Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:09

Bonna schreef:
Nathalie wat heb je van die heerlijk knappe honden <3

Ik ga met Rea vrijdag flyballen. Ben echt heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden.

Hoe was het flyballen? :D

TheJokerr schreef:
Niet geheel actief op bokt, maar omdat dit topic zo rustig verloopt kan ik het denk ik wel bij houden := :')

Ik heb sinds Juli een corgi cardigan teefje genaamd Eve, ook wel Evert genoemd.
Ze is vrij rank gebouwd, brutaal als een aap maar goud in hondenvorm <3

Ze is een paar keer bij de schapen geweest en gaat elke dag mee naar het werk, daarnaast slenteren we uren per week door de Bossen en maakt ze het liefst alles onveilig.

Ze is wel snel beledigd en onder de indruk echt een teef dus, dat had ik graag anders gezien maar ze leert daarintegen ook enorm snel en naast haar FRAP momenten is ze ook 24/7 in dienst als clown

[ [url=m/JaMXW4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aaaah, de knapperd <3

Hier spannende tijden! Ik heb de afspraak gemaakt bij de dierenarts, nu hopen dat deze door kan blijven gaan. Iets met formulieren waarvan ik dacht dat ik ze had, maar niet helemaal dus :')
Maar, als alles goed gaat, gaat deel 1 van de gezondheidsonderzoeken beginnen, en ik moet er dinsdag ochtend zijn. Ik vind het persoonlijk ontzettend spannend, omdat ik niet weet wat ik moet verwachten :') En niet enkel omdat het van invloed is op wel of niet dekken, maar ook omdat het van invloed is op sporten voor hem. Fingers crossed voor een goede uitslag! <3
Afbeelding

Bonna

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:33

Welke onderzoeken ga je als eerst laten doen Marinda?

Het flyballen was echt super leuk! Ik heb reaniet vaak zo enthousiast ergens voor gezien <3 Komend blok helaas niet mee verder omdat ze winterstop houden en pas in april weer beginnen.

We zijn 3 geworden bij de onderlinge clubkampioenschappen agility, dat vind ze ook echt heel leuk. In januari gaan we onze eerste 'echte' wedstrijd lopen. Of nouja, een traningswedstrijd bij een andere vereniging. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:35

Ik heb gekozen om eerst de HD/ED onderzoeken te laten doen.
Vandaag daar trouwens de resultaten van binnen gekregen; HD-A, norbergwaarde 40 en ED vrij *\%/*
:D Nu gaan we door voor de ogentest. Ik heb begrepen dat dat pas in januari kan, omdat daar minder mensen voor beschikbaar zijn := Nouja, in Drachten zit eentje die voor mij mooi dichtbij is, dus op naar de volgende test :D

Ah wat gaaf! <3 Leuk he om ze dan zo enthousiast te zien! :D
Oooh en wat goed van de onderlinge! Zo te horen gaan jullie lekker! :))

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 08:55

Nogmaals gefeliciteerd Marinda! Dat zijn uitslagen om trots op te zijn en zeker ook fijn om te weten met sporten.

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 10:33

Wat een geweldige score tigress. Dat is een geweldig begin van de keuringen.
Hoe is het bij jullie allemaal met ze? Hier gaat het goed, mira geniet van haar winterstop bij de trainingen. Inplaats daarvan gaan we er iedere zondag op uit naar een mooie plek. Wel bedacht ze laat ik nog lekker een beetje erger gaan puberen dus mevrouw zit vaak met een arrogantie een stuk verderop omdat ze een andere kant op wilt. Gelukkig na echt er zeker van zijn dat we niet haar kant op gaan komt ze altijd wel.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:21

Wat een geweldige score Tigress! Van harte gefeliciteerd!!

Met de heren hier gaat het goed! We genieten samen ontzettend van de trainingen. Ze doen zoooo goed hun best en ze gaan echt elke keer vooruit <3

Daarnaast hebben ze afgelopen tijd model mogen staan voor het bedrijfje Miamici, en zijn ze komend weekend groot te zien op hun banner tijdens de kerstshow!
En ze hebben nog model gestaan voor het bedrijf dat die waarschuwingssleeves maakt en ik ben echt heel benieuwd naar dat resultaat!

