Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 12:09

Misschien idd wat Tilmar zegt, als hij nog jong Is met een goede kans op genezing dan misschien wel, anders niet.

Op fb staat ook zo'n geval die Sphynx kan niet zelf eten en amper lopen. Andere katten spelen niet met hem, daar vraag ik me wel af voor wie dat nu wordt gedaan...

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:16

Die zag ik ook voorbij komen. Ook zoiets...

Wij zijn met ons eerste poesje vrij ver gegaan met haar mamatumoren (homeopathie) maar op een bepaald punt was het genoeg en hebben we haar thuis vredig in laten slapen.

Je weet toch niet wat voor stress je zo'n dier aandoe. Voor ons lijkt het misschien dat ze niet zo'n last van de chemo hebben maar het is toch zwaar gif wat je toe laat dienen...

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:57

Ik zou persoonlijk nooit aan een chemo beginnen met een dier. Zitten de tumoren zo dat ze kunnen opereren enz. Dan wel. Mits de overlevingskans goed is. Met medicijnen zou ik ook nog het een en ander aangaan. Maar chemo? Nee. Ik ken mensen die dat met een bull gedaan hebben, precies dezelfde bijwerkingen als mensen. Daar pas ik voor bij dieren. Wij hadden met onze teef Dana, die nierfalen had, ook bloedtransfusies en bloedspoelingen kunnen doen voor een paar maanden extra, streng nierdieet, geen actie, geen intensieve wandelingen enz. Ik ga voor kwaliteit van leven en niet voor kwantiteit.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:13

Ik ben het met LoesLucky eens. Ik zou ook geen chemo doen. Heb het bij mensen in mijn omgeving gezien, ga ik en dier niet aandoen. Je kunt het ze niet uitleggen. En inderdaad kwaliteit is voor een dier belangrijker dan kwantiteit. Goed per dier bekijken. Onze oude poes, die we in mei in lieten slapen, wilde geen polonaise aan haar lijf. Had ze altijd al een hekel aan. Wat kleine onderzoekn tot daar aan toe, maar geen grote dingen. Terwijl de kater die we daarvoor nog hadden het altijd helemaal leuk vond bij de dierenarts. Dan ga je verder.

Splash vroeg nog hoe het met Sjors is. Daarna heeft ze wel alles netjes opgegeten en niet meer gespuugd. Gisteravond moest ze het weer niet. Tja, ze is nogal een tut met eten. Ze lust niet zoveel. En blijkbaar veranderd het nu weer, nu er geen almo nature meer bij zit :+
Gekke beesten :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-14 18:15

Grappig :D Wax heeft al een heel luxe Rituals pakket voor mij gewonnen met een van zijn foto's bij een dierenarts actie. En nu staat zijn foto op nr 1 bij Sphynxrex breeders forum en winnen we een gropet pakket. Ik win normaal nooit wat dus dit Is wel erg grappig!

En lastig Gaia zo'n last pak met eten, hier eten ze werkelijk alles. Dacht van de week dat Knox iets niet lustte maar die kon volgens hem niet eten met z'n trui aan haha

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 19:33

Oeh, wat lekker, een rituals pakket! Ik ben gek op rituals! Tja, en je hebt nu eenmaal gave knullen... <3
Leuk dat ze winnen!

Ach ja, er zijn er meer moeilijk geweest, maar als ze er eenmaal doorheen zijn, gaat het wel. Maar met Sjors zitten we daar nog midden in :) Dat blijft echt een vismeisje. Maar ja, alleen maar vis is niet gezond. We komen er wel. Gisteravond was haar eten weer helemaal op. Het heeft gewoon even tijd nodig. Onze Rex is ook zo'n vuilnisbak met eten. Die lust echt alles :D Yaro tegenwoordig ook, maar die is ook moeilijk geweest.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 20:30

Splash_ schreef:
Misschien idd wat Tilmar zegt, als hij nog jong Is met een goede kans op genezing dan misschien wel, anders niet.

Op fb staat ook zo'n geval die Sphynx kan niet zelf eten en amper lopen. Andere katten spelen niet met hem, daar vraag ik me wel af voor wie dat nu wordt gedaan...

Die had ik laten gaan. ;)
Heel hard mss, maar als hij niet zelf kan eten en nauwelijks kan lopen functioneert hij niet goed en is het wellicht het beste om ermee te stoppen.
Chemo begin ik ook niet aan, net als grote operaties voor kneusjes en oudjes, die lappen we een beetje op als dat mogelijk is en anders is het klaar.

Heb mijn dierenarts toen nog voor gek versleten dat hij mijn eerste kat (toen bijna 19) nog allerlei onderzoeken wilde aandoen terwijl ze in een aanval zat (TIA) waar ze niet goed uitkwam, omdat het de 2e keer in 16 dagen was heb ik ook gelijk gezegd dat hij het euthanasaat kon gaan halen.
Heeft me heel veel pijn gedaan om dat besluit te nemen, maar was het eerlijkste naar haar toe.
Voor Mo staat ook al vast dat een knie-operatie en evt een neuscorrectie wsl nog uitgevoerd gaan worden als dat nodig is, mits ze in goede conditie is en niet ouder dan ong 12-13 jaar, wellicht dat als ze het heel goed doet dat nog opgeschoven wordt naar 14-15 maar dan is de grens ook wel bereikt.
Maar das heel nuchter bekeken. ;)

