Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3607
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:32

gillian schreef:
Je hond gromt ook tegen jou. Kinderen zijn niet veilig. Hond is op leeftijd en heeft een goed leven (gehad), en nu moet ze maar opgesloten worden omdat het niet veilig is voor de kinderen.
Dat heeft ze toch ook niet verdiend?! Opsluiten in slaapkamer. Jeetje wat een reacties...
Ik zou afscheid nemen van haar. Die stress en neiging om zichzelf steeds te moeten verdedigen is ook niks.
Het risico dat je zelf of je kinderen gebeten word is groot. Afzonden is ook sneu en moet je niet willen is mijn mening.
Prik een datum, maak mooie fotos, verwen haar tot het laatste moment en herinner haar zoals ze was.
Laat het niet escaleren, want ook dat heeft ze niet verdiend.
Sterkte!


Ik ga helemaal mee met het bovenstaande. Denk dat je diep in je hart wel weet wat de beste oplossing is. Heel veel sterkte

Sabri

Berichten: 1432
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:55

truus1957 schreef:
gillian schreef:
Je hond gromt ook tegen jou. Kinderen zijn niet veilig. Hond is op leeftijd en heeft een goed leven (gehad), en nu moet ze maar opgesloten worden omdat het niet veilig is voor de kinderen.
Dat heeft ze toch ook niet verdiend?! Opsluiten in slaapkamer. Jeetje wat een reacties...
Ik zou afscheid nemen van haar. Die stress en neiging om zichzelf steeds te moeten verdedigen is ook niks.
Het risico dat je zelf of je kinderen gebeten word is groot. Afzonden is ook sneu en moet je niet willen is mijn mening.
Prik een datum, maak mooie fotos, verwen haar tot het laatste moment en herinner haar zoals ze was.
Laat het niet escaleren, want ook dat heeft ze niet verdiend.
Sterkte!


Ik ga helemaal mee met het bovenstaande. Denk dat je diep in je hart wel weet wat de beste oplossing is. Heel veel sterkte


Breng dan tenminste het dier naar een herplaatsing of asiel als je de moeite niet neemt voor een gedragsdeskundige. Hond kan volgens de rasbeschrijving nog vier jaar leven. Heeft geen pijn. Het past enkel niet meer bij kinderen, waarschijnlijk omdat TS niet de moeite neemt zich in gedrag te verdiepen of er een expert bij te halen die weet hoe je een hond moet leiding geven. Diep in haar hart wil TS de hond daarom dood hebben, dat is wel duidelijk omdat ze totaal niet ingaat op andere alternatieven, en blijkbaar hebben hier een hoop mensen maar een eng idee bij een hond met een bek vol tanden en willen ook maar graag dat TS het dier laat inslapen. Paarden kunnen ook gemeen bijten en trappen hoor, kunnen zelfs dodelijk iemand verwonden. Laten we geen enkel risico meer nemen en alles wat een bek met tanden heeft en een potentieel gevaar kan vormen maar inslapen, dan nemen we het minste risico! :Y)
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-05-19 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Berichten: 6262
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:58

Ga je lekker Sabri? Een beetje respect voor TS zou je niet misstaan.
Zoals je kan lezen is ze al bezig geweest met een gedragsdeskundige die ook de herplaatsingen regelt voor dit ras. Zeggen dat ze er niets voor doet is dus gewoon simpelweg niet waar.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 14:58

Even snel 3en reactie. Het spoken doet ze nu al anderhalf jaar. Ze doet alle deuren open van het huis midden in de nacht en sjouwt dan overal naar toe. Maar ook uit het niets blaffen doet ze nu ook ongeveer anderhalf jaar.

Ik heb nu ongeveer 30 keer gezegd dat ik contact heb met een gedragsdeskundige die therapie geeft aan dit soort honden en rassen.

Ik ga contact opnemen met de dierenarts en overleggen

Ze kan niet opgesloten worden in de slaapkamer terwijl ze weet dat wij in de kamer zitten. Joelt ze alles bij elkaar. In een kennel hetzelfde probleem. Hebben we geprobeerd we hebben namelijk kennel thuis voor de honden die mijn man traint

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:59

appiesjappie schreef:
Zij doet dat inderdaad ook zo uit het niets blaffen of rennen naar het raam terwijl er niks of niemand is. S nachts is ze aan het spoken en loopt ze de hele tijd door.

