Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:08

Zo Diego is ook een flinke jongen
Heb je iets van een stand foto ben benieuwd hoe hij er dan uit ziet kwa verhouding en ik weet niet echt meer wat Diego is voor hond := noem het luiheid kwa terugzoeken ;)

Je geeft al wel volwassen brok?
Een spuit heb ik geen ervaring mee maar ik ga altijd al wel vrij vroeg over op volwassen voer zodat ze niet helemaal uit elkaar groeien en groeipijnen krijgen etc. Daarnaast voer ik ook altijd een voer voor hoge energie honden en krijgen ze vlees bij hun brokken.
Ik voerde cavom maar ben nu over gegaan op biofood high energie en ik moet zeggen daar doet tenno het nu weer echt goed op. Bato krijgt nog cavom en oom wat biofood.

Op onze club kregen meerdere honden dat en deden het er zo goed op dat ik het ook ben gaan proberen toen tenno zo dun was. Normaal voerde ik volledig vers maar heb geen vriezer meer doordat we aan het verbouwen zijn en de oudjes konden de stukken ook niet meer goed weg krijgen dus die kregen kvv en geweekte brokken anders hield ik ze niet op gewicht.
Assad kon wel 5 kg kvv op een dag eten en kwam niets bij met de biofood brok er bij kwam hij weer ietsjes aan.

LaPluche

Re: Het (Witte/Duitse/Hollandse/Mechelse) herder kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:15

Ik voer hier ook een sportbrok, ook de jonkies staan op “volwassen” brok en ze doen het er erg goed op. Wel staan hier de hele dag 2 bakken vol met brok voor ze, zo is er geen concurrentie met het eten en iedereen kan eten naar behoefte.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:26

Ik geef tenno 1 x en bato 2 x per dag
Ik laat geen voer staan enkel bij tenno in de kennel als hij binnen komt
Hij loopt altijd buiten in z'n ren straks als bato ouder is kan hij ook lekker naar buiten

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:30

Toen ik er 2 had deed ik dat ook op die manier idd. Met 5 vind ik dit een fijne oplossing.
Er moeten er nog steeds wat verkocht worden, maar ben zo bang met de coronahondjes dat die van mij ook in verkeerde handen komen.
Vrienden zeggen telkens dat ik ze op marktplaats moet zetten.... Maar ik vind dat geen medium op dieren op te plaatsen... :')

Tot die tijd heb ik gewoon 5 honden... *\o/*

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:38

Mijn honden zijn opgegroeid met kvv, liefst Carnibest. Korte periode ook barf. Vindt mijn teefje geweldig, maar mijn reu kan er niet zo goed mee overweg.
Mijn reu at vooral in de periode tot een maand of zeven idioot veel :)
Ik heb een border collie gehad die te mager bleef en die heb ik uiteindelijk op Arden grange energy (brok) gezet. Dat werkte heel goed.

Ik zou niet voor een anabolen kuur/spuit gaan. Lijkt me niet gezond.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:48

Mandy_B schreef:
Seven dat zijn altijd de mindere dingen :(:)

Wat een verschil in grootte en gewichten zitten er in de herders. Diego is 9 maanden en over de 40 kilo heen.

Op het moment ook weer hard aan het groeien en merk dat hij achter heel slungelig is en wat achter blijft. Dierenarts adviseert een anabolen spuit in de achterspier. Iemand hier ervaring mee? En op eiwit rijk brok.

Ik heb hier met diverse honden ervaring mee en ik vind het een goede ondersteuning. Je moet ze wel veel beweging geven zodat de spieren ook kunnen gaan groeien en het gedrag kan tijdelijk even veranderen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 08:50

Mijn reu was met 8 maanden ook slungelig en wat los in de heupen. Ik heb hem laten röntgenen bij een da die daar veel verstand van had en dat was perfect. Dus besproken dat we gingen beginnen met fietsen. Met anderhalf jaar officiële foto's en hij was perfect en bespiering ook. Hier ook al heel jong op volwassen voer tegen groeipijn en gewoon evenwichtig opgroeien.

