Jachthonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Jachthonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 11:52

Wat leuk freggle! Gefeliciteerd :)!

@[***], ik ben echt zo benieuwd! Hoop echt dat ie het goed doet, is ook een aardige test van mijn (wan)kwaliteiten als opvoeder :=. Maar heb er wel echt zin in :):)!

Wally begint nu langzaam aan te puberen, dus hij luistert niet altijd even lekker momenteel.... plus een bulk energie, dus het is goed om lekker aan het werk te gaan met hem :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 19:04

Ik vind de trainingen echt ontzettend leuk! Kijk er elke week naar uit. Ben pas op 1,5 jarige leeftijd met jachttraining begonnen met mijn Drentje. Ralph heeft mijns inziens zeer veel kennis van diverse rassen en met name van staande honden. Hij is een zeer positieve trainer, maar corrigeert waar nodig.

Laat je nog weten hoe het is geweest? Ik ga morgenmiddag om 12:00 weer.

Veel plezier maandag!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 19:07

Uiteraard! Waar ik kan zal ik ook wel foto's maken, maar ik kan me zo voorstellen dat we daar weinig tijd voor zullen hebben.

Ik ben echt zo benieuwd, heb dit nog nooit gedaan ook :):) spannennndddd :))

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 21:16

Vandaag een super GG training gehad met Boots.
Ondanks zijn enorm extreme passie om te werken, begint GG echt ergens op te lijken.
Heel fijn, want hierdoor wordt de steadyness en het volgen zoveel beter!
Hopelijk heb ik daar morgen wat profijt van op het NK.
Heb er iig heel veel zin in, lekker weer een dag met Boots op pad.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 08:44

Wat is GG training?

Linda_76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:14

Hallo allemaal!

Eindelijk voldoende berichten om in dit topic te mogen plaatsen *D
Ik ben in het bezit van een langharige weimaraner genaamd Dux, hij is nu 1 jaar en we hebben vanaf 10 weken de puppyjachttraining gevolgd.
Op dit moment trainen we in Vught en we gaan ook nog 1 keer in de 2 weken naar Renkum voor zweetwerkttraining. Super leuk om te doen, en ook goed voor Dux!

Ik ben zelf echt nieuw in deze wereld, altijd opgegroeid met duitse herders en ik heb er zelf ook 1 gehad.....
Dus echt een wereld van verschil qua hond _/-\o_

Dux doet alles zo vol enthousiasme, echt leuk om met hem bezig te zijn, soms is dat enthousiasme in combinatie met puberen even lastig... maar dat komt vast goed!
Afbeelding

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:51

Afbeelding
hyppolyte schreef:
Wat is GG training?

Gehoorzaamheid. Maar wel een stukje uitgebreider dan lopen aan een slappe lijn en braaf voorkomen.
Ik noem het altik gekscherend dressuur voor honden.
Omdat als ze goed GG lopen, je een voordeel hebt in de andere sporten.
Ze worden er heel steady van.

Boots is vandaag 5de geworden op het NK apporteren *\o/*
En wat was die heerlijk fotogeniek tussen de proeven door :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:09

Ok, misschien mooi als aanvulling voor wally :j.

Gisteren de eerste jachttraining gehad, waar ik me zorgen maakte over hyperactiviteit, niet opletten en niet luisteren heb ik me echt voor niks druk gemaakt! Hij deed het echt super <3! Hij was de jongste in de groep, de rest was 8-9 mnd oud, maar die waren all over the place (1tje uitgezonderd, ruwharige vizsla, tof beest), dus wally zat er nog relatief rustig bij :').
Maar hij vond het zo te gek! Kon niet wachten tot ie aan de beurt was, heeft 2x geapporteerd, 1e keer gewoon zien vallen en ophalen, 2e keer eerst zien vallen, en vervolgens na inleveren weer vooruit sturen, deed ie ook gewoon!
Verder het zoek apport in een bosje en daarna weer iets verder achter het bosje in het veld, ging super! Haha, de eerste keer zoek apport riep ik hem te vroeg terug, dus had ie de dummy nog niet, maar slim als ie is, pakte hij er een uit de dummytas om alsnog iets te kunnen geven :') _O-. Moest wel heel hard lachen :')

