Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:09

Haha die tandjes zijn zo leuk, mijn egels en de tenrecs hebben dat ook zo, supercute.

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:53

<3

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:56

Ik heb sinds vorige week een albino tijgerpython dame nk 2013 in de huiskamer liggen :D
Mijn ouders vinden dat echt top... :j NOT :')

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:06

Gewaagd hoor... Tijgerpython dame.. :-)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:19

Eoweyn_x schreef:
Regiussen staan bekend als slechte eters, zeker als ze jong zijn.
Ik wacht deze vervelling af en dan probeer ik het weer.
Thanks!

sorry hier moet ik toch even opzeggen dat regiussen alleen slecht eten als ze slecht worden gehuisvest
of stress hebben

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:21

Nogal.. Tijgerpython én vrouw :P

Wat leuk! Wimpergekko's!
Mijn vriend is bang voor slangen, vandaar dat mijn slang weg moet.. Maar over gekko's (die ik ook heel leuk vind, naast wateragamen) heeft ie niets gezegd.. ghehe.

Ik heb van verschillende kwekers gehoord dat het slechte eters zijn.. De mijne hebben nooit slecht gezeten. Net terrarium, voldoende warmte en licht etc etc.. En toch wilde de andere niet eten. Zelfs na het dwangvoeren kotste hij z'n muis (pinkie) uit.

Ze heeft inderdaad stress gehad vermoed ik, maar ze is 4 maanden niet bij me geweest. Bij m'n ex gezeten en dat was te merken.
Ze moest gewoon even bijkomen. Nu netjes verveld (met uitzondering van de bak, godzijdank ligt ze op kranten xd) en eergisteren lekker gegeten.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:27

Even een vraagje van een goede vriendin van me..
Zij heeft 4 maanden geleden twee baardagamen gekocht, zouden beide vrouwelijk moeten zijn
Nu blijkt dus dat één een man is en de ander een vrouw.
Zij had de vraag of jullie iemand weten (of jullie zelf) die een man zou willen hebben (nu zo'n 5 maanden oud) en liefst ruilen tegen een vrouw van dezelfde leeftijd.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:18

Die egels zijn zooo cute!
En de sugar gliders ook! gave beesten.

Het gaat hier met een van de baby-baardagaampjes niet zo goed helaas... Het gaat om de zwakste, degene die bij de geboorte al een stuk kleiner en minder levendig was.
Hij is lusteloos, eet slecht en zit vaak met de oogjes dicht. Ik snap er niets van, want de andere doet het juist zo goed. Die is al mega gegroeid, al vervelt, vreet als een bootwerker, en is erg levendig etc.
We hebben er een goede uv in hangen (solar raptor), en ze hebben een steen waar ze op kunnen zonnen en evt achter kunnen schuilen als ze de lamp te fel zouden vinden. Ik weet het even niet meer met hem...

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 22:53

Erg moeilijk , misschien kun je hem wat oppeppen met extra vitaminen ?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 14:48

hoi, hopelijk kan ik hier mee kletsen. ben een gastouder en we hebben volgens andere mensen een dieren tuin met apartere dieren.

begin maar even met wat we hebben:

ndh konijn heet bennie
twee gerbils zij heette twister en snicker
een grote baardagame hij heet pinkeltje
grijze roodstaart papagaai heet zazu
een langharige oud hollandse herder teef heet osha
een grote chihuahua hij heet kenai
een kleine chihuahua zij heet blossom
een kruisings kat zij heet minoes.
een rode maine coon hij heet swiebertje
een zijdehoen hen ze heet buffy
en twee kruising hollandse kriel heette inie en mini
en mijn chinchilla's vrouwtje bubbles en mannetje woopert
en mijn paarden zijn: tinker x fries ze heet Tjitske en tinker veulen sweet sox

vind het zelf wel mee vallen met de vreemde dieren. en hoeveelheid. maar zo op een lijstje is het toch weer anders dan in het echie.

de regel die er nu is dat er niks meer bij komt. want ze zijn allemaal nog vrij jong. en kunnen nog heel wat jaren mee

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:18

Haha dat zeiden mijn ouders ook en de 10 jaar erna nog , hoeveel er intussen doorheen is gegaan zal ik je besparen :+

Hoe is het met het baardje cerline ?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:28

Zo dat zijn flink wat beestjes inderdaad!
De kleine baardagaam ligt er nog steeds futloos bij helaas. Zijn kleur lijkt wel iets verbeterd (gister was hij de hele tijd heel donker), maar verder weinig vooruitgang. Ik heb van die ORS achtige zakjes met een wateroplosbaar vitaminenmengseltje speciaal voor reptielen waar ik hem nu mee dwangvoer. Best lastig bij zo'n klein beestje met zo'n klein bekje trouwens.
Had de dierenarts nog even gebeld, maar die zei dat zij met zo'n klein teer beestje verder ook weinig ander kunnen dan een beetje dwangvoeren en in de gaten houden, dus dat kan ik net zo goed zelf blijven doen. Blijft nog even afwachten dus...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:56

