Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Een kuihoen kriel haan, en 2 cochin hennetjes. Nu heb ik een vraagje, ik heb een konijnenhok omgebouwd tot kippenhok. Maar ik vraag me af, moet het legnest in hetzelfde hok als de zitstok of kan ik het legnest ook ergens anders maken? Dit ivm de ruimte. En heb ik 2 legnesten nodig met 2 hennetjes? Alvast bedankt
en ik kan ook wel hennen missen aangezien de aanwas....
Amaris schreef:Zo zie je maar weer: nergens goed voor al die mannen![]()
![]()
Hij is erg geemancipeerd. Zo neemt hij de minies vaak onder zijn hoede, zodat Toos een ei kan leggen, of een zandbad kan nemen. Ook zie ik weleens 2 minies bij Toos lopen en 2 minies bij Henk.
Riddershow schreef:Hey,
Ik lees/klets ook mee.
Ik ben sinds 1,5 jaar eigenaar van een steeds grotere club cochinkriel kippetjes.
Inmiddels 4 volwassen hanen, 5 hennen en van dit jaar 9 kuikens nu een maand of 2/3 en inmiddels 1 piepjong kuikentje erbij en 3 hennen zijn me knorrig aan het staren van hun nestje af....
Er mogen 2 hanen weg bij interesseen ik kan ook wel hennen missen aangezien de aanwas....
Ze lopen bij mij in een weide van ca 50 m2 met een oude geitenstal omgebouwd tot kippenhok
Als er namelijk weer gesputter komt van een hennetje moet hij er zo snel mogelijk heen....
anneliesdj schreef:Mijn kuikens groeien als kool, worden al echte kippen.
Binnenkort moeten ze maar eens voor het eerst naar buiten, denk dat ze nu wel groot genoeg zijn om met rust gelaten te worden door de katten.
Ben er nog niet uit of het nu hanen of hennen zijn, lastig