Tweede kat erbij ja of nee?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 16:12

Adindaa schreef:
Door dit topic kan ik ook echt niet wachten tot onze nieuwe kat komt :+:
Ben zó benieuwd hoe ze op elkaar gaan reageren, vind het echt spannend.
Helaas duurt het nog 2 a 3 maanden.


Oh wat leuk! Tell me more tell me more!

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:01

Oke oke nou, deze kleine smiecht heet Spotty en is mijn (gecastreerde) kater van ongeveer 7 jaar oud:

Afbeelding

En dit is Mitzy, een poes van ongeveer 4 jaar oud, en zij komt over 2 a 3 maanden bij ons wonen.
Haar mens is namelijkde vriendin van mijn vader en zij komt bij ons wonen, dus Mitzy gaat natuurlijk mee.

Afbeelding

Ze komen beiden uit het asiel en op papier zouden ze met andere katten moeten kunnen. In het asiel zaten ze ook met 6 andere katten in de open kattenkamer.
Maar ik vind het evengoed wel spannend hoor, ik hoop zo dat het goed gaat en ze beste vriendjes worden!

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 19:02

Wat een knappe kater <3! Ben heel benieuwd, hou me maar op de hoogte! Met 2 volwassen katten lijkt het me nog spannender dan een kitten erbij. Hoe gaan jullie het aanpakken?

Nog een klein beetje flip en doortje spam want ze zijn zo leuk. Samen balkon chillsessies

Afbeelding

Afbeelding

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:19

Ja, knap is hij he <3
Ik vind het inderdaad ook heel spannend! We willen ze eerst apart houden en geuren uitwisselen en als ze aan elkaars geur gewend zijn heeeeeel langzaam introduceren.
Ook met Feliway Friends in het stopcontact, geen idee of dat werkt, maar gewoon voor de zekerheid.

Oh wat heerlijk dat ze zo op het balkon kunnen <3 ik vind het zo’n lekker stel he!

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 19:35

Femke(ll) schreef:
Flits__ schreef:
Ogh wat een geweldig stel is het zeg! Echt super schattig <3 .

Dit topic is voor mij wel het laatste duwtje in de rug geweest om toch een kitten erbij te nemen voor mijn kattenvriendje. Over 3 weekjes komt ze en dan hoop ik dat ze net zo goed samen gaan als die van jou :D.


Oh dat vind ik echt leuk! :D al de tweede bokker die dankzij mijn topic er een tweede bijneemt <3 blijf vooral updates plaatsen ben super benieuwd :D


Als het zover is zal ik een update plaatsen. Ik haal haar 17 juni op, dus dan maar hopen dat Frodo haar (na gewenning) accepteerd :D.

Ik vindt die van jouw zo leuk samen. Heerlijk dat ze zo lekker op het balkon kunnen :D.

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 19:49

Adindaa schreef:
Ja, knap is hij he <3
Ik vind het inderdaad ook heel spannend! We willen ze eerst apart houden en geuren uitwisselen en als ze aan elkaars geur gewend zijn heeeeeel langzaam introduceren.
Ook met Feliway Friends in het stopcontact, geen idee of dat werkt, maar gewoon voor de zekerheid.

Oh wat heerlijk dat ze zo op het balkon kunnen <3 ik vind het zo’n lekker stel he!


Ja zo hebben wij het dus inderdaad ook gedaan al ging het mede dankzij dit topic dus veeeel sneller dan ik had verwacht.
Wij hebben ook feliway Friends! Ik heb ook geen idee of dat werkt, ik denk dat ik daar achter kom als dat op is :') als ze elkaar dan ineens niet meer lief vinden weet ik genoeg hahaha.

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 19:55

Flits_ Ah nog iets meer dan twee weekjes, spannend! Kon je Frodo maar vast voorbereiden door hem het te vertellen en foto's te laten zien ofzo haha (neem me niet te serieus :') ) Je kunt in ieder geval je huis vast voorbereiden door extra kattenbak en voerbakje(s) neer te zetten. Hoe gaat de kleine heten? Ook een lord of the rings naam? :D

Ja echt leuk als ze daar zo samen op tafel op het balkon liggen te genieten, maar toch zit ik niet relaxed als ik weet dat ze daar zijn. Mijn grootste nachtmerrie dst ze van 9 hoog naar beneden vallen..

Heeft er iemand trouwens toevallig tips waar je goede/fijne rekjes voor kiepramen kan halen? Ik durf de ramen ook niet goed open te doen maar zou met dit weer in de avonden wel heel fijn zijn.

Flits__

Berichten: 667
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 20:17

Haha, ik ben hem al dagen aan het vertellen dat hij een heel lief klein zusje krijgt. :P
Ben inderdaad al bezig met van alles te verzamelen, ben nu nog op zoek naar een leuke nieuwe krabpaal. Vindt de meeste niet zo mooi :').

Ik wou wel een Lord of the Rings naam, maar de meeste vrouwelijke namen waren namen van elfen en dat waren niet de meest makkelijke om uit te spreken :P.
Ze gaat Winky heten. Dus nu een Harry Potter naam :D.

Dit is mijn nieuwe vriendinnetje

Afbeelding

Ik snap je wel heel goed hoor haha. Ik zou ook niet met een gerust hart naar binnen gaan en hun buiten laten :').

