gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xniieeenke

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:59

Mijn konijn doet ook niks met haar nachthok ding hoor! ZE heeft nu 2 sloffen er in en om de paar weken wisselen ze, en gaat de ene daar in als opslag. Ze gebruikt het alleen als opslag en we doen we dus nooit spullen in want ze graaft zelf altijd wel hoor en zaagsel mee.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:03

Hoe groot moet een hok zijn voor 2 konijnen die er enkel snachts in zouden moeten verblijven?
Ik heb nu 1 hok van 50x50x100 voor mijn konijn, waar hij snachts in gaat (overdag mag hij een hele dag rondlopen in onze living). Het is een franse hangoor.
Zou er nog een tweede konijn bij passen voor ongeveer 8 uur per nacht (als ze goed overeenkomen natuurlijk), of zou een tweede hok / groter hok toch beter zijn?

Voor degenen die het zich nog herinneren, ik had eventjes geleden een vraag geplaatst omdat mijn konijn geen hooi meer at, dit is dus volledig goedgekomen. (Ik gaf hem teveel korreltjes :+ )

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:15

Bedoel je echt 50 × 50 x 100 l x b x h?
Ik denk eerder 100 x 50 x 50?
Maar alsnog lijkt me dat véél te klein voor zo'n groot ras, laat staan 2!

Mijn dwergjes hebben nog een groter hok. En konijnen zijn ook 's nachts actief.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:37

'S nachts zijn ze het actiefst, dus zo groot mogelijk. Kan je er geen rennetje omheen zetten?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:41

Welja feitelijk zouden ze/hij snachts ook in de woonkamer kunnen blijven rondlopen (met zijn hok open ter beschikking natuurlijk), het is gewoon dat we het een beetje 'onveilig' vinden dat hij rondloopt wanneer wij aan het slapen zijn. (katten kunnen binnen en buiten lopen, ... we zien gewoon niet wat er gebeurt), maar dat is natuurlijk maar onze gedachte.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:17

Dat is voor een klein konijn al veel te krap, laat staan voor een grote, of twee konijnen. Zou er inderdaad een rennetje omheen zetten en ze 24/7 de ruimte geven. Toch wel zo'n 4-6m2

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:12

Damned schreef:
Hoe groot moet een hok zijn voor 2 konijnen die er enkel snachts in zouden moeten verblijven?
Ik heb nu 1 hok van 50x50x100 voor mijn konijn, waar hij snachts in gaat (overdag mag hij een hele dag rondlopen in onze living). Het is een franse hangoor.
Zou er nog een tweede konijn bij passen voor ongeveer 8 uur per nacht (als ze goed overeenkomen natuurlijk), of zou een tweede hok / groter hok toch beter zijn?

Voor degenen die het zich nog herinneren, ik had eventjes geleden een vraag geplaatst omdat mijn konijn geen hooi meer at, dit is dus volledig goedgekomen. (Ik gaf hem teveel korreltjes :+ )

Mijn franse hangoor heeft een hok van 1.40x1.20m en daar aan vast een ren van 4x3m, waar ze altijd in kunnen.

Het punt is dat ze tegen de avond en nacht juist actief worden. Om eerlijk te zijn zou ik mijn 2 konijnen niet eens opsluiten in hun hok van 1.40x1.20m, dat vind ik nog te klein.
Ik zou echt een goede ren eromheen zetten.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:27

Het gaat ook niet alleen om de activiteit. Zelfs de meest stabiele koppels krijgen onenigheid/ruzie in zo'n klein verblijf.

Hoe staat 't bij jou Delphi?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:30

Mijn oudje is vandaag mee naar de opvang geweest en heeft een mooi vriendinnetje uitgezocht <3

Afbeelding

Als trio ging het niet goed dus toch besloten er nog ene bij te halen :D

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:43

_Tarzan schreef:
Mijn oudje is vandaag mee naar de opvang geweest en heeft een mooi vriendinnetje uitgezocht <3

[ [url=m/zNhSQ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als trio ging het niet goed dus toch besloten er nog ene bij te halen :D

Ach wat lief <3

Hoe oud zijn ze?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:44

M'n oudje is 8, het meisje is 1,5 :)
Ze is heel onzeker maar oh zo lief! <3

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:45

_Tarzan schreef:
M'n oudje is 8, het meisje is 1,5 :)
Ze is heel onzeker maar oh zo lief! <3

Haha leuk :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:08

Dankje, ze zijn ook heel leuk samen haha :D
Nu zitten ze allebei bij te komen thuis van de koppeling (bij elkaar hoor ;))

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:22

Afbeelding
Nog een leuke foto van die 2 <3

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:32

Leuk stel!
Wat ik me trouwens afvraag, je oudje was chemisch gecastreerd toch? Ben je niet bang dat ie alsnog vruchtbaar iets? Iets waar mijn dierenarts me op wees toen ik ernaar informeerde, vandaar :) het schijnt niet goed te werken bij konijnen oid

Danique_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:07

_Tarzan schreef:
[ [url=m/TO4Spm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog een leuke foto van die 2 <3

Wat een schattig stel. :+:

--
Hier gaat het gewoon goed gelukkig. :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:20

Eoweyn_x schreef:
Hoe staat 't bij jou Delphi?

