[VOLG] Otje de Silken Windsprite

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:28

Warboel schreef:
Optioneel: veel rennen
Niet onderhandelbaar: op de bank en op bed liggen slapen en veel knuffelen

_O-

Haha, exact! :j :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 17:29

Warboel schreef:
Optioneel: veel rennen
Niet onderhandelbaar: op de bank en op bed liggen slapen en veel knuffelen

_O-

En vooral veel plaats in beslag nemen op de bank :')

Als ik mensen meenam naar de baan hadden die allemaal zoiets van :wow: Die moet je niet ik huis hebben. Zoveel energie. Lachte me altijd kapot. Thuis lagen die alleen maar te slapen. Ja oke ze trokken wen sprintje als er een konijn zat. Maar dat was de actie van de dag.

Warboel

Re: [VOLG] Otje de Silken Windsprite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-20 18:00

Herkenbaar _O-

Ons logeerhondje deed ik wel eens uitlaten in m’n sportkleding als ik net terug was van de sportschool. Dan zeiden mensen heel vaak “wow je gaat zeker met dr hardlopen?”
Uh nee, we gaan even een klein rondje park en daarna samen de rest van de dag op de bank liggen _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:10

Haha ja heerlijk.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 20:08

Vandaag heeft Otje 2x in huis geplast en wilde buiten niet echt lekker meelopen. Veel tegenstribbelen, liggen, zitten, gewoon nukkig.
Ze is ook uit de riem geglipt, ze was gewoon een beetje uit d'r doen.

Blijkbaar had ze het gewoon koud buiten in de regen en de wind! Toen we d'r een dun truitje aangetrokken hadden liep ze weer netjes mee, was ze weer blij en heeft ze niet meer binnen geplast.

Kersttruien kunnen ook best in mei! :')
Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:45

Het kan maar duidelijk zijn. Truitjes maken!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 00:17

Hier maakt mijn hart ook even een stopje toen pup Skip de sloot met kroos in wandelde, eruit gevist en echt nog geen 1 minuut later en 3 meter verder lag hij er wéér in.

Daarna thuis ook gelijk kennis gemaakt met de douche.

2 lesjes geleerd, sloot is nat en de douche ook _O-

Nu ligt hij trouwens in iedere sloot die hij tegen komt.... ZWEMMEN!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 12:42

Het gaat nog steeds goed met Ot :D
Ze groeit gestaag, heeft lekkere puppy streken en is superlief :+:

Afbeelding
Afbeelding

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:54

Ze heeft zo'n lief hoofdje. Dat koppie met die lange neus en tipoortjes doet mij denken aan collies. Heel veel plezier met lieve Otje. En ach ze zal nog wel vaker domme dingen doen en in sloten tuimelen, ergens tegen aan lopen, mis springen. Maar dat maakt je nog geen slechte hondenmama. ( Mijn kinderen vielen ook van stoelen, in plassen, stootten hun hoofd, tand door de lip enzo, maar dat maakte mij ook geen slechte mensen-mama hoor. )

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 17:29

Inmiddels is Ot 1,5 week bij ons! Het voelt echt alsof ze er al veeeel langer is. Het is echt een knuffelkont en ze is super slim!

Ze groeit ook lekker door, het begint nu echt zo'n windhond slungel te worden :+

Afbeelding

Ze heeft een nieuw tuigje gekregen omdat ze uit haar puppy tuig (zie foto hierboven) gegroeid is, die was niet verstelbaar. Die ze nu heeft kan ze wel even een tijdje mee vooruit!

Afbeelding

We hebben het balkon nu ook puppy proof gemaakt dus ze kan nu zelf in en uit lopen. Heerlijk vindt ze dat! Ze heeft ook een zwembadje gekregen ter verkoeling *\o/*

Afbeelding

Vanmiddag hebben we heerlijk met de hondjes van de buurvrouw gespeeld, Otje is super sociaal :j Ze vindt het superleuk om lekker te spelen. Ik vind het belangrijk dat ze ook met niet-windhonden leert spelen want dat is zo'n andere manier van spelen als met wel-windhonden :P

Afbeelding

En mevrouw d'r allergrootste hobby:

Afbeelding
:z

En mijn grootste hobby:

Afbeelding
<3 <3 <3 Vriendinnetje :+:

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:31

Die onderste foto is ook weer zo priceless :) Geniet ervan <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 18:33

Weer even een pupdate van Ottie!

Ze groeit als kool en is een superlieve, slimme pup.
Ze vindt het heel leuk om nieuwe dingen te leren!

