[VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: [VOLG]Mommies little helper, psychiatrische hulphond traject

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:50

Dat is jammer. Daar zou meer begrip voor moeten zijn. De hulphond is niet voor niks aan het werk en wat als er wat met baasje gebeurt als hij wordt afgeleid?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:58

Dieren in de openbare ruimte worden door sommige mensen als publiek bezit gezien en als er een vrouwlijke begeleider bij staat lijkt het wel of ze daar minder naar luisteren.
Ik heb met pony wel hetzelfde meegemaakt, mensen (man in alle gevallen) die zo langs mij heen pony aaien zonder toestemming te vragen of mijn nee/persoonlijke ruimte te respecteren. En dat was geen pony met hoofd op standje "ha, leuk mensjes, hallo!" naast mij stond en contact zocht. Die sloot zich af en trok hoofd weg, van wil niet, baas help.
Met honden is het van wat ik hoor/lees een stuk erger en bijna juist met de honden die geen contact zoeken, de opdringerige dieren krijgen veel sneller afstand.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 14:09

Veel mensen kunnen het niet weerstaan en als de geleider(en dit klinkt hard maar helaas is het zo) er niet gehandicapt uitziet wordt het helemaal snel vergeten. Een hukphond afleiden kan maken dat de geleider in een noodsituatie komt, denk aan een aanval van epileptie.

Ik mag mijn meisje echt de hemel inprijzen want zolang niemand haar fysiek probeerd te benaderen negeerd ze iedereen <3

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 11:20

Voor alle nieuwe volgers, je kunt ons ook op instagram volgen :) daar plaats ik ook zo nu en dan filmpjes. Onze naam is mommies_littlehelper

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 09:39

Hallo allemaal, vandaag weer een korte update..

Door de corona ligt het trainen in winkels stil, op straat gaat het super maar ligt ook even stil.. madame is sinds vorige week loops en is er een beetje van van slag, met deze ochtend als toppunt..

Ze was gisteren al down, deze ochtend komt ze uit der bench moest gelijk buiten haar behoefte doen om vervolgens flink over te geven.. Ze is heel de ochtend al rusteloos en down, wil haar zo graag helpen vind het zo sneu :(

Ik ben hierdoor ook helemaal van de kaart, het is mijn eerste teefje en allemaal nieuw.. wil het goed doen voor haar maar hoe, hoe kan ik haar nu helpen..

Ik kijk het even een paar dagen aan, hopelijk zakt het weer.. Tips of iets is welkom, heb me zo goed als kan in gelezen maar toch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3

Dat was het voor nu, fijne zondag iedereen!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:05

Die laatste foto <3

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 14:08

Update time!

Noah haar eerste loopsheid zit er zo goed als op, gelukkig heeft ze er naast die ene zondag weinig last van gehad.

Trainen op straat gaat prima, winkels doen we niet veel. Ik wil het wel weer op gaan pakken, maar door alle maatregels geeft het meer spanning en voel ik me enorm opgesloten in de winkel. Alle emotisch komen als pijlen binnen en ik zak weg in de chaos, Noah kijkt er gelukkig niet van op :)

Met haar wandellen, op straat of in het bos het is een feestje. Zo'n fijne dame om mee op pad te gaan! Samen met mijn moeder lopen, vooral aan de lijn, kost nog wat werk maar als ik zie hoe ze alles oppakt komt dit ook wel goed!

Woensdag hebben we weer les, met haar negen maandjes oefenen we rustig verder en breiden we de oefeningen uit.

En nu.. foto tijd!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wandellen in tuig, soms zal ze hem toch ook aan moeten zelfs al mag ze vrij :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jeah zwemmen! Geweldig vrouwtje :D Gelijk een hele andere hond zo haha

Afbeelding
Afbeelding
Fotomodel zijn <3
Bekijk dit topic voor meer foto's:
[BB-ITP] Mommies little helper, niet meer zo little ..

