Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:25

cursebreaker schreef:
Ik ontworm helemaal niet ondanks volledig rauw dieet, tenzij nodig. Sommige dierenartsen zijn zo panisch met rauw voeren, is echt ongelooflijk :') De DA waar ik vroeger stage liep en heel veel geleerd heb en altijd heel goed vond, heeft me hierin ook echt teleurgesteld toen Arya pup was. Die hoorde dat ik over rauw voeren nadacht en werd helemaal gek, dat het levens gevaarlijk was en bla bla en ja dat was de eerste en enige keer dat ik bij hem met Arya ben gegaan. Erna gelijk een andere DA gezocht. Je moet nog steeds wel een beetje kijken wat je doet en wat je ze voert natuurlijk, maar ik snap niet dat ze nog ontkennen dat een hond anatomisch en fysiologisch gezien niet gemaakt is om gewoon rauw voer te eten/verteren en dat ze nog steeds vaak durven te beweren dat dit gevaarlijk en slecht is - met katten hetzelfde terwijl die bij uitstek echt carnivoor zijn.

Ik laat ontlasting onderzoeken elke 3 maanden en pas wanneer er echt een worm infectie zou zijn, ontworm ik. Wat tot nu toe nog niet is gebeurd ondanks dat ik volledig rauw vlees voer - ruim 2 jaar.

Wel heb ik na ons bezoek aan Frankrijk preventief ontwormd, al heeft dat niet perse veel nut maar goed, ivm een gevaarlijke hartworm die in Frankrijk actief is, maar was voor mij wel even een uitzondering en heb ik Milbemax gegeven.

Maar daar krijg ik ook altijd de kriebels van idd van die 'je moet elke maand of elke 2 maanden ontwormen' adviezen, want dat heeft echt 0 effect/nut bij de gemiddelde gezonde hond. Ik stop er liever zo min mogelijk in in dat lichaam, als het niet noodzakelijk is. Toen ze pup was wel gegeven overigens, maar erna alleen nog maar aan de hand van ontlasting onderzoek en die ene keer in Frankrijk dan. Voor een gezonde, volwassen hond is dat echt niet nodig als je ontlasting laat onderzoeken bv. en aan de hand daarvan geeft. Zelfde principe als titer bepaling eigenlijk: alleen enting erin zetten wanneer nodig.

Laat jij de ontlasting bij je dierenarts onderzoeken of via een andere instanties of via een zelfkit? Ik weet niet of die laatsten voor honden ook bestaan maar dacht er even terug wat over te hebben gelezen (maar kennelijk niet opgeslagen :+ )

s1993

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:44

Ik kom hier even om het hoekje kijken. Ondertussen is onze Duitse herder 3/4 maand overleden. Wij beginnen meer en meer te merken dat Lilly soms wel een maatje mist. Ze kan met momenten moeilijk haar energie doseren en gaat nu bij alles direct naar standje hyper en overenthousiast :') Ze vond Nox verschrikkelijk, maar af en toe hadden ze wel een fijn moment.

Of er echt een pup bij komt weet ik niet. Sowieso hebben wij eerst wat meer financiële ruimte nodig. Wel hebben wij al vaker gekeken wat bij ons zou passen en het er toch al eens over gehad.

Wat wil ik graag? Een Duck Tolling Retriever.

Wat hebben wij nodig :')

Een niet te grote hond, formaat Lilly ongeveer (40cm, 12,5 kilo) Super met kinderen, liefst geen tot weinig jachtinstinct voor mijn kippen op het erf. Mag waaks zijn (liefst) maar niet om de haverklap aan slaan. Mag afwachtend zijn naar vreemden maar moet er wel mee kunnen leven dat ze in huis komen bv. Niet te veel nood aan lange wandelingen. Wij zijn er veel mee buiten en mee bezig maar echt wandelen, daar ontbreekt de tijd voor.
Mag wel wat koppig zijn, maar moet wel goed kunnen terug komen als wij roepen. Langharig. Liefst erfvast. Geen zwerver. Eigenlijk: Een 2de Lilly :D

Ik weet dat dit alles geen exacte wetenschap is hoor _O- Maar een jack russel bv kun je met ons lijstje al schrappen :D Moesten jullie nog suggesties hebben buiten een Duck Tolling retriever, kom maar op!

