Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:08

Effie elke 2 weken 2 a 3 dagen..

Slangen als huisdieren is imo net zo fout als alle andere dieren dan..

Maar ik ben stiekem best hypocriet hoor, de kameleon sprinkhanen voeren vanaf een pincet doe ik zonder problemen :=

Tazzey

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:11

Het levend voeren vind ik walgelijk! Ik kan daar echt vreselijk boos om worden. :r

Hoe is het het kortademige kereltje? Ik ben slecht met namen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:12

Sperziemone schreef:
Over ruzie gesproken :') Volgens mij is mijn zeugje ongesteld. Sinds het vuurwerk is ze vréselijk chagrijnig en bromt ze zelf naar mijn castraat. Hij rent dan op zijn beurt weer heel snel rondjes door het hok. Is zij bronstig? Dat is toch maar één dag per maand?

melody7 schreef:
Ja dat is waar :')

Maar ik vind levend voeren in een kooi wel echt not-done, dan hebben ze sowieso geen kans... Dus eerst de voedseldieren snel en pijnloos doodmaken zou ik zelf beter vinden..

Love_western, ohh ik wist niet dat ze dat ook zo op kregen! Dat wurgen weet ik wel maar je weet nooit of het meteen goed gaat, laatst zag ik er eentje die er toch nog levend uit kwam, zwaar beschadigd :(

Helemaal mee eens! Vreselijk vind ik dat. Laat slangen dan gewoon lekker in het wild. Snap echt niet dat die als huisdieren gehouden moeten worden. Je kan er niks mee en moet ze levende dieren voeren wat vreselijk oneerlijk is. En ja, ook voor insecten! Ik vind het niet alleen zielig voor de dieren waar ik 'iets mee heb', maar voor élk dier moet het een eerlijke strijd zijn.

Net als die %$^$^@ reservaten in Zuid-Afrika waar wilde dieren (leeuwen, herten, neushoorns, neushoorns etc) speciaal worden gefokt om veilig van een afstandje afgeschoten door toeristen. En dan "trots" ermee op de foto, alsof je iets speciaals hebt verricht. Niks meer dan slappe lafaards zijn het. Dat vind ik echt zo ontzettend ziek :\

Oke ik dwaal af :+

Maar in de natuur eten slangen sowieso levend voer. In gevangenschap krijgen de meeste slangen gewoon diepvries voer.

En ik vind het geweldig om naar een slang te kijken. Hoe ze zich voortbewegen. Zelfs hoe ze hun prooi naar binnen werken. Ik zie hun voer gewoon als voer. En niet als een dier. En het is een zeer apart gevoel als je ze vasthoudt en hun spieren voelt bewegen. Ik vind het gewoon hele bijzonder dieren.

Maar alle dieren in gevangenschap leven in een beperkte ruimte. Vind je dat dan ook zielig? Als ik kijk hoeveel km's een hamster kan afleggen op een nacht. En die beestjes worden in een hokjes gestopt van gemiddeld 50 bij 30 cm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:13

melody7 schreef:
Effie elke 2 weken 2 a 3 dagen..

Slangen als huisdieren is imo net zo fout als alle andere dieren dan..

Maar ik ben stiekem best hypocriet hoor, de kameleon sprinkhanen voeren vanaf een pincet doe ik zonder problemen :=

Kunnen caafs ongesteld worden :+

Komt omdat insecten minder schattig uitzien :') Wil zelfs nog steeds graag luipaardgekko's. Maar wil die vieze insecten niet in huis _O- En een slang hoeft maar om de 2 week voer. Dus ga straks toch weer voor een slang. Veel makkelijker :+

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:15

Bronstig :+

Mijn stinkerds piesen dan ook alles vol :')

Ja die zijn ook leuk!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:17

Daarom lopen mijn beestjes ook zo vaak mogelijk los. Ik vind het levend voeren gewoon not done. Ik ben niet helemaal objectief want ik ben gewoon zo gek op m'n diertjes dat ik me moeilijk voor kan stellen dat een normaal, gezond mens dat kan doen. Ik voel me al dagen schuldig als ik ze moet behandelen voor kwaaltjes, wetende dat ik ze pijn doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 01:38

melody7 schreef:
Bronstig :+

Mijn stinkerds piesen dan ook alles vol :')

Ja die zijn ook leuk!

Haha dan weet ik dat ook. Had dat nog niet gelezen in mijn zoektocht naar informatie.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 03:13

love_western schreef:
Maar in de natuur eten slangen sowieso levend voer. In gevangenschap krijgen de meeste slangen gewoon diepvries voer.

En ik vind het geweldig om naar een slang te kijken. Hoe ze zich voortbewegen. Zelfs hoe ze hun prooi naar binnen werken. Ik zie hun voer gewoon als voer. En niet als een dier. En het is een zeer apart gevoel als je ze vasthoudt en hun spieren voelt bewegen. Ik vind het gewoon hele bijzonder dieren.

Maar alle dieren in gevangenschap leven in een beperkte ruimte. Vind je dat dan ook zielig? Als ik kijk hoeveel km's een hamster kan afleggen op een nacht. En die beestjes worden in een hokjes gestopt van gemiddeld 50 bij 30 cm.

In de natuur is zoals je zei al: de natuur. In gevangenschap is niet de natuur en dus geen eerlijke strijd voor het "voer" (wat ook gewoon dieren zijn en net zoveel recht op leven hebben als jouw geliefde slang). Daar ben ik tegen. Dieren in een beperkte ruimte is een totaal andere discussie.