Training duurde 1,5 uur, maar was prima vol te houden voor hem :j. Ralph is een fijne vent, lekker nuchter en rustig, gaf nog wat handige tips, gaan we aan werken. Zaten wel hier en daar wat aparte mensen tussen, van die mensen die zo tegen hun hond gaan schreeuwen als ie niet meteen luistert :=, ik ben daar nooit zo van :n.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:41

Wat leuk dat de training zo goed is gegaan! Ralph is inderdaad een fijne vent. En ja, aparte mensen...… Ik ken het type dat je bedoelt. Ralph kijkt het vaak lang aan, maar uiteindelijk zegt hij er wel wat van.

Op welke locatie heb je getraind?

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:55

Mijn hond doet soms ook allemaal gekke dingen bij jachttraining, paar extra rondjes kei hard rondrennen omdat ze zo blij is dat ze de dummy heeft bijvoorbeeld. Snap echt niet dat mensen dan gaan schreeuwen naar hun hond..

Vraagje: Hoe zijn jullie honden met water? Die van mij vindt er echt niets aan := . Als je de dummy of een ander speeltje te ver in het water gooit heeft ze zoiets van: "Ga maar zelf halen baas".

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:20

Leuk al die rassen!
Een beagle zag ik geloof ik nog niet voorbij komen.
Wij hebben een beagle <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 17:21

ninaphilo schreef:
Mijn hond doet soms ook allemaal gekke dingen bij jachttraining, paar extra rondjes kei hard rondrennen omdat ze zo blij is dat ze de dummy heeft bijvoorbeeld. Snap echt niet dat mensen dan gaan schreeuwen naar hun hond..

Vraagje: Hoe zijn jullie honden met water? Die van mij vindt er echt niets aan := . Als je de dummy of een ander speeltje te ver in het water gooit heeft ze zoiets van: "Ga maar zelf halen baas".

Mijn Drent houdt absoluut niet van water (springt zelfs over een plas) :') :') :') . Met heel veel aanmoediging en de dummy echt maar een paar cm in het water gooien gaat het nu steeds beter...… hele kleine stapjes en uitermate goed en veel belonen als hij de dummy toch pakt.

Maar enthousiast zal hij waarschijnlijk nooit worden.

Knappe beagle :j !

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:19

Boots is echt een waterrat.
Maar veel honden moeten het wel echt leren.
Train op succes is mijn advies. Dus dichtbij gooien zodat je de hond er met aanmoediging bij kunt krijgen.
Feestje bouwen als de dummy binnen komt en dan langzaam aan steeds iets verder en moeilijkere kantjes gaan proberen. Maar alles van uit rust.

Schreeuwen maak ik mij wel eens schuldig aan.
Bij ond op training wordt het zeker niet gestimuleerd.
Maar Boots wil wel eens zelf bedenken wat er moet gebeuren en dan is die zo druk met zijn eigen werk, dan moet ik toch zien door te dringen. Al gebruik ik daar liever de fluit voor. Maar als die de fluit negeert, dan geef ik wel een giga brul. O:)

Nog wat foto’s van Boots op het nk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De onderste was eeen stout momentje midden in een proef, het blijft een clown :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 02:03

Mag ik hier mee komen kletsen? Ik heb heel wat leuke honden voorbij zien komen. Leuke flatcoats, maar volgens mij nog geen labrador … of ik heb er overheen gekeken/gelezen.

Gave foto's van Boots op het NK! En lekker ondeugend op de onderste foto :D

Die beagle is trouwens ook prachtig!

Ik heb een zwarte labrador reu die 2 weken geleden 1 jaar geworden is. Het is een geweldig beest. Lief, leergierig, zacht van karakter en pubert eigenlijk amper.
Ik ben begonnen met puppycursus, daarna vervolgcursus, daarna met een enorm mooie score geslaagd voor de EGH1.
Nu volgen we EGH2 en daarnaast volg ik daar ook de apporteercursus. Hierna wil ik jachttraining gaan doen.