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:04

s1993 schreef:
Ik laat ontlasting altijd checken via VPL het Woud, die gebruik ik ook voor mijn paard. https://wormbestrijding.nl/

Dit doe ik ook..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:10

Ik wist niet eens dat je bij honden ook wormonderzoek kan doen.
Kan nog veel leren :+

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 18:24

Ooh kijk! Fantastisch. Ik deed dat wel voor mijn pony altijd via worm&Co dus concept was me bekend. Alleen geen idee dat het ook voor honden was. Top!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:39

Ontwormen doe ik bij skitt weer wel heel veel maar dat is puur door haar naaktslak fetisj.
De andere doe in 4x per jaar maar ben er niet zo strikt in.

Parel wordt helemaal niet meer geent omdat het bij haar aanvallen triggerde.
Elvin daarom ook besloten niet meer te doen ivm huidklachten.

De amerikanen dmv titerbepaling en tot op heden blij mee mits je de goede arts treft.
Die is overigens ook niet echt fan van de rapid zei ze.

Kiwi was dat je eigen dierenarts?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 19:49

Ik doe het sinds de laatste keer ook via VPL het Woud, eerder via de DA zelf maar vind de expertise van het Woud wel fijn en qua kosten zijn ze ook erg netjes vind ik dus denk dat ik het daar de volgende keer ook weer ga doen :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-22 20:45

cinniz123 schreef:
Ontwormen doe ik bij skitt weer wel heel veel maar dat is puur door haar naaktslak fetisj.
De andere doe in 4x per jaar maar ben er niet zo strikt in.

Parel wordt helemaal niet meer geent omdat het bij haar aanvallen triggerde.
Elvin daarom ook besloten niet meer te doen ivm huidklachten.

De amerikanen dmv titerbepaling en tot op heden blij mee mits je de goede arts treft.
Die is overigens ook niet echt fan van de rapid zei ze.

Kiwi was dat je eigen dierenarts?

Nee no worries. Ze gaan nu naar onze DA. Onze DA die had alweer plaatsvervangende schaamte voor der collega..

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 21:58

Moestuin schreef:
Een niet te grote hond, formaat Lilly ongeveer (40cm, 12,5 kilo) Super met kinderen, liefst geen tot weinig jachtinstinct voor mijn kippen op het erf. Mag waaks zijn (liefst) maar niet om de haverklap aan slaan. Mag afwachtend zijn naar vreemden maar moet er wel mee kunnen leven dat ze in huis komen bv. Niet te veel nood aan lange wandelingen. Wij zijn er veel mee buiten en mee bezig maar echt wandelen, daar ontbreekt de tijd voor.
Mag wel wat koppig zijn, maar moet wel goed kunnen terug komen als wij roepen. Langharig. Liefst erfvast. Geen zwerver.

Je beschrijft hier in hoofdlijnen mijn hond: Een Welsh Corgi. Maar garanties heb je nooit bij een pup. Iedere hond is anders, raseigenschappen zeggen ook niet alles. Succes met de zoektocht.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:28

Wat leuk dit topic!

Wij hebben een border jack van 13 weken, Jimi! Het gaat heel goed, hij luistert goed, heeft eigenlijk geen ongelukjes meer en slaapt de hele nacht lekker door.

We beginnen 7 januari met puppy cursus. Niet omdat ik hem zelf niet kan leren zitten, maar omdat ik het fijn vind hem in de groep te leren luisteren. Ook geeft deze school in de vervolg cursus spelenderwijs wat agility oefeningen mee.

Ik zou graag agility met Jimi gaan doen, maar heb er totaal geen ervaring mee. Iemand een tip voor een goede trainer in de omgeving Drechtsteden/Rotterdam of net over de moerdijk?

