Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:38

@beauty1love: laat je niet tegenhouden door de term ‘showlijn’. Mijn Schotse Collie (engelse lijn) komt uit een hele reeks showlijnen. Maar wat kan dat beest lopen en draaien! Die zit nu zeer succesvol in de agility ;)

Ik lees graag mee :)

Mijn ‘pup’ wordt in februari 2 en mag kort erna voor het eerst een poging tot dekreu maken. Dit op vraag van zijn (correcte) fokker, omdat hij nu eenmaal een plaatje is en best wel iets kan bijdragen aan het ras :)

Voor dit gebeurt gaan wel de heupjes etc eerst onder de foto, wat ik toch wilde doen aangezien het een Agility-topper in wording is. Iets met zuinigjes zijn op je kind he O:)

Afbeelding

Ik lees graag nog wat mee :D

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:01

@Amandavd
Ik kom uit NL dus dat zou ideaal zijn. Maar voor een perfecte combinatie ben ik zeker bereid te wachten tot 15 weken en er 1 uit het buitenland te halen.

@Mi_Amore
Ik staar me er ook niet op blind, heb inderdaad ook al meerdere border collies uit showlijnen het zeer goed zien doen in de agility. Prachtige hond heb je trouwens!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:12

Mi_Amore schreef:
@beauty1love: laat je niet tegenhouden door de term ‘showlijn’. Mijn Schotse Collie (engelse lijn) komt uit een hele reeks showlijnen. Maar wat kan dat beest lopen en draaien! Die zit nu zeer succesvol in de agility ;)

Wat is dat toch met al die showfokkers en showlijneigenaars?? Altijd moet en ze perse showlijn promoten als heel specifiek naar working line of combo gevraagd wordt... Andersom zie je dat de werklijnfokkers en working line eigenaars nooit doen... Zegt genoeg op zichzelf al, niet?

En hoe goed een showlijn ook mag zijn, het blijft toch verre van een working line afstamming en kwalificatie hoor.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:18

Hier een onregelmatige loopsheid. Soms precies 6 maanden en soms 5 of 7 maanden :+

En Roek is eindelijk loops. Op naar poging 3
Iemand die een goede kliniek weet in het noorden voor progesteron testen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:23

Little_Gift schreef:
Mi_Amore schreef:

Wat is dat toch met al die showfokkers en showlijneigenaars?? Altijd moet en ze perse showlijn promoten als heel specifiek naar working line of combo gevraagd wordt... Andersom zie je dat de werklijnfokkers en working line eigenaars nooit doen... Zegt genoeg op zichzelf al, niet?

En hoe goed een showlijn ook mag zijn, het blijft toch verre van een working line afstamming en kwalificatie hoor.

Ik promoot zelf niks ;) Ik wil alleen maar zeggen dat als iemand ‘gewoon een leuke hond zoekt’, dat er in elk type lijn geweldige uitzonderingen zitten.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:30

Heb je facebook? :P Daar heb je de groep fokkers voor fokkers. die weten dat vast.

Genoeg showers die meer dan prima mee komen in de sport natuurlijk. En genoeg sport gefokte honden die daar niet voor geschikt blijken..
Maar als er om een sportlijn gevraagd word is een sportlijn aanraden natuurlijk wel t meest logische. Of je moet een fokker vinden die beide van haar honden verwacht en daar dus ook gewoon op fokt.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:48

Van schreef:
Hier een onregelmatige loopsheid. Soms precies 6 maanden en soms 5 of 7 maanden :+

Oohh okee :Y)
Dan ga ik hopen dat de teef voor het nestje waar ik een pup van hoop te krijgen eerder loops word :o hahaha
Nee hoor, alle gekheid op een stokje, ik was gewoon nieuwsgierig! :D

#kruiptterugonderdemeeleessteen

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:49

Mi_Amore schreef:
Ik promoot zelf niks ;) Ik wil alleen maar zeggen dat als iemand ‘gewoon een leuke hond zoekt’, dat er in elk type lijn geweldige uitzonderingen zitten.

Juist ja want iemand die specifiek een working cocker spaniel fokker zoekt... Is gebaat bij een ander type lijn zijn geweldige uitzonderingen... Nog nooit gemerkt dat een working line afstammeling er uiterlijk vaak ook heel anders uitziet dan de andere lijns uitzondering?
Zeker bij de jachtlabrador en de working cockers !

Dus neen, je bracht geen heil en de vraag was niet gewoon een leuke hond maar een working cocker type.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:50

Nicky91 schreef:
Van schreef:

Oohh okee :Y)
Dan ga ik hopen dat de teef voor het nestje waar ik een pup van hoop te krijgen eerder loops word :o hahaha
Nee hoor, alle gekheid op een stokje, ik was gewoon nieuwsgierig! :D

#kruiptterugonderdemeeleessteen

Ik wacht heel ongeduldig tot Chick loops word.. Ik verwacht tussen 6/16 januari gezien haar normale ritme en de tijd met t nest ertussen. Maar ik merk nog niks.. :P Dus ik ben nieuwsgierig :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:58

@Little_Gift

Wat ben jij een schatje zeg, staat mijn neus nog op mijn gezicht? :) Ik wilde niemand voor de schenen schoppen, maar jij schiet wel snel uit je sloffen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:59

Mi_Amore schreef:
@Little_Gift

Wat ben jij een schatje zeg, staat mijn neus nog op mijn gezicht? :) Ik wilde niemand voor de schenen schoppen, maar jij schiet wel snel uit je sloffen.