Ik zou dus dat eerder dan, als hij goed is op foto's, dan anabolen. Als hij dan nog hulp nodig heeft kan het, maar ik zou het eerst anders proberen.

Nu moet ik zeggen dat het wel bizar zwaar is voor die leeftijd :=

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:00

Kaj was met 8 maanden ook zo'n slungel, niet mager maar slungel. Maar je zag hem omhoog schieten zowat elke dag. Was toen ook wat slap in de achterhand.
Maar dat is allemaal weer goed gekomen toen hij zijn erge groeispurt had gehad.
Hij loopt hier veel buiten, spelen met zijn vriendinnetje, die traint in die zin ook zichzelf wel. Dat is wel fijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:05

Broertje van Djang was ook heel lang slungelig. Is vanzelf bijgetrokken.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:12

Ik vind anabolen wel wat heftig, maar heb het vaker gehoord.
Ik denk dat je met een goede eiwitrijke brok ook ver komt.
Waar ongeveer woon je? Ik heb een “mannetje” voor mijn brokken die hoog in het eiwit staat.
Hier zijn ze eindelijk moe na een uur ravotten **\O/**
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:22

Ik vind anabolen idd ook wel heftig op zo'n jonge leeftijd. Ik zou het eerder ook gaan zoeken in het voer, met eventueel supplementen en contact opnemen met een goede voedingsadviseur bv. Ik denk dat die hier nog best wat kunnen betekenen waar een DA inderdaad al sneller naar de medische handelingen gaat grijpen omdat ze ook minder verstand van goede voeding hebben en waar voer misschien juist toch een oplossing kan zijn. En eventueel nog een second opinion bij een ander DA - zou ik dan zelf doen, voordat ik er anabolen in zou laten zetten.

---

Ik gooi even een balletje op...

Mijn schoonzus is momenteel aan't oriënteren en kijken naar waar ze eventueel een volgende pup vandaan willen halen - vorige hond is afgelopen week ingeslapen en met het oog op wachtlijsten e.d. wilde ze toch al gaan rondkijken omdat ze er vanuit gaat dat het wel even kan gaan duren voor ze ergens tussen zit, nadat ze een fokker vind die aanspreekt. Maar waar ik binnen het Oudduitse Herders wereldje nog best thuis ben erin en haar had kunnen helpen, ook door eigen vooronderzoek voordat Arya kwam etc, ben ik dat bij het gewone Duitse Herder wereldje niet en zeker niet buiten de werklijnen om. Ze wilt geen werklijn, en natuurlijk wel een hond wat met rechte rug zo gezond mogelijk gefokt wordt en binnen huiselijke kring opgroeit (en waar natuurlijke alle testen gedaan zijn geworden bij ouders, verantwoorde keuze voor combi ouders, en ga zo maar door). Ik wil me er zelf het liefst zo min mogelijk mee bemoeien omdat ik geen zin heb om ergens op aangesproken te worden als er iets niet zou kloppen naderhand en ze vooral haar eigen keuzes gewoon moet maken hierin, maar wil wel graag dat ze verantwoord koopt - ze hebben onwijs veel ellende gehad met de vorige herder door broodfok en dus dacht ik, ik kan altijd wel eens een lijntje uitgooien hier en kijken of mensen die in het wereldje zitten misschien een paar goede adresjes weten waar ze eens naar zou kunnen kijken. Voor mij is het momenteel ook door de bomen het bos niet meer zien omdat ik er zelf nog niet eerder echt vooronderzoek in heb gedaan bij de DH. Dus als iemand een paar goede adresjes weet waar ze eens naar zou kunnen kijken hoor ik ze heel graag!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:58

Nikass schreef:
Mijn honden zijn opgegroeid met kvv, liefst Carnibest. Korte periode ook barf. Vindt mijn teefje geweldig, maar mijn reu kan er niet zo goed mee overweg.
Mijn reu at vooral in de periode tot een maand of zeven idioot veel :)
Ik heb een border collie gehad die te mager bleef en die heb ik uiteindelijk op Arden grange energy (brok) gezet. Dat werkte heel goed.