Alvast fijne feestdagen allemaal!
Afbeelding

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:25

Ook voor ons komt het (na tijdje stiekem meelezen hier) steeds dichterbij *\o/*
Waarschijnlijk worden er eind januari wat pups geboren, en als hier een rood/wit reutje bij zit (en de 2 mensen voor ons die niet willen) dan hebben wij eindelijk onze Corgi <3

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:20

Barbabientje wat spannend! Eerste hondje of alleen eerste keer een corgi? Heb je het idee dat die waarschuwingssleeves werken? Wij zijn onwijs trots op mira vond het een beetje spannend oudjaarsdag maar veder geen kik gegeven. Nieuwjaarsdag heerlijk wezen uitrazen op de maasvlakte.

Afbeelding
Afbeelding

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 22:04

Wat leuk Barbabientje! Waar gaat jullie pupje vandaan komen?

Anitas; De sleeves zijn helaas nog helemaal niet zo bekend en daardoor werkt het (nog) niet. Bij de mensen die bekend zijn ermee merk ik wel dat ze meteen afstand houden of hun hond vast pakken.
Daarom hebben mijn honden standaard hun sleeve om als ik ze mee neem met lesgeven, zodat ik mijn cursisten er bekend mee maak. En er zijn er zelfs al een aantal die het ook gebruiken voor hun hond.
Ik hoop dat het een grotere bekendheid gaat krijgen, want dat zou veel honden zoveel meer rust geven tijdens het wandelen.

Wat lijkt Mira op haar vader trouwens!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:36

Jaaa heel spannend!
Dus als iemand nog tips heeft qua boeken of cursussen (Brabant) horen we dat graag!

Fokker zit ergens tussen A’dam en R’dam. Via een bokker (dacht ik) en van instagram deze als tip doorgekregen. Staat ook in de fokkerlijst die op de site staat :j

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:01

Hoi

Na een hele tijd stiekem meelezen ga ik mij hier ook maar melden :j sinds vorige week zijn we de trotse bezitters van Cox Orange Pippin *\o/* , roepnaam Pippin. Een Welsch Corgi Pembroke van nu 9 weken, en het belooft een knappe rode reu te worden.

Dit is de kleine man:
Afbeelding

Afbeelding

Hij groeit al goed, eet goed, poept al netjes buiten. Plasjes ook, al is hij ons soms iets te snel af, hij begint wel steeds vaker naar de deur te lopen dus dat gaat de goede kant op. Slaapt heel veel, speelt veel. En hij luistert ook al keurig als we hem roepen. Buiten los op het erf gaat ook heel goed.

Voor ons ons eerste hondje maar mijn ouders zitten een deur verder en mijn moeder heeft veel ervaring met honden dus dat is wel fijn. En we hebben ons ook braaf ingelezen met de boeken van Sam Turner.

Dinsdag voor het eerst naar een training PuppyPower hij moet toch een beetje de wereld gaan verkennen en aangezien het een dappere speelse en energieke kerel is wil ik het wel in goede banen leiden :Y)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:34

Oooh wat een dotje! Veel plezier met hem! Hoe gaat het inmiddels? <3

Barbabientje schreef:
Jaaa heel spannend!
Dus als iemand nog tips heeft qua boeken of cursussen (Brabant) horen we dat graag!

Fokker zit ergens tussen A’dam en R’dam. Via een bokker (dacht ik) en van instagram deze als tip doorgekregen. Staat ook in de fokkerlijst die op de site staat :j

Super leuk! Veel (wacht)plezier alvast. Het lijkt soms zo lang te duren, maar het is het absoluut waard <3

anitas1994 schreef:
Barbabientje wat spannend! Eerste hondje of alleen eerste keer een corgi? Heb je het idee dat die waarschuwingssleeves werken? Wij zijn onwijs trots op mira vond het een beetje spannend oudjaarsdag maar veder geen kik gegeven. Nieuwjaarsdag heerlijk wezen uitrazen op de maasvlakte.

