Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xoranlover schreef:Misschien gemeen maar ik als fokker zou ik er echt niet blij van worden als een kitten van mij naar een nieuw huis gaat en dan minimaal 2 en weken ergens apart moet zitten.
Voorop gesteld dat ik jou situatie begrijp. Nu heb ik dan ook geen ras wat je alleen kan zetten. Maar goed wat zegt de fokker als je Jane alleen laat zitten voor 2 weken?
Bedenk je trouwens wel dat Odin waarschijnlijk echt wel door heeft dat er een andere kat is. En mogelijk kan niet zien maar wel horen of ruiken ook voor stress zorgen.
sasja0705 schreef:En... dat dan weer mijn persoonlijke mening: Jane voor nu ergens anders bij vrienden en familie onder te brengen... wat doet men daarmee dan Jane aan ?
Eerst uit nest, dan nieuw thuis en dan weet verhuizen?
Lijkt mij dan voor Jane ook niet persé goed....
KikiCelinevs schreef:Het is heel normaal om katten gescheiden in 1 huis te laten leven alvorens de introductie. Daar zou ik mij geen zorgen over maken. De introductie moet juist heel geleidelijk gebeuren. Of je tijd hebt voor 2 katten apart aandacht te geven is een ander ding. Maar in mijn ogen niet onmogelijk aangezien een van de 2 nu veel rust.
xoranlover schreef:@sasja, ik introduceer niet langzaam ik laat ze gewoon los. Maar ik breng ze zelf weg. Ik ken mensen die het geprobeerd hebben met een abessijn of somali maar die beestjes zijn zo enorm vlug dat ze zelf door de deur vliegen zodra ze kunnen. Dus laten we ze meteen los. Nog nooit problemen mee gehad. Maar ik snap dat niet iedereen dat doet.
Ik persoonlijk zou Jane door de fokker ergens anders laten plaatsen hoe moeilijk ook. Als fokker zijnde zou ik je aanbetaling terug geven maar daar kan ik niet over oordelen.
dalena schreef:Zo'n 90% van alle katten krijgt het corona virus als het al niet meer is. De meeste hebben er nauwelijk last van, soms wat diarree. Bij Odin is het corona virus gemuteerd en dat is dus FIP
Waar het vandaan komt? Geen idee, het corona virus kan onder je schoenen zitten. We hebben de pech dat het bij Odin is gemuteerd.
Wel kan het zijn dat een kat het Corona virus onder de leden heeft die ook al muteert. En dat is uiteraard besmettelijk.
![]()
Er is nog veel onduidelijk over de ziekte, de ene DA zegt dit en de ander dat. Gelukkig is er de Facebook groep waar ze veel weten.
Prik 2 zit erop. Ging dit keer wat lastiger