Slangen als huisdieren is imo net zo fout als alle andere dieren dan..
Maar ik ben stiekem best hypocriet hoor, de kameleon sprinkhanen voeren vanaf een pincet doe ik zonder problemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sperziemone schreef:Over ruzie gesprokenVolgens mij is mijn zeugje ongesteld. Sinds het vuurwerk is ze vréselijk chagrijnig en bromt ze zelf naar mijn castraat. Hij rent dan op zijn beurt weer heel snel rondjes door het hok. Is zij bronstig? Dat is toch maar één dag per maand?
melody7 schreef:Ja dat is waar![]()
Maar ik vind levend voeren in een kooi wel echt not-done, dan hebben ze sowieso geen kans... Dus eerst de voedseldieren snel en pijnloos doodmaken zou ik zelf beter vinden..
Love_western, ohh ik wist niet dat ze dat ook zo op kregen! Dat wurgen weet ik wel maar je weet nooit of het meteen goed gaat, laatst zag ik er eentje die er toch nog levend uit kwam, zwaar beschadigd
Helemaal mee eens! Vreselijk vind ik dat. Laat slangen dan gewoon lekker in het wild. Snap echt niet dat die als huisdieren gehouden moeten worden. Je kan er niks mee en moet ze levende dieren voeren wat vreselijk oneerlijk is. En ja, ook voor insecten! Ik vind het niet alleen zielig voor de dieren waar ik 'iets mee heb', maar voor élk dier moet het een eerlijke strijd zijn.
Net als die %$^$^@ reservaten in Zuid-Afrika waar wilde dieren (leeuwen, herten, neushoorns, neushoorns etc) speciaal worden gefokt om veilig van een afstandje afgeschoten door toeristen. En dan "trots" ermee op de foto, alsof je iets speciaals hebt verricht. Niks meer dan slappe lafaards zijn het. Dat vind ik echt zo ontzettend ziek![]()
Oke ik dwaal af
melody7 schreef:Effie elke 2 weken 2 a 3 dagen..
Slangen als huisdieren is imo net zo fout als alle andere dieren dan..
Maar ik ben stiekem best hypocriet hoor, de kameleon sprinkhanen voeren vanaf een pincet doe ik zonder problemen
love_western schreef:Maar in de natuur eten slangen sowieso levend voer. In gevangenschap krijgen de meeste slangen gewoon diepvries voer.
En ik vind het geweldig om naar een slang te kijken. Hoe ze zich voortbewegen. Zelfs hoe ze hun prooi naar binnen werken. Ik zie hun voer gewoon als voer. En niet als een dier. En het is een zeer apart gevoel als je ze vasthoudt en hun spieren voelt bewegen. Ik vind het gewoon hele bijzonder dieren.
Maar alle dieren in gevangenschap leven in een beperkte ruimte. Vind je dat dan ook zielig? Als ik kijk hoeveel km's een hamster kan afleggen op een nacht. En die beestjes worden in een hokjes gestopt van gemiddeld 50 bij 30 cm.
DubbelDun schreef:Zeugjes worden berig toch ??
@sperziemone: dat fokken om af te schieten gebeurd hier in NL ook hoor![]()
Ik heb het buitenspul nog maar even dicht gelaten, vies regentje en harde koude wind.
Tazzey schreef:DubbelDun schreef:Zeugjes worden berig toch ??
@sperziemone: dat fokken om af te schieten gebeurd hier in NL ook hoor![]()
Ik heb het buitenspul nog maar even dicht gelaten, vies regentje en harde koude wind.
Dat is pertinent niet waar! De jacht in Nederland is aan zeer strikte voorwaarden gebonden. De opleiding die je moet volgen voordat er een jachtakte afgegeven wordt is pittig. In Nederland worden geen dieren gefokt om door plezier jagers afgeschoten te worden.
Door mijn sport en mensen in mijn omgeving weet ik zeer veel van de jacht en alles eromheen af. En nee, ik jaag zelf niet en heb het ook nooit gedaan en zal het niet doen ook.
Hoe is het met Brammetje?