Dat was het weer, ik heb niet veel te delen dus hopelijk vinden jullie deze korte updates ook okee :)

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:15

Wat een prachtige hond is het toch <3 Fijn dat het allemaal goed gaat, ook korte updates zijn leuk hoor :+

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 18:27

Dankjewel :D haha dan ga ik die wat meer plaatsen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:10

Je korte updates zijn niet zo kort. :)
Je schrijft prettig. Interessant om te lezen. En mooi dat het trainen jou al zoveel goeds brengt.
Keep up the good work!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 07:28

Ik volg dit topic eigenlijk al een hele tijd maar heb nog nooit gereageerd. Dat vind ik stom van mijzelf dus ik ga mijn leven proberen te beteren.

Wat een prachtige hond is ze en wat hebben jullie een mooi verhaal! Ik vind het heerlijk om je updates te lezen, je schrijft ook zo liefdevol en positief over haar <3

Het lijkt me nu wel lastig met Corona om je regelmaat te blijven houden! En natuurlijk om het focussen te trainen zoals je zelf ook aangaf. Houden mensen wel netjes afstand van jullie? Of kom je nu niet zo zeer meer in situaties met andere mensen?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 10:20

senna21 schreef:
Je korte updates zijn niet zo kort. :)
Je schrijft prettig. Interessant om te lezen. En mooi dat het trainen jou al zoveel goeds brengt.
Keep up the good work!

Hahah gelukkig, heb voor mijn idee niet zoveel te melden :P Leuk om te lezen, dankjewel!

Fortitude schreef:
Ik volg dit topic eigenlijk al een hele tijd maar heb nog nooit gereageerd. Dat vind ik stom van mijzelf dus ik ga mijn leven proberen te beteren.

Wat een prachtige hond is ze en wat hebben jullie een mooi verhaal! Ik vind het heerlijk om je updates te lezen, je schrijft ook zo liefdevol en positief over haar <3

Het lijkt me nu wel lastig met Corona om je regelmaat te blijven houden! En natuurlijk om het focussen te trainen zoals je zelf ook aangaf. Houden mensen wel netjes afstand van jullie? Of kom je nu niet zo zeer meer in situaties met andere mensen?

Ah haha meelezen is ook prima, maar altijd leuk om reacties te lezen! Dankjewel <3

Het is idd lastig, ik kom nog wel op plekken met mensen maar mensen vinden afstand houden erg lastig. Want ondanks dat ze groter wordt vind iedereen nog super schattig :') Noah geeft er gelukkig niks om en is een kei in het nemen van ruimte, we zaten gisteren even een ijsje op een bankje te eten en dan gaat ze recht tegenover me liggen. Lang uit op het pad, dus mensen moesten wel omlopen. Het boeit haar helemaal niks haha! Uiteindelijk der wel bij me geroepen maar het is zo heerlijk om haar eigen keuze te zien :D Het was gisteren erg fijn weer even in winkels te kunnen oefenen, ik zorg zelf dat we afstand nemen en moet mensen blijven vragen haar met rust te laten maar dat is meer voor mezelf. Noah gaat als de queen zitten of liggen :')

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 15:21

Update time, wat een weekend hebben we achter de rug..

Noah liep al een tijdje niet helemaal zuiver, ik dacht gewoon gek gedaan dus laat het maar na twee weken was het nogsteeds niet zuiver. Vorige week dinsdag avond had ik mezelf helemaal gek gemaakt dat het heup en elleboog displacie was en dat ik morgen afscheid zou moeten nemen.. Jah zo snel gaat dat in mijn hoofd.. Dus woensdag ochtend naar de dierenarts die me gelukkig snel gerust stelde, ze zag er super uit maar had een verrekte voorpoot. Aangezien ze geen pijn eraan had geen pijnstiller gegeven, we zijn naar huis gegaan met het idee nou dat komt wel goed. Maar donderdag kon ze er nog moeilijker op lopen en vrijdag kon ze smiddags helemaal niet meer lopen.. Ze wilde alleen maar tegen me aan hangen, ze had echt pijn.. Gelijk naar de DA gereden die der nog een keer heeft nagekeken.