Urbiezira

Berichten: 2920
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:20


Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 09:34

Flits_ ja dat heb ik ook haha en wij hebben er 4. Beeztees heeft best leuke, wij hebben daarvan gewoon zo'n simpele zwarte die lekker hoog is zodat ze goed kunnen uitrekken. Wat een leuke kitten! En winky is ook echt een leuke naam <3.

Urbiezira dankje voor je reactie! Die rekjes had ik inderdaad al gezien maar wij hebben kunststof kozijnen en de recensies hebben me een beetje tegengehouden. Daarnaast is het een huurwoning dus ik kan er ook niet in gaan boren oid.


Afbeelding

Urbiezira

Berichten: 2920
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:18

Wij hebben ook een kunststof kozijn en een huurwoning, maar denk toch dat ik het wil proberen met de tape, bouwwinkel zit hier om de hoek dus als ik die tape moet halen dan is dat zo gepiept. Echter hou ik me aanbevolen mocht je nog iets anders tegenkomen! :j

Dit zijn trouwens onze toekomstige mormels! Ze komen 21 juli bij ons wonen. Het zijn beide katertjes; de rode is een Noorse boskat, en de blauwe/grijze is een Blauwe Rus. De rode is 3 weken ouder dan de blauwe, maar we wilden ze graag tegelijk in huis plaatsen dus de eigenaren van de Noor zijn zo lief hem wat langer vast te houden voor ons, totdat de blauwe 13 weken is.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding


Onze oude kat was in februari overleden, en dat was nogal moeilijk voor ons (mij en mijn vriend). Dit topic heeft toch wel echt geholpen bij het maken van de keuze om weer nieuwe katten te nemen! Ik lees dan ook al vanaf het begin lekker mee! :D

RosaLisa

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 10:29

Poezen/katers leven het liefste solo.

Natuurlijk ligt dat aan het karakter van het beestje

Ik heb zelf 2 zusjes en tot nu toe gaat dat super en ze spelen leuk. Nu kan dat later ook nog gaan veranderen.

Nu de kater nog zo jong is kan je ze makkelijk bij elkaar zetten.

Ik zou het doen :) en weet dat als je poes alleen zou zijn hij het ook prima vind. Wat niet weet mist ook niet:D

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:28

Femke(ll) schreef:
Flits_ Ah nog iets meer dan twee weekjes, spannend! Kon je Frodo maar vast voorbereiden door hem het te vertellen en foto's te laten zien ofzo haha (neem me niet te serieus :') ) Je kunt in ieder geval je huis vast voorbereiden door extra kattenbak en voerbakje(s) neer te zetten. Hoe gaat de kleine heten? Ook een lord of the rings naam? :D

Ja echt leuk als ze daar zo samen op tafel op het balkon liggen te genieten, maar toch zit ik niet relaxed als ik weet dat ze daar zijn. Mijn grootste nachtmerrie dst ze van 9 hoog naar beneden vallen..

Heeft er iemand trouwens toevallig tips waar je goede/fijne rekjes voor kiepramen kan halen? Ik durf de ramen ook niet goed open te doen maar zou met dit weer in de avonden wel heel fijn zijn.



http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... escherming

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 15:01

Ik heb hier een situatie op de bank bij me liggen die ik echt even wil delen <3 <3

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
En zoals op de laatste foto liggen ze nu al een half uur te tukken.. ik ben verliefd :D en mijn katten volgens mij ook <3

Selina

Berichten: 14397
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:06

Net een Disney verhaal dit <3

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 15:08

The story continues


Afbeelding


Ik. word. gek.

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:10

OMG ik smelt en het komt niet door de warmte <3

Goldie

Berichten: 10451
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:20

Geweldig :+:

Ik zou ook graag een 2e willen, maarja ik heb mijn kat uit het asiel met de omschrijving dat hij weg moest omdat hij niet met andere katten samen kan :=

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:30

Fantastisch dit. <3 Net een sprookje, 'en ze leefden nog lang en gelukkig.'
Als het mijn katten waren zou ik de hele tijd bij ze zitten zwijmelen. _O-
En wat groeit het ukkie hard. :wow:

Ik blijf hun vachtjes leuk vinden. Allebei streepjes alleen verschillende kleuren. :P

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 15:39

Adindaa schreef:
OMG ik smelt en het komt niet door de warmte <3


Hahaha je omschrijft mijn gevoel.

Ah goldie dat is jammer! Maar van 1 kat kan je ook heel hard genieten.

Lisette, leuk hè! Lijkt wel of Doortje de zwart/wit versie is van Flip :') zelfde maar zonder kleur.
Ik denk wel dat Doortje groter wordt dan Flipje, hij lijkt best groot op foto's maar weegt maar 4,2 kilo en Doortje is nu al zwaarder dan Flip op deze leeftijd

Doortje fungeert momenteel als hoofdkussen


Afbeelding


Afbeelding

Urbiezira

Berichten: 2920
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:57

Wat superlief weer zeg!! <3

En wat groeit Doortje ontzettend hard!

Boetjewoor

Berichten: 991
Geregistreerd: 25-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-18 16:04

Ik vind m juist echt nog een ukkie! Zal hem weer eens wegen straks als ze wakker zijn.

Corientjuh94

Berichten: 694
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:07

Dit is echt te schattig haha

Urbiezira

Berichten: 2920
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Tweede kat erbij ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 16:14

Misschien ligt het aan mij dan hoor, haha! Ik vind ze in ieder geval beide ontzettend leuk!

CharlotteCC

Berichten: 187
Geregistreerd: 13-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 07:23

Wat een heerlijk tevreden bekkies. Zó cute! <3 <3