Als je hond vaker anaalklieren verstopt heeft zou je eens kunnen denken aan rauw voeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wintu schreef:Ja, dat kan ik zelf, het was wat ontstoken, kwam bloed mee, dus hoopte op een kuur.
En ook al kan ik dat niet, consult is betaald, dat keukenrol en een plastic handschoentje 20 euro moet kosten.....
Doubtless schreef:Wintu schreef:Ja, dat kan ik zelf, het was wat ontstoken, kwam bloed mee, dus hoopte op een kuur.
En ook al kan ik dat niet, consult is betaald, dat keukenrol en een plastic handschoentje 20 euro moet kosten.....
Als je het niet kan betaal je ook voor de kennis en kunde. Maar als je het wel zelf kan is het natuurlijk makkelijker opgelost: Niet meer door de DA laten doen.
Wintu schreef:BeFunny schreef:Hier kost een consult zonder handschoentjes dat al en dan is er ook nog niks geleegd.
Als je hond vaker anaalklieren verstopt heeft zou je eens kunnen denken aan rauw voeren
Ze zijn niet verstopt.
Cayenne schreef:KarmaChansy schreef:Nederland valt nog mee vergeleken met hiermaar daarin tegen hebben wij hier wel echt goede verzekeringen voor 5 honden betaal ik ongeveer 700 euro per 3 maanden en dan wordt na ER bijna alles wel vergoed, hoe zit het in NL met de huisdier verzekering?
700 euro per 3 maanden?Hoeveel procent van de kosten krijg je dan vergoed?
Onze papegaai zit ook in de verzekering (meest uitgebreide pakket) en daar betalen we 210 euro per jaar voor, met 70% vergoedingen op alle behandelingen (uitgezonderd reguliere halfjaarlijkse gezondheidscontrole).
Doubtless schreef:Wintu schreef:Als ik voor anaalklieren legen zou gaan, was ik niet gegaan idd. Het was ontstoken, daar ging ik om
Nee snap ik. Kan je dan op het moment zelf niet zeggen dat behandeling niet hoeft? Of moet hij ze legen om de ontsteking vast te stellen?
robert45 schreef:Nyaleti schreef:Ze nemen net zo goed praktijken over die niet lekker draaien hoor. Boeit ze niet, ze willen alles hebben![]()
Maargoed, ik ken weinig praktijken die daadwerkelijk (goede) winst draaien. Ik weet hier van 3 praktijken uit de buurt dat het altijd lijkt alsof ze een mega omzet hebben maar onder de streep blijft er geen drol over.
Dan doe je als praktijk toch iets behoorlijk verkeerd. Als je een normaal klantenbestand hebt moet je goed kunnen verdienen.
BeFunny schreef:Wintu schreef:
Ze zijn niet verstopt.
Of vol zijn.
Als ze niet vol zijn of verstopt is maar net hoe je het wilt noemen hoeven ze ook niet geleegd.
Was maar gewoon een tip
Het was dus ontstoken maar je kreeg geen kuur?
Doubtless schreef:Wintu schreef:Als ik voor anaalklieren legen zou gaan, was ik niet gegaan idd. Het was ontstoken, daar ging ik om
Nee snap ik. Kan je dan op het moment zelf niet zeggen dat behandeling niet hoeft? Of moet hij ze legen om de ontsteking vast te stellen?
Yipee schreef:Doubtless schreef:
Om de ontsteking vast te stellen moet je toch voelen, en eigenlijk ook legen om te zien of het normale anaalklier smurrie is of pussige anaalklier smurrie.
Wintu je hebt in feite betaald voor de kennis en diagnose van de dierenarts, niet enkel voor het legen van de anaalklieren. De dierenarts heeft ernaar gekeken en geconcludeerd wat de beste behandeloptie is. Antibiotica is niet altijd nodig. Je betaald niet enkel voor de handeling, maar de conclusie/diagnose die aan die handeling vast zit.
StalNollie schreef:lifeofmarit schreef:
*stille meelezer*
700 euro?? Waar ben jij bij verzekerd? Wij hebben een hele goeie verzekering voor onze jachthond en die kost nog geen 200 sek per maand. Mijn andere hond is verzekerd voor 150 sek per maand. Eigen risoco is dacht ik 1500 sek.
700 euro voor drie maanden voor 5 honden. Als je dat omrekent per maand naar 1 hond is dat toch niks geks? (Nog geen 50€ per hond per maand)
Wintu schreef:Yipee schreef:
Om de ontsteking vast te stellen moet je toch voelen, en eigenlijk ook legen om te zien of het normale anaalklier smurrie is of pussige anaalklier smurrie.