Doordat hij er woensdag best flink aan had gezeten was het meer pijn gaan doen en daarnaast had ze ook last van groeipijnen, kreeg novacam mee om 4 dagen te geven en de piek te doorbreken. Zaterdag voor het eerst gegeven en als een wonder liep ze met twee uur al een heeel stuk beter! Ze wilde haar broer alweer klieren en als een malle door de kamer rennen, maar nee dat doen we niet dame. Gisteren voor het laatst gegeven en je ziet al bijna niks meer, het is nog niet over en ze heeft komende 6 weken lijnrust maar gelukkig voelt en loopt ze weer zo goed als normaal :

Ik wil haar wel op elleboog en heup displacie laten testen maar straks als ze een jaar is, voor iedereen die het zich afvraagd ;)
Afbeelding

Vandaag zijn we voor het eerst met de bus geweest, ik was niet gespannen over hoe noah het zou doen/vinden maar wel hoe ik het zelf zou ervaren. Bij instappen bleef ze eerst staan, haar even gelaten zodat ze kon voelen hoe het is in de bus en daarna haar tussen mijn benen gezet :) ze vond het wel spannend maar vertrouwde het genoeg om te gaan liggen! Twee haltes gepakt en toen uitgestapt om naar huis te lopen, rustig aan vanwege der poot maar het ging prima. Zo trots op ons, van de week wil ik proberen naar de stad te gaan
Afbeelding

We houden het een beetje rustig, probeer haar vooral mentaal wat meer aan het werk te zetten en verder te genieten van de kleine wandelingen. Voor nu 'plaats rust' en bijkomen van het bussen :P

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:33

Oei dat is schrikken zeg. Hopelijk knapt ze snel op!

Wat ik me afvraag (je hoeft niet te antwoorden hoor :) ) Zou je zonder haar ook een bus in durven stappen, is dat nu beter omdat je haar mee hebt als steun?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 20:16

Marrit13 schreef:
Oei dat is schrikken zeg. Hopelijk knapt ze snel op!

Wat ik me afvraag (je hoeft niet te antwoorden hoor :) ) Zou je zonder haar ook een bus in durven stappen, is dat nu beter omdat je haar mee hebt als steun?

Jah ze voelde zich echt heel beroerd.. gelukkig is daar nu niks meer van te merken, haar rustig houden wordt een grotere taak hahah vandaar meer mentaal trainen :)

Oh daar kan ik gelijk een dikke nee op geven, zonder haar was ik al never niet in de buurt van haltes of stations gekomen. Wat er gebeurd is dat ik vanbinnen volledig in paniek raak, ik heb geen controle over de bus en dan ook nog met alle prikkels. Maar doordat ik niks toon, alles vanbinnen ontploft, zien mensen het niet en raak ik mentaal ook uitgeput. Ik distansieer en toen ik nog de bus naar school pakte was de enige mogelijkheid om aanwezig te blijven mezelf knijpen met mijn nagels of het ijzertje van een stiekje tegen mijn arm laten klappen. Niet gezond.. Vandaag was ook enorm spannend, ik lig al heel de middag/avond op de bank kan niks meer, maar in de bus focus ik me op Noah. Zodat zijhet goed heeft, voor mezelf kan ik dat niet maar voor haar wel en daardoor help ik mezelf uiteindelijk ook :)

Wauw was weer meer dan ik wilde weg type haha :P

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:25

Oh gelukkig niets ernstigs dus, schrikken zeg!

En wat fijn dat je nu al zoveel steun aan haar hebt <3
Hebben jullie samen toch maar mooi gedaan!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:11

Wat gaaf dat je binnen relatief zo’n korte tijd inderdaad al zoveel samen kan! *D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 17:13

Fortitude schreef:
Oh gelukkig niets ernstigs dus, schrikken zeg!