Maar dat is dan toch al een teken dat er iets speelt?
Eigenlijk ben je gewoon klaar met het verhaal.
De hond is een gevaar voor je kinderen,de ruimte om ze apart te zetten is er niet.Je hebt ook geen geld genoeg om nog heel veel te doen qua onderzoeken en kan je dan wat met de diagnose is ook maar de vraag.
Maar vooral het nachtelijk spoken wijst toch er op dat er iets speelt bij de hond.En dan is inslapen geen gekke oplossing.Als je het nu over een jonge hond had is het een heel ander verhaal,maar een groot ras van 10 word echt geen 20.
Als het mogelijk is laten wij honden altijd inslapen in hun eigen omgeving op hun veilige plaats met hun eigen baas al koekjes of anders lekkers voerend.

Heel veel sterkte met je beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:03

Sabri: Wat is lezen toch zo ontzettend moeilijk.

appiesjappie schreef:
heb meerdere keren gezegd dat ik naar de dierenarts ga. Maar dat ze ook al geco troleerd is door een dierenarts onder narcose omdat er gewoon wakker niks gedaan kan worden. Ze heeft dan een muilkorf om de dierenarts vindt het ook echt heel erg lastig met haar. Ik heb contact met een gedragstherapeut we hebben elkaar zeker al eens ontmoet en gesproken.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Onze hond herplaatsen of in laten slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:05

Tjonge Sabri, hou eens op met dat gezuig en gesneer. Jouw berichten zitten vol aannames over dat de TS haar hond dood wil. Als je een beetje hebt opgelet dan heeft de TS veel verdriet van de situatie.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 15:07

Dankjewel beatje ben je zelf dierenarts? Dat zou inderdaad dan fijn zijn thuis in vertrouwde omgeving want bij de dierenarts slaat ze al op tilt. Mensen zeg nou niet dat ik er helemaal niks aan doe... Ik probeer van alles maar jullie lezen niet alles. De gedragsdeskundige waar ik contact mee heb vangt zelf ook Appenzellers met problemen op ze heeft er zelf 4 en die kunnen niet eens altijd met elkaar. Zij regelt ook herplaatsingen voor deze honden. En geeft haar al weinig kans om te herplaatst te worden. Ze heeft zelf op dit moment een soort gelijke hond van 10 en krijgt ze niet herplaatst.

Ik probeer echt van alles naar asiel gaat niet werken ze word gek Als ze opgesloten zit. Bij de dierenarts krijgt ze meteen narcose als ze binnen komt en zodra ze maar iets wakker wordt moeten we bij haar zijn omdat ze dan opgesloten zit anders

Sabri

Berichten: 1432
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:08

Ja iedere hond joelt alles bij elkaar als je ze plots in een andere kamer stopt! Zoiets moet je ook geleidelijk doen en aanleren. Ik heb in asiel gewerkt en aangezien ze daar strakke regels hebben en met meerdere honden zitten weet vrijwel iedere hond zich aan deze tijdelijke situatie aan te passen! En is die gedragsdeskundige ook bij je thuis geweest? Hoe deskundig was diegene en hoelang heb je daar begeleiding op gehad sinds de baby er is? Het dier kan zeker nog een derde van haar leven mee! Is niet ziek. Heeft duidelijk wel stress in de situatie zoals TS deze nu aanbiedt. Denk je nou echt dat je je hond een plezier doet met de dood? Er zijn zovele honden die in asiel belanden omdat ze niet met kinderen kunnen omgaan, daar wordt gewoon netjes een nieuw wel passend huisje voor gezocht. En zeker zo'n rashond daar zijn best liefhebbers voor te vinden. Ja en het is toch duidelijk TS neemt alleen de optie dierenarts die haar al wilde laten inslapen aan. En laat al de andere opties die in dit topic gegeven worden links liggen.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-05-19 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38686
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:10

Sabri schreef:
Ja iedere hond joelt alles bij elkaar als je ze plots in een andere kamer stopt! Zoiets moet je ook geleidelijk doen en aanleren. En wat zei de gedragsdeskundige, is die ook bij je thuis geweest? Hoe deskundig was diegene en hoelang heb je daar begeleiding op gehad sinds de baby er is? Waarom is herplaatsing op een rustigere plek geen optie? Of haar naar het asiel? Het dier kan zeker nog een derde van haar leven mee! Is niet ziek. Heeft duidelijk wel stress in de situatie zoals TS deze nu aanbiedt. Denk je nou echt dat je je hond een plezier doet met de dood? Er zijn zovele honden die in asiel belanden omdat ze niet met kinderen kunnen omgaan, daar wordt gewoon netjes een nieuw wel passend huisje voor gezocht. En zeker zo'n rashond daar zijn best liefhebbers voor te vinden. Ja en het is toch duidelijk TS neemt alleen de optie dierenarts die haar al wilde laten inslapen aan. En laat al de andere opties die in dit topic gegeven worden links liggen.

