belle_boef schreef:_San87_ schreef:Ja, ik ook. In theorie zou het goed moeten gaan, we kunnen overal heel makkelijk bij, alle zitstokken kunnen eruit, ventilatie ziet er goed uit en de temperatuur is goed.
Ik heb een emmer en kattenbakschepje voor de keutels.
Als de kippen voor ons maar vriendelijk zijn, er komt toch geen ander dier bij in. Vriendje had t over cavia's, maar dat zie ik toch niet zo zitten.
Mocht het kattenbak schepje te klein of slap blijken. Ik gebruik een metalen blik van het stoffer en blik. Kan je ook goed de bodem mee schoonkrabben als het aangekoekt zit
Het schepje is voor dagelijks de keutels te scheppen, voor het echt schoonmaken hebben we inderdaad zo'n metalen blik

Matheno schreef:Ik pak gewoon elke ochtend alle poepjes eruit, en 1x in de maand haal ik alles eruit; naadjes stofzuigen en daarna met een emmertje Dettol poets ik de wanden schoon.
Onder de legstokken heb ik een korrel liggen die de poepjes meteen uitdroogt, dus mijn hok ruikt eigenlijk altijd schoon en fris. In de legnesten heb ik een laagje diatomeeënaarde, met daarbovenop vlas, tabakstelen en nestkruiden.
1 keer in de week hark ik de hele ren ook eventjes om.
Hier een foto van toen mijn ren er net stond. Inmiddels staan er wat leuke struiken in en zijn de klimplanten al flink hoger. Het zijn 3 kamperfoelies die over de buizen groeien.
[ [url=m/6W0C3m.png]Afbeelding[/url] ]
Prachtige ren

Welke korrel is dat? Klinkt interessant.
beatje schreef:_San87_ schreef:Als kippen dat formaat zouden hebben zouden ze echt zoooooo snel zijn.
Een struisvogel is toch een soort grote kip,kan je op zitten en die is snel. Past denk ik alleen niet in je nachthok.
Wij hebben een kuiken.. 1 kip is aan het broeden en een andere kip is met het kuiken er van door. Ze loopt er heel trots mee rond zorgt er goed voor,maar heeft er niks voor gedaan. Gaat nog wel wat worden ,het is een brahma kuiken en de moeder die het kuiken gekuikennapt heeft een zijdehoen .
Gekuikennapt

Matheno schreef:beatje schreef:Wij hebben een kuiken.. 1 kip is aan het broeden en een andere kip is met het kuiken er van door. Ze loopt er heel trots mee rond zorgt er goed voor,maar heeft er niks voor gedaan. Gaat nog wel wat worden ,het is een brahma kuiken en de moeder die het kuiken gekuikennapt heeft een zijdehoen .
Kuikennappen zijn zijdehoenders bijzonder goed in. Eiernappen ook.
Als mijn Vorwerks of Maransen een ei gelegd hebben dan komt zijdehoender meteen aanrennen om haar uit het legnest te jagen en vervolgens te gaan broeden erop.
Ze lijkt zo onschuldig .......
[ [url=m/9DjxsO.png]Afbeelding[/url] ]
Wat een prachtig beestje