst, 'Er komen twee honden aan!', ik was al op zoek naar de 2e hond .. maar goed, dat ter zijde. Het is gewoon vervelend :P

Maar ze schreeuwen ook zonder honden te zien hoor ... godzijdank is het nu enigszins stil.

Even iets anders. Ik wil graag een keer met Bodhi naar een keuring. Lijkt me gewoon een hele leuke ervaring. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben en deze willen delen? En ook hoe wat en waar :)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 05:11

Ik wilde ook graag naar een keuring met Bodhi. Maar werdt mij sterk afgeraden vanwege haar kleur. Ze zou zeer waarschijnlijk ergens onderaan belanden omdat ze niet zwart wit is.
Wel kun je meeedoen met, pfff hoe heet het ookalweer? Functioneel exterieur? Geloof ik. Daar kijken ze naar de hond ipv naar het perfecte plaatje.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:46

Maar de papa van Bo heeft ook zeer nette resultaten gehaald hier in NL?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 10:43

Oh nou wie weet! Misschien is het nu wat minder 'zwart wit' (letterlijk en figuurlijk :p)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:10

Seni schreef:
Ik wilde ook graag naar een keuring met Bodhi. Maar werdt mij sterk afgeraden vanwege haar kleur. Ze zou zeer waarschijnlijk ergens onderaan belanden omdat ze niet zwart wit is.
Wel kun je meeedoen met, pfff hoe heet het ookalweer? Functioneel exterieur? Geloof ik. Daar kijken ze naar de hond ipv naar het perfecte plaatje.

Ik vind het behoorlijk onzinnig dat de kleur iets ,ou zeggen over de kwaliteit van je hond. Goede reden geen deel te nemen aan zo'n vertoning.
Nóg absurder vind ik dat je in Nederland een papiertje nodig hebt om aan schapendrijven trials mee te mogen doen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:50

Het is ook absurt. Bij de paardenkeuringen was het helaas ook zo. Stermerrie overgenomen van iemand en wij lagen niet lekker bij de keurmeesters. En opeens was deze stermerrie laatste..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:33

Bizar wereldje dus... maar lijkt me gewoon eens leuk!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 05:50

Kleur maakt niets uit op de show. Alleen zijn de zwart witte vaak beter omdat daar er meer van zijn.
Ringtraining is wel een must.
Zou niet naar een grote show meteen gaan zoals de winner in Amsterdam.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 08:40

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:34

Zou graag mee doen, maar het is best ver en ik heb net mijn eigen fotomeeting moeten afzeggen wegens omstandigheden :) Dus helaas ...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:05

kohtje schreef:
Kleur maakt niets uit op de show. Alleen zijn de zwart witte vaak beter omdat daar er meer van zijn.

Om te beoordelen of een bordercollie een goede bordercollie is, is maar één soort trainig een "must".
Hint; het is geen ringtraining.....

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 13:59

Kuggur schreef:
kohtje schreef:

Om te beoordelen of een bordercollie een goede bordercollie is, is maar één soort trainig een "must".

Daar denken ze bij shows heel anders over :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:01

En toch wil ik het graag een keer meemaken voor de ervaring :') Maar ik vraag me nog steeds af hoe en waar ik dan kan inschrijven. Vanaf welke leeftijd enz.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:06

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:51

Super, dankjewel!!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:32

Machie schreef:
Kuggur schreef:

Daar denken ze bij shows heel anders over :+

Dat komt omdat ze geen verstand hebben van bordercollies.
Het zijn natuurlijk wél experts op barbiecollie gebied....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:42

Kugger hou eens op met dat neerhalen wat een ander doet met zijn border. Jij bent niets beter dan een ander omdat je werkt met jouw honden.
Ik heb geen barbie borders omdat ik geen schapen drijf.
Iedereen doet wat anders met zijn honden. Laat mensen in hun waarde.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:51

kohtje schreef:
Kugger hou eens op met dat neerhalen wat een ander doet met zijn border. Jij bent niets beter dan een ander omdat je werkt met jouw honden.
Ik heb geen barbie borders omdat ik geen schapen drijf.
Iedereen doet wat anders met zijn honden. Laat mensen in hun waarde.

Helemaal mee eens!
Ik doe ook niet aan schapeb drijven maar ik durf te wedden dat mijn hond een fijn, bewegelijk (? :P) leven heeft en niks te kort komt.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:09

Precies. Die van mij is lekker de hele dag buiten met de andere honden, we wandelen wel vaak (en dan meestal los) en elke week gaat ze mee naar behendigheid.

Nee ze rent geen 2 uren naast mij naast de fiets, maar heft ze ook niet nodig. Vrolijke hond, wel oplettend maar ze kan ook heeeeerlijk slapen in huis/buiten.

Ik ben ook meer van mening als je elke dag 1u met ze fietst, dat ze de conditie opbouwen en later juist 1,5u nodig hebben etc.

als wij veel tijd hebben, lopen we veel met ze. Als we wat minder tijd hebben dan krijgen ze een kortere wandeling