[ [url=m/9WsJ9i.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bKoUjL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed van Mira! <3 Ik kan me voorstellen dat je daar trots op bent! :D

Hier weer goede resultaten binnen, Jarvis is ook vrij van alle oogziektes! *\o/* Hij heeft nu alles binnen om te mogen dekken. Ik ben vooral blij om te weten dat ik een gezond hondje heb <3
Afbeelding
Hij liet alles weer zo braaf toe. Even met de vrouw geknuffeld daar, vervolgens koude druppels in z'n ogen gekregen. Hij schud eens een keer, heeft even een ''wtf'' momentje, en gaat weer vrolijk verder :')
De oogarts vond hij ook erg leuk, en zij was blij met zo'n karaktertje op de tafel :D
Wel moest ze nog even lachen om ons commando. Ik moet Jarv z'n koppie vast houden zodat zij kon onderzoeken. Waar de één ''blijf'' of ''wachten'' heeft, kom ik aanzetten met ''houden'' :') Dat is voor ons het commando om niet te bewegen, maar de houding zo te houden :))
De fokker inmiddels ook alweer op de hoogte gesteld van deze resultaten, en zij is er ook zo blij mee! <3 :D

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 22:08

vera_pino schreef:
Hoi

Na een hele tijd stiekem meelezen ga ik mij hier ook maar melden :j sinds vorige week zijn we de trotse bezitters van Cox Orange Pippin *\o/* , roepnaam Pippin. Een Welsch Corgi Pembroke van nu 9 weken, en het belooft een knappe rode reu te worden.

Hij groeit al goed, eet goed, poept al netjes buiten. Plasjes ook, al is hij ons soms iets te snel af, hij begint wel steeds vaker naar de deur te lopen dus dat gaat de goede kant op. Slaapt heel veel, speelt veel. En hij luistert ook al keurig als we hem roepen. Buiten los op het erf gaat ook heel goed.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinslid <3 Pippin is een leuke naam!

Gefeliciteerd dat Jarvis van alles vrij is *\o/* Het is en blijft een geweldige hond om naar te kijken. Hij lijkt zo lomp vergeleken met Eve :+

Mijn kleine frummel is nu 8 maanden uit en ondanks dat ze midden in de zogenaamde "pubertijd" zit volgens heel veel mensen is daar nu helemaal niks van te merken.
Vorige week maandag naar het strand geweest, het was helemaal van ons alleen 8-)

Afbeelding

Ben momenteel erg in dubio mbt het voer, ik voer op dit moment geperste brokken van Prins de pro energy graanvrij versie. Ze is over de gehele dag super actief wat ook af te lezen is aan haar fitbark.
Ze heeft haar voeding dus echt nodig, nu wilt het zo zijn dat dit met moeite erin gaat en mevrouw eet het met lange tanden.

Ik heb altijd wel prins burgers in de vriezer liggen die ze gelijk helemaal opeet zonder aarzeling, dus de overstap naar KVV wil ik heus maken, echter ben ik bang dat als wij een keer op vakantie gaan mevrouw geen brokken meer wilt eten... dus stug doorgaan met voeren van dit of toch wisselen?

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:37

Gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinslid wat een knapperd! Hoe gaat het inmiddels met hem?

Geweldig nieuws mag je trots op zijn dat Jarvis van alles vrij is! Ga je ook met hem fokken nu? Dat heb ik niet helemaal meegekregen. Vind hem zo gaaf!

