Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 01:59

Hier niks te klagen. Met wat afleiding met wat lekkers om 12 uur heeft hij het super gedaan.

Meest toffe vond ik nog wel dat toen ik rond 20:00 even ging lopen en op veld naast ons huis de groep jeugd doorhad dat ik met een hond langs liep ze allemaal naar elkaar riepen wachten met afsteken loopt hier een hond. Toch weer een fijn beeld van de jeugd en mensheid.

Beste wensen allemaal!!!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Themba op 01-01-22 02:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 02:01

Wat fijn melis dat t geholpen heeft! En de rest dat t tot nu toe goed gegaan is

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 09:20

Hier ook goed gegaan, wel lastig met een pupje die zo vaak moet plassen want het was de hele avond vrij heftig hier qua vuurwerk dus was liever binnen gebleven. Obi zelf overigens ook, was net buiten geweest maar wilde toen vooral naar binnen. 5 minuten binnen en toen ging hij in de poephouding zitten. Snel opgepakt en uiteindelijk toch buiten gepoept :) Om vijf voor twaalf hebben wel hem een zo'n kaas staaf gegeven, die vindt hij HEEL lekker en heeft hij op zitten kauwen tot het weer wat rustiger was buiten.

Overigens vond hij de knallen overdag geen probleem ook buiten niet. Totdat hij savonds dus een plasje ging doen en iemand een paar tuinen verder iets afstak wat heel lang en heel hard knetterde.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 09:47

Zo ik ben bij. Wat gaan jullie al weer snel.

Puck is er ook weer bij! Inmiddels bijna 5 maandjes.
Afbeelding

Om 12 uur vannacht geen kick. Ze heeft er door heel geslapen. Had een kong, eierdoos en snuffelmat klaar staan. Om 1 uur nog maar gegeven omdat het anders zonde was :’)

De Anatolische wat een mega hond wauw!

Blijf qua uitstraling toch ook verliefd op de BC die hier voorbij komen hoor! Helaas geen type hond voor mij.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:22

Mag ik mij hier ook melden?
Wij krijgen over twee weken onze puppy, een Corgi
Het is onze eerste hond dus wel spannend. Maar alles is in huis en ik heb er zin in
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:12

Oooh corgi <3 Welkom!

xelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:25

Mag ik mij ook weer melden om mee te lezen/kletsen?
Kiwi is inmiddels 9 maand en doet het super! <3

Afbeelding

Voor iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:42

Afbeelding
Over twee weken komt Hessel bij ons wonen.

Die Anatolische herder die hier voorbij kwam is prachtig zeg, wat een imposante hond!

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:13

xLaraaj schreef:
Oooh corgi <3 Welkom!

Dank je wel, we hadden speciaal voor dit ras gekozen omdat ze bij ons passen maar ook er ontzettend leuk uit zien

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:45

Wij zijn ook oud en nieuw goed doorgekomen. We hebben met vrienden in het tuinhuis gezeten en de honden daar ook gehad. Lekker op de stoel gelegen en gespeeld met de andere mensen. Om 00:00 wel binnen gebleven en dat vonden ze ook we spannend maar gister overdag was erger dan de avond.
Ze waren wel heeeeeeeeel moe en daarom mochten ze lekker bij mij slapen en daar hebben ze dankbaar bruikbaar van gemaakt en nu eten ze een lekker botje :D

Welkom alle nieuwe mensen en voor de hondjes die het niet spannend vonden dat lijkt me erg fijn xD

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 16:59

Ja corgi''s zijn echt leuk, had ik ook graag gewild maar past niet in de hond die we zochten :) Sowieso was het voor ons erg lastig want mijn vriend heeft een allergie dus 90% van de rassen valt al af. Daarom extra blij dat we toch zo'n leuk hondje gevonden hebben :D

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:23

Dat is wel jammer ja, ik ben zelf allergisch voor huisstofmijt en met dieren heb je er dan extra last van. Maar ik heb wat zwaardere allergie pillen gekregen ivm huisdieren. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om zonder huisdieren te leven
Heeft iemand hier ervaring met een hond mee op de motor? Wij dachten dat het misschien wel leuk zou zijn als ze later mee zou kunnen in een koffer of zijspan ofzo? Maar ik weet niet of het überhaupt kan

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:26

Ik zie wel es filmpes en wil die mensen dan het liefst van de motor aftrekken en een goeie rot schop verkopen. Waarom zou je dat willen?
Snap als je geen andere optie hebt om te vervoeren maar een motor zou ik echt nooit doen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:49

Een pup erbij in 2022?
Misschien; ik heb helaas mijn gepensioneerde werkhond Gláma moeten inslapen begin december.
Dit betekent dat er in principe plek is voor een nieuwe hond.
Er is niet veel haast bij, die pup zou de opvolger van Seimur mijn huidige werkhond, die hopelijk nog heel wat jaren mee zou moeten kunnen.
Maar ik houdt mijn ogen open voor interessante nestjes.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:30

JesdaJinn schreef:
Ik zie wel es filmpes en wil die mensen dan het liefst van de motor aftrekken en een goeie rot schop verkopen. Waarom zou je dat willen?
Snap als je geen andere optie hebt om te vervoeren maar een motor zou ik echt nooit doen

