Baby koningspythons verwacht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gonniee

Re: Baby koningspythons verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:57

Hier ook een stille meelezer. Zou er zelf niet aan moeten denken om een slang in huis te hebben, maar vind het wel fascinerend en leuk om te lezen en zien hoe jij met de slangen aan de gang bent.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 22:02

In deze post even een aantal foto's van de geknipte eieren. Helaas lijkt de uitkomst mij heel erg tegen te vallen. De vrouw heb ik vorig jaar gekocht omdat ik haar in het clown project wilde werken en ze 100% zeker het. Clown zou moeten zijn. Verpaard met een homozygote clown, is bij 10 eieren de kans dat er minimaal 1 clown bij zit 99,99%.

Jullie raden het misschien al, maar ik zie vooralsnog geen baby's met de clown morph. Ik kan het met zekerheid zeggen als ze uit het ei zijn, maar ik vermoed dat ik voorgelogen ben bij de koop. Daar zou ik flink van balen, want dan voegen deze jongen vrij weinig toe aan mijn kweekprojecten :o
Daarnaast zijn er waarschijnlijk heel veel mannen.

Maargoed, ondanks dat de uitkomst niet zo leuk lijkt als verwacht, zijn alle baby's levend en ben ik blij weer een nestje te hebben. Ook de 10e baby was redelijk vlot uit de navelstreng te wikkelen. Over de morphs durf ik pas wat te zeggen als ze uitgekomen en/of verveld zijn.
Het lijkt erop dat moeders misschien ook pastel of een ander licht gen draagt. Heel veel jongen zijn lichter qua kleur dan normaal mogelijk is. Dus de morphs moet ik zelf ook nog even bekijken :D

Hier dan een paar foto's van wat baby's, nog in het ei:

Degene met de navelstrengproblemen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is zo snel bekeken een pastel het. Clown
Afbeelding

Om even het verschil te tonen.. Die met de navelstreng heb ik uit het vlies moeten halen om hem los te wikkelen. Zo zien ze er dan uit:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Animal op 06-07-22 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 22:03

Speirs schreef:
Wat bijzonder, zo'n opengeknipt ei. Waarom kruipt ie er niet meteen uit als het open is?
Succes met het redden van de 10e!

Ze beginnen vaak iets eerder met het openen van het ei dan dat ze eruit komen. Dan kunnen ze nog even bijkomen en nog wat extra voedingsstoffen opnemen voordat ze eruit komen :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:06

Wow, slangen nog in het ei, nog niet eerder gezien. Fascinerend inderdaad. Ook je uitleg erbij steeds.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:09

Hier ook een stille mee lezer. Echt super interessant! Ik kruip weer onder mijn mee lees steen, maar bedankt voor het zo open en eerlijk een kijkje in de keuken te bieden. Letterlijk en figuurlijk. Ik vind vooral hoe jullie het " voer" huisvesten en behandelen fantastisch. Mijn ding zou het niet zijn, maar dit is gewoon zo veel beter als massa productie in mini hokjes! En ze zijn nu eenmaal niet vegetarisch, maar ik weet zeker dat het voor van jullie slangen een fijner leven gehad heeft als de dieren die in onze honden broken verwerkt zitten....

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:26

Ik ben ook een stille meelezer! Ik heb helemaal niks met slangen (vind ze eigenlijk ook wel een beetje eng), maar ik vind het zo bijzonder om te lezen hoe jullie ermee omgaan en het hele proces met het kweken zo duidelijk uitleggen! Echt heel gaaf!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 22:29

Fascinerend! Wat jammer dat de kleuren tegenvallen en dat de moeder genetisch niet is wat de verkoper beloofde. Ze lijken qua kleuren ook veel op elkaar of zie ik dat verkeerd? Alleen die ene is geler.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 23:16

Ik ben het ook steeds blijven volgen, maar ben ook niet zo'n reageerder. Maar wauw, wat een mega interessant topic, een hele duidelijke uitleg. Balen dat de kleuren niet zijn waar je voor ging....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 07:31

Wauw, hoe wikkel je ze uit een navelstreng?
Moeten ze dan uit het ei? Of Blijven ze erin?

Wat jammer dat je waarschijnlijk voorgelogen bent.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 09:47

is het niet mogelijk bij aankoop/overname dna testje te laten doen op kleur?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 11:37

Jolliegirl schreef:

Ik moet het voor die conclusie nog even afwachten tot ze echt uit het ei zijn, maar het lijkt er wel op. Heb de vorige eigenaar alvast gecontacteerd en die zegt dat ze zeker weten een clown gen draagt. Dus blijft nog ff spannend.

Ik heb deze er half uitgehaald. Het vlies heb ik opengebroken en omdat ik goed bij de staart kon komen heb ik alleen de staart wat opgetild en na het afwikkelen weer in het ei gelegd.

speurneusc schreef:

Helaas bestaan deze nog niet, anders had ik het absoluut gedaan! :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:18

Animal schreef:
Jolliegirl schreef:

Ik moet het voor die conclusie nog even afwachten tot ze echt uit het ei zijn, maar het lijkt er wel op. Heb de vorige eigenaar alvast gecontacteerd en die zegt dat ze zeker weten een clown gen draagt. Dus blijft nog ff spannend.