Een beetje frustrerend helaas .... De voedster is compleet hersteld, alleen bij de ram zitten er nog wat korstjes e.d. op het pootje. Maar het gaat al hele stukken beter.

In principe heb ik een leuke ram gevonden voor mijn voedster en een baasje voor de ram. Alleen loopt het contact niet helemaal super. Er gaan soms 4 dagen overheen voor ik reactie krijg. En het komt maar niet tot een daadwerkelijke afspraak.
Gisterenochtend kreeg ik bericht van de konijnenopvang dat de vrouw die interesse had in mijn ram, de ram dit weekend best zelf op wilde komen halen. Iets waar ik een beetje van stond te kijken eerlijk gezegd. Maar op mijn reactie tot op heden nog steeds geen reactie.

Ook is het een uur rijden en heeft ze slechts 2 rammen zitten. Weinig keuze dus mocht het met de ram naar keuze (vlaamse reus) niet lukken.
Wellicht dat ik van de week toch naar een opvang ga hier in de buurt. Balen aan de ene kant, want ik wil het liefst een groter konijn erbij. Maar anders vrees ik dat we over een week nog niet zijn opgeschoten.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 07:20

Thnx eoweyn, ze vinden elkaar ook heel leuk, heb gisteren 3 uur bij de opvang gezeten omdat de voedster heel onzeker is duurde het iets langer voordat ze hem leuk vond maar nu zitten ze ook al gezellig samen te eten, geen enkele ruzie geweest onderling dus ze doen het goed :D

Dat is mij niet bekend, wel moet ik zijn balletjes in de gaten houden! Maar hij krijgt als hij wil niet eens de kans om te rijden, ze is vele malen sneller als hem :')

Wel wordt/worden de voedsters in het voorjaar gesteriliseerd, dan is die kans er ook niet meer :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:39

Dat is inderdaad vreemd Delphi. Geen andere opvangen die meer rammen hebben?

Balletjes in de gaten houden? Wat dan? :P
Ik zag ze toevallig bij de opvangfacebook voorbij komen. Ik dacht hey, ik ken die twee ergens van! Haha

Dát is een gek konijn, denkt Lolo...

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:49

Ja, de balletjes zijn ehm hoe kan ik dat uitleggen "verschrompeld" :') Dus zodra die weer zouden "bijgroeien" dan is hij weer vruchtbaar .. dus balletjes in de gaten houden :P

Welke nijntjes kwam je tegen op de FB?

Heerlijk dat je konijnen hoorde hele tuin kunnen lopen! Dat is bij ons helaas niet mogelijk..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:20

Oh zo! Bijzonder hoor. Ik zou het echt niet aandurven.

De jouwe :P

Zo af en toe gooi ik ze los. Heerlijk, lekker uit hun plaat gaan en grasjes eten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:29

Oh haha grappig! :D

Hier doe je het toch allemaal voor, niet? <3
Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:53

Eoweyn_x schreef:
Dat is inderdaad vreemd Delphi. Geen andere opvangen die meer rammen hebben?

Daar heb ik verder niet meer naar gekeken, omdat ik min of meer al afgesproken heb die kant op te gaan voor die vlaamse reus ram en omdat hun al een geïnteresseerde hebben voor mijn ram.
Ik vind het alleen vreemd dat zij het geen probleem vinden dat die mensen zelf de ram halen. Dat zou betekenen dat zij die ram niet eens ziet en dus ook niet onder contract weg gaat zeg maar.

Ik ga nu dus toch maar verder kijken naar een andere opvang.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:16

Ook ik meld me hier weer!.
Wij hebben ovb een huis gekocht met een enorme tuin!
Nu wil ik graag een plekje maken daar voor woezel en pip maar hoe en wat ben ik echt totaal inspiratie loos...
Even voor de beeldvorming tuin is 13.5 meter breed en 30 meter lang..
En het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze de complete tuin krijgen haha misschien hebben jullie ideeën?

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 16:24

Tijdje geleden dat ik hier gereageerd heb, maar ik wil even melden dat het koppelen van mijn ram en voedster uit de opvang toch niet goed gegaan is. Mijn ram werd zo beschermend naar ons toe en toen ze elkaar in de haren vlogen was ik er klaar mee. Weer terug naar de opvang gegaan en met een nieuwe voedster thuis gekomen, dat gaat nu al ongeveer 2 maanden goed.. Heb het idee dat we nu een perfect match hebben gelukkig :D Ram ook weer super lief naar ons toe, dus er zat gewoon wat dwars.

Mijn Ram Frum deed ook niks in zijn nachthok, maar mijn voedster Dotje wel! Merk wel nu het kouder is de tegels erg koud zijn. In het benedenhok heb ik nu stro gelegd en dat vinden ze erg fijn.

Haha! Lolo denkt wat doet dat in mijn tuin :+

_Tarzan: Zo te zien gaat alles goed? Ziet er uit als een lief koppeltje. Zeker als ze samen uit een bakje eten geeft dat echt een teken dat ze elkaar lief vinden.

Zijn jullie konijnen ook erg fanatiek als ze eten krijgen? Ze kunnen bij mij erg opdringerig zijn..