Nee daaarom, ik wist niet zo goed wat ik er nou van moest denken. Het ziet er wel lief uit, met zo’n helm en brilletje. Maar of het nou leuk voor ze is?
We kunnen ook gewoon motorrijden zonder onze hond. Maar het kon dat het best oké was.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 19:37

Ik zou niet weten waarom je iemand " een rotschop" wil geven als je een hond op een motor ziet maar ik hou überhaupt niet zo van die agressie :o
De hond van mijn dierenarts gaat overal mee naar toe en ook op de motor, zit in een speciale tas voorin en kijkt lekker rond of gaat op zijn gemak liggen.
Niet iedere hond zal het leuk vinden maar er zullen er zeker zijn die het prachtig vinden.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:00

nouky12 schreef:
Dat is wel jammer ja, ik ben zelf allergisch voor huisstofmijt en met dieren heb je er dan extra last van. Maar ik heb wat zwaardere allergie pillen gekregen ivm huisdieren. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om zonder huisdieren te leven
Heeft iemand hier ervaring met een hond mee op de motor? Wij dachten dat het misschien wel leuk zou zijn als ze later mee zou kunnen in een koffer of zijspan ofzo? Maar ik weet niet of het überhaupt kan

Ik ken mensen met zowel dat honden meegaan in zijspan, maar ook wel in koffer. Zelfs eentje die in een 'stevig' mandje meegaat op het passagiers gedeelte. Beestje vind het geweldig.

En ken nog iemand die een stevige hondenkar heeft voor achter de motor.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:01

JesdaJinn schreef:

Zodat de hond niet hele dag alleen hoef te zitten? Alle honden die ik ken, vinden het geweldig. Net zoals die van mij geweldig vinden om mee te gaan op de trekker/kraan en shoveltje.

En waarom meteen rotschop willen verkopen?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:08

Ik kan me niet voorstellen dat een hond dat echt fijn vind

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:09

Hier was het gelukkig ook goed gegaan met oud & nieuw.
Vorig jaar was Otis nog maar 10 weken en sliep hij overal doorheen, dit jaar was hij overdag wel wat angstig maar juist in de avond ging hij steeds meer ontspannen en reageerde hij alleen nog maar op een paar hele harde knallen.
Hij heeft zelfs nog goed gegeten in de avond (op het moment een moeilijke eter).
Ollie geeft sowieso helemaal niets om vuurwerk, die kijkt het liefst vanaf de bank naar buiten.
Om 1 uur kon ik ze gewoon nog even uitlaten gelukkig.

Morgen maar eens de puppyren opzoeken in de schuur, denk dat ik die deze keer wel kan gebruiken als Finlay komt. Denk dat Otis anders hele dagen wel wil spelen :D
En anders Ollie wel... :')
(de poedel op het filmpje is een zus van Otis)

Nog 4 nachtjes en dan kan ik hem ophalen.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 08:38

Vanaf wanneer gaan jullie met je pups naar het bos/losloopgebied? Ik heb Obi al wel op wat rustige stukjes mee gehad maar wil ook graag met hem naar het bos. Twijfel alleen een beetje omdat er hier soms van die ongeleide projectielen die nergens naar luisteren door het bos lopen en een negatieve ervaring op deze leeftijd is erger dan geen ervaring... En ook omdat hij natuurlijk zijn 12weken enting nog niet heeft gehad en hij eet wel graag poep.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 08:49

Die entingen kijk ik niet naar. We titeren de pups en volwassen honden. Als de titer beschermd aangeeft kunnen ze overal mee naar toe. :)

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:07

Ik sleep ze vanaf begin al overal heen. Bij opgeleide projectielen, til ik Max op. Begint nu wel steeds zwaarder te worden :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:08

s1993 schreef:
Vanaf wanneer gaan jullie met je pups naar het bos/losloopgebied? Ik heb Obi al wel op wat rustige stukjes mee gehad maar wil ook graag met hem naar het bos. Twijfel alleen een beetje omdat er hier soms van die ongeleide projectielen die nergens naar luisteren door het bos lopen en een negatieve ervaring op deze leeftijd is erger dan geen ervaring... En ook omdat hij natuurlijk zijn 12weken enting nog niet heeft gehad en hij eet wel graag poep.

Onze puppen hebben vorige week met 6,5 week in het losloopgebied rondgelopen. Die eten overigens geen poep, dat zou ik wel zo snel mogelijk afleren. Onze puppen worden pok getiterd.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:32

Ik neem ze ook altijd direct mee naar het losloop gebied, maar dan de rustigere, niet de grote bij de hei. Maar dat komt omdat je daar dan ook direct tussen de fietsers/mountainbikers/wandelaars etc loopt. En je daar war minder overzicht hebt. Een kleinere gebied, zoals hier bij Hoekelum (bennekom) geeft meer overzicht (kan honden al van verder aan zien komen en dan dus vooraf besluiten of ik mijn pup daar kennis mee wil laten maken of niet. Bovendien kun je daar kleine lusjes lopen, waardoor je het rondje precies zo groot kan maken, als je wil.