Ik heb deze er half uitgehaald. Het vlies heb ik opengebroken en omdat ik goed bij de staart kon komen heb ik alleen de staart wat opgetild en na het afwikkelen weer in het ei gelegd.

speurneusc schreef:

Helaas bestaan deze nog niet, anders had ik het absoluut gedaan! :D

maar dna bekijken kan wel, dan is op kleur ws
ook mogelijk (miss niet zo bekend voor particulieren)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 12:39

Maar dan moeten ze eerst uitvogelen op welke loci alle morphs zitten. Dat kost best veel geld en er is nog weinig belang bij op dit moment helaas.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:19

Afbeelding

Afbeelding

Geen ballpythons, maar rattenslangen. Deze kleintjes besloten gisteren uit hun ei te kruipen. Als je goed kijkt, steekt er één z'n koppetje uit z'n ei, 1e foto links boven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:26

Leuk!
Maar misschien ook leuk om even op TS te reageren :')

Dank voor je uitleg ts!
Nu duurt het dus nog even voor ze er zelf uit gaan kruipen dus, hoelang blijven ze daarna nog in die bak bij elkaar?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:28

Oeh cute.

Ik had geen idee dat ze ‘roze’ geboren werden.

Kun je bijvoorbeeld zien welke kleur ze gaan worden / heb je daar een idee van?

Ik als leek zie alleen roze/wit-achtig met een ruitje of streepje op de rug.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:39

Ik lees gewoon rustig mee, maar ik wilde even zeggen dat er wel prachtige kleuren tussen zitten zeg!

Heel fascinerend om zo te zien :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:44

Voor de TS, van harte gefeliciteerd met het nestje! Mooie diertjes komen eruit, jammer dat het niet helemaal is waar je op gehoopt had.

Luxorvalkje schreef:
Oeh cute.

Ik had geen idee dat ze ‘roze’ geboren werden.

Kun je bijvoorbeeld zien welke kleur ze gaan worden / heb je daar een idee van?

Ik als leek zie alleen roze/wit-achtig met een ruitje of streepje op de rug.

Die kleintjes van mij die zo roze zijn, zijn albino, ze worden ook wel Amel, afkorting van Amelanistic genoemd.

Er zitten motley (de stippels) en stripe (de gestreepte) tussen.

Deze blijven deze kleur als ze volwassenen zijn.

Maar ik ben het topic van de ts zo een beetje aan het kapen :o

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:46

Ik weet heel weinig van slangen, dank voor dit leerzame topic!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 13:56

MvDende, je bent welkom hoor :D
Knappe babies! Misschien heb ik nog wel interesse in een 0.1 :))
Gutten zijn ook fantastisch! Wij hebben momenteel een 0.1 palmetto 66% het scaleless en en 1.0 Ultramel. Voor de 0.1 gaan we nog een (het.) Palmetto man zoeken :D

Ik laat de baby's altijd lekker samen in de stoof tot na de 1e vervelling. Daarna krijgen ze allemaal hun eigen plekje en worden ze voor het eerst gevoerd :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:17

Animal schreef:
MvDende, je bent welkom hoor :D
Knappe babies! Misschien heb ik nog wel interesse in een 0.1 :))
Gutten zijn ook fantastisch! Wij hebben momenteel een 0.1 palmetto 66% het scaleless en en 1.0 Ultramel. Voor de 0.1 gaan we nog een (het.) Palmetto man zoeken :D

Ik laat de baby's altijd lekker samen in de stoof tot na de 1e vervelling. Daarna krijgen ze allemaal hun eigen plekje en worden ze voor het eerst gevoerd :)

In dat geval.... de verparing is Amel motley X Stripe. Er waren er gisteren 5 uit het ei, ga straks even kijken hoeveel er nu zijn uitgekomen.

Had dit nest niet meer verwacht. Heb een man en vrouw jaarrond samen liggen. Had wél behoorlijk wat activiteiten gezien, maar was véél te laat met een legbox aanbieden en de eieren lagen er ineens als verassing. Ze zagen er slecht uit, maar zoals Emily van SnakeDiscovery altijd zegt: "incubate untill there's no debate" dus de eitjes toch maar in de broedstoof gestopt. En nu zijn ze toch aan het uitkomen!

Mijn 2e vrouw wilde ik een jaar rust geven, dus de man er niet bij gezet. Krijg ik ineens iets van 19 sluggs... :+ zij was het dus niet helemaal met mij eens om een jaartje over te slaan.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 20:45

Hoe is het nu met de baby’s? Ben zo benieuwd!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-22 22:21

Gwenvd schreef:
Hoe is het nu met de baby’s? Ben zo benieuwd!

Ze liggen nog net als gisteren.. :D Met pythons moet je geduld hebben. Zijn niet zulke actieve dieren :+ Waar de gutten van Mvdende al snel het ei uitkomen, duurt dat bij pythons minimaal 2 tot 10 dagen :+

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 06:47

Haha oké ik wacht (on)geduldig af haha

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 09:20

Gwenvd schreef:
Haha oké ik wacht (on)geduldig af haha

Anders ik wel :+
Denk dat het nog wel even duurt. Heb het vermoeden dat die eerste zich ietwat vroeg aangediend heeft en dat ze best wel wat langer konden blijven zitten. Gemiddeld genomen zouden ze bij mij pas volgende week donderdag echt uit het ei kruipen. Vandaar dat ik het idee heb dat ze nog even veilig binnen blijven.
Maargoed.. Als de eerste zich aandient zijn ze theoretisch gezien klaar om langzaamaan uit het ei te komen. Anders had ik ze sowieso niet zo vroeg geknipt :D
Dus wie weet komen ze wel eerder.