Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:36

Banjer schreef:
Wat is je ratterynaam Aartje?

Ik heb destijds een andere naam gehad maar dat refereerde meer naar de woestijnratjes die ik fokte. Ik ga me nu echt specifiek op mijn nieuwe lijn richten waar ik ooit zelf mee gestart ben. De lijn van Murphy. De stam moeder 'spooky' en de vader 'Murphy'. Mijn nieuwe naam is dan ook Murphy's dream. Binnenkort komt mijn website online. Ben nu nog bezig met alle tekst en informatie over de geschiedenis aan het verzamelen. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:31

Ben benieuwd! Met welke rattery's werk je samen?

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:42

Awh leuk een nieuwe rattery erbij :)
Ben toch weer aan het zoeken naar leuke ratjes op den duur van mij is inmiddels overleden, heb hem gecremeerd was hij zeker wel waard mijn kleine grote vriend...

Maar mij kat mist het wel! Ben namelijk even met mijn kat op loge bij mijn moeder (de feestdagen hea mag mijn kat niet missen) die ook ratjes heeft.
m'n kat was super blij en liet hem er even mee spelen wat de ratjes ook fijn vonden.
Hier een klein filmpje en paar foto's:
http://www.youtube.com/watch?v=Z3VR9xVE ... e=youtu.be

Hé jullie lijken op mijn oude maatje alleen stukje kleiner...
Afbeelding
Moet dit echt zo opdringerig?...
Afbeelding
Zullen we maar gewoon vriendjes worden? Knuffeltijd...
Afbeelding
Uhhh... nieuw vriendjee? Lekker warm ben je
Afbeelding
Ehea... mijn nieuw vriendinnetje hoor!
Afbeelding
Niemand mag erbij komen hoor!
Afbeelding
Jalours... Nana heb mijn eigen bont-deken
Afbeelding
Uh,.. ik zei toch niemand. Dus JIJ ook niet!
Afbeelding
Ik word boos hoor!!...
Afbeelding
Oh sorry hoor wij horen zakje kraken! "SNOEPJES"
Afbeelding

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:46

_O- wat een mooie foto's!!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:45

Schattige foto's Dynara!
Is je website al klaar Aartje? Ben erg benieuwd!

Ik zie net dat Bella in 3 dagen een gat van 8x05.cm in de onderbak van mijn Jenny heeft geknaagd -O- Zou dit nog te repareren zijn? Ik heb net zitten kijken voor een nieuwe onderbak, die kost €32.50 en de kans dat ze er dan gewoon weer doorheen knaagt is vrij aanwezig.. Daarnaast vraag ik me af waarom ze zo fanatiek aan het knagen is gegaan. Volgens mij hebben ze genoeg te spelen in de kooi :\

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:25

Daar had ik gelukkig geen last van... Maar laat je ze ook wel een regelmatig loslopen?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:52

Ja ze lopen eigenlijk altijd los als ik thuis ben, gemiddeld zo'n 4 uur per dag. Vaak 's ochtends een uurtje tot ik weg moet en dan 's avonds als ik thuis kom weer een paar uur, beetje afhankelijk van hoe laat ik ga slapen etc. Moet zeggen dat het Eerste Kerstdag wel minder was, toen heeft een huisgenootje van me voor ze gezorgd en hebben ze een klein uurtje losgelopen, zij heeft ze 2e kerstdag 's ochtends ook nog gevoerd en even geknuffeld en ik kwam zelf om 22.00u thuis. Is misschien toch te lang geweest dan :\

DennisXXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:58

Ik heb 2 jaar een dombo gehad, echt een heel lief beestje en super tam.
Wanneer ik haar neer zetten liep ze gwn achter mij aan. Helaas overleden aan long problemen.

Daarna noch twee ratjes gehad maar die waren niet zo tam. na hun dood ben ik er maar mee gestopt

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:39

Vanillia schreef:
Schattige foto's Dynara!
Is je website al klaar Aartje? Ben erg benieuwd!

