Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:53

Aaaw wat schattig die ukkies <3

Mijn gerbils komen ook van Martijn en zijn ook niet heel tam. Ik kan ze oppakken, Freddie makkelijk dan Jack, maar ze willen liever in hun bak blijven.
Maar ligt het niet veelal aan jezelf? Hoe je ze zelf tam maakt en met ze omgaat? Ik weet het ook niet he, maar dit zijn mijn eerste gerbils en ik moest enorm wennen aan de snelheid en eigenwijsheid van die beestjes. Dus misschien heb ik ze zelf ook niet optimaal tam gemaakt :)

(Martijn beloofde mij ook dat m'n gerbils nog flink zonder verkleuren, Jack zou donkerbruin worden en Freddie lichtbruin. Jack is nu nog steeds lichtbruin en Freddie is nog steeds zowat wit :') wel hebben allebei de mooie verloopjes in kleur zoals een burmees en een siamees horen te krijgen.)

Ik heb een filmpjes met m'n nieuwe iPhone gemaakt toen ze aan het stoeien waren, in slowmotion :D ik ga later vandaag kijken of ik die kan uploaden :)

Roosje01

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:01

Ik denk dat het een combinatie is van tam maken en karakter van je beestjes.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:05

Ik heb echt veel moeite gedaan met Nibbit. Vroeger schoot ze direct weg als je langs kwam lopen, nu niet meer. Heb soms een kwartier met m'n hand in die bak gestaan met eten, maar kijken kwam ze niet. Ben blij met waar ik nu ben, pak haar alleen op bij verschonen.
Ezarja is dan wel weer aardig tam.

Nibbit heeft gewoon niet dat nieuwsgierige
karakter denk ik :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:09

Ik heb van het plexiglas nodig: 2x 89 x 21 cm en 2x 31 x 21 cm.
Heeft geen haast! Zou je me ook kunnen vertellen wat het kost? Bedankt alvast.

Mijn gerbils komen uit de dierenwinkel (kon geen fokker vinden en heb goede ervaringen met deze winkel, geen doorsnee dierenwinkel). Maar die zijn echt super nieuwsgierig en tam.
Zoals ik laatst vertelde komen ze altijd kijken bij het voeren en als je gewoon je hand voor het hok houdt komen ze er ook op. Ik heb ze nu een halfjaar en ik heb er 0,0 aan gedaan, niet getraind met snoepjes of wat dan ook. In de winkel heb ik ze al gepakt enz om te ontdekken of ze zo in elkaar staken.
Mijn vorige hamster kwam ook van die winkel en dat was ook echt een heel makkelijk beestje.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:40

ja het zal er ook wel aan liggen of ze veel in de hand komen enzo, maar omdat al die fokkers zo praten over wij fokken op karakter enzo ..
maargoed als je 1 nestje hebt, dan heb je meer tijd om ze tam te krijgen als dat je 5 nestjes hebt :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:44

Mijn gerbils komen ook bij Martijn vandaan. Zodra je je hand in het verblijf steekt komen ze kijken of je een snoepje hebt. :) Oppakken doe ik niet, daar vind ik het de beestjes niet voor. Het zijn meer kijkdiertjes dan knuffeldieren. Eens per maand tijdens het verschonen pak ik ze op maar verder niet.
Dus ja, of ze tam zijn. Ik vind van wel. Maar iedereen zal een andere definitie aan tam zijn geven.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:45

Daar geef ik je gelijk in. Toen ik mij gerbils ging halen had martijn aardig wat nestjes zitten. Lijkt mij sterk dat hij tijd genoeg heeft om uitgebreid met al die beestjes door te brengen naast zijn baan en de webshop.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:57

maargoed dan moet je niet zeggen dat ze tam zijn toch, want lijkt me idd ook sterk dat je met zoveel nestjes geen tijd hebt om ze tam te krijgen .. mijn vrouwtje kan wel op schoot, maar is heel druk en wil graag rennen en haar eigen ding doen en mijn mannetje zit graag op mijn schouder en gaat dan de hele tijd onder mijn vest door lopen dat vind hij geweldig haha

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:01

Mijn gerries komen weg uit een ongeluk nestje. waar de mensen ze alleen als kijk diertjes hadden.

Ik besteed bijna iedere dag dik een half uur aan ze en ze komen nu lekker op men hand zitten.
als ze maar mail wormpjes krijgen

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:05

Ben het helemaal met je eens want met 1 of 2 nestjes zul je veel meer tijd met ze kunne doorbrengen als met bijv 5 nestjes. Lijk mij ook wel leuk om zelf te fokken, maar tegelijkertijd ook weer zo'n werk om de bloedlijnen en alles uit te zoeken.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:01

Niet geweldige kwaliteit maar wel een grappig filmpje van mijn twee gerbilmannen :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:04

Haha wat schattig! Die van mij stoeien alleen als ze eten van elkaar afpakken :')

Hoeveel wogen die van jou ook alweer? Ze zien er wel een stukje voller uit dan die van mij :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:26

Ahh dat doen die van mij ook en dan stuiteren ze heel de bak door om elkaar daarna weer te gaan wassen.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:01

100 en 110 gram ongeveer, dikzakken :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:03

Haha ja dat is wel een verschil, die van mij wegen in de 70/80 gram.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:57

Ineens veel reacties zeg! Zal kijken of ik ook even op jullie allemaal kan reageren