Joker wij hebben van de fokker meegekregen eerste jaar 1x per dag vers vlees te voeren. Dit blijven we ook doen als ze dadelijk het jaar gepasseerd is. Ze krijgt sochtends brokken van meadowfield masterclass brokken. Van dit merk hadden ze ook puppy brokken en na van alles proberen eet dit merk onze honden allebei. Voordeel ze eten vers vlees en je blijft toch wat brokken geven.
Wel lekker dat ze nog niet aan het puberen is.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:11

Bedankt <3 ja, hij heeft nu alles binnen wat nodig is. Hij mag vanaf nu gebruikt worden als dekreu :j
Ik wil nog wel een aantal testen doen (kleur en Fluff will ik weten, DM is vrij door vererving :D ).

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:32

Gefeliciteerd Marinda! Fijn al die positieve uitslagen :)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:48

Gefeliciteerd met Jarvis! Gaaf dat hij zo gezond is en nu mag dekken.
Joker, fijn dat de pubertijd meevalt ;) ook een leuke.

Met Pippin gaat het goed, het is echt een heerlijk ventje. Heel braaf in de bench zonder piepen als we even weg moeten of even geen toezicht hebben, gaat meestal heel snel slapen. Inmiddels kunnen we de nachten mooi doorslapen en hij is al mee geweest naar trainingen met de paarden en vrijdag op de oefendressuurwedstrijd in Deurne. Wij wonen in het buitengebied en ik neem hem zo veel mogelijk mee zodat hij wat van de wereld meekrijgt andere mensen/dieren ziet en ook op verschillende locaties komt voor de ervaring en dat doet hij erg goed. Loopt braaf mee gaat netjes naast je zitten/liggen en gaat ook gerust slapen als hij moe is.

Super lief, we hebben de bench in de vrachtwagen en als we merken dat hij moe is gaat hij daarin en dan gaat hij liggen snurken. Pas als we thuis de paarden uitgeladen hebben en de spullen binnen hebben is hij wakker genoeg om eruit te komen.

Dinsdag de eerste PuppyPower gehad en dat deed hij ook heel gretig, super knap gelijk over een rijtje krukjes zowel harde als zachte. Balanceren op wiebelkussens en over paaltjes stappen en als laatste door een tunnel. Ben benieuwd wat we dinsdag weer gaan doen.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 13:01

Sneeuw :wow: Afbeelding

Fijn dat Pippin het allemaal goed oppakt! Niets is handiger dan een hondje die zich overal relaxed voelt.

Ik had een fotoshoot gepland, maar helaas is de camera stuk waardoor ze geen actie foto's kan maken.. ;( En Eve is net een vos die uit winterslaap komt dus dat zou mission impossible worden..

Maar neemt niet weg dat ik flink baal, was eindelijk de kans op goede leuke en mooie scherpe foto's.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:25

Wat een stilte!

Morgen gaat Eve naar de fysio, gewoon voor de checkup voor wij ons zelf in de sport werpen als ze 1 jaar oud wordt :)

Hoe gaat het verder bij iedereen?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:54

Ik lees even mee hier. Ben zelf in het bezit van een Hollandse Herder en zou ergens in de toekomst wel een tweede hond er bij willen. Nou zit ik dus nog te twijfelen of het dan ook weer een Hollander wordt (ben toch wel erg verliefd op het ras) of toch wat anders. Nou heb ik al een hele tijd ook een zwak voor Corgi’s. Zijn er hier ook mensen die zowel Pembroke als Cardigan gehad hebben? En waarom hebben jullie voor de Pembroke of de Cardigan gekozen?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:21

Evel_Knievel schreef:
Ik lees even mee hier. Ben zelf in het bezit van een Hollandse Herder en zou ergens in de toekomst wel een tweede hond er bij willen. Nou zit ik dus nog te twijfelen of het dan ook weer een Hollander wordt (ben toch wel erg verliefd op het ras) of toch wat anders. Nou heb ik al een hele tijd ook een zwak voor Corgi’s. Zijn er hier ook mensen die zowel Pembroke als Cardigan gehad hebben? En waarom hebben jullie voor de Pembroke of de Cardigan gekozen?

Wat leuk!
Ik heb zelf een cardigan omdat deze toch net wat pittiger zijn en wat meer uitgesproken karakter hebben. Ben wel bij een paar pembrokes geweest, maar zij waren mij (en dat is geheel afhankelijk van situatie/hond/opvoeding) veel te tuttig en snel gekwetst.