Ik zou niet voor een anabolen kuur/spuit gaan. Lijkt me niet gezond.

Sorry ik schreef het verkeerd; de variant die ik gaf heet Arden Grange Prestige.
Het is voer voor honden die in de sport lopen. Dat deed de bc helemaal niet, maar het lukte daarmee wel eindelijk om hem op gewicht te krijgen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:19

LaPluche
De corona hond rage is er nu wel uit.
Ik vind persoonlijk marktplaats wel een fijne plek om te kijken naar nestjes net als op bloedlijnen. Als ik zou kijken naar een hond die geen pup meer is voor in huis of evt sport zou ik naar mp gaan naast dat ik at lijntjes uit zou gooien bij sporters :D

Mwm
Is ook wel echt een slungel leeftijd 8 maand tot een jaar. Tenno heeft dat nooit gehad maar die was altijd erg geblokt. Ik verwacht bij bato wel echt een slungel fase :=

Duopenotti
Hier net zo ze lopen hier heel veel vrij buiten.
We hebben een grote tuin, een ren van 10 x 40 m met een sloot, gras, grote stenen en een overdekt stukje en zijn nog bezig met een kennel van 3 x 4 in een ren van 10 x 15 m. Dan kunnen ze evt apart als het moet en hebben ze beide een eigen plek maar we willen ook een sluis maken zodat we beide rennen ook kunnen verbinden :D

Spelen/ravotten ze ook binnen lapluche?

Cursebreaker ik weet geen Duitser nesten wel een heel mooi multi purpose nest Hollandse herders waar ook een mecheltje tussen zit

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:36

Hier spelen ze idd ook binnen, mijn honden liggen ook binnen en niet in de kennel.
De oudere reu heeft zijn bench en de jonge reutjes liggen in de woonkamer. Moeder en teefje liggen in de gang.

Cursebreaker, wat je ook doet, laat ze geen pup uit Vroomshoop halen. Daar zit een broodfokker die continu doorfokt met zijn teven. Naam kan via pb.
Duitsers alleen kopen met goede ouders die DNA testen hebben en op die manier van alles uitgesloten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 10:41

Hier wonen ze wel binnen, maar spelen mag alleen buiten :+

Bij schoonouders hebben ze een kennel van 8 bij 2 meter. Kunnen daar niet los. Gaan niet samen met hun hond en de koeien.

Wel gigantisch veel ruimte om balletje te gooien en te speuren.

Bij ouders kunnen ze wel lekker los. Die hebben 2 hectare land, helemaal afgezet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:01

Ik zat alleen in de dh werklijnen en daar ook wel nesten die makkelijk als huishond leven. Sterker nog, uit nest waar reu uit komt is de helft de sport in gegaan en de helft gewoon huishond. Showlijnen kende ik wel wat maar niks wat in die beschrijving past.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:04

oh klinkt ook interessant @MyWishMax. Mocht je daar nog een mooi adresje voor weten kan ik het altijd eens doorgeven, dat ze eens kan kijken ernaar. Ze hebben op zich best wat ervaring met herders, herplaats e.d. en ze wil graag een sterke/goede bouw, dus imo is het idd niet verkeerd als ze toch eens de werklijnen ook gaat bekijken ja.

@LaPluche
Bedankt voor de tip, ik pb je eens voor dat adresje zodat ik d'r kan waarschuwen. Verder wordt er idd gekeken naar DNA, testen, e.d.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:14

Ze wonen hier ook gewoon in huis maar ze mogen niet keten en spelen binnen.
Ze hebben beide een huis kennel in de bijkeuken waar ze in slapen.