Ik stel voor dat jij deze hond opneemt. En wil je dat niet dan stel ik voor dat je stopt met schreeuwen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 25-05-19 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:11

Sabri schreef:
Ja iedere hond joelt alles bij elkaar als je ze plots in een andere kamer stopt! Zoiets moet je ook geleidelijk doen en aanleren. En wat zei de gedragsdeskundige, is die ook bij je thuis geweest? Hoe deskundig was diegene en hoelang heb je daar begeleiding op gehad sinds de baby er is? Waarom is herplaatsing op een rustigere plek geen optie? Of haar naar het asiel? Het dier kan zeker nog een derde van haar leven mee! Is niet ziek. Heeft duidelijk wel stress in de situatie zoals TS deze nu aanbiedt. Denk je nou echt dat je je hond een plezier doet met de dood? Er zijn zovele honden die in asiel belanden omdat ze niet met kinderen kunnen omgaan, daar wordt gewoon netjes een nieuw wel passend huisje voor gezocht. En zeker zo'n rashond daar zijn best liefhebbers voor te vinden. Ja en het is toch duidelijk TS neemt alleen de optie dierenarts die haar al wilde laten inslapen aan. En laat al de andere opties die in dit topic gegeven worden links liggen.


Hou eens op met dat getreiter en lees eens wat TS al geprobeerd heeft. Niet normaal die reacties van jou.

Edit: Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst TS! Niet makkelijk deze situatie!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-19 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Berichten: 1432
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:11

bigone schreef:
Sabri schreef:
Ja iedere hond joelt alles bij elkaar als je ze plots in een andere kamer stopt! Zoiets moet je ook geleidelijk doen en aanleren. En wat zei de gedragsdeskundige, is die ook bij je thuis geweest? Hoe deskundig was diegene en hoelang heb je daar begeleiding op gehad sinds de baby er is? Waarom is herplaatsing op een rustigere plek geen optie? Of haar naar het asiel? Het dier kan zeker nog een derde van haar leven mee! Is niet ziek. Heeft duidelijk wel stress in de situatie zoals TS deze nu aanbiedt. Denk je nou echt dat je je hond een plezier doet met de dood? Er zijn zovele honden die in asiel belanden omdat ze niet met kinderen kunnen omgaan, daar wordt gewoon netjes een nieuw wel passend huisje voor gezocht. En zeker zo'n rashond daar zijn best liefhebbers voor te vinden. Ja en het is toch duidelijk TS neemt alleen de optie dierenarts die haar al wilde laten inslapen aan. En laat al de andere opties die in dit topic gegeven worden links liggen.

Ik stel voor dat jij deze hond opneemt.


Ik zou het met alle liefde doen,regel jij dan een boerderij? Alleen wat jij voorstelde daar zijn nou juist asiels voor opgericht. En als vrijwilliger weet ik dat dat echt niet de hel betekend om een hond afstand van te doen in het asiel zodat hij nog kans heeft op een nieuwe baas.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-05-19 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Berichten: 6262
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:12

TS trek je de veroordelende reacties niet aan. Sommige mensen willen gewoon niet alles lezen lijkt het wel.
Je doet er alles aan maar soms is het wat het is en moet je het daar mee doen.
wij hebben onze hond die extreem angstig was voor de dierenarts ook thuis laten inslapen. Wilde hem geen extra stress meer geven door nogmaals naar de praktijk te gaan met hem. Is toen heel mooi en rustig verlopen dankzij een hele lieve dierenarts. Heb hem daarna zelfs nog geholpen met de hond in de zak voor destructie doen. Was voor mij een hele goede afsluiting van het leven met de meest geweldige en bijzondere hond ooit.