Ik zie net dat Bella in 3 dagen een gat van 8x05.cm in de onderbak van mijn Jenny heeft geknaagd -O- Zou dit nog te repareren zijn? Ik heb net zitten kijken voor een nieuwe onderbak, die kost €32.50 en de kans dat ze er dan gewoon weer doorheen knaagt is vrij aanwezig.. Daarnaast vraag ik me af waarom ze zo fanatiek aan het knagen is gegaan. Volgens mij hebben ze genoeg te spelen in de kooi :\

Wat balen..! ;(
Hier precies hetzelfde. Allevier de hoekjes helemaal kapot geknaagd. Heel vervelend maar ik denk niet dat een nieuwe bak veel zin heeft.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:40

Dynara: Wat een onwijs gave foto's!! Daar ben ik best wel jaloers op! Dat zie ik niet gebeuren met onze nieuwe kitten. Hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen?
Geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:38

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:03

_Dribbel schreef:
Dynara: Wat een onwijs gave foto's!! Daar ben ik best wel jaloers op! Dat zie ik niet gebeuren met onze nieuwe kitten. Hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen?
Geweldig!

hahaha ja bij echt alles bij elkaar de hond gaat er ook gerust bij liggen dan liggen ze met ze alle te kijken...
Maar wat dat betref ben ik makkelijk, de dieren bij ons komen goed voor zichzelf op hahah de ratten bijten de kat en de hond als ze iets niet leuk vinden.
blijf er wel bij natuurlijk is en blijven dieren maar ben er niet zo bang voor dat het echt mis gaat.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:07

Echt onwijs leuk en heel bijzonder!

Als onze kitten ook maar iets ziet bewegen in mijn badjas, ligt ze al op de loer.
Hoe ben je er ooit mee begonnen? Ik vind het echt heel bijzonder.
Vond je het niet heel erg eng in het begin? :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:01

Thanks voor de tip RedPassion! Die strips zet je aan de buitenkant?

Als het goed is krijg ik vandaag mijn bestelling van RatRations binnen. Na alle positieve verhalen ben ik toch eigenlijk wel benieuwd. Heb er nu Daily Essentials bij besteld, maar meen me te herinneren dat er hier iemand is die ook RR voer voert, maar daarbij zowel Daily Essentials als Calcivet geeft; hebben ze aan alleen Daily Essentials wel genoeg? Zit me nu ook af te vragen hoe ik het aan moet pakken met het oplossen van het poeder in water; ik heb maar 2 ratjes die allebei niet zo heel veel drinken, dus ik ben bang dat doseren lastig is.. Is het mogelijk om gewoon 400ml aan te maken en een deel in de koelkast te bewaren oid?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:17

calcivet is ook nodig voor calcium en vitamine D, dat zit namelijk niet in daily essentials.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:20

Ik zou de strip aan de binnenkant zetten, anders knagen ze toch van binnenuit tot op de strip en is de schade steeds groter.

Ik voer ook sinds kort RR, en geef Calcivet en Daily Essentials erbij. Als je maar 1 supplement wilt geven moet je voor DailyRat gaan, daar zit alles in. Calcivet is er inderdaad voor de calcium e.d die niet in Daily Essentials zitten. Ik geef van beide nu trouwens 1 keer per week, ze krijgen veel vers ernaast en ik meng nog met het oude voer. Ik denk dat ik uiteindelijk 2 keer per week ga geven.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:51

RedPassion schreef:
Ik zou de strip aan de binnenkant zetten, anders knagen ze toch van binnenuit tot op de strip en is de schade steeds groter.