Vandaag ook weer een goede daad begaan. :)
Had 13kg brok en een tray blik meebesteld bij de voer- en grit bestellingen en had overal kortingscodes bij dus dat extra spul kostte me niet zoveel, dat is vanmiddag opgehaald door een kattenopvang.
Zij blij want ze heeft weer voor ong 2 weken brok in huis (ong 20 katten) en ik heb meteen een uitnodiging in the pocket om eens bij haar katten te komen knuffelen enzo.
Ik word ook noodopvang, dus zo af en toe zal hier voor een korte tijd (max 6-8 weken) een extra kat rondlopen. :)
In mijn geval zal dat gaan om open katers, katten die met spoed opgevangen moeten worden enzo.
De katers zullen gecastreerd worden en dan vanuit mij naar een ander opvanggezin gaan (niet iedereen wil of kan een open kater opvangen), de rest mag gewoon even bijkomen en zal idealiter vanuit mij naar een baasje gaan en anders nog naar een ander opvanggezin.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:24

Even proberen een foto te plaatsen, nu dat mobiel kan ;).
Afbeelding

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:25

Edit Jaa een Sexy foto van sushi!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:14

Leuke foto! Blijf het zo'n geweldige naam vinden, Sushi!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-14 09:14

Knappe Sushi! En inderdaad... Super leuke naam :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:24

Vega spam!! Ik ben zooooooo verliefd! Het is zo'n lief, ondeugend, ondernemend manneke....<3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:25

Sushi is ook echt kei leuk!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:27

Lieve Vega! Leuke foto's en leuk dat je zo vaak langs mag/kunt gaan om te knuffelen en een band op te bouwen!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:37

gaia schreef:
Lieve Vega! Leuke foto's en leuk dat je zo vaak langs mag/kunt gaan om te knuffelen en een band op te bouwen!

ja is erg leuk! Je merkt ook dat hij me herkent. Komt gewoon bij je op schoot zitten, en in het begin was hij even wat afwachtend, nu komt ie meteen al spelen en kroelen

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 22:50

Heerlijk! Dat maakt het, denk ik, een stuk makkelijker als hij straks bij jou komt wonen.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 23:17

Ja dat denk ik ook

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 11:37

Ik weet het zeker :D lekker mannetje Loes!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:17

OWWW loes wat een schatje! Hoe lang moet je nog wachten? Gaat het poepen nog steeds goed?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 12:40

100% nieuwsgierigheid... ik vinnem leuk <3

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 13:00

Kristie schreef:
OWWW loes wat een schatje! Hoe lang moet je nog wachten? Gaat het poepen nog steeds goed?

We zijn vandaag met Valya begonnen aan kuur 2. Panacur en Stromogyl. 16-12 weer hertesten. Poepen gaat tot nu toe erg goed :) Is ze dan vrij dan gaan we Vega 2de kerstdag halen. Eerder is niet mogelijk omdat ik die week mijn drukste week van het jaar heb. (Kerst) Dan zou hij hele dagen alleen boven zitten dus gekozen voor na Kerst. Dan heb ik namelijk vrij tot en met de eerste week van januari :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:27

Het is al bijna kerst Loes!

Volgens mij is sushi, sinds de kou, 2 kilo aangekomen, hij is echt een dikzak :=.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 17:45

:wave: hoe gaat hier met iedereen?

Sushi aangekomen door de kou :D Aaah....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:33

Meisjes zijn blij dat de kerstboom staat... hebben ze een extra drinkbak in de kamer. Vind 't toch niet helemaal normaal....

Vorige week zijn ze bij de dierentandarts geweest. De dierenarts was alleen de sleutel van de praktijk vergeten... zit je dan... ;)

Afbeelding

Allemaal goed gegaan hoor. Prachtig schoon gebit, Betjes ogen zijn schoongemaakt, allebei helemaal goed door de narcose gekomen. Toch een opluchting...

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:37

Hihi, sushi is klaar voor de winter :D
Het is inderdaad erg stil! Bij ons gaat het zo zn gangetje. Yaro is al een aantal dagen niet helemaal oke. Tenminste, hij eet flink, speelt, kroelt, maar zit steeds op de bak zonder dat er iets gebeurd. Ik dacht eerst obstipatie. Dus vorige week donderdag naar de dierenarts. Die kon niets vinden. Darmen leeg en oke, blaas ook prima. Voor de zekerheid een pijnstiller gegeven, en weer naar huis.
Die avond was hij nog actiever dan de dagen ervoor :+ Er zat hij minder op de bak. Dat bevestigde mijn gevoel, er is iets. Zaterdag viel me op dat hij weer hetzelfde was als voor de pijnstiller. Vanmorgen vroeg urine opgevangen en direct weggebracht. Blaasontsteking. Nu dus aan een kuurtje en pijnstilling. Pijnstilling heeft hij het weekend ook gehad. Hadden we nog liggen, dus dat wel al gegeven. Hopelijk gaat het snel beter. Hij had ook nog kristallen, dus misschien moet hij ook nog aan de brokken om die tegen te gaan. Ik hoop het niet, zijn ontlasting is juist weer oke, nu hij van de brok af is en vers krijgt. Nou ja, we zien wel, eerst moesten we de kuur doen.

Geweldige foto Prrr! Heb jij zo'n tas om ze te vervoeren? Werkt dat fijn?
Kerstboom durven wij niet aan dit jaar. Sjors is zo'n dondersteen! Ik wil wel wat versiering doen, maar we moeten even kijken hoe we dat goed kunnen aanpakken, zonder dat alles gesloopt wordt }>
Weet je, wij hebben in huis 4 waterbakken staan, maar ze drinken het liefst uit bakken die eigenlijk niet bedoeld zijn om uit te drinken :+