Nu gaat het er vooral om dat hij de dummy leuk vindt en goed pakt en vast houdt. Als ik hem de dummy geef, moet hij hem net zo lang vast houden tot ik hem aanpak en commando ''los'' geef. Hij volgt dus met de dummy in zijn bek, commando zit met dummy vast, ik kan hem voor fluiten en dan blijft hij zittend voor me de dummy vast houden e.d.
Ook wordt er geoefend met een alarmpistool en hij is mooi schotvast.

Verder kan ik hem voorfluiten en op afstand met de fluit laten zitten. Hij blijft dan zitten tot ik hem ophaal of tot ik hem voorfluit. We zitten nu op les 5 van de cursus.

Ook al een paar keer de dummy laten binnen halen en dat doet hij al heel goed!

Dit is onze Puck:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 03:02

En dan kom je in je nachtdienst ineens dit topic tegen En Lotte zegt ook gewoon niets in het andere topic)
Hier ook een platjas van inmiddels 9 maanden, Roetsj
Afbeelding
Afbeelding

We volgen momenteel de jongehonden cursus, maar ze is bedoeld voor de behendigheid.
Ze heeft heerlijke puberfratsen en moet reelmatig erg om haar lachen.
Boots en Bullet zie ik regelmatig op FB voorbij komen, doordat ik de Fokker ken ;)
Waarschijnlijk gaan we komend jaar ook wel wat aporteertraining doen, ze begint het spelletje inmiddels een beetje te snappen.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:59

Ah Roetsj uit het puppy topic <3

Ik heb ook een zwarte labrador Delphi een teefje van 6 maand. Misschien dat ze nog niet met foto hier is vermeld dat weet ik niet meer :P
maar dit is ze
4 maand
Afbeelding

5 maand
Afbeelding

6 maand
Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 21:05

Haha het spijt me fannetje! := zal het alsnog even doen haha. Ondertussen geniet ik van alle foto's <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:59

Delphi groeit ook al aardig door Sastaic, ga je nog iets met haar doen?
Lotte, zag het staan ;)

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:43

fannetje schreef:
Delphi groeit ook al aardig door Sastaic, ga je nog iets met haar doen?
Lotte, zag het staan ;)

Er stond Delphi omdat Delphi in haar reactie vroeg of er meer labradros waren. Ik had misschien een komma moeten plaatsen :+ Mijn hond heet Zhena :P
Ik doe jachttraining en gehoorzaamheid met haar. Ik hoop dat we op den duur mee kunnen doen met jachthondenproeven.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 15:45

Mijn Olly <3 Een Braque du Bourbonnais van 15 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:23

Ianthe schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw! Gave hond :j. Ken het ras niet, maar hij is erg stoer.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:34

[***] schreef:
Ianthe schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw! Gave hond :j. Ken het ras niet, maar hij is erg stoer.

Er is er ook maar eentje van in Nederland, dus dat is wel logisch;p
Woon zelf in Duitsland en daar zijn er ook maar een paar. Er is in Duitsland sowieso geen fokker van, in Nederland is er jaren terug 1 nestje geweest en dat was het wel. Heb hem geimporteerd uit Litouwen.

Een mega blij ei, super lief en sociaal. En de snelste hond die ik ooit heb gehad. Had hiervoor een Weimaraner, maar dit wel heel wat anders :D En qua formaat ook stuk kleiner, vind ik wel fijn.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:51

wat een prachtige honden komen hier voorbij, echt mooi!
Van sommige rassen heb ik zelfs nog nooit gehoord.

Zelf hebben we een kruising Friese Stabij, er zouden dus wel jachtgenen in moeten zitten.
We hebben haar gekocht toens ze 1 jaar was, inmiddels is ze 3.
In de opvoeding hebben we iets niet goed gedaan, in het bos durven we haar niet los te laten, als ze een spoor ruikt is ze weg, dan kunnen we roepen wat willen.
Daarom vind ik het jagen met honden zo knap, dat die honden toch gehoorzaam blijven aan hun baas, terwijl er bv net een lekker hertje voorbij kwam...
En dat je het dan wel mag pakken, maar vervolgens moet afgeven aan de baas, heel knap!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:20

Die braque is heel mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 20:35

Ah Ianthe dat verklaard al een heleboel. Heb even gegoogled en veel mooie plaatjes gezien.