Die snap ik niet :') Maar hij klinkt heel grappig!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:11

Van schreef:

En Roek is eindelijk loops. Op naar poging 3
Iemand die een goede kliniek weet in het noorden voor progesteron testen?

In het Noorden helaas niet. Ik wens je veel succes en hopelijk lukt het deze keer wel!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:15

Little gift. Wat doe jij eigenlijk in dit topic? Je hebt je niet voorgesteld. Nergens blijkt uit de reacties dat je een etnische fokker bent en het enige wat je doet is mensen berkritiseren.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:49

Oh oh oh daar komt de elitaire houding van de showfok ook weer om de hoek piepen!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:53

Wat gebeurd hier :')
Allemaal terug naar je mand/bench whatever en braaf zijn, weet dat kerst voorbij is. :P

Wij gaan in nieuwe jaar maar eens afspraak maken in Best voor HD-foto. Komen wel nog verdovingskosten bij mocht dat nodig zijn, maar dan nog is het daar verreweg het goedkoopst. :=

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:55

Little_Gift schreef:
Oh oh oh daar komt de elitaire houding van de showfok ook weer om de hoek piepen!

Wat heeft dit met showfok te maken ? :') Trauma’s ofz ?

Vind het wel ook dat je hier zomaar komt bekritiseren terwijl je je niet voorstelt of niets ..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:24

Little_Gift schreef:

Wat heeft dat daar nu mee te maken. Als je werk lijnen fokt evenzeer welkom. Maar dit topic is dus echt specifiek voor fokkers bedoeld. Als je fokker bent super altijd leuk om jezelf even voor te stellen. Ben je geen fokker is dit echt niet de plek om fokkers te komen bekritiseren. Open daar lekker zelf een topic voor.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:24

mirjamalvaro schreef:
Wat gebeurd hier :')
Allemaal terug naar je mand/bench whatever en braaf zijn, weet dat kerst voorbij is. :P

Wij gaan in nieuwe jaar maar eens afspraak maken in Best voor HD-foto. Komen wel nog verdovingskosten bij mocht dat nodig zijn, maar dan nog is het daar verreweg het goedkoopst. :=

Spannendddddd!
Ik duim alvast voor goede uitslagen *\o/*
Ben blij dat djessey nog even niet hoeft. :')
Dan ben ik dagen van slag :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:26

Spannend HD foto’s! Hier ga ik echt onmiddellijk de dag dat het mag omdat ik echt stress heb daarvoor hahahahha

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:37

Ik ga het liefst op maandag, sleeuwijk stuurt ze gelijk naar het panel, ik betaal op de praktijk en begin vam de avond de uitslag al binnen. Werkt het beste voor mijn zenuwen.. ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:40

Zo snel is in België helaas geen optie. Wij krijgen de factuur pas van Sint Hubertus. Meestal 2/3 dagen nadat de dierenarts de foto’s heeft ingestuurd. Dan gaat het ps door naar de commissie als ze de betaling verwerkt hebben en enkel op woensdag beoordeling. Wat meestal ten snelste anderhalve week/2weken is voor we resultaten hebben. 2 jaar geleden toen ik Kenai deed was anderhalve maand het snelst mogelijke.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:45

XxDiandraxX schreef:
Ik ga het liefst op maandag, sleeuwijk stuurt ze gelijk naar het panel, ik betaal op de praktijk en begin vam de avond de uitslag al binnen. Werkt het beste voor mijn zenuwen.. ;)

Hier toen op donderdag of vrijdag gegaan zodat ik indd niet lang hoefde te wachten.
PL krijg je al te horen bij de DA zelf en dan heb je t certificaat ook heel snel in de mail. Geloof dat ik die al had toen ik de honden net terug in de auto gezet had :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 21:51

Het kriebelt inderdaad wel een beetje. Ouders en grootouders allemaal netjes HD-A dus zou toch goed moeten komen. Maar toch... :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:00

Ik vind t al spannend en ik heb nog maanden met Djessey te wachten _O-

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:04

beauty1love schreef:
Ik ben ook geen fokker, maar met fokken is het toch een beetje een ons kent ons wereldje dus misschien dat een van jullie dat weet. Ik heb momenteel zelf een aantal border collies lopen maar voor onze volgende pup willen wij er waarschijnlijk een working cocker spaniel bij. Op de website van de rasvereniging kom ik voornamelijk showlijn tegen maar ben wel echt op zoek naar een werklijn om o.a. Agility mee te lopen.

Wie o wie kent er een fokker? **\O/**

Ik ben geen fokker, weet niet direkt een fokker, maar ken wel mensen die je zou kunnen vragen:
https://www.highstakes-workingdogs.be/index.php/home
Die hebben zelf naast de borders working cockers en lopen daar agility mee.
Wellicht kunnen ze je aan adressen helpen, of anders de rasvereniging contacteren?
Succes ermee!