Ik ben een leidend persoon en ook heel dominant, ik wou geen hond die zich niet durft te ontpoppen in mijn bijzijn. Eve kan zich enorm aanstellen maar kan echt op haar bouwen en vertrouwen.

Het is ook het totaalplaatje wat mij heeft gegrepen en ik heb nog steeds geen dag spijt gehad.

Net bij de fysio geweest, Dikke pluim voor haar kont en borst spieren maar de rugspieren mogen nog zeker wel aansterken.

Dus daar gaan wij voorlopig lekker mee aan de slag tot dat ze een jaar is en als wij dan het canicross tuig hebben nog een keer groen licht checken :)

anitas1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 12:22

Hier gaat ook alles weer zijn gangetje. Ze is 2 dagen ziek geweest was echt zielig ze voelde zich echt niet lekker en heel haar houding was daar naar. Dat doet dat echt zeer om te zien. Echter heerst het heel erg in onze omgeving en gelukkig weer snel vanaf. In april gaan wij ook laatste cursus gehoorzaamheid starten om daarna met diploma op zak te gaan voor sport en spel. Is een combinatie van flybal, behendigheid doggydance enz. Dit ligt mira meer dan het echt moeten zijn we achter gekomen maar wil de basis er wel goed in hebben.

Mira is een cardigan en wij hebben daar echt voor gekozen. Vooral om bovenstaande redenen pembroke niet gekozen. Wij zijn schippers met een eigen boot en mira kijkt totaal niet op van bewegingen of geluiden. Daarbij het karakter dat de cardigan hebben is met veel meer een eigen mening.
Wanneer mensen ernaar vragen mira is de perfecte grote hond in een klein for maatje.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 23:35

Hier gaat het goed! Het wedstrijdseizoen is weer begonnen en Harley maakt nog kans om zich voor het NK te selecteren. Clooney loopt momenteel alleen trainingen, omdat hij moeite had met alle afleidingen. Maar zijn focus en doorzettingsvermogen is zooo gegroeid, dat ik tegen de zomer hem ook weer ga starten.

Ik heb ook bewust voor de Cardigan gekozen. Ik vind hun humor en eigen karakter gewoon heel erg leuk. Ze zijn super creatief en overal voor in. En daarnaast sprak hun uiterlijk mij ook meer aan dan dat van de Pembroke.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:58

Hier ook goed!
Goede show gelopen in Groningen, ondanks dat het 5 dagen na mijn operatie was _O- Momenteel bezig met een fitness challenge, en ben Jarvis lekker aan het trainen. Vandaag een ronde aan de fiets gedaan van zo'n 3.7 kilometer, daarna nog springpole gedaan en strek oefeningen op het balanskussen.
Afbeelding
Dit is onze before:
Afbeelding
Afbeelding

Over 2 en 5 weken maak ik zulke foto's opnieuw, en zo houden we de vooruitgang bij :D
Morgen krijgen we een nieuw schema, even afwachten dus wat deze week allemaal op de planning staat :)) De bal ''drijven'' is ook een groot succes. Tenminste, nu we er een hoes omheen hebben gemaakt :')
Hij nipte de bal kapot (leuk joh, het drijf instinct van een corgi _O- ), dus mijn oma heeft mij geholpen met het maken van een hoes :)) Nu blijft 'ie wel heel :')
Toen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu <<)
Afbeelding

7 april gaan we weer lure coursen, en voor de rest nog niet zo gek veel op de planning. Maar lekker actief bezig zijn, altijd :D

Hier ook heel bewust voor een cardigan gekozen. Karakter was een ontzettend goede match, en ik vond het robuustere uiterlijk ook fijner :j

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:05

Jeetje weegt Jarvis 18 Kilo? :oo Eve tikt net de 11 aan :')

Nu is ze ook wel rank en compact en heeft niet zulke grote flappers :=