Wat vervelend van het baardagaampje.
Hier mag alleen wat bij als er wat weg gaat.
Dus nu is die varaan erbij, tja nu moeten de wimpergekko's dus verhuizen.
Dus mocht iemand interesse hebben? Ik zal de mp link ff opzoeken. Staan ook foto's bij.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:57

wat vervelend cerilene, kan ook nog winter rust zijn.
m
cherell0: dat zegt mijn man al 18 jaar. Maak me geen zorgen daarover. Maar als je de lijst zo ziet is het erger dan je in huis ziet.

ik hou van grote hokken, want wil grote leefruimte voor mijn dieren. Bij twee soorten dieren is dit helaas niet zo en daar kan ik dan ook van balen. De gerbils zitten in een bak wat groter mag en de kippen ook. Die lopen namelijk niet los vanwege alle katten in de buurt, alleen in de kas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:59

rockwitch schreef:
Hier mag alleen wat bij als er wat weg gaat.
Dus nu is die varaan erbij, tja nu moeten de wimpergekko's dus verhuizen.

Ik geloof dat dit in de reptielenwereld redelijk geaccepteerd is, maar ik vind het toch een beetje naar om een dier in te ruilen voor een ander hoor...

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:02

rockwitch is hier ook gebeurd hoor. kon mijn schildpadden niet houden had twee hele kleine schildpadden gekocht bleken mannen te zijn. die heb ik aan iemand gegeven die bij de groep konden. dat zou alleen maar vechten worden.
en pas heb ik mijn haan een ander huisje gekregen die kon niet blijven vanwege het kraaien had twee gesekste kuikens gekocht op hen en ja toch een haan dus inplaats van de haan twee kleine hennen erbij.

dieren ruilen voor een ander vind ik ook erg naar. maar gelukkig zijn de meeste reptielen niet aan zijn baas te hechten. vind het alleen een naar idee dat mijn grote hok dan misschien verruild word door een klein hok. Daar zou ik wel mee zitten.
in de kippen wereld is dit ook makkelijker geaccepteerd

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:06

Het gaat bij mij ook niet zo makkelijk hoor iets weg doen. Mijn vriend is daar veel makkelijker in, ik heb er wel moeite mee.
En idd in de reptielenwereld gaat dat echt allemaal veel makkelijker, bij mij nog niet. Dus als puntje bij paaltje komt en ze worden uiteindelijk opgehaald, wordt dat voor mij wel even slikken.
Maar het zijn 2 goede dieren, die varaan is een beetje een kneus en ik ben een sucker voor kneusjes, dus vandaar dat die varaan toch is gekomen. Mensen die graag willen kweken met de wimpergekko´s hebben er wel een erg mooi koppeltje aan. En ze gaan ook niet naar zomaar de eerste de beste, wil zelf altijd wel weten wat ze aan ervaring ermee hebben enzo.
Overigens zou ik dan weer nooit mijn witbuik egels of tenrecs ofzo weg doen, daar heb ik een hele andere band mee als met de gekko´s.

Dit is trouwens de link naar de mp
http://link.marktplaats.nl/765149809

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:25

witbuik egels lijk me leuk huisdier. wat is tenrecs?
had al moeite toen ik een bok vond in het bos bij de moestuin gelukkig was mijn man mee anders had hij het nooit geloofd. dat hij na een week verhuisde anders was hij als afgemaakt door de gemeente. veel moeite voor gedaan was een heel leuk dier. maar kon gewoon niet blijven in mijn hele kleine tuin. hij luisterde heel goed en ging best goed tussen de andere dieren liep ook naar binnen. hahhaha en ik liep op de boulevard met een geit heb wel gelachen hoor.

wat ik heel graag wil is geiten en een klein varkentje zo'n kune kune.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:29

Afbeelding
Dit zijn tenrecs. Lijken op egels, maar ze zijn niet verwant aan de egel.
T zijn eigenlijk meer muizen met stekels alleen dan zonder staart.
Helaas is die grootste op de foto tijdje geleden overleden. Maar die andere 2 hebben we nog wel. Zijn ook kneusjes.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:54

oke dat wist ik niet weer wat geleerd.

wilde in de herfst naar iemand met een egel omdat ik toen een thema had met kiki programma wat ging over de egel. helaas had de opvang geen plek meer.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:58

wauw !! die tenrecs zijn superleuk !!
Had ze even op marktplaats opgezocht, geen 1 advertentie _O-

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:23

Neej wij zijn er toen toevallig tegenaan gelopen bij de Kameleon. Maar ik weet wel iemand die ze met succes heeft gekweekt. Het zijn hele leuk diertjes, maar er is jammer genoeg erg weinig info over te vinden qua zorg enzo.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:21

Had ze nog nooit gezien en er over gehoord alleen egeltjes

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:36

rockwitch schreef:
Neej wij zijn er toen toevallig tegenaan gelopen bij de Kameleon. Maar ik weet wel iemand die ze met succes heeft gekweekt. Het zijn hele leuk diertjes, maar er is jammer genoeg erg weinig info over te vinden qua zorg enzo.

Dan ga ik het niet doen :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:55

In het Engels is meer informatie te vinden hoor :)