Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 23:28

Wat leuk Eline, welkom!

70m2 én een balkon is zeer goed te doen.
Het mooie van oudere katten uit het asiel is dat je hun karakter en daarmee hun slechte gewoontes al weet :j. Dan kan je een heerlijke bankhangkat uitzoeken.

Een kitten is sowieso geen bankhangkat kan ik je vertellen :j en als je een kitten neemt, kan je er het best 2 nemen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 06:47

Ja en over je meubels, ik heb er 4. De oudste heeft nooit iets gedaan.
De jongste en eentje andere hebben het weleens gedaan maar heb ik kunnen corrigeren.
Mijn kater deed en doet het ook maar laat zich biet corrigeren. Dus het is geen garantie helaas

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 15:41

Ondertussen is de kleine dame hier nu 5 dagen en ik kon net deze foto maken. Het begin heeft zoals normaal wel wat opschudding gegeven. Origan en Shiro hebben nog 1x flink ruzie gehad maar dit kwam vanuit Origan en niet Shiro. Ze hebben hierdoor wel nog eventjes apart moeten afkoelen maar konden daarna wel weer samen.

Shiro is ontpopt als guarian angel en is altijd wel in de buurt van sierra. Origan is sinds gisteren ontdooit tegen haar ook.

Is dit niet een geweldig ideaal beeld? <3 <3

Afbeelding

Ze is zo onwijs leuk, lief enz!
Ze heeft wel een echt karaktertje, is voor de duivel niet bang en voelt zich al helemaal thuis

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:29

XxLiEsJuHhxX, aaaah wat een geweldig beeld zeg! <3

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:07

Wauw wat goed meteen al!

Onze kitten is ook geboren! Vorige (de 15e). Een nestje van 6, waarvan 4 rode <3 Hoop dat 1 van die 4 een katertje is. Met een paar weekjes gaan we langs om te kijken en eentje uit te zoeken en tot die tijd krijg ik af en toe foto’s. Inmiddels al van alles gelezen en besteld, hij kan wat dat betreft nu al komen :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:02

@liesjuh wat super! Blij dat het zo goed gaat!
@yvanka wat voor katje kopen jullie?

Ik heb een kater gevonden voor Nishi *\%/* *\%/* *\%/*

Als alle testen gedaan en goed zijn mag ze eind mei begin juni naar de kater!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:13

xoranlover schreef:
@liesjuh wat super! Blij dat het zo goed gaat!
@yvanka wat voor katje kopen jullie?

Ik heb een kater gevonden voor Nishi *\%/* *\%/* *\%/*

Als alle testen gedaan en goed zijn mag ze eind mei begin juni naar de kater!

Gewoon een htk-katje!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:33

Aah niks mis mee toch? Heb ik hier ook lopen. Had er 2 :)
Ik werd alleen hopeloos verliefd op de abessijn en somali.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:38

Zeker niet! Zo’n ventje hebben we nu ook al rondlopen, en is minstens zo lief en mooi :j Mijn moeder heeft een kruising boskat, maar ik ben ook eigenlijk wel verliefd op de ragdoll. Maar beide vinden we dergelijke raskatten erg prijzig.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:45

@liesje, heerlijke foto! Dan kriebelt het wel om hier ook een maatje te zoeken voor de mijne :P

@yvanka, wat leuk!! Wat is de reden dat jullie graag een katertje willen?

Ik ga nu al een paar dagen wandelen met Tegeltje, vandaag was de eerste keer dat hij het ook leuk leek te vinden :D Nu alleen nog oefenen dat ik hem uitlaat ipv omgekeerd :')
Nieuw knuffelspeeltje met kattenkruid in was ook een hit <3

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:56

Iolanthe, wij gaan voor een kater omdat onze Cinna ook een kater is. Mijn moeder heeft een poes en daar is later een kater bij gekomen, wat geeeen match is omdat hij veel te dominant is bijvoorbeeld. Cinna nemen we wel eens mee naar mijn schoonouders, waar hij ook heel leuk speelt met hun kater. Daarom dat we denken dat een kater het beste gaat passen, omdat ze dan samen ook “ruig” kunnen spelen. Voor sproeien ben ik niet bang omdat we hem wel willen laten castreren zodra het kan.

We hebben een drinkfontein gekocht, vanmiddag opgezet. Cinna snapt er niks van :+ Hij zit er wel steeds bij, maar heeft nog niet gedronken. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Wat leuk dat je met tegeltje wandelt! Lijkt me ook echt grappig haha :D

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:01

Super leuk! Ben benieuwd naar foto’s!

Nishi houdt ook van wandelen en fietsen trouwens ook lekker voorop in een mandje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:16

Gaan jullie katten niet zeuren dat ze dan naar buiten willen? Onze katten komen nog niet buiten, maar Cinna wil zomers wel graag naar buiten. We nemen hem wel mee in de omheinde tuin van de buren zo 1x per week (alleen zomers), maar we willen niet dat die kleine straks vet graag naar buiten wil, terwijl dat niet kan.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:20

Nee Nishi niet. Kito soms maar die komt alleen in de tuin.
Echt zeuren valt wel mee.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:35

xoranlover schreef:
Super leuk! Ben benieuwd naar foto’s!

Nishi houdt ook van wandelen en fietsen trouwens ook lekker voorop in een mandje.
[ [url=m/RjNLDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oabPgE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hZWUIj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo'n draagtas lijkt me ook heel leuk, maar heb schrik dat hij er uit zou springen :P Zitten ze daar stevig in vast?