@sabri: ik ken genoeg honden die op z’n zachtst miserabel waren in het asiel omdat ze in een kennel moesten. En ja de mensen daar doen hun best maar sommige honden kunnen er simpelweg niet mee omgaan. Om dan koste wat het kost de hond van TS toch maar in leven te laten zijn en ongelukkig te laten zijn in een asiel vind ik op z’n minst oneerlijk en gemeen tegenover de hond.

Sabri

Berichten: 1432
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:15

Fijn lotgenoten zelfs! Nou kom maar op mensen, naar destructie ermee dan kunnen wij onze kachels weer opstoken volgende winter |( _-:( .
Ik heb helemaal niet het idee dat TS er alles aan doet behalve dan een enkele rit destructie.
Ik heb in meerdere asiel gewerkt en ook nu werk ik er nog, het is echt een fabeltje om te denken dat zo'n dier daar heel slecht af is. Natuurlijk sommige honden moeten wennen maar er wordt absoluut goed voor zo'n dier gezorgd, het is maar tijdelijk en er wordt altijd gezorgd dat hij bij een plek komt waar hij wel geschikt is.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-05-19 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:17

Ze is bezig met een gedragstrainer die ervaring heeft met het ras

Nu duidelijk?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-19 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:17

waarom een boerderij dan?
Sabri, jouw reacties zijn echt te belachelijk voor woorden.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:21

appiesjappie schreef:
Dankjewel beatje ben je zelf dierenarts? Dat zou inderdaad dan fijn zijn thuis in vertrouwde omgeving want bij de dierenarts slaat ze al op tilt. Mensen zeg nou niet dat ik er helemaal niks aan doe... Ik probeer van alles maar jullie lezen niet alles. De gedragsdeskundige waar ik contact mee heb vangt zelf ook Appenzellers met problemen op ze heeft er zelf 4 en die kunnen niet eens altijd met elkaar. Zij regelt ook herplaatsingen voor deze honden. En geeft haar al weinig kans om te herplaatst te worden. Ze heeft zelf op dit moment een soort gelijke hond van 10 en krijgt ze niet herplaatst.

Ik probeer echt van alles naar asiel gaat niet werken ze word gek Als ze opgesloten zit. Bij de dierenarts krijgt ze meteen narcose als ze binnen komt en zodra ze maar iets wakker wordt moeten we bij haar zijn omdat ze dan opgesloten zit anders


Nee hoor appiesjappie,assistente geweest en mee geweest op huisbezoek als er ingeslapen moest worden.En ik heb zelf al bijna 40 jaar honden dus meerdere moeten laten inslapen.
Dit is eigenlijk bijna het zelfde topic [BB] Moeilijke hond herplaatsen, hoe? misschien haal je daar nog wat uit.

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:21

Alles bij elkaar denk ik dat voor de hond lekker thuis inslapen de meest vriendelijke oplossing is. Doe de kinderen een nachtje naar opa en oma, maak een heerlijke lange wandeling met haar en laat haar dan rustig in slaap vallen terwijl je haar zelf geruststeld. Een dier denkt niet na over hoe lang het leven nog had kunnen duren. Stoppen voor het mis gaat, nu je maatje nog vrij en blij is, is geen schande.

Sabri

Berichten: 1432
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:22

Kinke schreef:
waarom een boerderij dan?
Sabri, jouw reacties zijn echt te belachelijk voor woorden.


Vind je het normaal dat er tegen mij gezegd wordt dat ik maar abortus moet gaan plegen als ik een hond zou hebben, of dat ik de hond van TS maar moet nemen omdat TS zelf anders de hond laat inslapen? Dat vind ik pas belachelijk. En ook mensen die honden zien als wegwerpartikel en niet de moeite willen doen zo een dier nog een goede oude dag te geven.
Ik heb mijn mening gegeven en ik zie, er zijn in ieder geval hier genoeg mensen die TS daarna wel willen troosten! Maar zo zou ik niet omgaan met mijn hond die 10 jaar bij me was, maar mijn punt heb ik gemaakt en hierbij laat ik het ook.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 25-05-19 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:22

Sabri, hou toch op.. Je hebt je punt nu meer dan duidelijk gemaakt, vol aannames en zonder respect naar ts toe. Ze weet je standpunt..