Mar meestal zijn ze buiten overdag kunnen ze zelf weten wat ze doen. Daarom ook 2 aparte delen dan kan bato straks al wat langer buiten zonder dat hij zich kapot loopt of speelt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:34

Ik zal eens navragen :j volle broer van de mijne kwam op de pensionstal te wonen waar wij stonden ;)

Maar dat is al lang geleden, dus moet even nakijken wat er nu is en welke zouden kunnen.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:36

Het spelen hier is niet lomp door de kamer rennen ed.
Meer een beetje touw trekken, elkaar liggend bijten en brommen.
Buiten is de tuin hun speeltuin, rennen en ze hebben een stuk waar ze mogen graven. Daar hebben ze een waar hol gegraven waar ze in liggen als het warm is.
De tuin gaat op de schop en dus is die plek dadelijk weg, ik ben aan het kijken naar een den. Die zijn redelijk makkelijk te maken en geeft ze toch een geborgen gevoel
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 11:37

Ik heb nog wel een kennel, waren er 2 en nadat de andere weg ging heb ik er 1 van gemaakt. Maar eerlijk gezegd is hij altijd binnen tenzij ik langer wegga overdag. := ook s nachts ligt die binnen een meter van mij, lekker veilig haha

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:53

Ja Diego is echt groot, het is een duitse herder. Ik hoorde idd al meerdere mensen over de Cavom volgens mij verkopen ze dat hier ook in de buurt dus daar zou ik binnenkort is even naar toe lopen.
Maar idd ook al vrij snel overgegaan op gewoon volwassen brok ook omdat hij gewoon al een niet normale grote pup was. Hij heeft nu ook al een schofthoogte van 63 cm.. Gelukkig heeft hij er geen last van alleen merk je dat hij wel gewoon wat trager in bewegingen is.

Nikass is dat ook vlees? ik ben zelf daar iets minder van vanwege gewoon de grote opslag dat je ervoor nodig hebt en die ruimte heb ik niet...

Cursebreaker heb je ervarig met een supplement? ik ben daar naar gaan zoeken maar er is zoveel. ik weet niet of je dan ook echt voor spierondersteunend moet gaan of meer naar een eiwit of meer zalm olie... daarom dacht ik ook misschien is zo spuit beter daar je dan meteen de oorzaak aanpakt en met die supplementen is het maar de vraag of het goed uitpakt en welke je dan moet hebben... Graag hoor ik ervaringen als je deze hebt.

poeh een pup vinden nu in deze tijd is wel heel lastig... er zijn ook zoveel broodfok of uit het buitenland. ik kan je er helaas niet mee helpen daar ik er nog geen genoeg ervaring mee heb. kan wel is vragen op de hondensport maar dat zijn wel allemaal werklijnen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:13

Voer nu voer van de dierenarts, toen ik Bo vorig jaar in huis kreeg kon ze door de stress weinig verdragen.

Vandaag had ze echt vieze waterige bloed spetters ipv normale ontlasting. Naar de Da en ze blijkt giardia te hebben. Dus dat is feest.

Voor pups heb ik ook geen idee

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:33

EmptyWords schreef:
Voer nu voer van de dierenarts, toen ik Bo vorig jaar in huis kreeg kon ze door de stress weinig verdragen.

Vandaag had ze echt vieze waterige bloed spetters ipv normale ontlasting. Naar de Da en ze blijkt giardia te hebben. Dus dat is feest.

Voor pups heb ik ook geen idee

Oeh jakkes dat klinkt ook niet fijn... Is dat goed te behandelen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 17:49

Met antibiotica. Probleem is vooral dat het super besmettelijk is. Zoveel mogelijk ontlasting opruimen, bips schoonhouden. Als de kuur op de 5 dag is afgelopen en ze likt aan het bips waar nog een restje zou zitten... besmet ze zichzelf gewoon weer.