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 15:28

Gisteren is Layla op haar eerste "hike" geweest (wat eigenlijk gewoon een wandeling in het natuurgebied was).

Ze waren super leuk met zijn 2en! Lekker alles ontdekken (zodra je 1km van de parkway zit is het backcountry en mogen ze los). Hier en daar lag sneeuw, maar dat kende ze natuurlijk al. Ze bleef heel mooi steeds inchecken bij ons en kwam elke keer als we dat vroegen (heerlijk de recall bij de jonge pups :+ ).

We hebben we weer een hond met een lastige kleur om te fotograferen! Beer wordt altijd een zwarte blob en zij ook. Maar goed, hier een paar foto's van de zwarte blobs, waarbij het af en toe zoek de hond is!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 16:00

Wat is het ontzettend mooi daar!!!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 17:27

Nou inderdaad!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 17:59

Inderdaad erg mooi zeg!

Vind onze kelpie ook nog knap lastig op de foto vast te leggen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:14

Ik moet zeggen dat ik niet mag klagen met mijn model :+ Vind haar heel fotogeniek.
Maar moet wel standaard het blauw uit haar vacht halen bij de nabewerking.

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:42

Zeg, had iemand mij even onder mijn steen vandaan kunnen trekken om te zeggen dat er een nieuw topic is?! :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:46

Prachtig Osha! Wát een waanzinnige omgeving!

Ruby is geboren als fotomodel :)) <3

Ik vond foto's maken ook super lastig met die snelle beweeglijke jonge pups! :D

Ondertussen heb ik nog steeds met name Psychoface :')
Afbeelding

Maar mooi staan kan ie ook wel;
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:55

Z’n heldere ogen maken het automatisch al wat intenser. Maar hij is wel mega knap <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-22 20:54

Oh wat een gave omgeving. En die kleur van Layla <3

maar die kerstfoto is ook heeel lief.

Die ogen zijn gaaf LEO!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 20:56

Ziet er heerlijk uit, die hiken. Wat een geweldig land wonen jullie toch nu, omg :D <3
Fijn ook dat er zoveel mogelijk is qua losloop daar, wat een genot moet dat zijn ook!

En ik zie knappe Fitz ook nog even voorbij komen. Die poseer foto is ook echt ... <3 <3
Wanneer je ooit eens naar Z-Limburg komt (of ik die kant op), eis ik van je dat die camera mee komt als we gaan wandelen zodat je m'n zwarte monster op de foto kunt zetten :j _O-

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 10:32

Z Limburg ie volgens mij wel goed vertegenwoordigd in dit topic :D

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:44

Wauw al die foto's hier, heel magisch!

Gisteren hebben we de kerstboom opgezet en vanmorgen had ze al het eerste ornamentje er uit gejat. Expres al geen ballen in de boom gehangen aangezien hij een beetje in de weg staat (waar zij ook mag spelen), eens zien wat het nog verder brengt :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:46

cursebreaker schreef:
Ziet er heerlijk uit, die hiken. Wat een geweldig land wonen jullie toch nu, omg :D <3
Fijn ook dat er zoveel mogelijk is qua losloop daar, wat een genot moet dat zijn ook!

En ik zie knappe Fitz ook nog even voorbij komen. Die poseer foto is ook echt ... <3 <3
Wanneer je ooit eens naar Z-Limburg komt (of ik die kant op), eis ik van je dat die camera mee komt als we gaan wandelen zodat je m'n zwarte monster op de foto kunt zetten :j _O-

Deal :))

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:47

Coalizione schreef:
Wauw al die foto's hier, heel magisch!

Gisteren hebben we de kerstboom opgezet en vanmorgen had ze al het eerste ornamentje er uit gejat. Expres al geen ballen in de boom gehangen aangezien hij een beetje in de weg staat (waar zij ook mag spelen), eens zien wat het nog verder brengt :')

Daarom ziet mijn boom er zo uit :')
Zij ging de cadeaus openmaken .. }:)
Al liggen die er hier nog niet onder :')

Afbeelding