BigOne
Berichten: 38686
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:23

Sabri schreef:
Fijn lotgenoten zelfs! Nou kom maar op mensen, naar destructie ermee dan kunnen wij onze kachels weer opstoken volgende winter |( _-:( .
Ik heb helemaal niet het idee dat TS er alles aan doet behalve dan een enkele rit destructie.
Ik heb in meerdere asiel gewerkt en ook nu werk ik er nog, het is echt een fabeltje om te denken dat zo'n dier daar heel slecht af is

Zeg ga je lekker? Hond heeft al een bijtverleden en doet nu sinds anderhalf jaar anders, gevaarlijker. Ts kent haar hond het beste, kijkt of er nog opties zijn. En dan komt er iemand voorbij drammen zoals jij. Heb je zelf wel eens dieren in laten slapen? Geloof me , dat doe je niet voor de lol en ik vind het juist getuigen van liefde voor je dier. Dit dier met deze karaktertrekken plaatsen in een asiel zal dezelfde uitkomst hebben, niet te plaatsen en na een half jaar ellende de spuit. En jij zegt, ik heb geen boerderij maar eist wel dat het dier een ellendige periode door moet maken door het in een asiel( hok) te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:25

LEES eens wat TS ondernomen heeft aan opties om de hond en de situatie beter te maken Sabri… Ongelooflijk naar ben je bezig hier. Respectloos!

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:25

Sabri schreef:
Fijn lotgenoten zelfs! Nou kom maar op mensen, naar destructie ermee dan kunnen wij onze kachels weer opstoken volgende winter |( _-:( .
Ik heb helemaal niet het idee dat TS er alles aan doet behalve dan een enkele rit destructie.
Ik heb in meerdere asiel gewerkt en ook nu werk ik er nog, het is echt een fabeltje om te denken dat zo'n dier daar heel slecht af is. Natuurlijk sommige honden moeten wennen maar er wordt absoluut goed voor zo'n dier gezorgd, het is maar tijdelijk en er wordt altijd gezorgd dat hij bij een plek komt waar hij wel geschikt is.


Wat een respectloze reactie ik snap best waarom jij met dieren werkt en niet met mensen.

Ts negeer de betweters hier die niet eens op een normale manier kunnen reageren. Het is al lastg genoeg.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 15:27

Waarom zou ze dan op een boerderij moeten terecht komen als het asiel niet zo erg zou zijn? Ik ben bezig met een gedragstherapeut die herplaatsingen doet met dit soort honden zodat ze thuis kunnen blijven tot ze herplaatst kan worden. Zodat ze minder stress hebben en niet opgesloten hoeven te worden. We zijn er mee bezig maar dit soort honden zijn nou eenmaal moeilijker. Wat zou jij liever willen een sociale hond een allemansvriend of een hond die wel door de tralies wil vliegen omdat er iemand langs loopt?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:29

Sabri schreef:
Fijn lotgenoten zelfs! Nou kom maar op mensen, naar destructie ermee dan kunnen wij onze kachels weer opstoken volgende winter |( _-:( .
Ik heb helemaal niet het idee dat TS er alles aan doet behalve dan een enkele rit destructie.
Ik heb in meerdere asiel gewerkt en ook nu werk ik er nog, het is echt een fabeltje om te denken dat zo'n dier daar heel slecht af is. Natuurlijk sommige honden moeten wennen maar er wordt absoluut goed voor zo'n dier gezorgd, het is maar tijdelijk en er wordt altijd gezorgd dat hij bij een plek komt waar hij wel geschikt is.

Sabri ik heb zelf 15 jaar in een asiel gewerkt en kom er nog steeds.In een asiel zijn ze alles behalve blij met oude moeilijk herplaatsbare honden.Ten eerste vind je er bijna niemand voor en zit zo'n dier weg te kwijnen en eindigt het dat jij als Asiel medewerkster de beslissing mag nemen het dier alsnog in te laten slapen.

Oude kleine hondjes zijn nog wel eens herplaatsbaar bij oudere mensen,maar grote honden met pikante kantjes niet.
Ik weet ooit nog mensen die een hondje van 15 binnen kwamen brengen,hondje moest inslaap en ze konden dat zogezegd niet aan,ze vonden het zielig.
Met gevolg dat wij een treurend angstig oud hondje konden in laten slapen.
Je bent ooit als eigenaar begonnen aan een dier,maak er dan ook een goed einde aan.Een hond weet niet of hij 10 of 15 word die leeft bij de dag.Maar die krijgt wel de stress mee van een asiel of herplaatsing op zijn oude dag en zeker een hond als die van de ts die al gevoelig is.