Wintu je hebt in feite betaald voor de kennis en diagnose van de dierenarts, niet enkel voor het legen van de anaalklieren. De dierenarts heeft ernaar gekeken en geconcludeerd wat de beste behandeloptie is. Antibiotica is niet altijd nodig. Je betaald niet enkel voor de handeling, maar de conclusie/diagnose die aan die handeling vast zit.
Waarvoor betaal je een consult dan?
office schreef:Het irritantste vind ik dat een dierenarts geen diagnose meer lijkt te kunnen stellen zonder nader onderzoek .Foto echo s noem maar op.Iedereen ziet bijvoorbeeld dat een tinker mijten heeft maar er moet eerst een huid afschraapsel onder de microscoop bekeken worden voor er een plan van aanpak komt .Vroeger kreeg je gewoon wat je nodig had.
De dierenarts maakte op het oog en met z’n handen een diagnose en gaf dan een behandelplan of een medicijn.
Maar ja …de goede oude tijd was dat .
Yipee schreef:Wintu schreef:
Waarvoor betaal je een consult dan?
Voor de tijd van de dierenarts, voor het afnemen van een anamnese, het doen van lichamelijk onderzoek (anaalklieren uitknijpen en controleren wat eruit komt), diagnosticeren met een waarschijnlijke diagnose en advies geven aan de eigenaar + eventueel medicatie voorschrijven. Voor dat hele riedeltje betaal je een consult. De dierenarts heeft tijd voor je ingepland (meestal 15-20 minuten, hoeveel tijd het daadwerkelijk kost maakt niet uit) en tijd = geld. Als je alleen de anaalklieren uitgeknepen wilt hebben, dat kan meestal een paravet met een paravet consult wel doen (is vaak wat goedkoper). Daar hebben veel klinieken wel opties voor.
Ragdollcat schreef:Maar ja, de dierenartsen doen dat toch zelf, ze stonden het toe en gingen erin mee dat hun klinieken of praktijken overgenomen werden. Of zie ik dat verkeerd?
BigOne schreef:Evidensia :[ [url=m/EFgtAC.png]Afbeelding[/url] ]
Probeer er maar eentje te vinden die er niet bij is aangesloten.
Citaat:Nederland telt volgens het CBS ruim 2.400 dierenartspraktijken, de grootste categorie zijn de huisdierenpraktijken (> 60%), gevolgd door de gemengde praktijk (>20%) en de paardenklinieken (>5%). Op dit moment is naar schatting ongeveer 20% tot 25% van de dierenartspraktijken onderdeel van een keten. De belangrijkste ketens zijn AniCura (met ca. 103 dierenklinieken en ziekenhuizen) en Evidensia (307 dierenklinieken en ziekenhuizen). Net zoals in de dentale sector zoeken grote (internationale) investeerders ook in de veterinaire sector naar investeringsmogelijkheden.
jesito schreef:Momo94 schreef:En ik denk dat ook veel verschil maakt dat vroeger dierenartsen ook omzet uit veterinaire voeding kon halen. Nu tegenwoordig is alles voor bijna inkoopprijs op internet te halen. Daar kan een dierenarts niet mee concurren en dan zullen de behandelingskosten omhoog moeten om te kunnen blijven bestaan.
Als een dierenarts zijn winst uit de bijverkoop zou moeten halen, gaat er iets mis. Dit is ook juist wat ik niet geloof. Zoals gezegd heb ik bij de da een flesje cisaral voor 35,00 afgetikt. Op medpets staat het zelfde flesje voor 19.99 verkoopprijs dus geen inkoop. Betaal dus bij de da 15,00 meer, ik vind dat een mooie marge.
Ondertussen wil cavia niet echt opknappen, maar het is wat het is, ze is op leeftijd en krijgt de dingen die ze moet krijgen.
Ondertussen heb ik van alle kleine beestjes nog maar 1 konijn en 2 cavia's (met een beetje pech dadelijk 1) en wil er niks meer bij, heel sneu voor de achterblijvers en tegen mijn principe, maar ik stop er echt mee.
anoukwendy schreef:En dan zijn de kosten in Nederland nog niet eens zo hoog, ik was 7900€ kwijt voor 5 dagen kliniek van mn veulentje, 950€ voor een behandeling van baarmoeder ontsteking van zn moeder en proberen drachtig te krijgen heeft ook nog eens 5400€ (inkl verdere behandeling van bacterie in de baarmoeder) gekost zonder resultaat. Hier in Zweden zijn de kosten veel hoger dan bij jullie in Nederland en Belgie
purny schreef:Zweden is ook een duur land.
Ik vind dat je geen vergelijking kan maken met kosten hier in Nederland en kosten in Zweden