De regen van de laatste dagen vindt ze echt helemaal niks, ze vindt het maar koud! Dus dan maar lekker binnen knuffelen en hersenwerkjes doen.
Afbeelding

Ze heeft wel heerlijk met haar buurvrouw Bo gespeeld.
Afbeelding

Lekker samen Netflixen vindt ze ook wel heel geslaagd <3
Afbeelding

Vandaag is ze op werkbezoek geweest :D ze vond al m’n collega’s heel lievvvv, ze kreeg namelijk heel veel knuffels en kusjes en daar is ze gek op.
Afbeelding

Ik kwam terug uit werk met het OV, dus heb dr maar even m’n mondkapje laten zien. Vond ze maar gek!
Wel matching sweaters **\O/**
Afbeelding

Echt een kleine wijsneus is het :=
Afbeelding

Otje draagt jasjes omdat whippets (en dus ook Windsprites) geen ondervacht hebben. Ze zit echt te bibberen buiten. Waarschijnlijk zal ze er wel aan wennen en het minder koud gaan krijgen met de regen, maar ze heeft bijvoorbeeld amper haar op haar buik. Als dat wat meer gegroeid is zal ze met weer als vandaag ook prima zonder jasje naar buiten kunnen.
Het doet haar zindelijkheid ook geen goed als we haar geen jasje aandoen, ze wil dan niet naar buiten en niet meelopen en plast dan als we terug zijn in huis. Met jasje wil ze wel mee naar buiten en doet ze haar behoefte ook netjes buiten, dus geen moeilijke keuze om dr wat warm aan te trekken :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:50

<3 <3 Ze is geweldig!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:57

Omg matchende hoodies !!!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 18:59

Otje is echt cool!
Jasjes zijn helemaal 2020 overigens hoor, Toby draagt ze in de winter ook vaak. En toen hij net in NL was ook wel met weer zoals vandaag :brr: , dat hoeft nu niet meer.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:34

Wat is het toch een schatje!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 19:39

Hee - als er mensen zeuren over jasje of truitje: f*ck it. Op kou kan je je kleden, en als je jezelf wel op kou kleedt maar je hond die het nodig heeft niet, doe je je hond te kort.

En het staat jullie prima, matching setjes :))

Wat fijn dat ze overal mee naar toe kan!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 15:22

Vandaag is Otje precies 12 weken oud! *\o/*
Kleine wurm :Y)
Ze vindt zichzelf wel heel wijs en groot.

Afbeelding
12 mei - 21 mei - 27 mei - 6 juni

Ze was vandaag eventjes mee naar m'n oma, die woont in een verpleeghuis dus konden niet naar binnen maar we konden wel even voor het raam zwaaien en bellen. Kon oma Otje ook even zien :j
Ot was lekker de tuin daar aan het onderzoeken, vond ze heerlijk en nu is ze moe :D
Afbeelding

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:30

Wat een heerlijke pup is het toch!
Ik zag gisteren er in de Soester duinen ook 1 lopen. Leuke honden.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:46

Wat groeit ze hard zeg!!

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:22

Hoe gaat het met Otje :o

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 19:32

Heel erg goed! Ze groeit zo hard!
Vandaag had ik een verrassing voor haar; dr zusje Billie kwam langs om te spelen :D

Was zo leuk, we zagen zoveel overeenkomsten maar ook veel verschillen. Ze hebben heerlijk keihard rondgerend, lekker samen gespeeld en toch ook wel lekker met de baasjes geknuffeld. We hebben 2 uur in het park gezeten, een heuse puppy party was het! Kwamen veel honden gedag zeggen of ook even lekker meespelen :))

Herp en derp :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

OREN :=
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oja en we zijn vrijdag voor het eerst naar het strand geweest met haar! Vond ze geweldig. Lekker keihard over het zand racen _O-
De golven vond ze wel spannend maar ze vond het dan wel weer heel leuk om met het schuim te spelen!

Afbeelding
Afbeelding

Al met al gaat het hartstikke goed, ze is echt onwijs lief en sociaal. Vind dr ook echt een makkelijke pup, ze sloopt niet, luistert goed en doet onwijs goed dr best met puppycursus.
Ze vindt alles leuk, er is maar weinig dat ze eng vindt en alle honden in het park zijn d’r vriend wat haar betreft haha.

Alleen regen vindt ze super stom ^)

Afbeelding

Ze vindt het dan wel weer leuk om te zwemmen daarentegen dus het is een beetje een gekkie haha.

Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 19:39

Die verwijtende blik bij de regen herken ik van Aag. Dat ik niet kan zorgen dat het ophoudt neemt ze me elke keer opnieuw DIEP kwalijk :))

Wat gaat het hard joh! En wat leuk dat het zo goed gaat met zus :) Sowieso dat het een gemakkelijke hond blijkt. Het mag ook weleens meezitten :+:

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:36

wow...wat is ze gegroeid. Wat leuk dat ze even met haar zusje kon spelen. Was er enige herkenning?
Die regen herken ik ook, Lana gaat dus gewoon echt niet naar buiten. Nu weegt ze maar 6 kilo, dus helaas voor haar is ze zo de drempel over getild. Plassen moet toch echt gebeuren. (Buiten graag)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:44

Essie73 schreef:
wow...wat is ze gegroeid. Wat leuk dat ze even met haar zusje kon spelen. Was er enige herkenning?
Die regen herken ik ook, Lana gaat dus gewoon echt niet naar buiten. Nu weegt ze maar 6 kilo, dus helaas voor haar is ze zo de drempel over getild. Plassen moet toch echt gebeuren. (Buiten graag)
Dierenbeul :')