En wat fijn dat je nu al zoveel steun aan haar hebt <3
Hebben jullie samen toch maar mooi gedaan!

Jah gelukkig is het niks ergs, ik was alweer van het aller aller ergste uit gegaan :')

Jah ik zou het echt niet zonder haar kunnen, dat is met het hele corona virus nog duidelijker geworden

Marrit13 schreef:
Wat gaaf dat je binnen relatief zo’n korte tijd inderdaad al zoveel samen kan! *D

Wat het is geen idee maar al bij de aller eerste foto van haar wist ik dat ze mijn meisje was, bij de 3 weken eerste keer kijken had ik hetzelfde gevoel en dit is nooit veranderd. Ze is ook nooit ver uit mijn buurt, al sinds het ophalen slaap ze het liefst op mijn voeten <3 Zo dicht mogelijk bij mij

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:12

Ik kom je hier ook volgen! :)
Volgende week haal ik mijn pup op en het is de bedoeling dat we ook het assistentiehond traject bij Bultersmekke ingaan.
Het is voor mij nog wel een beetje uitvogelen hoe en wat, want ik heb vanwege corona nog geen officiële diagnose van de GGZ (ja depressie, dat wel. Maar sta op de wachtlijst voor persoonlijkheidsstoornissen en autisme onderzoek). Dus nog even kijken met eventuele vergoedingen vanuit de WMO enzo.
Vorig jaar was m’n beste vriendinnetje naar Mongolië en toen is haar assistentiehond Remus 4 weekjes bij ons geweest en dat hielp me zo goed.
Remus is ook de vader van de pup die ik volgende week ophaal <3

Super interessant om jullie te volgen in ieder geval, superknappe hond heb je <3

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 20:28

Warboel schreef:
Ik kom je hier ook volgen! :)
Volgende week haal ik mijn pup op en het is de bedoeling dat we ook het assistentiehond traject bij Bultersmekke ingaan.
Het is voor mij nog wel een beetje uitvogelen hoe en wat, want ik heb vanwege corona nog geen officiële diagnose van de GGZ (ja depressie, dat wel. Maar sta op de wachtlijst voor persoonlijkheidsstoornissen en autisme onderzoek). Dus nog even kijken met eventuele vergoedingen vanuit de WMO enzo.
Vorig jaar was m’n beste vriendinnetje naar Mongolië en toen is haar assistentiehond Remus 4 weekjes bij ons geweest en dat hielp me zo goed.
Remus is ook de vader van de pup die ik volgende week ophaal <3

Super interessant om jullie te volgen in ieder geval, superknappe hond heb je <3

Hoi hoi, wat leuk om te lezen! Heb even gespiekt maar wat een mooie pup krijg je <3 Oh dat is lastig, gelukkig is het begin voor ieder hetzelfde, al heeft ieder uiteindelijk zijn eigen weg in de opleiding. Leuk dat je ons komt volgen! :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 20:45

Ja daarom! Bultersmekke is ook een superfijne stichting, dus komt goed :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 21:14

Idd wij hebben het er top! Hopelijk krijg je de financiering rond en kun je fijn gaan starten :D

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-20 17:25

Een update is niet echt te geven, mar vandaag hebben we samen weer iets overwonnen. Namelijk het bussen!

Doordat ze nog niet echt mag rennen raakt ze haar energie niet kwijt en dat is langzaam te merken.. Ik wilde haar mentaal wat meer uitdagen en tegelijkertijd mezelf, dus besloten te gaan bussen.

Vorige keer, samen met mijn trainer, hebben we 2 haltes gepakt om toem uit te stappen en terug naar huis te lopen. Vandaag hebben we het iets uitgebreid naar 4 haltes :) Bij xe tweede halte wilde ze uit zichzelf uitstappen, want jah dat deden we vorige keer ook vrouwtje! Maar nee meisje, we gaan nog iets verder. Der weer bij me geroepen en even duidelijk aangegevem te wachten, zodat ze niet bij elke halte denkt we gaan eruit.