Ik voer ook sinds kort RR, en geef Calcivet en Daily Essentials erbij. Als je maar 1 supplement wilt geven moet je voor DailyRat gaan, daar zit alles in. Calcivet is er inderdaad voor de calcium e.d die niet in Daily Essentials zitten. Ik geef van beide nu trouwens 1 keer per week, ze krijgen veel vers ernaast en ik meng nog met het oude voer. Ik denk dat ik uiteindelijk 2 keer per week ga geven.

Ik ga dat eens even op het gemakkie bekijken, het spreekt mij wel aan. RP, kan ik dat ook bij m'n huidige voer geven (science selective rat) ??
Alvast bedankt voor je antwoord ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:14

Ik meng het nu nog met Science Selective, dat kan prima als overgang. Ik zou het niet zo blijven doen, in SS zit in principe alles en omdat ik een compleet voer van RR heb is het nu dus een beetje overcompleet. Daarom ben ik nu ook nog schaars de supplementen aan het geven.
Met een basisvoer of losse ingrediënten van RR zou het wel kunnen. Ik moet wel zeggen dat ik volledig wil overstappen en van SS af wil omdat ik zo min mogelijk voorgefrabiceerd spul wil, dus ook daarom zou ik niet blijven mengen. Maar als je dat wel wilt doen met bv. een basismix is het geen probleem. :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:34

Hmm balen.. Op de site van RR stond namelijk 'Een supplement, zoals Daily Rat 3, of Daily Essentials van Dr S, moet erbij worden gegeven.' dus ik ben ervan uitgegaan dat 1 van die 2 goed zou zijn. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:02

Het staat inderdaad niet heel duidelijk op de site, ik heb me verder ingelezen en toen bleek dat zo te zijn. Welk voer heb je besteld? Misschien kan je het wel aanvullen met iets anders hoor.
Wat doseren betreft zou ik trouwens gewoon een kleiner flesje gaan gebruiken, ik heb voor twee ratjes altijd het kleinste hamster/muizenflesje. Dan krijgen ze dagelijks vers water en hoeven er geen supplementen verspild te worden. :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:47

Ik heb de Nr. 9 Compleet - Voor moeders en rittens besteld. Ik had bedacht om voor nu gewoon calciumrijke voeding bij te voeren (boerenkool, noten, gedroogd zeewier) en dan bij mijn volgende bestelling bij RR de Calcivet mee te laten komen.
Thanks voor de tip van het drinkflesje, ga ik zeker doen! Heb nu een 400ml fles, maar zoveel drinken ze toch niet op een dag :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:03

Lijkt me een prima oplossing. :j

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:54

@vanillia: heb je op dit moment rittens?

ik denk dat het bijvoeren van boerenkool/noten en andere calciumrijke voeding niet voldoende zal zijn om een goede calcium/fosfor verhouding te krijgen, zeker niet bij een zogende moeder en rittens.
als je nu geen supplementen wilt bestellen zoals calcivet dan kan je beter de beschikking geven over botten, daar kan aan geknaagd worden door ze dus is goed voor de tanden, en het geeft ook behoorlijk wat calcium.
maar het makkelijkst voor jezelf is denk ik toch gewoon calcivet bestellen.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:43

Mijn website is bijna klaar. Het wordt niet heel uitgebreid maar het is vooral bedoeld om wat meer over mij en mn ratjes te vertellen en mensen van nestjes op de hoogte te houden.
Ik zal morgen ook even wat foto's van mijn ratjes plaatsen! Misschien heb ik nog een paar oude foto's.
*zoek ze ff op*

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:56

Wat oudere foto's maar dat maakt niet uit :P

Hun schattige snoetjes
Afbeelding

Moortje
Afbeelding

En Bambi
Afbeelding

Ze zijn zo ontzettend leuk. Normaal zou ik toch mannetjes boven vrouwtjes verkiezen maar deze meiden hebben mijn mening bijgesteld. Ze zijn helemaal geweldig en heb echt een band met ze. Ze mogen elke dag even los lopen en als ik ze roep komen ze ook echt naar me toe. Zo leuk..!!! :P