@AcrylicMess: Ik heb altijd al de magnetische flessenhouder, daar kan ook niks aan kapot gaan. Al hoewel... ik heb nu de tweede, aan de binnenkant zit een stukje schuimrubber zodat de houder niet kan gaan glijden. Mijn dames hadden een keer die houder van het glas weten te krijgen door er op te springen en hebben toen dat stukje schuimrubber er af geknaagd waardoor de fles naar beneden gleed... Beetje jammer dus ik heb inmiddels mijn tweede. Wat betreft huisjes knutselen kan ik je niet helpen. Mijn vriend heeft wel ooit een lange brug gemaakt die van het ene plateau naar het andere gaat. Dat heeft hij gedaan dmv appelboom takjes en die dan aan ijzerdraadjes rijgen, haakjes aan de uiteindes en je kan hem aan het plateau hangen. Heb hem nu al heel erg lang en hij doet het nog steeds :)

@xManon_: Wat leuk die tamme gerries! Plexiglas kan je ook bij elke bouwmarkt kopen :j

@_Karlijn: Haha lekker snugger van dat huisje :') Soms zou je denken dat ze je expres wakker houden, maar deze keer had hij toch echt gelijk :+

@Albion: Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Bijna elke gerbil kan wel tam worden als je zelf daar de tijd en moeite instopt. Ik heb ook niet echt mijn best daar in gedaan qua oppakken, maar ze komen wel altijd naar me toe als ik wat lekkers in m'n hand heb.
Aahh wat een super leuk filmpje! Spelen mannetjes nou meer dan vrouwtjes? Ik zie die van mij niet zo heel veel spelen en al helemaal niet zo 'uitgebreid' als die van jou. Hooguit een klein stoeipartijtje van 5 seconden en dan is het weer klaar.

@EskeGirl: Grappig dat die ene van jou totaal niet nieuwsgierig is, de meeste gerries zijn dat namelijk wel heel erg. Wel goed van je dat je er zoveel moeite in hebt gestopt en ze nu in ieder geval niet meer zo bang is :)

Ik had foto's van mijn dames gemaakt, maar als ik ze wil uploaden bij tinypic zegt hij dat ze te groot zijn -O-
Wel loopradje hebben jullie allemaal in je bak hangen/staan? Ik ben opzoek naar een andere maar weet niet zo goed welke ik moet nemen. Heb er nu eentje die eigenlijk wat te zwaar loopt waardoor ze er niet veel in rennen. Ik heb ook een runaround gehad, maar dat ding maakte me toch een lawaai dat ik het niet weer aandurf :') Zie ook veel mensen die een houten hebben, maar knagen de gerbils die niet kapot?
De dames zijn weer helemaal happy! Heb ze een doosje van cup-a-soup gegeven met hooi, wc papier en wat lekkers. Dan gaan ze altijd helemaal druk in de weer omdat ze het lekkers wel ruiken maar niet kunnen vinden. In eerste instantie geven ze het dan meestal meteen op, maar na een tijdje hoor je dan toch allemaal herrie en gerommel, zijn ze toch maar begonnen met knagen en alles uit het doosje te trekken :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:00

Ik moet nog steeds m'n grotere kooi afwachten, dan komt er ook een rad in!

M'n broer moet in de vakantie een week voor m'n gerries gaan zorgen. Hij wil het niet omdat ie bang is. Hij hoeft alleen maar 2x water te vervangen en wat voer erin te doen :').

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:24

Haha, gerbils zijn ook supergevaarlijk :D

Ella: ik heb zo'n gekleurde van aluminium, van queenies. Ik moet die van mij wel af en toe smeren met olijfolie, hij gaat piepen na een tijdje.

Mijn mannetjes stoeien ook maar weinig en heel even maar. Niet zoals die van Albion op het filmpje.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 12:37

Ik haal mijn looprad regelmatig eruit. Omdat snowy gewoon niet stopt die is gewoon 4/ 5uur lang in dat ding aan het rennen zonder te stoppen ja als hij eruit valt en dan gaat hij gewoon weer terug.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:42

Mijn looprad komt ook van queenies, is die ene houten, met de schors er op zegmaar :') ik vind het een heel fijn wiel! Blijft soepel en ze vreten het niet op, ook fijn :D Freddie is de enige die rent, Jack nooit om een of andere reden..

Ik weetniet of mannetjes meer stoeien dan vrouwtjes, vrouwtjes schijnen wel luidruchtiger te zijn, meer piepen enzo..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:14

Dan hebbe mij denk identiteitscrisis := die lijken soms net kuiketjes

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:19

Haha, omdat ze zo piepen? Ik hoor de mijne heeel soms piepen, als ze stoeien. Maar echt heel sporadisch, wel schattig :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 16:26

Ja ze piepen ook als ze elkaar begroeten en soms met wassen. Zal is kijken of ik het een keer kan opnemen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:25

Leuk!

Ik ben een trappetje van hout aan het maken. Schuin voor mijn terrarium staat mijn bureau, met de hoeken aan elkaar zeg maar. Nu zat Luca elke keer helemaaver de rand te leunen en te kijken of hij naar het bureau kon springen, maar dat durft hij toch niet :P dus misschien wil het met een trappetje wel.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 17:56

Albion schreef:
Mijn looprad komt ook van queenies, is die ene houten, met de schors er op zegmaar :') ik vind het een heel fijn wiel! Blijft soepel en ze vreten het niet op, ook fijn :D Freddie is de enige die rent, Jack nooit om een of andere reden..

Ik weetniet of mannetjes meer stoeien dan vrouwtjes, vrouwtjes schijnen wel luidruchtiger te zijn, meer piepen enzo..

Zou je voor mij op kunnen meten hoe hoog het radje is incl pootje? Ik vraag me namelijk af of hij op en plateau past en of ik hem anders op een andere manier in mijn bak kan zetten zonder dat hij ingegraven wordt.

Mijn dames piepen idd behoorlijk veel :+ vooral als er gegeten wordt, dan zitten ze samen heel erg te dringen bij het voerbakje en wordt er flink gepiept. Ook met wat spelen wordt er gepiept maar verder eigenlijk niet.