Bij de vierde halte zijn we uit gestapt, terug gelopen naar de derde halte om vanuit daar weer terug naar huis te rijden met de bus. Ze was bij uitstappen enorm druk, spanning was hoog. Het werkt dan niet om haar even te laten snuffellen, daar is ze dan helemaal niet mee bezig, dus eerst een stukje naast gelopen tot ze rustig was en toen heeft ze nog lekker even mogen snuffellen :) Ze pakt het zo goed op, netjes mee gelopen zich zo netjes gedragen in de bus en elke hond genegeerd!

Ik wil dit vaker doen omdat ik merk dat ze zo haar energie goed kwijt kan, voor mezelf is het ook een goede oefening dus win win :D

Afbeelding
Uhm wat gaan we doen..
Afbeelding
Naast vrouwtje liggen
Afbeelding
Even wandellen tussendoor
Afbeelding
Bussie komt zo?
Afbeelding
En weer naar huis

<3

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 14:52

Mini update!

Vandaag hadden we weer les, ik had niet echt iets om te oefenen dus de trainer stelde voor om met de bus naar de stad te gaan en daar te gaan oefenen. De busrit ging goed, ze ging netjes rustig bij me liggen. Bij uitstappen komt de spanning los en is het voor haar het beste om te gaan lopen. Maar door een fout van mij bleven we te lang op een punt staan en toen er een hond kwam begon ze flink te blaffen. Dit mag, zolang het te controleren is en ik weet waarom ze het doet. Want zoals ze het ju deed, was met een reden.

Wanneer Noah flink blaft is ze eigenlijk te gespannen, voor haar is het dan het beste om te blijven lopen en het los te lopen. Dit was een fout van mij, voor volgende keer weet ik dat we niet moeten blijven staan.

Gelukkig kon ze het al snel loslaten en liep ze heerlijk relaxt mee, eenmaal in het overdekte gedeelte kwamen we een leuk opstakel tegen. Een jongetje met een bal, die hem om de paar meter liet vallen. Ik had hem al lang gezien en wist die bal gaat zo bij ons zeker vallen.. en jahhoor, voor onze neus liet hij hem los en rolde de bal onze kant op. Maar doordat ik het al had zien aankomen stond ik gelijk stil en bleef Noah ook gelijk naast me wachten. Mee dat hij zijn bal weer had liepen we door, of er niks was gebeurd <3

Geoefend met zit, lig en wachten. Dit doet ze prima! Ook het negeren van spullen die mensen laten vallen ging zonder problemen, mensen keke ons gek aan want mijn trainer liet elke keer zijn leren tasje vallen en liep gewoon door :') Sorry mensen, dit was een oefening haha!

Rondje door de Hema, zonder problemen.

Vervolgens terug maar de bushalte, we konde niet op de rolstoel plek zitten dus konde we gelijk zien hoe ze het doet tussen de normale stoelen. Ik vond het spannender dan Noah, die lag al snel hihi :P

Het was een flinke les, maar een hele positieve! Onze trainer was enorm onder de indruk van ons, hoe goed Noah nu al met situaties omgaat en ik haar al kan lezen. Een mooi compliment! Komende weken gaan we wat vaker naar de stad om lekker te trainen, want ik heb nu de smaak te pakken haha!

Uhm vrouwtje ik ga eerst nog even zonnen hoor!
Afbeelding
Netjes wachten in de Hema, rustig wachten tot de trainer klaar is met uitleggen
Afbeelding

Tot de volgende keer!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:30

Wow weer flinke stappen! En juist goed dat er iets “mis” gaat met de trainer erbij toch? Heb je meteen handvaten, maar zo te horen heb je alles onder controle *\o/*