Yvankaxx schreef:
Gaan jullie katten niet zeuren dat ze dan naar buiten willen? Onze katten komen nog niet buiten, maar Cinna wil zomers wel graag naar buiten. We nemen hem wel mee in de omheinde tuin van de buren zo 1x per week (alleen zomers), maar we willen niet dat die kleine straks vet graag naar buiten wil, terwijl dat niet kan.

Voorlopig in ieder geval nog niet :P Hij begint het wel steeds leuker te vinden, dus dat kan nog veranderen, haha. Waarschijnlijk verhuizen we over een paar maanden naar een plek met een grote tuin, dus dan kan hij ook wel makkelijker naar buiten. Het is geen afgeschermde tuin, dus zou nog steeds aan het tuigje of zo zijn, maar dan moet hij niet eerst 10 minuutjes in de rugzak tot we bij het park zijn :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:59

Ze zit met een tuigje vast aan een riempje. Ze kan er niet uit. Daar is het riempje te kort voor. Maar ze gaat er lekker in liggen rondkijken en als ze het eng vind duikt ze weg.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 11:05

Ooh dan lijkt het zeker eens het proberen waard. Ik denk dat Tegeltje een wegduikmogelijkheid wel fijn zou vinden als er grote enge honden in de buurt zijn :+

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 12:19

Iolanthe schreef:
Ooh dan lijkt het zeker eens het proberen waard. Ik denk dat Tegeltje een wegduikmogelijkheid wel fijn zou vinden als er grote enge honden in de buurt zijn :+

Dat doet Nishi ook in de buggy of in het fietsmandje.
Deze draagzak heb ik gewonnen met een loterij op show.

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:19

Oh dat is zo'n leuke oplossing voor als je geen tuin hebt (zoals ik). Misschien dat ik ook eens ga kijken of ik op die manier met de dames naar buiten kan.
Abby is sowieso al een halve hond, ze kan haar speeltje apporteren :')

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 22:30

Via Facebook toevallig een hele leuke kat voorbij zien komen. Voldoet eigenlijk aan al onze wensen, mooi om te zien en al volwassen :D
We hebben haar nu gereserveerd en binnenkort even kennis maken!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:27

Mooblie schreef:
Via Facebook toevallig een hele leuke kat voorbij zien komen. Voldoet eigenlijk aan al onze wensen, mooi om te zien en al volwassen :D
We hebben haar nu gereserveerd en binnenkort even kennis maken!

En? Al nieuws? :)

Afbeelding

Afbeelding

Tegeltje wordt steeds avontuurlijker in het park <3 Hij komt ook langzaamaan terug meer knuffelen (misschien omdat hij zijn speelenergie wat meer kwijt kan in het park), dus dat vind ik ook heel leuk natuurlijk :)

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 17:55

Ahh wat leuk zo wandelen met tegeltje!

Bij ons gaat het ook weer goed. Onze poes Doos begon voernijd te krijgen. Ze viel aan als ik brokjes gaf, nooit gebeten, maar wel veel blazen en uithalen. Ik heb het dierenasiel gebeld en gevraagd om tips en op hun advies hebben we zo’n voerspel gekocht. Werkt heel goed!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 20:51

Wat leuk met Tegeltje <3

En wat een goed idee van het voerspel, fijn dat het werkt :j

Ik ben ondertussen een paar dagen verhuisd met mijn kat, dus over een maandje of 2 kan ook mijn zoektocht naar een katje beginnen <3

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:06

Wat is tegeltje schattig <3 Leuk dat je zo met haar kan wandelen.

Wij kregen vanochtend weer een foto van het nestje, 5 rode (waarvan 1 een wit vlekje in de nek), en 1 wit cyperse. Zo schattig <3 denk dat we volgend weekend erheen gaan en eentje uitzoeken, we hebben dit weekend beide werkweekend. Zin in :D
Voor degene die een kat uit een nestje hebben... hoe hebben jullie je kat uitgezocht? Lijkt me zo lastig.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:07

Wat een leuke foto's met tegeltje <3

Het voerspel klinkt idd wel als een heel goed idee :D

Fireheart, spannend! :D :D

Hier is het echt super nu! Soms hebben shiro en origan nog een momentje als het spelen wat ruig word (origan is een beetje een pussy en begint erg snel te jammeren O:), zelfs als hij degene is die de speel aanval in zet _-:( )
Ondertussen zijn ze dus ook al Ying, Yang en Yung geworden en slapen ze met zijn 3e op dezelfde stoel.
Afbeelding

Volgende week dinsdag komen ze hier thuis enten (shiro gewoon de jaarlijkse en Origan de jaarlijkse maar dan de herhaling omdat we te laat waren ermee), hopelijk gaat dat helpen zodat we niet weer oorlog hebben. Als we wel weer oorlog hebben weten we nu gelukkig wel hoe we het moeten oplossen. Na het enten word dan ook mijn shetje gecastreerd (kon dan mooi tegelijk samen :D )

Ik heb ook voor Shiro druppeltjes besteld van PUUR voor zijn blaasgruis, heb toch het gevoel dat hij erg snel toch nog wel last ervan heeft helaas. Ook meteen voor de kleine prinses nutribound besteld. De hele verhuizing met een tussennacht heeft haar weerstand aardig aangetast en ze heeft nog altijd wat niesbuien en met eten wat traanoogjes. Gelukkig heeft ze er zo geen last van en rent ze als een dolle door het huis heen, bedelt het hardst om voedsel (nee ze is te brutaal voor bedelen, ze pakt het gewoon als je niet op let. Waar de 2 heren nog manieren hebben en niet over een bord heen lopen, walst zij daar rustig overheen :roll: ) en oogt helemaal niet ziekjes ofzo. Als de dierenarts hier is laten we haar meteen ook eventjes nakijken ter kennismaking :D