Allejandro, Het was inderdaad echt triest. Ik sta er ook echt heel erg versteld van dat alle vissen die bij het aquarium zaten het overleefd hadden.
De haaitjes zaten er 2 grote bij het grote aquarium en zelf waren we er bij de dierenwinkel ook in getrapt dat ze wel konden.
Van de zomer waren onze 2 kleintjes ook natuurlijk flink gegroeid en hadden we dit kwartet zwemmen. De rede om een ander huisje voor ze te zoeken. Ze zitten nu inderdaad niet meer bij ons maar bij iemand die een aantal aquariums heeft waaronder 1 van 4m lang. Daar zitten ze nu in en kunnen ze dus eindelijk echt zwemmen
[ [url=m/cBsvHn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DYgSps.jpg]Afbeelding[/url] ]
De "pleco" die ik uit NL mee genomen had was ongeveer zoiets:
[ [url=m/7ar0Yz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zal zo een foto proberen te maken van de bruine bristle die we nu hebben.
Dit is onze albino:
[ [url=m/oUZCwL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was trouwens ons aquarium voor de aan de grote 200L bak begonnen.
[ [url=m/b79Q48.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu ik terug kijk zie ik dat we de algen daar een heeeeel stuk beter onder controle hadden

en de planten er echt heeel veel beter uit zagen
En dan als laatste nog wat foto's van onze bak in wat meer detail. Je ziet dan ook meteen goed hoe erg gekrast het glas is.
Links: de meest linker plant vermoed ik dat het niet gaat overleven
[ [url=m/zKf5Bw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rechts
[ [url=m/NRJevL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze overgebleven skelet
[ [url=m/sWYWyV.jpg]Afbeelding[/url] ]
en 2 van de garnaaltjes. Als t goed is hebben we red cherry, een blauwe en een wit/grijze versie.
[ [url=m/SDsS6Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4UKzmO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ahh en over slakken valletjes, trap er niet in

ze werken voor geen meter, of najha dat is mijn ervaring. Wij hebben er 1 gehad en daar kwamen ze net zo makkelijk uit als in. Die werkte alleen maar als je er de hele dag voor zat en bij elke slak die erin kroop, je hem meteen op viste en de slak eraf haalde. Plus de kleintjes kreeg je er niet eens af want die paste overal tussen

Het enigste wat bij ons hielp was het potje wat je ziet op de foto van ons oude kleine aquarium