Ik vind bijv een leeuw ook een heel bijzonder mooi dier, maar die wil ik vrij in de natuur zien bewegen en niet per se hoeven aanraken. Mensen willen altijd alles zelf "hebben" ipv het in hun vrije natuur zien :n Dat vind ik jammer.

Om doorvragen waarom ik dan cavia's heb te voorkomen: ik ben tegen dieren in gevangenschap. Dus ook tegen mijn cavia's in kooien. Dus ook tegen het verkopen en fokken van nieuwe verse cavia's voor de verkoop zodat die gevangenschap in stand blijft. Maar zolang opvangen overvol zitten, vang ik die dieren met alle liefde op en geef ik die een zo fijn mogelijk leven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 11:00

Zeugjes worden berig toch ??

@sperziemone: dat fokken om af te schieten gebeurd hier in NL ook hoor 8-)

Ik heb het buitenspul nog maar even dicht gelaten, vies regentje en harde koude wind.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:23

Mijn broer heeft een tijd een slang gehad die hij muizen en ratten voerde, jak.. Maar goed, hij zei altijd dat slangen een cavia vinden stinken en niet zouden willen eten. Geen idee of het waar is, zou wel mooi zijn, al is het de natuur, voor mij hoeft het niet.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:07

Ja ik dacht ook berig hihi :P

Ik heb de 2 zusjes in mijn dames groep gedaan, en de 3 zwangere dames bij elkaar gezet, maar het wil nog niet zo boteren allemaal.
Een van de zusjes wordt "afgestoten" door de rest... Ik twijfel of ik het nog een dagje aan wil kijken, of dat ik weer wil her groeperen.. En dan twijfel ik ook nog of ik alle kleintjes bij elkaar wil doen, of dat ik de groep gemengd wil houden, incl de zwangere mutsen.... Dilemma's _O- Ik met mijn cavia's ook.. waar begon ik ook al weer aan! hahaha :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:22

Berig is het caviawoord voor bronstig ja :j Maar ik ben gewend om bronstig te zeggen anders snappen ze me thuis niet :+

Het is wat met dat koppelen :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:22

DubbelDun schreef:

Ik heb het buitenspul nog maar even dicht gelaten, vies regentje en harde koude wind.

Dat is pertinent niet waar! De jacht in Nederland is aan zeer strikte voorwaarden gebonden. De opleiding die je moet volgen voordat er een jachtakte afgegeven wordt is pittig. In Nederland worden geen dieren gefokt om door plezier jagers afgeschoten te worden.
Door mijn sport en mensen in mijn omgeving weet ik zeer veel van de jacht en alles eromheen af. En nee, ik jaag zelf niet en heb het ook nooit gedaan en zal het niet doen ook.

Hoe is het met Brammetje?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 13:24

Wat ze in Nederland wel gewoon doen is altijd voer neergooien op een plek zodat daar veel dieren zitten en dan vervolgens daar gaan jagen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 13:29

@tazzey: hoe verklaar je dan dat ik hier midden in de bossen 2 plekken weet die afgeschermd zijn met een flink hek, waar voerbakken/water staan. Of een duidelijk omgaasde ren. Weliswaar op dat moment beide leeg, maar duidelijk bedoeld om zwijnen en fazanten te fokken.

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 15:08

Tazzey schreef:
DubbelDun schreef:

Dat is pertinent niet waar! De jacht in Nederland is aan zeer strikte voorwaarden gebonden. De opleiding die je moet volgen voordat er een jachtakte afgegeven wordt is pittig. In Nederland worden geen dieren gefokt om door plezier jagers afgeschoten te worden.
Door mijn sport en mensen in mijn omgeving weet ik zeer veel van de jacht en alles eromheen af. En nee, ik jaag zelf niet en heb het ook nooit gedaan en zal het niet doen ook.

Hoe is het met Brammetje?

Met Brammetje gaat het goed! Zijn broer laat hem inmiddels lekker met rust. Hij ligt zowat de halve dag te maffen, maar dat vind ik niet erg. En Bokkie ook niet want die kan dan snel al het voer op eten :')
Edit; hij drinkt ook niet meer zo belachelijk veel, hij drinkt eigenlijk nu gewoon zoals hij altijd deed :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 16:01

Kijk dat is goed om te lezen :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 16:06

Fijn dat het beter met hem gaat!

Het drinken maak ik me niet zo'n zorgen over. Mijn beertjes hebben momenten dat ze niet naar de fles omkijken en er zijn dagen dat ze er desnoods twee per dag leeg drinken. Ik heb het wel een nagevraagd aan mijn dierenarts. Zij gaf aan dat ze doorgaans voldoende vocht uit hun groenvoer krijgen.

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:39

Nou Brammetje lijkt zowat weer de oude te zijn!
Hij sprong net zowat van m'n schoot af, gek beestje :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:42

Dat is goed nieuws! :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:46

Fijn te horen!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:49

Fijn dat het weer beter gaat! Hier vanmiddag een nestje geboren, heel leuk, het eerste nestje waarbij onze dochtertjes de geboorte mee mochten maken. 4 prachtige babietjes, 3 heren en 1 dame!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:50

Dat vraagt om foto's! :D

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 21:52

Morgen in het daglicht maak ik nieuwe foto's :P

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 22:00

Fijn dat Brammetje weer beter is! :D

Oooh MightyMike, nu zijn we benieuwd!